Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
shetties

Berichten: 4073
Geregistreerd: 04-02-09
Woonplaats: 't Gooi

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:00

€15,50 :)

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:08

My god wat een bedragen
-O-
dan is postnl dus goedkoper

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:11

Te bedenken dat ik via TNT met T&T-code voor €10 naar nederland kan verzenden, al doet het er dan wel eens een fikse week over :P

shetties

Berichten: 4073
Geregistreerd: 04-02-09
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:11

Ja klopt, alleen is DHL tot 10 kg dacht ik en PostNL tot 2.
Heb ook al lopen zoeken naar een goedkoper alternatief, maar nog niet kunnen vinden :n

Kirsha
Berichten: 4644
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:12

PostNL kan de kosten voor buitenland laag houden, doordat ze in het binnenland gestoorde bedragen rekenen := Compenseert weer :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:18

Hier is het andersom :P
Bpost rekent makkelijk zat voor een pakketje tot 2kg €6,75 aan, terwijl het via Kiala maar €4 is. OK, da's dan een servicepunt maar die zijn veel vaker laat open, de pakketjes blijven er 2 weken ter beschikking, zijn op te volgen met T&T (moet je voor bijbetalen met Bpost), veel betere klantenservive als er wat mis gaat.
TNT rekent €9,99 naar Nederland tot 4kg dacht ik, zou eens moeten kijken, ook met T&T-code. Duurt vaak wel wat langer eer het aankomt, maar Bpost zit je basis op zowat €15 voor hetzelfde pakket... zonder T&T uiteraard.

CxB
Berichten: 906
Geregistreerd: 24-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:20

Ik volg :)

zelf nog nooit zoiets mee gemaakt al heb ik alleen een mexicaans hoofdstel op marktplaats gekocht voor 40,- inclusief verzendkosten, 2 forntriemen en een neusbontje :)

Wolkje

Berichten: 1369
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Thuis.....

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:48

Ik meld me hier ook weer even. Dat doorklikken via het oude topic is niks.

WowAmigo
Berichten: 4820
Geregistreerd: 22-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:55

Jahoor ik heb het ook... Hoe vaak ik hier al niet gelezen heb dat ze niet meer reserveren tot het salaris gestort is etc...

Ik had iets verkocht op marktplaats, prijs helemaal akkoord met verzendkosten, snel mailcontact en hartstikke bedankt. Oh ja, het geld staat 2 weken later op je rekening. Oh. Ik dacht nog moet ik niet doen, doen ze "hier" ook niet meer, maar ik had er zelf nog geen ervaring mee, dus ik dacht, ach laat ik iemand ter wille zijn en ok, twee weken gereserveerd voor haar. Uiterlijk vandaag zou het geld er zijn, dus ik nog maar eens gemaild en jahoor: oh sorry wegens omstandigheden en het spijt me zo bladiebla... :') Dus inderdaad. Ik wacht vanaf nu ook niet meer op salaris etc. Hartelijk dank voor deze praktijkervaring :+

kiki1976

Berichten: 16946
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 20:28

Nee doe ik ook niet hoor.
Ik heb het namens de webwinkel wel eens voor een klant gedaan. Deze wilde graag een zadelset uit bij ons eruit ging en voor een leuke aantrekkelijke prijs weg ging.
Maar ze had er nu het geld even nog niet voor (pas wat later).
Of ik voor haar de set apart wilde houden totdat ze het geld had. Ja dat wil ik wel doen, mits er een aanbetaling word gedaan.
Ja dat was geen enkel probleem.
Klant heeft later online de set besteld, met het verhaal er netjes bij vermeld incl. het te vooraf te betalen bedrag ter reservering.
Alleen het geld nooit ontvangen.
Na de standaard termijn van de betalingsherinnering een herinnering verstuurt en geen reactie op ontvangen.
Daarna hanteren we standaard daar ook een termijn voor, indien er niet betaald word dan annuleren wij de order.
Van iedere stap daarvan krijgt de klant bericht.
Daarna een mail waarom wij ons niet aan de gemaakte afspraken hielden.
Uhhh beste mevrouw, aangezien u zich niet aan de gemaakte afspraak hield door een aanbetaling te doen.
Kwam er eigenlijk op neer dat ze dat geld ook niet hadden.

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 20:29

Postnl vraagt 13 euro tot 5 KG. Het gaat om een vliegendeken dus die is niet zo zwaar.

Jade91
Berichten: 1001
Geregistreerd: 17-10-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 21:27

Mijn marktplaats ervaringen zijn nog altijd goed. Ik ga ook echt niks voor iemand reserveren.

midori
Berichten: 668
Geregistreerd: 09-05-09
Woonplaats: Galway, Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 21:29

Ik volg! Leuk om die bizarre verhalen te lezen :)

bugpluisje

Berichten: 778
Geregistreerd: 28-02-07
Woonplaats: somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 21:31

Jullie gaan snel met zijn allen, ben 2 dagen uit de lucht en jullie al 10 pagina's verder! Wow!

Ik heb kopers die weer langzaam zijn met geld overmaken en een die aangeeft dat het niet lukt.....weet niet of het niet lukt door geen geld of omdat er misschien wat mis is met het rekening nummer dat ik gegeven heb. Wel net even 2 super leuke vestjes voor zoonlief gekocht en direct geld over gemaakt.

Ook de bm heb ik me weer over verbaasd! Reageer ik op iemand die een paard zoekt voor opleiding met de vraag of wellicht mijn paard iets kan zijn of dat ze niet voldoet. Wel gelezen maar niets terug gehad. Maakt me op zich niet ut maar ik denk dan dat paarden voor een opleiding niet zomaar door iedereen beschikbaar worden gesteld en ik de ander wellicht kan helpen of dr een plezier mee doe en dan hoor je dus helemaal niets. Dit weerhoudt mij de volgende keer wel weer van reageren in ieder geval. Dan tuft ze maar iedere dag lekker op de wei, ze loopt me niet in de weg.

upendo

Berichten: 22328
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 21:37

Vind ik ook niet een professionele houding tegenover iemand die een paard aanbiedt..
Je moet toch wel goed vertrouwen hebben wil je zo'n paard in bruikleen doen en dan reageert iemand niet eens..

Kmbrly

Berichten: 1853
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 21:42

Ik heb hier op bokt wel al meegemaakt dat ik 2x heb moeten betalen voor een item . Persoon in kwestie had verkeerde bankrekening doorgegeven (1nummer verkeerd) -O-

bugpluisje

Berichten: 778
Geregistreerd: 28-02-07
Woonplaats: somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 21:47

Dat vond ik zelf dus ook upendo, als iemand al niet reageert ondanks dat het bericht geopend en naar ik aanneem dus gelezen is ben ik meteen een stuk minder van vertrouwen. Als het goed is weet je wat je zoekt, ik vraag of ik de advertentie goed lees en check of mijn paard dan wel of geen optie zou zijn......lijkt me niet zo moeilijk daar antwoord op te geven. Geen antwoord vind ik dan wat ongepast, zeg dan dat ze niet voldoet of niet volledig voldoet en je nog reacties wil afwachten. Als je daar kn je communicatie al transparant bent zou ik dat kunnen waarderen. Nu moeten ze niet over een paar dagen reageren want ik ben hierop al afgehaakt, ze is een van mijn meest dierbare bezitten maar ben best bereid iets te delen om een medemens te helpen (lees.....ik was best bereid :o ). Nu blijft sweety fijn in mijn stalletje en wei, hahaha

bugpluisje

Berichten: 778
Geregistreerd: 28-02-07
Woonplaats: somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 21:50

kimz_angel schreef:
Ik heb hier op bokt wel al meegemaakt dat ik 2x heb moeten betalen voor een item . Persoon in kwestie had verkeerde bankrekening doorgegeven (1nummer verkeerd) -O-


Dat is erg knullig zeg! Je kan je bank vragen om betreffende persoon waar het geld niet had moeten komen aan te schrijven met verzoek om terug storten. Na 3 keer aanschrijven moet de bank jou in kennis stellen van naam en rekeningnummer en dan kan je aangifte doen bij de politie. Mijn ervaring is dat mensen het vaak iet zien en wel retour storten na brief van de bank,

leanneXXnona
Berichten: 937
Geregistreerd: 13-05-09
Woonplaats: uithuizen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:21

Ik heb nog steeds mn honden tas niet :(
Vrijdag al betaald.
Maar wel elke dag nieuwe advertenties maar niet reageren op mn mailtjes

Alja

Berichten: 25695
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:27

Pff hier hetzelfde..
Twee jan geld overgemaakt en nog niks en dinsdagavond geld over gemaakt en ze ging vanavond kijken als het erbij stond...
Nou ik kijken elke dag ff als ik weet dat er iets verkocht is :+

bugpluisje

Berichten: 778
Geregistreerd: 28-02-07
Woonplaats: somewhere over the rainbow

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:33

Ik kijk ook iedere dag en irriteer me dood aan de mensen die wel al hun adres hebben gegeven maar nu, ruim 4 dagen later nog niet betaald hebben en ook niet reageren op mijn mail of ze er nog interesse in hebben. Heb inmiddels hun biedingen verwijderd misschien dat dat motiveert of wakker schud.....

Vet balen alja en leanne! Hopen dat het er snel is, al klinkt 2 januari al wel even geleden alja.....

Michelle_96

Berichten: 1863
Geregistreerd: 24-03-09
Woonplaats: Havelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:39

Ik irriteer me dood aan mensen die wel betalen maaar als ik vraag om het adres krijg ik al 2 weken niks terug...

leanneXXnona
Berichten: 937
Geregistreerd: 13-05-09
Woonplaats: uithuizen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:41

Ik heb alles gecheckt.
Is al lang actief geen meldingen
En veel advertenties oa kleding enzo.
Heb het ook gelijk overgemaakt.
Zodat ik de tas. Snel had omdat ik hem nodig had. Nu moet mn hondje helaas thuis blijven, terwijl ze anders fijn mee kon.. dus maar weer een mailtje gestuurd via een andere advertentie van haar

bugpluisje

Berichten: 778
Geregistreerd: 28-02-07
Woonplaats: somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:42

Michelle_96 schreef:
Ik irriteer me dood aan mensen die wel betalen maaar als ik vraag om het adres krijg ik al 2 weken niks terug...


Hahahahahaha......dat is ook niet handig nee. Maar denk dat dat wel uitzondering op de regel is alhoewel we hier in t topic ook al iemand hadden die steeds boeken oid verzond maar niet vertelde aan de bokker in kwestke wat het haar kostte. Volgens mij heeft ze het allemaal tegn een heel net prijsje over genomen maar dat vond ik ook een verhaal apart!

Kmbrly

Berichten: 1853
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:43

bugpluisje schreef:
kimz_angel schreef:
Ik heb hier op bokt wel al meegemaakt dat ik 2x heb moeten betalen voor een item . Persoon in kwestie had verkeerde bankrekening doorgegeven (1nummer verkeerd) -O-


Dat is erg knullig zeg! Je kan je bank vragen om betreffende persoon waar het geld niet had moeten komen aan te schrijven met verzoek om terug storten. Na 3 keer aanschrijven moet de bank jou in kennis stellen van naam en rekeningnummer en dan kan je aangifte doen bij de politie. Mijn ervaring is dat mensen het vaak iet zien en wel retour storten na brief van de bank,

Probleem was ik heb een Belgische rekening en om zo een procedure te startte kostte me 50 euro . Dus dan bleef er nog 25 over van het bedrag . Wat ze wel zeiden was een storting te doen van 0.01 cent en daarbij een mededeling maar nooit reactie op gehad