Ons verhuurdrama, hoe herhaling voorkomen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 22:41

Annick75 schreef:
Ik heb even niet het hele topic doorgelezen, maar wat woningbouwverenigingen vaak doen als je nieuw bij hun binnenkomt, is vragen om een soort van verklaring van goed gedrag ingevuld door de vorige verhuurder(s). Daarin moeten dan dingen staan omtrent betalingsgedrag, sociaal huurderschap (geen overlast, woning netjes achtergelaten etc) en dat soort dingen.

Klopt. En zo filteren wij er veel mensen uit. Maar er komen ook mensen die geen verhuurdersverklaring kunnen overleggen omdat ze bijvoorbeeld bij familie in hebben gewoond, of particulier hebben gehuurd, uit een koopwoning komen etcetera. Je kunt niet alles ondervangen helaas.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 23:19

Het verhaal wordt nog gekker.

Via vrienden hebben wij de eigenaren van het nieuwe huurhuis achterhaald. Om ze te waarschuwen. Maar er viel niets te waarschuwen, want die eigenaren waren ook de verhuurders voordat hij bij ons kwam! En hij heeft altijd betaald! Alles! Tot op de laatste cent! En de huur was daar hoger dan bij ons. Zij hebben wel altijd goed achter het geld aan gezeten, maar er is nooit een incassobureau of deurwaarder aan te pas gekomen. Hij is zelf vertrokken, omdat het een grote boerderij was, waar hij ernom veel verstookte.

Mijn mond viel open...

Wij hebben onze situatie uitgelegd, daar schrokken ze van. Ze geloven ons wel.

De wanbetalers gaven aan dat hun laatste huurhuis (dus ons huis) was verkocht en dat ze eruit moesten. Ze hadden zelf een nieuw huis gekocht (?!!), maar daar moest nog een slaapkamer aangebouwd worden, dus zochten ze heel tijdelijk woonruimte. Huur per wek in plaats van per maand. Zijn werkgever zou garant staan voor de hypotheek. De nieuwe verhuurders hebben om een bewijs gevraagd en dat zou hij morgen om 17.00 uur overhandigen. Wij moesten morgen na die tijd weer even bellen, zodat we te horen krijgen hoe het is afgelopen.

Pfffff......
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 14-01-14 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Maflinger_S

Re: Ons verhuurdrama, hoe herhaling voorkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 23:21

Nou breekt mijn klomp. Het wordt steeds gekker. Lijkt me goed om morgen om 17.00 uur ook op de stoep te staan en hem eens goed in de ogen te kijken en nog eens een goed gesprek over achterstallige huur te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 23:23

Hè?! >;) Wat raar inderdaad..

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 23:23

Dat biedt wel weer perspectieven op een goede afloop.

Kennis is macht, zeker in deze zaken. Hoe meer je weet, hoe beter het is.

haflover3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 23:25

XFiemoX schreef:
Alsof Jeugdzorg zo perfect is bah.. Tegenwoordig kan je van Jeugdzorg nergens meer van op aan. Ik kan het weten omdat vriendin van mij zich aangemeld heeft bij Jeugdzorg i.v.m. problemen met haar ex en ook tevens de vader van hun 3 kinderen, maar Jeugdzorg vind gewoon dat hij zijn kinderen mag zien na datgene wat hij wel niet geflikt heeft en hun sowieso 2 oudste kinderen enorm trauma opgelopen hebben.
Limanade schreef:
wat ik zou doen? dreigen met jeugdzorg
meeste ouders zijn doodsbang voor jeugdzorg en willen daar absoluut niet mee in aanraking komen
dus betalen.. en als ze dat niet doen.. jeugdzorg inschakelen

Ben het helemaal met je eens! Zoveel gevallen gezien bij jeugdzorg waarbij er pas ingegrepen werd toen het leed allang geschied was en de kinderen enorme trauma's hadden opgelopen. Ik zou daar niet aan beginnen. Zou wel de media opzoeken een lokale krant of opgelicht. Pow news misschien? weet niet of die ook zulk soort dingen doen, maar die zijn meestal ook altijd wel vrij confronterend....

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 23:49

XFiemoX schreef:
Alsof Jeugdzorg zo perfect is bah.. Tegenwoordig kan je van Jeugdzorg nergens meer van op aan. Ik kan het weten omdat vriendin van mij zich aangemeld heeft bij Jeugdzorg i.v.m. problemen met haar ex en ook tevens de vader van hun 3 kinderen, maar Jeugdzorg vind gewoon dat hij zijn kinderen mag zien na datgene wat hij wel niet geflikt heeft en hun sowieso 2 oudste kinderen enorm trauma opgelopen hebben.
Limanade schreef:
wat ik zou doen? dreigen met jeugdzorg
meeste ouders zijn doodsbang voor jeugdzorg en willen daar absoluut niet mee in aanraking komen
dus betalen.. en als ze dat niet doen.. jeugdzorg inschakelen

nou.. JUIST daarom gaan dreigen dus! ;)
juist omdat ze er een vreselijke bende van maken
en daar zijn ouders nou juist bang voor
vandaar mijn tip ook ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 10:40

Als uk zou hoor zal ik zeker komende tijd goed op zijn hielen zitten. Want als ik het zo lees ziet hij misschien de bui wel hangen en probeert om die rede weer goed te maken.

Aan andere kant kan ook tactiek zijn van vertouwen winnen en daarna oplichten en zo om en om met de huurders.
En hoe kan hij nu opeens werkgever verklaringen hebben als hij zzp is?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 10:45

Wat bizar zeg...dus bij deze mensen heeft hij voorheen wel altijd goed betaald...en nu weer terwijl jullie geen cent krijgen? Wat een raar zaakje!

Het is wel opvallend hoe hij steeds iedereen om zijn vinger zit te draaien met al die mooie praatjes, het lijkt me dat je hem er het meeste mee hebt als je de mensen eens gaat vertellen hoe de vork werkelijk in de steel zit :j

Het zou me niks verbazen als hij inderdaad ook tegen zijn ouders en schoonouders mooie verhalen op zit te hangen en de grote jongen zit te spelen... lijkt me een mooie gelegenheid om die bel eens door te prikken bij die mensen :j

Als ze je überhaupt al willen geloven...

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 10:50

Het enige wat TS hoeft te doen is het vonnis meenemen, duidelijker dan dit krijg je het niet voorgeschoteld.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 10:59

Volgens mij werkt hij bij een uitzendbureau voor zzp’ers. Hij is zelf in elk geval zzp’er. Er is natuurlijk een kans dat zijn verhaal klopt, maar ik vind het heel moeilijk te geloven. Het zou raar zijn als hij wel een hypotheek kan betalen voor een huis, maar dat hij ons geen huur kan betalen. (En kom op, een huis huren omdat er nog een extra slaapkamer in je nieuwe huis wordt gebouwd?????) Het zou erg fijn zijn als het wel waar is. Dan valt er tenminste nog iets te halen. Erbij zijn hoef ik nu niet, dit is eerst even tussen hem en de nieuwe verhuurder. Ik ben om 17.00 uur ook nog aan het werk. Maar ik ben wel reuze benieuwd hoe het nu zit…

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:06

Mooi, want dan kan je beslag leggen op het inkomen dat hij via het uitzendbureau ontvangt...

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:13

Wat een verhaal zeg! Ik zou naar hun ouders gaan, misschien help een beetje schaamte en schuldgevoel wel om te betalen. Hoop dat je je centen snel hebt! (en je het gedoe af echt kan sluiten)

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:15

Prrrr schreef:
Mooi, want dan kan je beslag leggen op het inkomen dat hij via het uitzendbureau ontvangt...

En op zijn huis.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:16

Nja. Een huis zonder overwaarde is een beetje zonde van de beslagkosten. De hypotheekbank gaat natuurlijk voor.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 11:17

De politie gaat vast ook nog voor, met als die verkeersboetes....

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:18

Nee, tenzij ze al beslag hebben gelegd. Belasting zou wel voorgaan.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:24

Of het nou wel of niet wat uithaalt, ik zou het doen gewoon omdat het KAN. En natuurlijk om gewoon even het punt duidelijk te maken dat "he messed with the wrong person".

Het kost nu toch al geld, dan maar goed geld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:31

Jemig wat een raar en absurd verhaal! Hopelijk krijgen jullie uiteindelijk toch nog het geld waar jullie recht op hebben...

Wek appart dat ze hun wel altijd betaalde maar jullie niet... Heel raar allemaal...

Succes ts!

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:37

Ceriadwen schreef:
Of het nou wel of niet wat uithaalt, ik zou het doen gewoon omdat het KAN. En natuurlijk om gewoon even het punt duidelijk te maken dat "he messed with the wrong person".

Het kost nu toch al geld, dan maar goed geld.

Goed geld naar kwaad geld gooien gaat alleen ten koste van jezelf. Koop er liever gordijnen voor... niemand schiet iets op met de kosten van een beslag waarvan je op voorhand weet dat die kosten niet eens goedgemaakt gaan worden.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:46

Jeetje wat een verhaal zeg! Om moedeloos van te worden! -O- Je opent je topic met de vraag hoe je dit kunt voorkomen, maar er wordt hier voornamelijk gepraat over hoe de huidige situatie nog te redden valt.

Hoeveel bedraagt de totaal openstaande schuld bij deze mensen nu? (Achterstallige huur, gerechtelijke kosten etc?)

Ik zou zeker niet de handdoek in de ring gooien en het laten verjaren maar gewoon BLIJVEN leuren om geld bij die mensen. Als je maar een lange adem hebt komen ze echt wel een keer over de brug met geld. Zeker omdat ze naar jou verhaal te horen niet echt een kale kip zijn (huis nieuw decoreren, etc. ) dus er nog best wat te plukken valt, je moet alleen wat harder trekken.

En probeer zoveel mogelijk no cure no pay incasso-bureaus in te schakelen? Zo vaak mogelijk die mensen in gebreke stellen, hij is in dienst van een uitzendbureau voor zzp-ers? Ik zou gelijk kijken of je beslag kunt leggen op zijn loon. En zijn vrouw? Die werkt niet?

Kijk hoever je kan gaan in de mazen van de wet. Hij is zzp-er, dus hij heeft klanten, in hoeverre mag je zijn klanten aanschrijven?

Hoe je dit kunt voorkomen? Zoveel mogelijk restschuld op je oude woning pakken wat je kunt dragen en de boel voor een bodemprijs vekopen. Dan ben je gegarandeerd van alle ellende af. Anders heb je nooit garanties en zijn er altijd mazen in de wet te vinden waardoor je opgelicht kan worden. Helaas... -O-

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:49

Je mag niet zelf zijn klanten aanschrijven, maar als je weet dat hij van klanten nog geld krijgt kun je daar ook beslag op laten leggen door een deurwaarder - dan gaat dat geld rechtstreeks naar jou. Hoe meer je weet, hoe makkelijker het wordt.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 12:03

Wat een raar verhaal. Bizar gewoon. Ik heb zelf een tijdje gewerkt bij een deurwaarderskantoor en dit soort mensen komen helaas maar al te vaak voor. Gewoon mensen die niet betalen. Snap ik toch echt niet...ben benieuwd hoe het verder loopt..

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 12:07

TS laat ik nu ook iemand kennen in Zwolle die hetzelfde is overkomen als wat jou overkwam!
Mensen die zelf in een huurhuis gingen wonen en hun oude huis verhuurden, met hetzelfde resultaat... Misschien zijn het wel dezelfde mensen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 12:40

Jeetje mijn mond valt hier van open.

Hopelijk krijg je toch nog je geld TS.