Alibi? Wie helpt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 11:55

VivaLaVida schreef:
Ohja..
Vind het echt overkomen alsof jullie een beetje een oogje op elkaar hebben ofzo. Maar dan kan aan mij liggen hoor. Vind het wel een slapjanus van een kerel hoor.. :\

Durf er bijna geld op te zetten

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 12:03

Collie2008 schreef:
VivaLaVida schreef:
Ohja..
Vind het echt overkomen alsof jullie een beetje een oogje op elkaar hebben ofzo. Maar dan kan aan mij liggen hoor. Vind het wel een slapjanus van een kerel hoor.. :\

Durf er bijna geld op te zetten

Mijn gedachte was dit ook.. waarom anders zo stiekem? Maar.. ik gaf TS nog het voordeel van de twijfel..

En waarom mag vriendin er dan niet bij zijn?
Je kan toch ook met een hele club afspreken en vriendin mee laten gaan, mocht ze het niets vinden zal ze de volgende keer wel thuis blijven..

TS, heb je zelf geen relatie (meer)?

Oenka

Re: Alibi? Wie helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 13:41

Ik snap niet waarom TS en jongen perse SAMEN wat willen doen. Dan denk ik wat is er mis als zijn vriendin meegaat? Met een groep vrienden vind ik dan weer anders, zou voor mij geen probleem zijn.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:00

Oenka schreef:
Ik snap niet waarom TS en jongen perse SAMEN wat willen doen. Dan denk ik wat is er mis als zijn vriendin meegaat? Met een groep vrienden vind ik dan weer anders, zou voor mij geen probleem zijn.

Ik vind het wat flauw dat je schijnbaar met je mannelijke vriend(en) wel wat leuks mag doen zonder mee zeulende vriendin maar met je vrouwelijke niet, als je elkaar een beetje vertrouwd moet dat toch niet uitmaken??

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:05

Ik denk dat hij het beste een goed gesprek met zijn vriendin aan kan gaan.
Het lijkt me best logisch dat je af en toe ook iets zonder elkaar wilt doen en dat moet ook gewoon kunnen.
Als hij gaat liegen en ze komt erachter dan heb je fikse ruzie denk ik en dat zou ook zonde zijn.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:06

Er is blijkbaar voor beiden een dusdanig belang dat liegen een passende oplossing lijkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:10

sylv28 schreef:
Klinkt idd wel heel duidelijk Barbabientje ;) Maar denk je niet dat zij daar dan juist van alles achter gaat zoeken? Volgens mij is hij juist bang dat ze daardoor onzeker wordt, omdat hij even een avondje niet bij haar wil zijn. En vervolgens wil ze weer precies weten wat hij gaat doen enz...enz...

En als ze er achter komt dat ie liegt tegen haar gaat ze natuurlijk vol zelfvertrouwen zijn en alle vertrouwen in de relatie houden. :j

Wat een sneue mensen zijn er toch op de wereld..

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 15:26

Oenka schreef:

Als ze al een hele tijd vrienden zijn... Wat is dan het probleem?
Het wordt een ander verhaal als de jongen en TS elkaar ook nog niet zo lang kennen. Maar dat is hier niet aan de orde.

Jongen moet eerlijk zijn en praten met z'n vriendin.
Vriendin moet niet zo claimen.
Beetje eigen dingen blijven doen hoor. :))

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 15:43

Dat hij wil liegen zegt al genoeg over die relatie :Y)

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 15:56

Maar wie zegt nu eigenlijk dat zijn vriendin aan het 'claimen' is? Als zij gewoon altijd dingen samen doen is dat misschien wel zo 'gegroeid' - er is volgens mij niemand die zegt dat het meisje duidelijk heeft gemaakt nooit iets apart te willen doen. Misschien is een situatie als deze gewoon nog niet eerder voorgekomen. Wellicht heeft die jongen pas nu ineens zo'n enorme behoefte om 'alleen' met andere vrienden iets te gaan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 16:49

liedje89 schreef:
Ik vind het wat flauw dat je schijnbaar met je mannelijke vriend(en) wel wat leuks mag doen zonder mee zeulende vriendin maar met je vrouwelijke niet, als je elkaar een beetje vertrouwd moet dat toch niet uitmaken??

Blijkbaar s hij dus ook niet te vertrouwen :Y)
Als ie hier al om liegt. . Zelfs met ts smoezen gaat verzinnen. .... :=

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 17:11

sylv28 schreef:
Alleen, zij is gewoon erg bezitterig en wil overal mee naartoe.

over het claimgedrag.

een goed gesprek zou hier uitkomst kunnen bieden.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 17:31

Blijkbaar heeft die vriendin een reden om te claimen/ geen vrijheden te geven (niet dat dat de aard van het beestje veranderd maar toch)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 17:34

Dat vind ik dan weer onzin, ken jij de jongen? Wat een vooroordelen hier. Oogje op elkaar, reden om niet te vertrouwen.

Weet je wel hoeveel van ons zo onzeker zijn dat vriendlief nieteens naar een ander mag kijken, al is het de meest trouwe hond die je je kunt verzinnen. :roll:

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 17:38

Tieneke schreef:
Ik vind dit hele smoesjesidee nogal ziek en ontzettend gemeen en kwetsend naar die vriendin toe. Het is bovendien totaal respectloos en getuigt van een enorm gebrek aan empathisch vermogen.

+ 1 :)*
En dan ook nog op het Internet gaan vragen wat voor smoesje hij kan gebruiken om met jou af te kunnen spreken.
Heel slim :))

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 17:43

xSlvna schreef:
Dat vind ik dan weer onzin, ken jij de jongen? Wat een vooroordelen hier. Oogje op elkaar, reden om niet te vertrouwen.

Weet je wel hoeveel van ons zo onzeker zijn dat vriendlief nieteens naar een ander mag kijken, al is het de meest trouwe hond die je je kunt verzinnen. :roll:

Vind het altijd geinig dat men dat tegenwoordig 'onzeker' noemt terwijl dat vroeger gewoon ziekelijk jaloers zijn heette. Maar zelfs als dat zo zou zijn, dat maakt liegen en, ja, bedriegen nog niet goed. Over iets wat niks betekent hoef je niet te liegen.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 18:03

Ja nu is het ook gewoon ziekelijk jaloers zijn, niet alleen vroeger. Bedriegen doe je, mijns inzien, als je vreemd gaat. Mocht van vriendlief ook niet met vrienden afspreken, hij vond dat niet normaal, dus heb ik hem de deur gewezen, ga ergens anders onzeker zitten wezen...

Wel vind ik het niet normaal dat TS en de jongen hiermee komen, als je ballen hebt praat je met je meid of maak je het uit als je haar, blijkbaar, niet aankan.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 18:19

Je hebt ook meisjes die heel goed alles onder vriendschappelijk kunnen scharen en hierin heel ver kunnen gaan, maar waarvan je als je de vriendin zelf bent, een ontzettend naar gevoel kan krijgen zonder dat je vriend dat door heeft. En het nare is dat wanneer je daar als de vriendin iets over aangeeft, jij altijd wordt bestempeld als 'jaloers' of 'claimerig'. En ts, mocht je besluiten die vriend te helpen met het meeverzinnen van een smoes, dan zegt dat nog niks over zijn vriendin in kwestie (claimerig? bezitterig?) maar wel over jou en die jongen.

Edit; wat ik probeer te zeggen is dat het helemaal niet relevant is of zijn vriendin claimerig of bezitterig is. Dat is namelijk nog geen reden om tegen haar te liegen, of om het als een excuus te gebruiken. Ook flauw van de jongen in kwestie dat hij zo over zijn vriendin tegen anderen praat. Vind ik persoonlijk een enorme afknapper, ook in vriendschappen.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 18:32

Collie2008 schreef:
Blijkbaar heeft die vriendin een reden om te claimen/ geen vrijheden te geven (niet dat dat de aard van het beestje veranderd maar toch)

Is dat zo? :')
Ik weet het niet hoor, maar dit topic trekt mensen aan die allemaal last hebben van behoorlijk extreme jaloerse trekjes?
Waarom mag je als meisje zijnde niet iets doen met een goeie vriend _O-
Mijn vriend heeft een goeie vriendin en die komt ook weleens op visite hoor, sigaretje roken of ze kijken een film samen :Y)
Kan gewoon.
TS heb ik al eerder antwoord op gegeven, dat keur ik niet goed, het liegen enzo, maar sommige reacties hier slaan nergens op

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 20:02

_lies_ schreef:
Collie2008 schreef:

Is dat zo? :')
Ik weet het niet hoor, maar dit topic trekt mensen aan die allemaal last hebben van behoorlijk extreme jaloerse trekjes?
Waarom mag je als meisje zijnde niet iets doen met een goeie vriend _O-
Mijn vriend heeft een goeie vriendin en die komt ook weleens op visite hoor, sigaretje roken of ze kijken een film samen :Y)
Kan gewoon.
TS heb ik al eerder antwoord op gegeven, dat keur ik niet goed, het liegen enzo, maar sommige reacties hier slaan nergens op

neen, ik weet vaker niet waar mijn man uit hangt dan wel. Maar liegen en "alibi's" verzinnen?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 20:12

Ik ben het niet vaak eens met Ayasha maar nu zeker wel. Liegen en alibi's verzinnen maakt een relatie helemaal kapot is de partner er achter komt, en is dat het waard voor iets onschuldigs zoals TS het benoemt?

De een is onzeker, de ander jaloers, de een waar bezitterig, noem maar op, ieder mens is anders en ieder mens heeft zijn fouten. Die kun je bespreken in een relatie en er iets mee doen, maar liegen maakt vertrouwen kapot.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 20:13

Ayasha: daar ben ik het dus ook absoluut niet mee eens, doelde echt op sommige reacties, zoals die ik heb gequoted :')

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 20:25

Beseft hij zich wat het resultaat is als zij erachter komt.. vertrouwen kapot! Bij mij zou dat einde relatie zijn. Ik weet niet of je je beste vriend daarmee wil helpen..?

Sasqiua

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 20:27

Wat mijn lichtelijk verbaast Sylv28, is dat je in een ander topic aan geeft zelf ook relatieproblemen te hebben. Dat je graag wat samen wil doen snap ik wel, maar het lijkt mij dat je als geen ander weet hoe het voelt als je partner iets voor je verbergt. Mijn advies is om je eens in haar te verplaatsten, onafhankelijk van het feit wie er "schuld" heeft voor de oorzaak deze situatie.
Denk er eens goed over na.

Jel_R07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 20:52

Oke, het kan natuurlijk zijn dat de meid iets fout doet, te 'claimerig' is en de arme knul wat benauwd in zijn doen en laten.

Maar stel je eens voor. Je hebt een vriend waar je van erg van houdt (en je bent misschien onzeker en erg bang om hem kwijt te raken), en je komt erachter dat hij al die weken of maanden niet in de sauna of op voetbal zat, maar je heeft voorgelogen en eigenlijk met een van zijn vriendinnen in de kroeg zat... Wat zou jij daarvan denken? En hoe zou jij je dan voelen? Verschrikkelijk lijkt mij.

Overigens snap ik best dat je graag wat tijd doorbrengt met de vriend die je al 10 jaar kent, echt. Maar niet op deze manier :n