Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
cam schreef:Het ging mij meer omdat jullie de carriere heeeeeeel belangrijk vonden.
Zal je het kind dan niet verwijten dat je een stap terug hebt moeten doen.
Chubby schreef:Overigens blijkt uit divers onderzoek dat kinderen die helemaal niet naar school gaan maar thuisonderwijs krijgen, het vaak nog beter doen dan kinderen die wel "uitbesteed" worden.
Jaiks.
Gucci_ schreef:Moeilijke keuze. Zelf hou ik niet van vrouwen die een kind willen en carriere maken tegelijk. Vooral de eerste 5 jaren moet je fulltime zorgen voor je kind vind ik. Zie soms bij de kinderopvang wel eens baby's van nog geen jaar oud! Dat vind ik niet kunnen
Vjestagirl schreef:lieveli schreef:Ja maar waar baseer je het op? Ik vind het nogal wat om zoiets uit te dragen als ik eerlijk ben.
Ik baseer het op de gedachtengang dat ik vind dat een kind in z'n eerste levensjaren bij z'n ouders hoort. En dan is 1 of 2 ochtendjes PSZ een prima iets zodat ze leren functioneren in een grotere groep, maar voor de rest vind ik dat n kind bij de ouders hoort. En dat een kind wat naar de basisschool gaat 's morgens door mama of papa aangekleed horen te worden, dat die er ook zijn zodra het kind weer uit school komt om alle verhalen te horen en de tekeningen te zien. Dat er verse maaltijden op tafel komen en dat er 's middags tijd is om ergens heen te gaan of om samen te knutselen, spelen of wat dan ook. Dat als een kind eerder thuiskomt van school omdat het ziek is, dat papa of mama daar dan moet zijn.
En dat een kind niet thuishoort bij een oppas of KDV 3, 4 of 5 dagen in de week. Ik snap ook echt niet waarom je dan kinderen neemt, als dat het plan is.
Kuggur schreef:Ik ben een man, en zou als insteek in deze discussie willen opmerken, er zijn ook vaders.
Waarom moet automatisch de man de carriere maken en de vrouw thuis een paar jaar bij de kinderen zitten? Andersom is óók een optie.
) en zouden de ministers graag die uitzonderingen tot regel willen maken, vanwege de economie, maar helaas... dat zijn uitzonderingen...Kuggur schreef:Ik ben een man, en zou als insteek in deze discussie willen opmerken, er zijn ook vaders.
Waarom moet automatisch de man de carriere maken en de vrouw thuis een paar jaar bij de kinderen zitten? Andersom is óók een optie.
) Zoolgangster schreef:Dus helaas: met het krijgen van een kind houdt de emancipatie stiekem toch wel een beetje op, en dat zeg ik terwijl ik er ooit vanuit ging dat vrouwen àlles kunnen wat mannen ook kunnen.. maar toen wist ik nog niet hoe makkelijk je als vrouw concentratiestoornissen, bekkeninstabiliteit en allerlei interessante verzakkingen kunt krijgen, allemaal als resultaat van het kinderen krijgen.
En natuurlijk zijn er uitzonderingen die alles wel pijnloos kunnen combineren (kind en carrière en daarbij ook nog voldoende fut hebben voor bepaalde aktiviteiten 's avonds) en zouden de ministers graag die uitzonderingen tot regel willen maken, vanwege de economie, maar helaas... dat zijn uitzonderingen...
Wat de kinderen van al die carrièredrang van mams vinden weten we minstens 20 jaar later...
Lisann__ schreef:Edit: Daarnaast is voor mij financiele onafhankelijk heel belangrijk. Zoals meerdere in het topic al zeiden, zodra het stuk loopt in de relatie wil ik niet met mijn kind in een mini bijstand appartementje terecht komen terwijl ik zoveel in mijn mars heb. (vind ik dan)
, . lieveli schreef:cam schreef:En hoe voel je je als het kind een beperking blijkt te hebben en je helaas je werk moet opgeven om voor dit kind te zorgen.
Nou hallo, dan heb je het over een wel heel hypothetische situatie. Dan kun je ook zeggen, wat nou als de vader overlijdt? Of je wordt ontslagen? Of de hemel valt naar beneden en je fiets is kapot?