Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Dana82 schreef:En ons bod is aangenomen... help!!![]()
Nu wel spijt dat ik er niet nog heb afgedaan maar kom 25.000 daar kunnen we het hele huis ruimschoots mee opknappen en hebben we nog wat extra als startkapitaal voor onze "onderneming".
We hebben nu een optie van een maand maar daar moet veel ingebeuren. Architect is pas volgende week uit verlof want zonder dat we weten dat we er mogen starten, beginnen we er niet aan...
En dan volgende week ook boekhouder. En morgen info-avond voor starters gaan bijwonen.
@Melvinrandy: mijn vriend moet de komende maanden vooral het gastenverblijf in orde maken. Het is de bedoeling dat hij het hele ding gaat doen in het begin. Het is allemaal nog koffiedik kijken. Misschien dat hij in de winter dan wel een job kan nemen om die maanden zeker in het begin te overbruggen.
Maar ik moet wel iets vinden... maar eerst wil ik even de tijd mijn talen terug op te frissen en mijn bedrijfsbeheer (voor onze eigen firma dan).
Ik ga in ieder geval eens een interimkantoor in die regio contacteren om eens te horen wat de opties zijn voor iemand als ik en hoe realistisch het is om daar job te vinden.
tess_84 schreef:Hahaha Dana, ik bekijk hier net je topic en wij hadden PRECIES dezelfde reactie toen ons bod aanvaard werdWij emigreren binnenkort naar Duitsland, ook een kleine 3u rijden van waar we nu wonen, en volgens mij met precies dezelfde achtergrondidee: leven hier wat beu, mijn man zijn werk beu, meer ruimte willen, ...
Wij moeten nog een weekje wachten tot we zeker zijn dat het huis (met in totaal 11,4 ha grond) effectief voor ons is (voorkooprecht voor boeren, jammer genoeg) en dan ja, dan begint het hé... Ik ben druk bezig daar een baan te zoeken, mijn man gaat, net zoals bij jullie, het verbouwen en uitbaten op zich nemen.
Ik probeer te volgen!!
van ons landje en ik hoop in die maanden mijn frans en duits eens goed bij te spijkeren en dan ondertussen ook job te zoeken.
Bij ons is het al vrij officieel, aangezien de akte al getekend is. In Duitsland is dat wat anders dan hier in België, een compromis kennen ze daar niet, dus het voorkooprecht vindt nog plaats NA het tekenen van de akte. Maar goed, nog even bang afwachten en dan... Architect zoeken, aanvraag tot verbouwing indienen, in de krokusvakantie naar daar om al omheining te zetten voor de paarden. En het moeilijkste van al: voorlopig nog zwijgen op het werk... Wij gaan trouwens beide loopbaanonderbreking (of tijdskrediet in de privé) aanvragen. Als het dan toch niet zou lukken, ben je wel een jaar "safe": je krijgt nog een klein bedrag van de staat en je neemt niet echt ontslag, want na dat jaar moet het bedrijf je terug aannemen als jij terug wil komen. De eerste zes maanden na je loopbaanonderbreking mogen ze je ook niet ontslaan (tenzij om dwingende reden, maar dat kan altijd natuurlijk).
Mijn Frans is heel goed, mijn Duits euhm, wat minder... Maar ik merk dat het hoe langer hoe vlotter gaat, kwestie van het veel te lezen/spreken! tess_84 schreef:Dana, klopt, voor loopbaanonderbreking ontvang je niet veel. Maar, om werkloosheidsuitkering te krijgen, moet je toch ontslagen worden, of niet?
Dat Duits en Frans komt wel snel terug hoorMijn Frans is heel goed, mijn Duits euhm, wat minder... Maar ik merk dat het hoe langer hoe vlotter gaat, kwestie van het veel te lezen/spreken!