agressie in verkeer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: agressie in verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 16:38

Mijn buurman is van de snelweg gereden door een vrachtwagen die hem inhaalde := vrachtwagen kwam te vroeg terug naar links.. bleek dat chauffeur hem wel gezien had maar gewoon doorgedrukt heeft.. dat vind ik ook een vorm van agressie :x

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 16:39

Kaka schreef:
En al rijdt iemand erg langzaam, dat is nog geen reden om een gevaarlijke situatie te creeeren door te gaan bumperkleven, scherp in te halen, af te snijden, seinen en weet ik wat voor een ongein. Misschien rijdt iemand voor de eerste keer in deze auto, weet hij niet precies waar hij heen moet, is hij niet zo lekker, is het regenachtig en beseft iemand zich dat hij een langere remweg heeft... Er zijn legio legitieme redenen te bedenken waarom iemand niet de maximum snelheid rijdt. Is het dan zo moeilijk om gewoon even op je tong te bijten en te denken: joh, die slaat zo wel ergens af, dan ben ik er vanaf.

_/-\o_ Inderdaad!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 16:56

Mee eens Winged! Iedereen een uurtje in de vrachtwagen, opend een heleboel ogen! Wat Jans schetst is wel asociaal en sommige chauffeurs zijn ook niet helemaal goed wijs, klopt ook hoor..

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 16:57

Ik heb gelukkig niet zo veel last van andere verkeersdeelnemers. Heb toch al een behoorlijk aantal jaar mijn rijbewijs, maar maak mezelf niet druk. Als er iemand ineens voor me opduikt haal ik even mijn voet van het gas af. Heb echt geen zin om risico te lopen, dus dan laat ik liever iemand voor dan dat ik me gelijk krijg.

Soms zie ik wel een idioot op de weg hoor, maar ik heb geen zin in ongelukken. Vloek dan heus wel, maar dat horen ze toch niet :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 16:58

Lijkt me machtig om eens in een vrachtwagen te mogen rijden :j

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 17:04

ik rijd wel regelmatig een stadsbus :+

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 17:15

Lijkt me echt superleuk om een keer te voelen hoe dat is! Net als een keer een supersnelle sportauto testen, dat wil ik ook wel. :))

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 17:16

Sommige rijscholen hebben wel proeflessen of open dagen, probeer dat eens Jans? Dealers als Scania/Daf organiseren ook wel speciale dagen :) Nessa; Stadsbus heb ik werkelijk geen idee van hoe dat is, waarschijnlijk weer totaal anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 18:06

Als ik op een autostrade op het rechtervak zit, met links en voor me een vrachtwagen waar ik niet voorbij kan, dan vind ik het niet kunnen dat een vrachtwagen die wil inritsen vanaf de oprit van de autostrade zich er gewoon alsnog tussen gaat drukken zodat hij niet moet afremmen om op de snelweg te komen. Alle respect dat je zo'n lading niet even afremt of weer laat optrekken, maar als ik écht niet opzij kan, dan kan ik ook geen mirakels verrichten. Ga ik dan vol op de rem voor hem, dan breng ik ook de mensen achter me in gevaar.

Helaas komt dit best vaak voor, zeker in de spits. In veel gevallen zien ze je perfect rijden maar duwen gewoon door.

Ook al meegemaakt: stukken waar je moet ritsen op de stadsring. Zij staan rechts, jij komt van links en moet ook rechts invoegen in hun rij zeg maar. Haal het niet in je hoofd om tot het einde van het ritsvak te rijden als er een vrachtwagen staat. Vorige week nog zowat van de baan geramd omdat hij zo nodig de auto voor me de pas ging afsnijden en de weg ging versperren met een handgebaar van "achterin aanschuiven jij". Ja mooi joh, dan hadden ze heus geen ritsstrook van 150m voorzien? Dit gebeurt zelfs zo frequent dat er tegenwoordig politie staat om onder hun toezicht het ritsen vlot te laten verlopen en wie het niet doet, die krijgt een agent op de motor achter zich aan.