Blauw of Geel kenteken bij een brommer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Een brommer...

... met helm.
39 (72%)
... zonder helm.
15 (27%)
... anders, zie reactie.
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 54

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 09:27

lucifertje schreef:
Verder letten veel automobilisten niet op de bordjes waarop staat dat de brom op de weg komt. Omdat ik zelf een brom heb en een auto heb weet ik hoe vervelend het is als de automobilist je niet ziet.

Volgens mij moet de bromfietser nog altijd voorrang verlenen aan de auto's als ze de weg op komen bij die bordjes. ;) In de praktijk gooit de bromfietser hem er gewoon tussen.

Plek op de weg opeisen, als automobilist ben ik graag aan de brommers voorbij. Niet vanwege de snelheid, die paar km per uur maakt me niet zozeer uit, wel vanwege de stank van een brommer. :r Dan kun je je ventilatie wel op binnencirculatie zetten, maar vaak is het kwaad al direct geschied, en op binnenventilatie circuleert dan nog die stanklucht.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 13:05

Saaams schreef:
_Dominique schreef:
Ik heb vorige week een scooter met blauw kenteken gekregen!
Is wat ik heel graag wilde want vind met helm echt te onhandig, ik durf niet eens zo hard te rijden :') .
Plus het regelen van een extra helm voor een bijrijder en je haar gaat er zo van door de war.

Van een regenbui en wind blijft je haar wel in model wil je zeggen?

Ik draag mijn haar altijd in een hoge knot, als ik een helm op zou moeten zou mijn haar los moeten of in een vlecht. Als het los zit of in een lage staart zit dan word het echt een vreselijke klittezooi. Dus in mijn geval blijft mijn haar beter in model zitten zonder helm :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 13:06

Saaams schreef:
Als er alleen een fiets tekentje op staat. Mag jij er met een blauw kenteken rijden.
Volgens mij heb je dat geleerd bij je theorie? :=

Dat is ook niet altijd waar. Hier in het duin staat ook alleen het fietstekentje maar je mag absoluut niet met je snorscooter daar rijden :)