Waarom wil je eigenlijk wel kinderen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 23:42

Joolien schreef:
Interessant om alle meningen te lezen :)

Wat ik wel heb is dat ik het gevoel heb dat ik nu moet beslissen ofzo, heel raar. Krijg er zelfs spanning van, zo raar.

Nee dat hoef je niet, lees dat je 27 bent, ik heb mijn eerste gekregen toen ik 36 was. Heb geleefd, gefeest en wat al niet meer, je hebt nog zeeën van tijd, wat komt dat komt...of niet :D

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 23:43

Aria_zz schreef:
Voor mij zou er maar 1reden zijn: omdat iemand voor mij zorgt als ik en mijn vriend oud zijn. En dat ze voor ons betalen.

En dat is de enige reden, verder kom ik niet

Zo lekker egoïstisch!! Dat kan je je kind niet aandoen.

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 23:45

Joolien schreef:

Wat ik wel heb is dat ik het gevoel heb dat ik nu moet beslissen ofzo, heel raar. Krijg er zelfs spanning van, zo raar.

waarom denk jij dat? Voor jezelf? Of voor je omgeving?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 23:47

Syrianda schreef:
Joolien schreef:

waarom denk jij dat? Voor jezelf? Of voor je omgeving?

Nee dat gevoel heb ik... vanuit mezelf. Misschien toch nesteldrang? We hebben net een huis gekocht en vrienden waarschuwde al dat als je eenmaal je eigen huis hebt je heel snel nesteldrang krijgt _O-

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 23:48

Voor de mensen hier die ook niet weten of (en waarom) ze kinderen willen, of ze helemaal niet willen: speelt bij jullie ook de angst mee om een gehandicapt kindje te krijgen? Dat vraag ik me stiekem wel af.
Ikzelf ben daar namelijk heel bang voor. Ik weet van mezelf dat ik dat niet aan zou kunnen namelijk.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 23:48

Voor mij is het krijgen van kinderen echt een oerdrang geweest, al sinds ik heel jong was.
Op dit moment ben ik 29 weken zwanger en kijk uit naar de mooie momenten, het eerste lachje, de eerste stapjes of woordjes.
Zal het altijd feest zijn? Zeker niet, maar dat hoeft ook niet. Niets in het leven is altijd feest, een baan niet, relaties niet en school niet dus een kind ook niet, maar uiteindelijk zijn er een hoop dingen die het voor mij de moeite waard zullen maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 23:49

Miracle_ schreef:
Voor de mensen hier die ook niet weten of (en waarom) ze kinderen willen, of ze helemaal niet willen: speelt bij jullie ook de angst mee om een gehandicapt kindje te krijgen? Dat vraag ik me stiekem wel af.
Ikzelf ben daar namelijk heel bang voor. Ik weet van mezelf dat ik dat niet aan zou kunnen namelijk.

Nee dat heb ik altijd wel gehad maar nu veel minder.

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 23:49

Joolien schreef:
Aangezien ik regelmatig denk over kinderen, trouwen en de hele mikmak zit ik nu in de fase kinderen. Wanneer, hoe maar vooral waarom? Ik kan 100 redenen bedenken waarom ik geen kinderen wil, geen rust meer, slapeloze nachten, een verzakt lichaam, andere eventuele blijvende ongemakken, geen spontaniteit meer, niet meer kunnen doen wat je wil, poep en pies, geld en weet ik het wat.
Maar wat is nou echt een reden om WEL voor een kind te kiezen? En dan geen rooskleurige verhalen die toch niet waar zijn, maar echt de reden. Of is dat niet uit de leggen en is dat een gevoel? Liefde? Ik vind het zo moeilijk te bevatten als ik vaak van die ploegende, uitgewoonde en afgetrapte moeders zie rondlopen. Dan denk ik alleen maar waarom???

Ik ben per ongeluk zwanger geraakt, maar sommige dingen(en ik wou echt geen kids) zijn waar.
De liefde die je voelt voor je eigen kind is niet te beschrijven.
Daar heb je alles voor over en laat je dingen voor ook met alle liefde, maar als je niet zeker weet of je ze wel wilt zou ik het risico niet nemen, want je leven word overhoop gegooid en je word heel beperkt in je vrijheid.
Lichamelijk ben ik weer de oude hoor. Niets uitgezakt oid. Flink stallen mesten, rijden, bewegen en gezond eten en hoppa maatje 34 was er weer :)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 23:50

Miracle_ schreef:

Het speelt voor mij wel mee in het geen tweede willen. We zijn compleet voor ons gevoel, maar ik zou ook bang zijn dat een tweede misschien wel een handicap zou hebben, en het meer een last gaat zijn als een toevoeging. Ik zie helaas vaak in mijn omgeving dat het niet helemaal zo gaat als dat er van tevoren gehoopt was (lichte handicaps) en hoeveel zorgen dat geeft. Dat zou ik echt niet willen....

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 23:51

Ik kan serieus geen redenen verzinnen om zelf een kind te willen....

Ik pas wel op, ik zoek wel een man met een kind :') Maar dat zelf kinderen krijgen, dat weegt in mijn hoofd gewoon niet op tegen alle nadelen...

(Babyfobie :'))

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 23:52

Joolien, dat herken ik wel van dat huis :')

Ik was een kamer aan het verven en dacht gelijk al; dit wordt de babykamer (en ja, werd zelfs even emotioneel :+)! Ben verdorie nog niet eens zwanger :')

Angst voor een kind met een handicap heb ik wel en wil dan ook, als ik zwanger ben, een combinatietest laten doen op eigen kosten. Om bepaalde afwijkingen voor een bepaald procent te kunnen uitsluiten of bevestigen.

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 23:54

Lianne86 schreef:

Ik pas wel op, ik zoek wel een man met een kind :') Maar dat zelf kinderen krijgen, dat weegt in mijn hoofd gewoon niet op tegen alle nadelen...

Pas maar op met zo'n man, dat zorgde erbij mij juist voor dat ik zelf kinderen wilde :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 23:55

vuurneon schreef:
Joolien, dat herken ik wel van dat huis :')

Ik was een kamer aan het verven en dacht gelijk al; dit wordt de babykamer (en ja, werd zelfs even emotioneel :+)! Ben verdorie nog niet eens zwanger :')

Haha zo erg is t nou ook weer niet :P Ik wilde in de andere kamer het wasbakje eruit slopen maar volgens mijn vriend was dat handig als we kinderen zouden krijgen _O- Misschien heeft hij meer rammelende zaadleiders dan ik _O-

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 23:58

Rammelende zaadleiders :') t is maar goed dat hij niet zwanger kan raken }>

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 23:58

Emilia schreef:
Aria_zz schreef:
Voor mij zou er maar 1reden zijn: omdat iemand voor mij zorgt als ik en mijn vriend oud zijn. En dat ze voor ons betalen.

En dat is de enige reden, verder kom ik niet

Zo lekker egoïstisch!! Dat kan je je kind niet aandoen.

Lees mijn verdere berichten

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 00:02

Miracle_ schreef:

ik was daar ook heel bang voor...
en heb daarom ook 2x die extra echo gehad :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 00:03

Uhm ze kunnen stofzuigen -dweilen - wassen de afwas genoeg voordelen :')

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 00:06

Patsab schreef:
Lianne86 schreef:

Pas maar op met zo'n man, dat zorgde erbij mij juist voor dat ik zelf kinderen wilde :')

Ik heb altijd geroepen dat ik een 5+ kind wil, dus dan maak ik mezelf wel weer wijs dat het leeftijdverschil te groot is :$ (En ja, de angst voor zwangerschappen/bevallingen/baby's overheerst :p)

storrum

Re: Waarom wil je eigenlijk wel kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 00:09

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 00:11

vuurneon schreef:
Rammelende zaadleiders :') t is maar goed dat hij niet zwanger kan raken }>

lol. ik mis de "vind ik leuk" knop :+

Mijn man had helemaal geen last van rammelende zaadleiders, en is nu blij dat ik wel last had van rammelende eierstokken

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 00:12

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 00:20

Hier geen uitgezakte moeder hoor! Strak in m'n vel maar wel moe ;)

Ik riep altijd: voor mij geen kinderen! Erg blij met m'n man, paard, hond en werk. Toen ik 28 was, rees de vraag: waarom niet? Geen rammelende eierstokken en toch gedaan.
Natuurlijk een lastige bevalling, kreeg ik een huilbaby, na een aantal maanden was dit opgelost. Vervolgens 2,5 jaar lang was het doorslapen een probleem. Gem. 4-6 x per nacht eruit, ik dus, mijn man slaapt erg vast. Tot haar 4e jaar een wervelwind.
Viel niet mee en vooral niet wanneer je de volgende dag moet werken. Maar je doet het. Je liefde voor je eigen kind is erg groot.

6 jaar later kwam mijn 2e dochter, bewuste keuze. Wel lang getwijfeld om aan een tweede te beginnen, zou ik net zo veel van een 2e kunnen houden als de 1e? Ja hoor, geniet hier enorm van!

Ja, ze kunnen lastpakken zijn, kunnen traag zijn wanneer jij haast hebt, alles op "uur en tijd", je moet veel meer regelen, moe, weinig te besteden en bent zo nu en dan jezelf kwijt.

Maar dan heb je: gekke bekken, grappige verhalen, mini me's, onvoorwaardelijke liefde, s'avonds gekke danssessies, lachen, plezier, het kijken naar je kinderen wanneer ze heerlijk liggen te slapen, etc.

En dan ook geweldige uitspraken, mijn dochter van nog geen twee, kwam van de week buiten en riep: Oh my god, koud!
Nou, dan bescheur je het _O-

Ik zou ze voor geen goud willen missen, zij zijn mij en ik ben hen. Verbonden voor het leven.

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 00:24

[/quote]

Pas maar op met zo'n man, dat zorgde erbij mij juist voor dat ik zelf kinderen wilde :')[/quote]

Ik heb altijd geroepen dat ik een 5+ kind wil, dus dan maak ik mezelf wel weer wijs dat het leeftijdverschil te groot is :$ (En ja, de angst voor zwangerschappen/bevallingen/baby's overheerst :p)[/quote]

Sorrydat werkt ook niet, liepen hier 1 van 4 en 1 van 8 jaar rond, inmiddels hebben die dames 2 broertjes van 2 en 3 jaar terwijl de dames nu 16 en 13 zijn :D

Scheet bij de eerste ook in mijn broek voor de bevalling, dacht bij de 2e oh J.esus. Daar ga ik weer maar ook dat overleeft :j

Sammie

Re: Waarom wil je eigenlijk wel kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 00:28

haha dat verzakte lichaam krijg je op een gegeven moment toch wel :')

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 00:30

Patsab schreef:

Pas maar op met zo'n man, dat zorgde erbij mij juist voor dat ik zelf kinderen wilde :')[/quote]

Ik heb altijd geroepen dat ik een 5+ kind wil, dus dan maak ik mezelf wel weer wijs dat het leeftijdverschil te groot is :$ (En ja, de angst voor zwangerschappen/bevallingen/baby's overheerst :p)[/quote]

Sorrydat werkt ook niet, liepen hier 1 van 4 en 1 van 8 jaar rond, inmiddels hebben die dames 2 broertjes van 2 en 3 jaar terwijl de dames nu 16 en 13 zijn :D

Scheet bij de eerste ook in mijn broek voor de bevalling, dacht bij de 2e oh J.esus. Daar ga ik weer maar ook dat overleeft :j[/quote]

Haha... ik durf het gewoon niet :D en anders nog.. dan moet je met z'n 2en zijn en alles stabiel hebben... En er allebei voor willen gaan :) Dus ik hoef me er helemaal niet druk over te maken :')

Heb nu al een puber waarvoor ik kan zorgen (ook al is die 1,5 jaar ouder :'))