PanniePannie schreef:_xDyan schreef:Ik wil ontzettend graag een nieuwe camera maar ik kan dit zelf nog niet betalen. Ik ben wel hard aan het sparen maar daar ben ik de helft alweer van kwijt omdat ik ontzettende pech heb gehad met mijn telefoon.
Zo zal het je later ook vergaan hoor, iedereen heeft wel eens een financiele tegenvaller. Dat is geen reden om te gaan lenen, maar juist een reden om te sparen en te zorgen dat je wat achter de hand hebt.
Als je het geld voor de camera leent heb je maanden(?) nodig om het terug te betalen. Tegen de tijd dat je hebt afbetaald wil je misschien weer een ander luxe product. Ook weer op afbetaling dan maar?
Zoals velen hier hebben gezegd: de juiste volgorde is eerst sparen en dan kopen, anders blijf je achter de feiten aanlopen. Het is natuurlijk wat anders als je wat zou moeten lenen voor iets dat op dit moment noodzakelijk is (maar zo'n situaties zou je moeten proberen te voorkomen).
Dat klopt, maar dan zal ik zeker niet zo makkelijk denken om dat ook op koop op afbetaling te doen.

Ik gebruik sinds kort de M stand na een cursus van een fotograaf over sluitertijd, diafragma, iso e.d. en vind het best lastig. als je dit verkeert instelt krijg je idd een zwarte foto