Persoonlijk denk ik niet dat dit het moment is voor vraagstukken als 'is dit de juiste partner voor TS of niet?'. Ik ga ervan uit dat TS zelf wel weet dat ze ook aan haar zelf en haar aan haar kinderen moet denken. Als ik lees dat ze wat meer afstand heeft genomen door haar vriend wat minder vaak te zien en dat hij inmiddels hulp krijgt van de thuiszorg, dan krijg ik de indruk dat TS verstandig handelt en zich wel degelijk bewust is van dat deze spanningen niet best voor haar zijn. Dat het voor TS beter is om een partner te hebben die stabiel is lijkt me duidelijk, maar dat heb je nu eenmaal niet altijd in de hand. Een gezonde partner kan ook plots psychische problemen krijgen, moet de relatie dan maar beeindigd worden omdat dit voor jezelf en je kinderen beter is? Ik vind dat men tegenwoordig wel erg makkelijk uit elkaar gaat, maar dat is mijn mening.
@TS: Ik heb zelf ervaring met dit soort ziektebeelden in mijn directe omgeving, dus ik weet hoe lastig het is. Ik wil je heel veel sterkte wensen en hoop dat je vriend bijkomt en inziet dat hij hulp nodig heeft.
Edit: ik zou dit wel met je eigen hulpverlener(s) bespreken TS. Ik denk dat zij jouw situatie het beste kunnen inschatten en je kunnen adviseren hoe je hiermee kunt omgaan.
Laatst bijgewerkt door PanniePannie op 18-01-14 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt