Meer beginnende hardlopers op bokt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 22:56

Oh wat heerlijk, lijkt me geweldig om met pijn pony's hard te lopen! Ik denk dat Mist het ook wel erg leuk zou vinden. :D Alleen om nou eerst naar stal te gaan is ook zo wat. :P

Smee__

Re: Meer beginnende hardlopers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:58

Ik loop ook sinds vrij korte tijd hard! Heb 21 december een Santa run gelopen voor Serious Request, dat was 20 minuten aan één stuk door hardlopen := En verder loop ik met Evy, heel fijn zo'n schema :j

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 23:01

Sodeletuut schreef:
Oh wat heerlijk, lijkt me geweldig om met pijn pony's hard te lopen! Ik denk dat Mist het ook wel erg leuk zou vinden. :D Alleen om nou eerst naar stal te gaan is ook zo wat. :P

naar de stal hardlopen, dat gebruiken als pauze, rondje gaan lopen, terug en op stal weer pauze en naar huis :D

Ga ik dus niet proberen, stal is 21 km verderop, dat vind ik met de fiets al ver :')

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 23:05

DynamiteS schreef:
Sodeletuut schreef:

naar de stal hardlopen, dat gebruiken als pauze, rondje gaan lopen, terug en op stal weer pauze en naar huis :D

Ga ik dus niet proberen, stal is 21 km verderop, dat vind ik met de fiets al ver :')

Haha misschien ooit :') Stal is voor mij 4,7 km volgens google maps, dus kan misschien over n tijdje wel! En anders eerst naar mijn andere paard, want die staat maar 2,1 km verderop! Maar dat paard wil alleen niet graag met me hardlopen. :')

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 23:06

Sodeletuut schreef:
DynamiteS schreef:

Haha misschien ooit :') Stal is voor mij 4,7 km volgens google maps, dus kan misschien over n tijdje wel! En anders eerst naar mijn andere paard, want die staat maar 2,1 km verderop! Maar dat paard wil alleen niet graag met me hardlopen. :')[/quote]

denk dat ik ook een zweepje mee moet nemen ter motivatie en als eventuele rem.. :')

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 23:10

Ik ga naar stal om hard te lopen ja :j Mooie routes hoor.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 23:10

Ik heb vorig jaar een schema gevolgt.ik vind het nadeel van hardlopen alleen dat je om echt op te bouwen volgens mij wel 3x per week moet hardlopen. En als je even stopt kun je weer van voor af aan beginnen. Ik zou het wel weer graag op willen pakken.
Nu wandel ik veel 3x per week ongeveer 5 of 6km.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 10-01-14 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt

kriistellx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 23:11

Ik ben ook net begonnen, heb tot nu toe al 3x ongeveer een halfuur hardgelopen (wel met pauzes natuurlijk). Ik doe het met de Start to Run app. :)

SkyLWG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 23:14

Ik ben ook weer opnieuw begonnen met hardlopen. Ik train met de Runtrainer app en ben nu bij les 22 (tot 5 km). Ik ben al eens eerder begonnen met hardlopen, maar toen te fanatiek van start gegaan en toen dus een loopblessure opgelopen. Lees dat hier een heel aantal mensen hetzelfde doen als mij toen, gewoon gaan, zonder goed schoeisel en ik zou toch echt diegene willen waarschuwen daar mee uit te kijken. Hardlopen is een van de meest blessuregevoeligste sporten en je wilt niet net als mij, zodra je een beetje lekker op weg bent door een blessure moeten stoppen.

elise21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 23:15

SkyLWG schreef:
Ik ben ook weer opnieuw begonnen met hardlopen. Ik train met de Runtrainer app en ben nu bij les 22 (tot 5 km). Ik ben al eens eerder begonnen met hardlopen, maar toen te fanatiek van start gegaan en toen dus een loopblessure opgelopen. Lees dat hier een heel aantal mensen hetzelfde doen als mij toen, gewoon gaan, zonder goed schoeisel en ik zou toch echt diegene willen waarschuwen daar mee uit te kijken. Hardlopen is een van de meest blessuregevoeligste sporten en je wilt niet net als mij, zodra je een beetje lekker op weg bent door een blessure moeten stoppen.

Inderdaad ik ben ook geblesseerd geweest vorig jaar, ondanks dat ik goede schoenen had.
Mijn benen waren gewoon ongelijk :')

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 23:20

Al een aantal jaar als mijn vriend in de winter fitnesst gaan we samen hardlopen als warming up.
En elk jaar zodra hij weer stopt, stop ik ook. (Hij Wielrent de rest van het jaar ;) )
Nu wil ik proberen om straks dit vol te houden en ik heb als doel om aan de JP-Balki run mee te doen in april (http://www.jpbalki-event.nl).

Dan moeten er binnenkort ook maar goede betaalbare schoenen komen denk ik...

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 23:21

Hoe werken jullie apps?
Ik zou het leuk vinden om zo'n app te hebben die je gewoon verteld wat je moet doen, wanneer je het moet doen (Moeite met klokkijken en steeds je gsm tevoorschijn halen is ook supervervelend!)..

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 23:24

Hoi, mag ik me ook ff melden? Ik ben 43 en na de zomer begonnen met hardlopen. Ik heb geen schema ik doe rek en strekken ff paar minuutjes wandelen en dan ongeveer 4 km hardlopen. In decembrr had ik echt geen zin meer en gister ben ik weer begonnen. Ik train eigenlijk nergens voor, ik loop gewoon voor de lol. Het geeft wel een gevoel van vrijheid. Kleding heb ik van de lidl, broek gebruik ik vaak mijn paardrijbroek.

kriistellx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:05

DynamiteS schreef:
Hoe werken jullie apps?
Ik zou het leuk vinden om zo'n app te hebben die je gewoon verteld wat je moet doen, wanneer je het moet doen (Moeite met klokkijken en steeds je gsm tevoorschijn halen is ook supervervelend!)..

De app die ik gebruik is Start to Run. Hier wordt gewoon verteld wat je moet doe en tussendoor wat aanmoediging :P je kan ook muziek aan je playlist toevoegen en zodra er iets gezegd wordt, gaat de muziek automatisch zacht en wordt er verteld wat je moet doen. Daarna gaat de muziek automatisch weer aan. Het jammere alleen is dat er maar 2 trainingen zijn, en anders moet je volgens mij geld betalen.. :\

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:10

kriistellx schreef:
DynamiteS schreef:
Hoe werken jullie apps?

De app die ik gebruik is Start to Run. Hier wordt gewoon verteld wat je moet doe en tussendoor wat aanmoediging :P je kan ook muziek aan je playlist toevoegen en zodra er iets gezegd wordt, gaat de muziek automatisch zacht en wordt er verteld wat je moet doen. Daarna gaat de muziek automatisch weer aan. Het jammere alleen is dat er maar 2 trainingen zijn, en anders moet je volgens mij geld betalen.. :\

hmm.. heeft dus eigenlijk ook niet bijzonder veel nut..

Het liefst zou ik in een groep gaan zodat er gwn geroepen wordt wat je moet doen, lekker simpel :')

kriistellx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:12

DynamiteS schreef:
kriistellx schreef:

hmm.. heeft dus eigenlijk ook niet bijzonder veel nut..

Het liefst zou ik in een groep gaan zodat er gwn geroepen wordt wat je moet doen, lekker simpel :')

Hahaha ja dat zou wel handig zijn ja! Er zijn toch wel van die groepen? Bij mij in de buurt zie ik wel eens een groep van 10 mensen ofzo die met zn alle aan het hardlopen zijn.

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:14

Wat een hoop!!

Ik ben net begonnen!! Nu twee keer gerend! Hoeveel weet ik niet, hoelang ook niet!

Weet wel dat ik ga trainen voor de ijsselloop 13 april (10 km) en 5 juli triatlon!

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:22

Ik loop nu alweer een tijdje hard samen met een vriendin, alleen ik kom gewoon maar niet verder :+ Ik gebruik de c25k gratis app (Android), en dit is ook met een opbouwend schema. Ik ben nu bij week 5, dat is 3x 5 minuten rennen en tussendoor 2,5 minuut lopen. Maarrrr, het probleem, ik zit al ongeveer 3 weken bij week 5 :')
De volgende stap is 8 minuten rennen en dat lukt me gewoon niet, dan moet ik gewoon stoppen door luchttekort en duizeligheid. Meer mensen die dit probleem herkennen en toevallig een oplossing weten? :o

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:38

Ik ben ook weer begonnen met hardlopen gisteren. Ben begin vorig jaar, rond februari, gestart en liep vanaf juli/aug makkelijk de 10 kilometer. Ook nog de Color Run in Utrecht gelopen toen. Alleen sinds dat moment geen stap meer gezet in mijn (dure! verdorie!) loopschoenen. Geen idee waarom. Tijdgebrek, smoesjes, weinig motivatie.

Heb van de week nieuwe hardloopkleren gekocht (werkt altijd) en zit weer vol motivatie! Gisteren een rondje van 2,5 km gelopen, in 38 minuten!!! Moet dus weer helemaal vanaf 0 beginnen. Wel fijn dat vriendlief ook hardloopt nu, alleen hij fitnesst en voetbalt ook, dus ik sjok er nog een beetje achteraan haha. Houd trouwens al mijn runs bij met Runkeeper, hele fijne app vind ik! Je kunt ook doelen invoeren en daar naartoe werken. Werkt heel fijn voor mij.

Goed idee trouwens om met het paard hard te lopen! Heb momenteel een 2,5-jarige erbij, en wil het voor haar lekker afwisselend houden. Ze gaat geregeld aan de fiets mee, dus aan de hand een stuk lopen gaan we ook eens proberen. Gewoon met de auto naar stal, in m'n hardloopoutfitje paard uit de wei plukken en gaan :D

elise21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:42

Arantes schreef:
Ik loop nu alweer een tijdje hard samen met een vriendin, alleen ik kom gewoon maar niet verder :+ Ik gebruik de c25k gratis app (Android), en dit is ook met een opbouwend schema. Ik ben nu bij week 5, dat is 3x 5 minuten rennen en tussendoor 2,5 minuut lopen. Maarrrr, het probleem, ik zit al ongeveer 3 weken bij week 5 :')
De volgende stap is 8 minuten rennen en dat lukt me gewoon niet, dan moet ik gewoon stoppen door luchttekort en duizeligheid. Meer mensen die dit probleem herkennen en toevallig een oplossing weten? :o

Ik ben ook van 5 naar 8 minuten gegaan en dat was wel zwaar maar wel te doen.
Niet de dingen zoals jij.
Maar kun je niet bijvoorbeeld eerst je pauze inkorten of eerst met 1 minuut verder gaan?
Misschien is 3 minuten verder te veel in een keer.
Na de 10 minuten moet ik wel zeggen dat je minder moe word :)

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:53

Ik ga morgen ook weer beginnen met hardlopen. Liep in de zomer 30 minuten, maar die conditie ben ik alweer kwijt. :+

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 01:04

conditie? welke conditie? :')

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 01:39

Heb het maar even opgezocht in het woordenboek.. was 'm ook kwijt. Helaas staan er in mijn woordenboek een foto van mijn vriend bij 'conditie'. Argh! Zo frustrerend om iemand zo moeiteloos te zien rennen, kletsend en wel, terwijl ik er als een natte vaatdoek achteraan sjok. }:0

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 01:54

Glitch schreef:
Heb het maar even opgezocht in het woordenboek.. was 'm ook kwijt. Helaas staan er in mijn woordenboek een foto van mijn vriend bij 'conditie'. Argh! Zo frustrerend om iemand zo moeiteloos te zien rennen, kletsend en wel, terwijl ik er als een natte vaatdoek achteraan sjok. }:0

herkenbaar!
Natte vaatdoeken meeting :')

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 01:58

En ik was toen zo trots op mezelf. :') Die meeting zie ik wel zitten met hoe ik er nu bij loop. :Y)