Magrathea schreef:Nooit gedaan. Vind het nogal onbeschoft eigenlijk. Tenminste, als het personeel het overduidelijk hartstikke druk heeft. Snap niet waarom je dan zomaar weg zou gaan.
Las hier ergens dat iemand vind dat het de schuld van de tent is waar je zit, omdat ze dan maar meer personeel moeten plannen. Ja hallo, voor hetzelfde geld zit één van die personeelsleden in de keuken met een zak ijs tegen zijn hoofd omdat ie onderuit is gegaan met een vol dienblad, of is ie gewoon ziek thuis, of is het normaal doodrustig op die dag... Kan je niks over zeggen, vind het een onzinnige reden om daarom maar gewoon niet te betalen. Loop dan even naar de bar en meld vriendelijk dat je de rekening nog niet hebt gehad, dan krijg je die meestal direct. Als je zelf een uur gaat zitten wachten moet je niet verwachten dat de rekening automatisch jouw kant op vliegt, voor hetzelfde geld zit jouw tafel nog even gezellig te kletsen en wachten ze netjes tot JIJ om de rekening komt vragen. En als het dan een keer vergeten wordt, ja, kan gebeuren toch? We zijn allemaal mensen.
Heel cru gezegd, is het niet mijn probleem als het druk is in het restaurant. Ik kom daar om te eten, en daar betaal ik ook voor. Ik vind het echt niet erg om even te wachten, maar onder service versta ik ook dat ik de rekening aan tafel krijg. En als ik fijn gegeten heb en een fijne service heb gehad ben ik ook echt niet beroerd om een royale fooi te geven.