Geleidt water stroom?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 00:31

XxSasjuhh schreef:
Dit komt in een zwembad en de zee toch omdat het geen puur water is?
Dus door het zout of het chloor?

U gaat door voor het koffiezetapparaat! :D

Dat komt door de geleidende stoffen die in het water zijn opgenomen.
'Puur' water geleidt nauwelijks (of helemaal niet?).

Geerke; wat een geniaal onderschrift :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 00:43

mag ik dan ook iets vragen? Ik ben in de winter blijkbaar zo vreselijk statisch, dat als ik mijn paard en/of pony aanraak - halster omdoen bv., echt de meest vreselijke schokken aan ze geef; knettert echt gemeen hard af en toe en vorige winter was het zelfs zo erg en vaak, dat mijn paard gewoon echt niets meer van me wilde weten, durfde niet eens meer een snoepje van mij aan te nemen, was gewoon zielig. Zijn er buiten dan ook goede manieren om te ontladen voordat ik dan een paard aanraak?

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 00:46

Liselot schreef:
ilaan schreef:
Alleen zout water geleid goed. Gewoon water is zelfs een slechte geleider. Dus zout in water geleid goed, kraan/leiding water zelf dus niet.

Dan daag ik je bij deze uit om in een bad te gaan liggen en er een werkende fohn in te gooien ;)

Als het puur H2O zou zijn zou er niets gebeuren, echter ga je zweten in een bad, komen er andere stoffen bij ed. Daarom is het heel gevaarlijk, niet het water zelf, dat geleid niet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 03:21

Vraag eens of een vriend/broer/vijand op het stroomdraad wil plassen en je hebt je antwoord.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 11:30

ohjajoh6 schreef:
mag ik dan ook iets vragen? Ik ben in de winter blijkbaar zo vreselijk statisch, dat als ik mijn paard en/of pony aanraak - halster omdoen bv., echt de meest vreselijke schokken aan ze geef; knettert echt gemeen hard af en toe en vorige winter was het zelfs zo erg en vaak, dat mijn paard gewoon echt niets meer van me wilde weten, durfde niet eens meer een snoepje van mij aan te nemen, was gewoon zielig. Zijn er buiten dan ook goede manieren om te ontladen voordat ik dan een paard aanraak?

geen fleece dragen en geen rubberen zolen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:21

ohjajoh6 schreef:

High fiven met iemand die je niet mag :')

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 19:39

Creatas, gezien je woonplaats is het volgens mij niet zo gek dat jij last hebt van zulke rare dingen :+

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 20:07

amber15 schreef:
Creatas, gezien je woonplaats is het volgens mij niet zo gek dat jij last hebt van zulke rare dingen :+

Heeeel scherp :+

:')

wolter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 20:26

lieveli schreef:
Vraag eens of een vriend/broer/vijand op het stroomdraad wil plassen en je hebt je antwoord.

Is voor die vriend/broer/vijand uiterst onplezierig en voor jou levensgevaarlijk :(

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 20:27

ZeSteigert schreef:
Of geleid, dat wist ik niet :p

Maar geleid(t) water stroom? Mijn vriendinnen zeggen van niet en ik denk van wel. Een zwembad/zee is toch altijd heel gevaarlijk om in te zijn als het bliksemt? Of ben ik nou gek...?

http://www.youtube.com/watch?v=s4ZN1vcc48k

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 21:42

Danique_G schreef:
ohjajoh6 schreef:

High fiven met iemand die je niet mag :')

_/-\o_ Werkt alleen als die er dan ook is...
Maar even serieus, want fleece draag ik niet en rubber zolen ook niet als ik zo statisch ben, maar wat kun je dan aanraken om echt te ontladen, zodat ik dat niet steeds weer op mijn paarden doe?

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 21:51

ohjajoh6 schreef:
Maar even serieus, want fleece draag ik niet en rubber zolen ook niet als ik zo statisch ben, maar wat kun je dan aanraken om echt te ontladen, zodat ik dat niet steeds weer op mijn paarden doe?

Maakt niet uit wat je aanraakt als er maar water in zit :D

Sammie

Re: Geleidt water stroom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 21:55

Of metaal.. Of je vriendje... :))

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 22:14

Sammie schreef:
Of metaal.. Of je vriendje... :))

:j _/-\o_

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 22:14

cam schreef:
ohjajoh6 schreef:

Maakt niet uit wat je aanraakt als er maar water in zit :D

Dan kun je toch ook eerst even de grond aanraken met je hand voordat je paard aanraakt? want in Grond zit water

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 22:23

Kuggur schreef:
ilaan schreef:
Lach me toch helemaal dood. En mijn scheikunde docent ook. Heb haar meteen gemaild omdat ik lichtelijk begon te twijfelen door de felle reacties. Denk dat iemand die uni hewft gestudeerd scheikunde (dus ook stofeigenschappen) het wel weet :D

Dus jouw scheikunde lerares is er niet van op de hoogte dat er zelfs in gedestilleerd water zich een klein deel van de watermoleculen in geioniserende toestand bevinden en dat dat water weliswaar slecht, maar wel degelijk iets geleidt?
Dat is niet om te lachen, dat is om te huilen... :D

Hier, alles over watereigenschappen; http://en.wikipedia.org/wiki/Properties_of_water

Ik zei dus ook slecht geleid.
Denk dat er teveel verwarring is over water of kraanwater.
Laatst bijgewerkt door ilaan op 04-01-14 22:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 22:25

Overigens kan het schelen als je zelf iets van lotion gebruikt om je huid wat minder droog te maken, en je pony inspuit met dat Cowbow Magic of hoe heet dat spul, dat de vacht iets minder statisch is. Verder inderdaad vlak voordat je iets doet ontladen aan de muur, grond of de ijzeren spijlen van de box (maar dat kan zeer doen.) En als de lading in de vacht van je pony zit helpt dat niet zoveel.

Ilaan: 'water' is een term die afhankelijk van de context op verschillende manieren wordt gebruikt. Je kunt niet zomaar aannemen dat het gaat om puur H2O, leidingwater wordt wel degelijk ook gewoon aangeduid met 'water'.

Anoniem

Re: Geleidt water stroom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 23:20

Nou zelfs als water niet goed geleidt, wat je doodmaakt zijn ampères. De 60 000 ampère van een inslag is vrij dodelijk. :') Een paar milliampère is al genoeg om iemand van kant te maken. Het probleem is normaal dat de huid alles tegenhoudt. Eenmaal onder de huid ben je een betere geleider dan het water om je heen, dus zal er meer stroom door je vloeien.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 23:30

Ze leggen niet voor niets een doorweekte spons op iemands hoofd bij de elektrische stoel.... dan werkt het elektrocuteren beter. Als je wilt weten hoe zo'n elektrocutie gaat zónder water op iemands hoofd... kan ik je The Green Mile aanraden.

ps: niet zo slim, jouw vriendinnen :D :+