vertrekken bij vriend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 00:05

Jeetje wat een heftige situatie! Moet wel zeggen dat ik het echt knap van je vindt dat je toch de knoop doorhakt om weg te gaan. Het is niet de makkelijkste weg met een onvoorspelbare vriend, een paard bij je schoonouders en een koophuis, dus de keuze om te slikken wordt er wel aantrekkelijker van. Vind het heel sterk dat je toch gaat!

Wat betreft het regelen, ik kan me echt wel vinden in de reacties van mensen die hier zeggen dat je het gewoon netjes & volwassen moet afronden. Vind ik over het algemeen ook. Alleen jij bent degene die het beste in kan schatten (voor zover dat gaat met iemand die onvoorspelbaar is) hoe je vriend daarop gaat reageren. En op basis van de informatie die je nu geeft, zou ik hem inderdaad, zoals iemand anders het zo mooi verwoordde, geen 'stok' in handen geven waar ie je mee kan chanteren. Dus inderdaad, paard weg, belangrijke papieren verhuisd. Die zomerkleding zou ik persoonlijk even laten voor wat het is, je wilt toch niet dat hij iets gaat vermoeden en alsnog gaat liggen dwarsbomen? Kleding is zo nieuw gekocht, je gezondheid of je paard minder snel... Die katten zou ik persoonlijk niet direct meenemen, als jij in ieder geval afstand genoeg zou kunnen bewaren om die niet als chantagemiddel in te laten zetten. Die zou je nog kunnen bewaren voor het 'goede overleg' wat er sowieso moet komen voor het afhandelen van het huis, om niet gelijk alles met je mee te nemen.

Wat betreft de geldzaken, weet niet of jullie op de gezamenlijke rekening rood kunnen staan? Dat zou je evt. nog bij de bank aan kunnen vragen (als dat nog mogelijk is om alleen te regelen, geen idee), zodat hij geen enorme schulden kan maken waarvoor jij dan de helft mag ophoesten. Het geld zelf zou ik laten staan. Je zorgt dat jijzelf & je paard & de belangrijkste spullen in veiligheid zijn. Door ook geld, katten & eventueel andere zaken weg te halen vergroot je de kans op kwaad bloed. En daar heb je niet aan als er nog iets afgehandeld moet worden rondom het huis. Hou het klein, bij de zaken die écht van jou zijn, dan kan hij je daar niet op pakken en heeft ie iets minder het idee dat ie niet alleen zijn vriendin kwijt is, maar ook gelijk letterlijk de helft van alles wat ook van hem was. Dat dat evt. later nog komt, is wat anders, dat kun je in goed overleg (proberen te) doen.

Heel veel sterkte & succes!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 02:22

Ik lees heel duidelijk dat je hoe danook het gesprek met hem aan wilt gaan en dat vind ik heel sterk van je.
echter wil ik je wel waarschuwen voor zijn reactie(maar dat kun je zelf denk ik ook prima inschatten..) iemand met borderline/narcisme zullen niet altijd in staat zijn om een redelijk gesprek te voeren. En inderdaad, zoals je al aangaf, spullen of je dieren tegen je gebruiken. Als ik jou was.. zou ik mn paard overhuizen, mn katten ophalen en ze bij mn ouders neerzetten en daarna met mijn moeder naar hem toegaan om uit te leggen wat je bedoeling is. Op die manier voorkom je problemen omtrend de dieren(want zij zijn onschuldig) en ruzie krijg je gegarandeerd met hem, dus dan liever dat je dieren veilig zijn. Ik zou mn moeder meenemen voor mn eigen veiligheid.. al wacht ze maar even buiten.. zou me toch n ander gevoel geven.. op die manier deel je hem iets mede, als je gaat afwachten wat hij met de katten wil, dan ga je onderhandelen en het welzijn van de dieren staat altijd bovenaan... je kunt ook afspreken om over n paar maanden te kijken wat jullie met de katten doen(of ze bv terug kunnen naar hem of bji jou blijven)

Maartje1990

Re: vertrekken bij vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 02:33

voor diegene die zeggen ''netjes en volwassenen regelen'', in normale situaties, ja. Maar je hebt hier te maken met iemand met een psychische ziekte. Ik heb zelf eerstehands ervaring met het beëindigen van een relatie met een borderliner en pffffff ik heb het netjes en volwassen geprobeerd, maar ik zat godzijdank niet vast aan een huis en katten en paarden met die persoon.

Dus voor die reden TS, zeg ik niet eens volwassen proberen, gewoon zorgen dat iig de belangrijkste en dierbaarste spullen weg zijn ook de katten als die daar bij horen.

Verder wens ik je heel erg veel succes. Heb je enig idee wanneer je echt je biezen gaat pakken?

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 02:39

Even over het paard.

Heb je bij je schoonouders stallingsgeld of onderhoudsgeld moeten betalen?
Want als hun in de afgelopen 6 maanden alle kosten van het paard (onderhoud en voer) hebben betaald, dan is volgens regelgeving het paard in principe van hun. Tenzij jij zwart op wit een overeenkomst met de vorige eigenaar hebt dat jij het paard gekocht hebt en het in jou bezit is.
Een paspoort of chip op jou naam is geen eigendomsbewijs.

Daarmee wil ik zeggen, als je het paard gaat weghalen en ze gaan het op die manier spelen heb je kans dat ze je ook nog gaan aanklagen dat je 'hun' paard meegenomen hebt. En dan hebben ze het recht ook nog.

Andersom, het laten staan vind ik ook riskant, want als ze inderdaad gaan zeggen dat je het erf niet meer op mag of zo iets, dan zit je ook met een probleem natuurlijk.
Tenzij jij een eigendomsbewijs hebt, dan hebben hun weer geen poot om op te staan.

Zoek alles goed uit meid.
Ik heb ook in een rotte situatie gezeten. Gelukkig over het paard geen gezeik gehad, maar andere spullen wel.

Sterkte!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 02:42

@Roweentje
Waar dat die 6 maanden vandaan komen (veel mensen hebben het erover) is nog steeds onbekend.
Er staat niets in de regelgeving over een bepaald termijn.

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 02:44

Ik hoor dus overal de termijn 6 maanden. Maar ik denk eigenlijk dat er niet eens een termijn aan vast zit. Op het moment dat iemand anders de volledige onderhoudskosten van een paard overneemt, wordt die dacht ik meteen gezien als eigenaar. Tenzij er een contractje is met bijvoorbeeld een bijrijder die mee betaald of iets dergelijks. Daarom dat het zo belangrijk is om altijd zo een bepaalde overeenkomsten of diensten onder contract te laten zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 03:07

Roweentje89 schreef:
Ik hoor dus overal de termijn 6 maanden. Maar ik denk eigenlijk dat er niet eens een termijn aan vast zit. Op het moment dat iemand anders de volledige onderhoudskosten van een paard overneemt, wordt die dacht ik meteen gezien als eigenaar. Tenzij er een contractje is met bijvoorbeeld een bijrijder die mee betaald of iets dergelijks. Daarom dat het zo belangrijk is om altijd zo een bepaalde overeenkomsten of diensten onder contract te laten zetten.

Als je het niet weet, waarom stel je het dan?
Dit is echt de grootste onzin die mensen verkopen. Het eigendom van het paard is toch niet overgegaan? Er heeft geen koop/verkoop plaats gevonden. Dus er is helemaal geen contract nodig. Wat een quatsch.

Ts: veel succes.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 03:36

Maak foto's van gezamenlijke bezittingen en de katten enzo, zodat je bij een eventuele sloopachtige aan kunt tonen wat er was. En in welke staat. Dat lijkt me wel handig. De hypotheek moet je door blijven betalen, ook als je weggaat.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:32

Roweentje89 schreef:

Dat is echt onzin wat je zegt.
Iets dat van jou is wordt niet 'zomaar' van iemand anders. Koopcontract is eigendomsbewijs, niet meer en niet minder. Zou toch wat zijn en je hebt een bijrijder, je krijgt een ongeluk, raakt ff 3 maanden in coma en ondertussen betaald je bijrijder het paard en er is niks vastgelegd.
Als je het niet weet, zeg het dan ook aub niet. Het is echt een boktfabeltje, ook die 6 maanden.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:49

Tja het blijft gewoon van deze kant maar 1 versie van het verhaal.
En ik vind het ergens grappig om te zien hoe mensen op basis van deze info zo opgaan in dit verhaal.

Even over de dieren. Zijn deze echt volledig en enkel van TS? Want het is niet omdat TS paardrijdt, dat daarom het paard dat ook is (los van de emotionele band uiteraard)
Maar als het paard effectief gratis bij zijn familie gestald zou staan, is de eerder gestelde opmerking ivm (gedeelde) eigendom nog niet eens zo gek (tenzij er natuurlijk iets op papier staat). Of zoals ik eerder stelde. Als die ouders dan toch zo onvoorspelbaar zijn, waarom zet je er dan uberhaupt je eigen paard? ( roept bij mij vraagtekens op in de zin, dat wanneer alles goed ging er toch handig gebruik van werd gemaakt, maar nu het anders uitdraait deze mensen plots ook negatief belicht worden)
Naar mijn gevoel is dit een beetje een te zwart-wit verhaal. En zonder de twee kanten te horen blijft het maar stemmingmakerij en wat speculeren.

Mensen gaan nu eenmaal uit elkaar. (bij de ene zal dat al gemakkelijker gaan dan bij de andere uiteraard)
En juist met mensen die een psychische stoornis hebben zou ik zeker niet voor dat verrassingseffect gaan. (hoewel ook dat voor ons als lezer enkel maar aan te nemen is)

Ik wens TS veel sterkte. Maar ik zou haar toch aanraden om gewoon rationeel te blijven. Wat is van jou, wat van hem en wat is gezamelijk? Desnoods even je advocaat(of een ander juridisch onderlegd persoon) contacteren.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:51

Ook als dat paard daar gratis staat, maakt het geen gedeelde eigendom
Laatst bijgewerkt door xSogno op 22-01-14 09:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:51

Misschien bij voorbaat alvast de politie inlichten, zodat de situatie bekend is? Heel veel sterkte. Ik heb je vorige topic ook gezien, hou ons op hoogte als het kan. Hopelijk valt het alles mee, maar goed dat je op alles bedacht bent

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:53

Het paard is volgens mij volledig van de TS en betaalde ze ook een maandelijkse vergoeding voor de stalling e.d.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:55

Er zijn altijd verschillende kanten aan een verhaal, maar het gaat vaak genoeg mis en uit mijn ervaringen weet ik dat het nadat iemand weg is gegaan dan nog heel lastig is om eigendommen op een normale manier terug te krijgen.

Dus, eerst paard en (belangrijke)spullen weg, dan praten.
Dan kan er altijd nog afgesproken worden dat vriend uitgekocht wordt bij bepaalde dingen.

Verder, paard en spullen zijn ook zo weer terugverhuisd als dat nodig mocht zijn.

Ik vermoed nl dat als de boel escaleerd het paard onbereikbaar wordt voor TS. Dan maar achterbaks, maar soms moet je wat.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:55

bulck schreef:
En ik vind het ergens grappig om te zien hoe mensen op basis van deze info zo opgaan in dit verhaal.

Even over de dieren. Zijn deze echt volledig en enkel van TS? Want het is niet omdat TS paardrijdt, dat daarom het paard dat ook is (los van de emotionele band uiteraard)
Maar als het paard effectief gratis bij zijn familie gestald zou staan, is de eerder gestelde opmerking ivm (gedeelde) eigendom nog niet eens zo gek (tenzij er natuurlijk iets op papier staat). Of zoals ik eerder stelde. Als die ouders dan toch zo onvoorspelbaar zijn, waarom zet je er dan uberhaupt je eigen paard? ( roept bij mij vraagtekens op in de zin, dat wanneer alles goed ging er toch handig gebruik van werd gemaakt, maar nu het anders uitdraait deze mensen plots ook negatief belicht worden)
Naar mijn gevoel is dit een beetje een te zwart-wit verhaal. En zonder de twee kanten te horen blijft het maar stemmingmakerij en wat speculeren.

Mensen gaan nu eenmaal uit elkaar. (bij de ene zal dat al gemakkelijker gaan dan bij de andere uiteraard)
En juist met mensen die een psychische stoornis hebben zou ik zeker niet voor dat verrassingseffect gaan. (hoewel ook dat voor ons als lezer enkel maar aan te nemen is)

Ik wens TS veel sterkte. Maar ik zou haar toch aanraden om gewoon rationeel te blijven. Wat is van jou, wat van hem en wat is gezamelijk? Desnoods even je advocaat(of een ander juridisch onderlegd persoon) contacteren.

Lees jij de berichten die TS plaatst überhaupt?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:56

Amandavd schreef:
bulck schreef:

Lees jij de berichten die TS plaatst überhaupt?

Moet eerlijk zeggen dat ik me dit ook afvroeg :o

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:27

Ik lees wel degelijk haar posts. Dat jullie meegaan in dat verhaal is jullie recht maar het blijft slechts haar kant van het verhaal.(je hebt ook zijn ouders nog, de vriend in kwestie etc)
Dit topic staat vol speculaties en stemmingmakerij. Logisch, maar niet rationeel.
Zomaar zeggen, paard opladen en wegwezen is terecht als het paard effectief en alleen van TS is en ze dat kan aantonen (aankoopfactuur). Anders valt dat onder het gemeenschappelijke deel en zal daar eerst een oplossing voor gevonden moeten worden (in praktijk allicht afkopen, wat ook een gedoe kan worden ivm meer of minderwaarde). Dat het mss niet in het bokt-straatje past is een ander verhaal, maar in het recht kijken ze naar feiten.
De verhaaltjes van beide kanten zijn enkel aan te nemen. Hier worden bepaalde zaken zomaar aangenomen, terwijl dat niet bewezen is, laat staan er weerwoord geboden kan worden.
Daarom mijn zwart-wit verhaal. Zoals mijn eerste post. Deze zaken horen niet op internet.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:31

Tamara schreef:
Jeetje wat een heftige situatie! Moet wel zeggen dat ik het echt knap van je vindt dat je toch de knoop doorhakt om weg te gaan. Het is niet de makkelijkste weg met een onvoorspelbare vriend, een paard bij je schoonouders en een koophuis, dus de keuze om te slikken wordt er wel aantrekkelijker van. Vind het heel sterk dat je toch gaat!

Wat betreft het regelen, ik kan me echt wel vinden in de reacties van mensen die hier zeggen dat je het gewoon netjes & volwassen moet afronden. Vind ik over het algemeen ook. Alleen jij bent degene die het beste in kan schatten (voor zover dat gaat met iemand die onvoorspelbaar is) hoe je vriend daarop gaat reageren. En op basis van de informatie die je nu geeft, zou ik hem inderdaad, zoals iemand anders het zo mooi verwoordde, geen 'stok' in handen geven waar ie je mee kan chanteren. Dus inderdaad, paard weg, belangrijke papieren verhuisd. Die zomerkleding zou ik persoonlijk even laten voor wat het is, je wilt toch niet dat hij iets gaat vermoeden en alsnog gaat liggen dwarsbomen? Kleding is zo nieuw gekocht, je gezondheid of je paard minder snel... Die katten zou ik persoonlijk niet direct meenemen, als jij in ieder geval afstand genoeg zou kunnen bewaren om die niet als chantagemiddel in te laten zetten. Die zou je nog kunnen bewaren voor het 'goede overleg' wat er sowieso moet komen voor het afhandelen van het huis, om niet gelijk alles met je mee te nemen.

Wat betreft de geldzaken, weet niet of jullie op de gezamenlijke rekening rood kunnen staan? Dat zou je evt. nog bij de bank aan kunnen vragen (als dat nog mogelijk is om alleen te regelen, geen idee), zodat hij geen enorme schulden kan maken waarvoor jij dan de helft mag ophoesten. Het geld zelf zou ik laten staan. Je zorgt dat jijzelf & je paard & de belangrijkste spullen in veiligheid zijn. Door ook geld, katten & eventueel andere zaken weg te halen vergroot je de kans op kwaad bloed. En daar heb je niet aan als er nog iets afgehandeld moet worden rondom het huis. Hou het klein, bij de zaken die écht van jou zijn, dan kan hij je daar niet op pakken en heeft ie iets minder het idee dat ie niet alleen zijn vriendin kwijt is, maar ook gelijk letterlijk de helft van alles wat ook van hem was. Dat dat evt. later nog komt, is wat anders, dat kun je in goed overleg (proberen te) doen.

Heel veel sterkte & succes!

Hier ga ik helemaal in mee..

Ts ik weet precies wat je doormaakt.. Ik ben ook eens gevlucht uit een relatie. En nee, dat doe je echt niet zo maar!

Spullen zijn vervangbaar, neem alleen mee wat voor jou ECHT belangrijk is. Eventueel kopieën van gezamenlijke zaken, en je goed laten informeren bij de hypotheekverstrekker/advocaat.
Dat zijn dingen die je nu al zou kunnen doen.

Ik wil je heel veel sterkte wensen!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:33

bulck schreef:
Ik lees wel degelijk haar posts. Dat jullie meegaan in dat verhaal is jullie recht maar het blijft slechts haar kant van het verhaal.(je hebt ook zijn ouders nog, de vriend in kwestie etc)
Dit topic staat vol speculaties en stemmingmakerij. Logisch, maar niet rationeel.
Zomaar zeggen, paard opladen en wegwezen is terecht als het paard effectief en alleen van TS is en ze dat kan aantonen (aankoopfactuur). Anders valt dat onder het gemeenschappelijke deel en zal daar eerst een oplossing voor gevonden moeten worden (in praktijk allicht afkopen, wat ook een gedoe kan worden ivm meer of minderwaarde). Dat het mss niet in het bokt-straatje past is een ander verhaal, maar in het recht kijken ze naar feiten.
De verhaaltjes van beide kanten zijn enkel aan te nemen. Hier worden bepaalde zaken zomaar aangenomen, terwijl dat niet bewezen is, laat staan er weerwoord geboden kan worden.
Daarom mijn zwart-wit verhaal. Zoals mijn eerste post. Deze zaken horen niet op internet.

Ten eerste ben jij niet degene om te bepalen wat er wel en niet op internet hoort. Als TS via deze weg steun vindt en tips, want meerdere mensen weten meer, dan is dat haar recht. Ik lees hier dagelijks dingen op Bokt waarvan ik vind dat ze er niet op thuis horen, maar het is niet mijn zaak wat andere op internet willen bespreken.

Als je echt de berichten van TS had gelezen dan had je begrepen dat ze het echt wel op een normale manier wilt doen, en dat ze nergens haar vriend veroordeelt. Ze vertelt alleen dat ze bang is omdat ze hem kent, en weet hoe explosief of onvoorspelbaar hij kan reageren, zeker n wanhoop. Ze maakt hem nergens uit voor moordenaar, klootzak of wat dan ook, en dat doen de Bokkers in dit topic ook niet. Ze waarschuwen TS gewoon, omdat je nu eenmaal niet weet wat iemand met zijn karakter kan doen in wanhoop.

Ze heeft ook meerdere keren uitgelegd waarom paard bij schoonouders stond en hoe dankbaar ze daarvoor is geweest, maar blijkbaar kun jij alleen selectief lezen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:38

Maar je vraagt dingen waarop de TS allang antwoord heeft gegeven, ook in dit topic. Daarom vraag ik me, volgens mij terecht af, of je wel leest.

Ik geloof TS ja, het is misschien niet netjes het op deze manier te doen, dat klopt. Als alles normaal was geweest. TS geeft aan dat hij behoorlijk dreigend over kan komen en hij weleens vaker agressief geweest is, maar dat zij hier nog nooit lichamelijk slachtoffer van is geworden.Als hij straks echt boos wordt is de scheidingslijn tussen je vuist in de deur zetten of in het gezicht van je vriendin gevaarlijk dun. Ze zal de eerste niet zijn (ook jammer genoeg ook zeker niet de laatste ) die moet vluchten voor haar exvriend.
Daarnaast zie ik haar op geen enkele manier haar vriend of haar schoonfamilie zwart maken. Dan geeft ze ook nog aan met haar vriend te willen overleggen over wie de katten houdt en de katten dus niet mee te nemen.

TS en haar vriend zij niet getrouwd en hebben geen samenlevingscontract, dat paard is dus gewoon volledig van haar, niks geen gemeenschappelijk deel. Het enige wat ze samen hebben is een huis en een rekening.

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:59

Tuurlijk het blijft altijd een verhaal met 2 kanten en wij weten alleen het verhaal van TS kant. Dan vind ik nog dat TS behoorlijk rationeel bezig is. Als je dus niet weet wat voor reactie je kunt verwachten zul je dus moeten proberen vooruit te denken. Ikzelf ben bezig met een scheiding na 26 jaar, mijn ex ging vreemd. Hierbij zijn er toch bepaalde dingen waarmee ik dus verschrikkelijk veel moeite heb. Zo ben ik er nog niet aan toe bv om de foto's van de kinderen af te staan. Denk dus goed na wat je mee moet nemen. Je salarisstroken, idd een kopie als het gaat van de koopakte van het huis, hypotheek. In principe mag hij de rekening niet opzeggen of op een andere naam zetten. Zorg er wel voor dat je een klein spaarpotje hebt mocht hij ineens niet meer betalen (als is het maar 100 euro) of je gezamelijke rekening leeghalen. De belangrijkste kleren. papieren van je paard. je zomerkleren zijn niet zo belangrijk, dat komt eventueel wel. Maak er geen geheim van waar je naar toe gaat. Het eerste waar hij naar toe zou gaan zijn je ouders en je vriendinnen. Het gaat er dus totaal niet om om vriendlief zwart te maken, maar doordat hij onberekenbaar is moet je vooraf proberen in te calculeren wat belangrijk is.
In ieder geval veel sterkte, schouderklop voor jezelf, een moeilijke maar dappere beslissing!

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:06

Ts heeft nergens, laat staan meerdere malen, gezegd waarom haar paard bij de schoonouders gestald staat. (hoeft ook niet)Wel dat het paard eerder ergens anders gestald stond, maar dat dat problemen opleverde (dewelke zijn is ons niet gekend en dus ook suggestief)
Verder nemen jullie klakkeloos aan dat hij effectief borderline heeft. En dan nog, is dat een excuus om het dan zo te regelen? Ik ken genoeg mensen, die in dergelijke situaties over de rooie zouden gaan, zonder een geestelijke stoornis.
Als morgen mijn partner beslist om weg te gaan en onze hond (uit voorzorg of whatever) zou meenemen, dan zal er ook een groot probleem zijn. Laat staan als ze dat met mijn paarden zouden doen.
Maar in die dingen moet je gewoon alles geregeld hebben (rationeel, zakelijk) anders kan dat betwist worden. Als er ook maar bewezen zaken van een gezamelijke rekening naar dat paard zijn gegaan, en ts heeft geen eigendomsbewijs (een aankoopfactuur-contract), heb je al een basis waarop men gemeenschap van goed kan aantonen. Sneu maar helaas wel de waarheid.
Tuurlijk wens ik TS sterkte, uiteen gaan is natuurlijk nooit een leuke ervaring.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:08

Bulck: nee, van effectief borderline uitgaan is niet goed, maar de TS zal haar vriend langer kennen dan wij met z'n allen en als zij de noodzaak ziet om het op deze manier op te lossen, dan zal daar een verdomd goede reden voor zijn, en van wat ik tot nu toe heb gelezen zijn die redenen meer dan aanwezig en volgens mij ook besproken. Ze zegt toch ook nergens dat ze de katten daadwerkelijk meeneemt, ze neemt d'r paard mee, d'r eigen paard.

edit:
Citaat:
De ene dag wenste hij dat het vliegtuig waarin we zouden gaan neer zou storten de andere dag smeekte hij bijna om vergeving. Na ruim een week op zo'n emotionele achtbaan te hebben gezeten brak gelukkig de vakantie aan. De belangrijkste spullen had ik al bij mijn ouders staan aangezien hij ook dreigde de sloten te hebben vervangen als ik terug kwam.

Zou jij daar onvoorbereid aan gaan vertellen dat je ermee stopt en ergens anders heen gaat, zonder dus je spullen al bij elkaar geraapt te hebben? Vind het moedig als je daar zo in gaat hoor, want ik zou toch écht eerst m'n belangrijkste en meest waardevolle spullen veilig hebben ondergebracht. Hoe rationeel je ook kan en wil denken, als je de dag daarna je huis niet in kan is het toch bést lastig.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:10

bulck schreef:
Ts heeft nergens, laat staan meerdere malen, gezegd waarom haar paard bij de schoonouders gestald staat. (hoeft ook niet)Wel dat het paard eerder ergens anders gestald stond, maar dat dat problemen opleverde (dewelke zijn is ons niet gekend en dus ook suggestief)
Verder nemen jullie klakkeloos aan dat hij effectief borderline heeft. En dan nog, is dat een excuus om het dan zo te regelen? Ik ken genoeg mensen, die in dergelijke situaties over de rooie zouden gaan, zonder een geestelijke stoornis.
Als morgen mijn partner beslist om weg te gaan en onze hond (uit voorzorg of whatever) zou meenemen, dan zal er ook een groot probleem zijn. Laat staan als ze dat met mijn paarden zouden doen.
Maar in die dingen moet je gewoon alles geregeld hebben (rationeel, zakelijk) anders kan dat betwist worden. Als er ook maar bewezen zaken van een gezamelijke rekening naar dat paard zijn gegaan, en ts heeft geen eigendomsbewijs (een aankoopfactuur-contract), heb je al een basis waarop men gemeenschap van goed kan aantonen. Sneu maar helaas wel de waarheid.
Tuurlijk wens ik TS sterkte, uiteen gaan is natuurlijk nooit een leuke ervaring.

Wat maakt het uit dat het paard daar gestaan heeft? Ze is er dankbaar voor maar bang dat ze het paard tegen haar willen gebruiken, en daarom wil ze het weghalen. Lijkt mij logisch.

Ik zeg nergens dat hij borderline heeft, maar TS beschrijft zijn gedrag wel als onvoorspelbaar en agressief, daarom wordt ze hier gewaarschuwd voor zijn reactie, niet per se vanwege het label borderline. Het gaat er om dat TS haar vriend beschrijft als opvliegend en iemand die rare dingen doet in wanhoop. Zij kent hem, wij niet, en jij ook niet, dus ik ga er vanuit dat TS zijn karakter als beste kan omschrijven, en aan de hand van die beschrijving krijgt ze advies.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:30

Ik verbaas me over jouw felheid buick en kan me niet meer onttrekken aan de gedachte dat je of de vriend kent, of zelf er door geraakt wordt. Ik vind het goed als iemand tegenwicht biedt maar jij haalt wel erg naar de ts uit. E wat je ons verwijt doe je zelf: uitgaan van je eigen waarheid. Zoals wij het niet weten weet jij het ook niet ( of wel, dan horen we het graag) maar je verliest wel een beetje de realiteitszin uit het oog.