Johanna59 schreef:Trouwen stamt nog uit en tijd, dat er niet gescheiden werd. Maar nu kan je zo makkelijk scheiden, dat trouwen eigenlijk geen zin meer heeft.
Dat het leuk is om samen te wonen, dat snapt iedereen. Maar voor de rest is het verstandig om je eigen boontjes te kunnen doppen en je eigen dingen te hebben. Want bij een breuk zijn er maar weinig die als vrienden uit elkaar gaan, met alle gevolgen van dien.
Geen zin
Trouwen heeft op zich nog weinig "nut", maar je trouwt meestal ook niet omdat het "nuttig" kan zijn, daar kan je tegenwoordig dus ook andere dingen voor doen. Als je trouwt, doe je vooral omdat je dat wilt vanuit je eigen overtuiging. En dan heeft dat voor jezelf en je partner wel zin.Waarom zou een getrouwde zijn eigen boontjes niet kunnen doppen en je eigen dingen hebben? Je hoeft niet in gemeenschap van goederen te trouwen. Over die breuk: getrouwd of samenwonend, dat kan in elke situatie een hoop ellende meebrengen.

). Toen ik mijn vriend al een tijdje kende begonnen we over trouwen. Ik vertelde hem dat ik dus absoluut niet wou trouwen. Hij werd boos, en vroeg me waarom ik dan bij hem was 
vroeg op dus die maandag
) en hij noemt mij zijn vriendin (en als het goed is ben ik ook op de eerste plaats een vriendin, alleen niet zomaar een
)