Yolanthe Cabau is ernstig afgevallen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 13:51

Nynke1 schreef:
Niet nodig, ben zelf opgenomen geweest met deze diagnose en ik weet maar ál te goed wat anorexia inhoud.

Toch heeft Lusitana gelijk :P
De diagnose die je kreeg was nl Anorexia Nervosa en niet anorexie (of anorexia op zijn engels)

De ziekte is anorexia nervosa
Anorexie is een gebrek aan eetlust en kan bijv ook in ouderenzorg/mensen tijdens een chemokuur gegeven worden als omschrijving om maar enkele voorbeelden te noemen

In de volksmond echter wordt anorexia en anorexia nervosa door elkaar gebruikt en daarmee wordt de ziekte an bedoeld.

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 13:52

Ninx schreef:
D_Desteny schreef:
Oke misschien heb je een punt.
Maar mijn mening is wel dat ik haar mooier vond dat ze wat voller was.
Maar dat zeg ik dat is mijn mening.

Je zei, "ze KAN niet gezond zijn".... Maar dat weten we niet.

Dat jij het niet zo mooi vind is uiteraard prima!

Dat is mijn gevoel erbij.
Maar ja misschien is mijn gevoel wel verpest door te dikke mensen en weet ik niet meer wat gezond is? :?

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 13:53

Ik zeg niet of het mooi of lelijk is, vind haar voller wel mooier, maar dat is mijn mening.

Vind dit wel een typisch voorbeeld wat de samenleving voor invloed heeft op het 'ideale schoonheidsbeeld'. Ze was prima zoals ze was, maar toch is ze afgevallen (en dan even hier uitgesloten dat ze vanwege gezondheidsredenen is afgevallen). Dit heeft effect op mensen, vrouwen die al mooi gevonden werden en al bekend zijn. Kan je nagaan wat voor effect het moet hebben op de 'gewone' vrouwen die alleen maar dit soort beelden zien. Vind het een trieste bedoeling.

Tegenwoordig gaat dit als 'plus size' door en dat is gewoon absurd. Dat zou betekenen dat ik zwaar overgewicht zou hebben met mijn 63 kilo vergeleken met de dame op de foto:
Afbeelding

Oenka

Re: Yolanthe Cabau is ernstig afgevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 13:54

ik vind haar er ook vreselijk uitzien. Zie haar op tv nog wel eens voorbij vliegen. Echt vreselijk zo botterig. Het is vel over been,,,bah

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Plus size 8)7 Ik mocht willen dat ik er zo uit zag.
Dan ga ik me nu maar weer naar de sportschool slepen. Blijkbaar ben ik met mijn 67 kilo ook een dikke koe :')

Annemiek80

valt me trouwens wel op dat ze 'dus' een boobjob heeft gehad, je kunt nl niet zoveel afvallen en toch om en nabij dezelfde maat borsten houden :p

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 13:55

Achja te dik is niet gezond, te slank is niet gezond, roken is niet gezond, alcohol is niet gezond, drugs is niet gezond! :D

Wanneer doe je het goed dan? Wanneer je gezond eet een prima gewicht hebt niet rookt en geen alcohol of drugs gebruikt? Misschien overlijd je dan wel aan een hartaanval tijdens het sporten....

Van alles de middenweg lijkt mij dan prima, moet wel heel eerlijk bekennen dat ik te dunne mensen echt een heel onsmakelijk gezicht vind.
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 17-01-14 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 13:55

Annemiek80 schreef:
valt me trouwens wel op dat ze 'dus' een boobjob heeft gehad, je kunt nl niet zoveel afvallen en toch om en nabij dezelfde maat borsten houden :p

Laat ik het idee hebben dat bij deze mensen wel meer jobs gedaan worden ;)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 13:56

Rank zijn en gezond zijn kan prima samengaan. Evenals wat voller zijn en gezond.
Laat Yolanthe zelf maar bepalen hoe ze er uit wil zien, zou ik zeggen?

Cayenne

Alles waar te voor staat is niet gezond ;)

Annemiek80

Cayenne schreef:
Dan ga ik me nu maar weer naar de sportschool slepen. Blijkbaar ben ik met mijn 67 kilo ook een dikke koe :')

gewichten zeggen niets, met 67 kg of 63 kg die iemand eerder noemde kun je inderdaad 'een dikke koe' zijn, maar je kunt ook veel te mager zijn met dit gewicht... ligt er toch echt aan hoe lang je bent in combinatie met het gewicht

Cayenne, even voor de duidelijkheid... ik vind je natuurlijk geen dikke koe!

Kana

Annemiek80 schreef:

Wat een onzin.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 13:57

Ik denk eerlijk gezegd dat die foto nep is. Zo heb ik haar de laatste tijd in ieder geval niet gezien.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 13:57

kan me nog herinneren dat ze jaren riep zo blij te zijn met haar rondingen..?

Citaat:
Rank zijn en gezond zijn kan prima samengaan. Evenals wat voller zijn en gezond.

mee eens

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 13:58

Annemiek80 schreef:
Cayenne schreef:

gewichten zeggen niets, met 67 kg of 63 kg die iemand eerder noemde kun je inderdaad 'een dikke koe' zijn, maar je kunt ook veel te mager zijn met dit gewicht... ligt er toch echt aan hoe lang je bent in combinatie met het gewicht

Klopt helemaal, ik ben 1.65m. Mijn BMI is zo ongeveer 23. Dus vergeleken met de dame op de foto, ja dan ben XXL Size haha :')

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 13:58

Ze is er niet mooier op geworden en ook haar borsten zijn gedaan en haar mond, zo raar opgespoten.

Jammer dat ze zichzelf zo de vernieling in helpt. Maar hee haar lijf en haar leven.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 13:59

Annemiek80 schreef:
Cayenne schreef:

:D :)) Ik nam het ook niet persoonlijk hoor. Ik heb eerder op 57 kilo gezeten (ben zelf 1.67m) en dat was duidelijk te weinig, kreeg ook uit mijn omgeving te horen dat ik 'eng mager' was en bleek zag. Nu dus op zoek naar een tussenweg. 67 kilo vind ik echt te veel, maar wil zelf naar de 60/62 kilo.

Yolanthe, tja.. Ik vind het nog steeds een mooie vrouw, maar jammer dat ze blijkbaar bezweken is onder de druk van Hollywood en het nodige heeft laten doen en zoveel is afgevallen. Ik herkende haar in eerste instantie niet :o

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 14:01

Kana schreef:
Annemiek80 schreef:

Wat een onzin.

Wat is hier onzin aan?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 14:02

Rena100 schreef:
Ik zeg niet of het mooi of lelijk is, vind haar voller wel mooier, maar dat is mijn mening.

Vind dit wel een typisch voorbeeld wat de samenleving voor invloed heeft op het 'ideale schoonheidsbeeld'. Ze was prima zoals ze was, maar toch is ze afgevallen (en dan even hier uitgesloten dat ze vanwege gezondheidsredenen is afgevallen). Dit heeft effect op mensen, vrouwen die al mooi gevonden werden en al bekend zijn. Kan je nagaan wat voor effect het moet hebben op de 'gewone' vrouwen die alleen maar dit soort beelden zien. Vind het een trieste bedoeling.

Tegenwoordig gaat dit als 'plus size' door en dat is gewoon absurd. Dat zou betekenen dat ik zwaar overgewicht zou hebben met mijn 63 kilo vergeleken met de dame op de foto:
[ Afbeelding ]

http://en.wikipedia.org/wiki/Robyn_Lawley
Zij heeft maten 91-74-100. En met name door die heupomtrek is zij een plussize. Een size 0 = 76-56-81

Overigens weegt zij waarschijnlijk wel meer dan 63 kilo ;)

En ja, krom is het wel. Maar: Het gaat erom dat JIJ lekker in je vel zit, niet model A, B, C of Yolanthe.
Laatst bijgewerkt door Winged op 17-01-14 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 14:03

Cayenne schreef:
Yolanthe, tja.. Ik vind het nog steeds een mooie vrouw, maar jammer dat ze blijkbaar bezweken is onder de druk van Hollywood en het nodige heeft laten doen en zoveel is afgevallen. Ik herkende haar in eerste instantie niet :o

Precies wat ik bedoel, jammer dat zelfs zo´n vrouw zich laat inpakken door Hollywood. Vind het niet raar dat jonge meisjes dit als perfect gaan zien, terwijl het absoluut niet realistisch is. Vroeger was vol of wat dikker juist een teken van rijkdom. Net als een witte/bleke huid hebben. Dat het schoonheidsbeeld veranderd is normaal, jammer dat het zo extreem moet...

@winged: vind jij dit dat een plussize? Een vriendin van me heeft een webshop en een eigen kledingmerk voor de plus size vrouw (www.curvecollective.nl). Dat zijn toch hele andere maten. Ik vind het model op de foto gewoon, niet dik niet dun. Gewoon normaal.
Laatst bijgewerkt door Rena100 op 17-01-14 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

fourseasons

Jeetje zeg, ik vraag me steeds meer af wat wel goed is voor de mens?
Als je te dik bent is het niet goed
Als je te dun bent is het niet goed
Als je goed bent word je alsnog wijs gemaakt dat je te dun of te dik bent
Tja, misschien heeft ze haar tieten wel laten vergroten, een facelift gehad, haar lippen opgespoten en al die andere zooi, dus?

liedje89

Ninx schreef:
D_Desteny schreef:
Je bent mooi wanneer jij je mooi voelt want dat straal je ook uit!
Maar wat ik al zei zoals ze nu is kan ze niet gezond zijn, haar ribben steken bij haar rug uit dat ze een rondje draaide.

Bij een paard of een hond wil je ook in beweging net de ribben kunnen voelen/ zien...
Misschien bij een mens net zo?
Maar we zijn nu zo gewend aan 'te dik' bij dieren en onszelf, dat we misschien dieren en mensen te mager vinden die feitelijk gezond zijn....

Bij marathonlopers zie je ook ribben.... zij zijn ook gezond....

Maar is dat moment in de beweging waarbij je de ribben moet zien niet vaak het moment waarbij de rug gestrekt word bijv in galop. Bij een staand mens hoef je de ribben imo niet te kunnen zien hoor, als je je uitrekt lijkt het me opzich wel normaal, maar bij een gewone "standfoto"?

Bij echte (top)marathon loper zie je inderdaad ook meer botjes dan spiermassa maar dat imo is inderdaad niet perce gezond. Topsport is vaak niet gezond, je vraagt wel iets van je lijf dat eigenlijk maar net menselijk mogelijk is, als je ook kijkt hoeveel er op jonge leeftijd al met blessures kampen hoeveel mensen er afvallen voor je zo'n niveau haalt. Bovendien moet je volgens mij ook ergens een beetje gek zijn om het je levensdoel te maken net iets sneller 42 km af te kunnen leggen dan een ander :o? Zeker sinds de uitvinding van de trein heeft het toch ook geen praktisch nut meer :Y) ...
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 17-01-14 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 14:04

Annemiek80 schreef:

Dat kan op zich toch echt wel... Ik ben flink wat maten afgevallen, maar mijn borsten zijn er (helaas) niet kleiner op geworden... -O-

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 14:05

Wow, dan vind ik de ' eerste ' yolanthe toch een heel veel fijner beeld om naar te kijken hoor!

En omg, plus-size model.... ????

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 14:05

Winged schreef:
Rena100 schreef:

[ Afbeelding ]

http://en.wikipedia.org/wiki/Robyn_Lawley
Zij heeft maten 91-74-100. En met name door die heupomtrek is zij een plussize. Een size 0 = 76-56-81

Overigens weegt zij waarschijnlijk wel meer dan 63 kilo ;)

En ja, krom is het wel. Maar: Het gaat erom dat JIJ lekker in je vel zit, niet model A, B, C of Yolanthe.

Jeetje echt? Dan heeft ze bijna dezelfde maten als ik en ze lijkt echt veel slanker. (overigens is dat maat 40/42 en dat vind ik nog steeds niet écht plus size, maar het is al wat anders dan maatje 36 :P)