Mijn eetexperiment, wie doet mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sammy_xxs

Re: Mijn eetexperiment, wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:10

Ja die heb ik ook liggen, ja en niks in huis hebben is helaas niet mogelijk :( aangezien manlief wel graag snoept en daar niet mee wilt stoppen, en mn kids ook wel is af en toe wat lekkers lusten...
En ik heb nu overdreven veel in mn kast liggen, want mn vent had 2 kerstpakketen vorige week gekregen bij een klant van hem ( die had ze over dus mocht hij ze meenemen ) dus nu is er zoveel in huis :oo ik kan er niet vanaf blijven.
Maar ik blijf mn best doen :D

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 23:20

Sammy_xxs schreef:
Hihi jaa klopt in fruit zit ook suiker, dat eet ik ook vooral lekker zoete fruit, maar alsnog verlang ik naar troep snoep :P Is echt moeilijk om daarmee te stoppen.

Het kan idd om verschillende redenen lastig zijn. Ik heb het niet over wilskracht.
Het kan zijn dat je alvleesklier "niet getraind" is. ( Wat kan helpen is bewegen op een nuchtere maag.)
Het zou kunnen dat je lichaam maar lastig op vet verbranden overschakelt; om dit makkelijk te kunnen moet je voldoende zink, magnesium, ijzer, B-vitamines en carnitine in je lichaam hebben.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 09:46

So far so good. Heb tot nu toe nog niet gesmokkeld met het suikerloos eten. Gisteravond (dag 3) eigenlijk voor het eerst pas behoefte om iets met suiker te eten. Toen maar een halve fles water leeg gedronken.
Voelde me gisteren wel wat moe de hele dag, maar weet niet of het aan het eten ligt. Heb ook een vermoeiende week achter de rug met weinig slaapuren en dat komt er dan in het weekend meestal ook uit.
Dus de negatieve effecten vallen erg mee (mis alleen mijn ijsje |( ) maar merk ook nog geen positieve dingen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 20:31

Maar weer een updateje: weekend ging goed :) was wel wat lastiger om structuur te houden, zaterdagochtend paardgereden en na het rijden netjes een appel gegeten (en klokhuis had paardje verdiend uiteraard /3 ). Daarna geluncht thuis en tussendoortje overgeslagen omdat we uit eten gingen. Ook avondtussendoortje dus niet gehad.
Zondag pas heel laat uit bed (kwart over 10) en toen liep ik wel een beetje vast, dus ontbeten, 2 tussendoortjes en daarna weer warm gegeten (moest weer uit eten :o ).
Vandaag was een complete ramp want ik ben hartstikke beroerd dus ontbijt en een appel gegeten en nu wel weer wat warm..

Morgen weer vol goede moed er tegenaan.
Deze week is het ontbijt aan de beurt, maar vandaag dus geen boodschappen kunnen doen dus de eerste 2 dagen zijn alleen maar een saaie boterham, wellicht trek ik nog een weekje extra uit voor deze stap...

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:35

De rest gaat zo te lezen goed! Keep up the good work lady's!

Hier gaat het al 4 dagen heel slecht. :n Het weekend was nog enigszins een excuus, maar nu is het helemaal drama.
Begin ziek te worden oid, en ik heb de gehele dag ongelooflijke honger. En dat krijg ik niet gestild met alleen groente en fruit, dus ik eet alles wat los en vast zit -O-

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 22:29

Pff, heftig froukje. Heb je altijd zon trek als je ziek wordt? Ik krijg juist geen hap door mijn keel dan....

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 23:08

Echt trek niet, wel ongelofelijke zin in zout en suiker.. Maar het is nu wel heel erg := Achja, volgende week met goede moed opnieuw.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 23:13

Je hebt ook niet op 1 dag leren lopen toch? Vallen en opstaan!

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 23:15

Hier inmiddels roggenbrood zonder E nummers gevonden. Ik merk al wel verschil in mijn (hoe zeg ik het ff netjes) defeacatie patroon :o

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 23:25

Leuk topic! Ik ga ook meelezen :) Woon sinds een maandje op kamers en at daarvoor al heel gezond, maar wel soms uit pakjes en dat probeer ik nu helemaal te vermijden.

Vanavond pasta gegeten met tomatensaus gemaakt van 200 gr gepelde tomaten en mexicaande wokgroenten. Heel erg lekker.

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 23:41

Misschien een variant op de normale pasta met tomaten saus, in plaats van gehakt chorizo toevoegen.

Nodig:
Gepelde tomaten
Tomaten puree
Groenten die in de aanbieding zijn
Uitje
Chorizo
Pasta

Pasta koken zoals staat aangegeven op de verpakking. Chorizo zonder olie aanbakken, daarna de ui toevoegen. Na een paar minuten de groenten erbij als dit aangebakken is tomatenpuree en gepelde tomaten erbij. Dan op smaak brengen met zout, peper, andere kruiden. Eventueel wat rode wijn erbij voor extra smaak :Y)

Net op en was weer super lekker.

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 23:57

Froukje1993 schreef:
En ik heb de gehele dag ongelooflijke honger. En dat krijg ik niet gestild met alleen groente en fruit, dus ik eet alles wat los en vast zit -O-

Eet je wel wat naast die groenten en fruit ook? Gezonde vetten en eiwitten zijn juist een fantastische hongerstiller, dus die schrap je beter niet (avocado, eieren, vis, kokosmelk/room, noten en zaden, bananen,...).
Ik ben nu sinds 2 januari bezig met 100% paleo (nog maar twee keer gezondigd, waarvan maar één ongezonde zonde *\o/*), en ik moet zeggen dat ik véél minder honger/trek/zin heb dan daarvoor. Mijn ontbijt helpt me bijzonder goed vooruit (vroeger vaak cornflakes, nu smoothie met banaan/avocado/amandelmelk, of 2stukken fruit in stukken met amandelen, walnoten, zonnebloempitten, pompoenpitten, chiazaden, lijnzaad, 3 eetlepels kokosmelk/room (volgens de verpakking melk, maar het is een vaste pap) en wat amandelmelk erdoor), en zolang ik verder elke drie uur iets eet (verplicht, ook al heb ik niet écht honger) heb ik op geen enkele moment honger...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 09:44

Ik merk idd dat ik heel weinig zin in zoet heb. Er staat bij ons altijd een etagiere met snoepjes waar nu nog wat spu l uit de kerstpaketten inzit, maar ik taal er niet eens meer naar... Enige wat ik nog lastig vind is om taart af te slaan en hartige snacks (broodje kroket, dat soort dingen)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 09:54

Ik doe ook mee (eigenlijk 4 dagen al :-P )
Ik ga voor 10 dagen geen snoep of koek in de avond + probeer overdag behalve een boterham choco niets van koek of snoep te eten.

Valt nieg mee, zit midden in examens en dan zit je thuis en wil je iets lekkers...

Probeerde me aan te melden bij die site maar ik krijg geen bevestigings mail?

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 15:50

Hoe lang ben jij nu al bezig secricible? Knap dat je nu al geen trek meer hebt.
Ik eet nu dus zonder suiker maar begin nu (dag 5) dus wel trek te krijgen in zoet. Heb ook net mijn menstruatie gekregen, dus dat zal zeker meehelpen aan het gevoel. Mis mijn tussendoor koekje in de ochtend (vaak evergreen of plak peperkoek) kan nog niks vinden wat hetzelfde gevoel geeft om te eten.
Oh, ik vergeet wel regelmatig om voor 12 uur de website in te vullen. Ik ga er maar eens een herinnering voor zetten in mijn telefoon.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 19:06

Florenc schreef:
Froukje1993 schreef:
En ik heb de gehele dag ongelooflijke honger. En dat krijg ik niet gestild met alleen groente en fruit, dus ik eet alles wat los en vast zit -O-

Eet je wel wat naast die groenten en fruit ook? Gezonde vetten en eiwitten zijn juist een fantastische hongerstiller, dus die schrap je beter niet (avocado, eieren, vis, kokosmelk/room, noten en zaden, bananen,...).

Oja hoor, ander val ik helemaal om haha.
Aardappels, vlees, brood, crackers, yoghurt(met banaan erdoor :)) ), melk, eitje..
Na een hele hoop slagroom was t eindelijk over :') En vandaag eigenlijk ook geen honger gehad, hopelijk was het maar 1 dag.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 20:07

Ik mis al elke dag koekjes en snoep, volgens mij ben ik gewoon verslaaft :o :=

Jullie zijn dan wel erg snel over je suiker zin heen zeg, waw!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 20:31

Ik ben anderhalve week bezig, maar heb eigenlijk weinig last gehad van verboden voedsel, haha. Had nog een zak popcorn liggen en daar mocht ik een handje van als tussendoortje, maar heb nog niks gepakt.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 20:34

Ik heb hier ook popcorn staan, zelf te ploffen, dus zonder suiker, voor tijdens het leren. Lijkt me nog aanvaardbaar.

En je zelf iets gunnen mag best, maar leuk als je het kunt uitstellen uiteraard!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 20:48

Ja, die wil ik volgende keer inderdaad. Dit kwam uit het kerstpakket

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 22:40

Aria_zz schreef:
Ik heb hier ook popcorn staan, zelf te ploffen, dus zonder suiker, voor tijdens het leren. Lijkt me nog aanvaardbaar.

En je zelf iets gunnen mag best, maar leuk als je het kunt uitstellen uiteraard!

Let op, in sommige zitten sucrose en dat is ook slecht!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 23:44

Horse_xx schreef:
Aria_zz schreef:

Let op, in sommige zitten sucrose en dat is ook slecht!

Ja maar ik koop van die mais zaadjes om te poffen, dus niet in de microgolf maar klein beetje olie in pot en laten poffen. Olie is niet gezond, maar ik gebruik alleen licht verteerbare olie.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 00:14

Olie is juist ontzettend gezond!! Vol met goede vetten en vetoplosbare vitamines.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 00:15

o oke, wel dan ben ik helemaal gezond bezig haha!

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 12:02

Dit is ongeveer in grote lijnen iets wat ik zocht! :)
Afvallen hoef ik absoluut niet meer maar gezonder leven zeker wel!
2 jaar lang geleefd op fastfood, geen regelmaat en veel stress. Met als gevolg.. darmklachten! (Spastische darm)
Gezond eten gaat nu al stukkrn beter maar nog wel veel terug val momentjes(werken bij de macdonalds levert veel valkuilen op..) wat weer uit in klachten. Dus hopelijk is dit dan écht de stok achter de deur! :D

Begin vandaag nog!
(Ohja, ik was vandaag ook begonnen met speltbrood)

Hopelijk zijn wij over een paar weken nog steeds opweg naar een gezond 2014 !!