Littekens, vanwaar hebben jullie ze?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 23:08

- Een aan de binnenkant van mijn bovenlip, tijdens een salto op de trampoline voorover gelanceerd met mijn mond op de stenen. Lip was helemaal gespleten.

- Op dat stukje tussen neus en lip, tijdens een vakantie tegen mijn vader zijn been aan gefietst :+

- Op mijn pink, mijn broer klapte de deur voor me dicht; pink tussen de deur.

- Op mijn scheenbeen, tijdens spelen in het hooi ging er een ijzeren pin langs mijn been.

Ze waren allemaal erg bloederig. :))

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 23:11

ik heb er niet zo veel :D
- op mijn hoofd net naast mijn oog een hele jaap... paard had verroest halster, en kwam even knuffel met haar hoofd brengen... bloeden dat dat doet :')
-een brandwond op mijn hand, paard gleed uit in het schrikdraad met longeren, en kon toen heel hard de andere kant op waardoor de longe over mijn hand kwam...
- een hele streep van een paard wat op mijn bovenbeen stond, en met het proberen mij ontwijken weer wegsprong en dus mooi me helemaal openhaalde... van het zelfde een plek op mijn heup maar dat was door een stukje boomstronk
- binnen kant knie 2 beste halen van operatie ( op 1 of andere manier MOET iedereen daar naar vragen op vakantie... :P )
- nu net 1 aan de voorkant van mijn knie van een operatie
dat was het wel :+ ja, wat moedervlek littekentjes.
en straks er 1 bij mijn sleutelbeen.

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 23:11

Op m'n buik 2 grote littekens. De een komt doordat ik als kind door een glazen deur ben gevallen en de andere van een blinde darm operatie.
Ik heb het geluk dat ik een slechte wondgenezing heb dus het zijn allebei dikke littekens. Ach, zo kun je nog eens een stoer verhaal vertellen :+

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 23:13

Ik wilde mn kat in bad doemn en nu heb ik 3 strepen op mn arm :')

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 23:14

Mijn littekens zijn gelukkig allemaal niet echt zichtbaar.
Maar wel allemaal door stommiteiten ontstaan! :')

Onderkant kin: toen ik klein was ben ik uit het stapelbed gevallen met mijn kin op mijn barbie camper, dat mijn barbie camper kapot was vond ik erger dan dat mijn kin gehecht moest worden!

Scheenbeen: toen ik klein was met mijn beentje in prikkeldraad gevallen.

Schouderblad: door achterstevoren bij mijn zus achterop de fiets te zitten, en er uiteraard af te donderen op het asfalt :') :')

Zijkant hand: toen ik een jaar of 16 was glas in mijn hand gekregen door scherven van mijn gevallen spiegel op te gaan rapen.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 23:15

- Steentje in mn knie (in Zwitserland ook dat nog :') )
En verder maakte ik vroeger op vakantie met mijn ouders veel bergwandelingen, tja als die stenen daar kan je flink over struikelen, en dus flinke wonden aan je knieën op overhouden.

En verder littekens van brandwonden van mijn werk :+

BAStable

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 23:17

Na 17 jaar er achter gekomen dat ik een litteken onder mijn kin heb..
Blijkbaar ben ik als klein kind op de rand van het zwembad gevallen

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 23:17

Nou waar zal ik beginnen,

1 op mijn hoofd bij mijn wenkbrauw van de waterpokken.

2. Op mijn kin, wilde toen ik nog klein was via een halve draai het zwembad inspringen, sprong wat te dichtbij en knalde met mijn kin op de rand van het zwembad.

3. Op met rechterhand, hier leg ik liever niks over uit, is nog al prive.

4. Op mijn linkerhand, een rare plek waarvan ik echt niet weet hoe het gekomen is, maar de grote van een normale gum.

5. Allerbei mijn armen allemaal krassen, ook prive.

6. Op mijn been, vroeger lopen stoeien met paps en dat ging iets te lomp haha!

Verder gelukkig niet :)

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 23:19

Een groot op mijn borstbeen door hartoperatie toen ik 1 was
Een paar rondom dat litteken ( oksels, onder het litteken etc ) doordat dat drainage ingangen waren.
Een op mijn enkel omdat paard te dicht bij de bakrand liep
Heel veel op mijn knieën
Binnenkort nog ene onder mijn litteken van de hartoperatie ( dus net boven mijn buik ) doordat daar iets is blijven zitten tijdens de operatie en ik dat ga laten weghalen...

Ooh en nog 2 bij mijn knieholtes omdat de hond eens langs kwam rennen en de riem daar terecht kwam

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 23:20

1 : hand : strijkijzers opgezet (perongeluk) 3 weken terug.
2 : Voorhoofd : niet van de puisten af kunnen blijven.
3: beide knieën : uitgegleden op de beton.
4 : hiel : ongeval met fiets, mijn hele hiel was van mijn voet af tot op het bod + achillespees doorgesneden.
5 : armen : het blijven krabben aan jeukende exzeem plekken.
6 : buik : uitgegroeide piercing.

Valt al bij al nog mee vind ik :P

Maaike162

Re: Littekens, vanwaar hebben jullie ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 23:24

Onder mijn kin. Gelukkig net niet zichtbaar!

Ik ging voor de eerste keer op kamp en was helemaal hyper. Ik probeerde met mijn opgerolde matje me steeds te laten vallen en op het laatste moment mijn handen op de grond zetten. Dat ging natuurlijk mis. Meteen naar de EHBO, hechtingen er in en toch maar op kamp!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 23:25

Ik weet er maar 1 echt te benoemen met de oorzaak; flinke beet van een hond in de vinger gehad dus dat is niet zo mooi geheeld en kon toen niet gehecht worden omdat het een hele lelijke wond was.

Heb meerdere littekens, maar eerlijk? Geen idee hoe ik eraan kom :+ ben zeer onhandig dus ben vaak gevallen en heb mij vaak hard gestoten.

Geen litteken, wel een zichtbare afwijking; met ijzel als kind uitgegleden en recht op mijn voortanden terecht gekomen; dus er is een stuk vervangen en dat zie je :')

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 23:28

handpalm, mensen vonden het leuk mij op een bruiloft dronken te maken toen ik 12 was.....vervolgens met een glas van een stenen trap gevallen, weet er gelukkig weinig meer vanaf.

achter mn oor door operaties.
op mn onder arm rechts kleine witte puntjes door kwallenbeten.
en op mn schouder een heel lelijk geworden litteken van een verwijderde moedervlek.

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 23:29

Ik heb ook een litteken onder mijn kin. Toen ik klein was viel ik van de schommel op mijn kin, dat moest dus gehecht worden :P

Verder heb ik vooral veel kleine littekentjes van brandwonden, maar ik heb ook een keer hete tomatensoep over mijn arm heen gekregen en dat was toen tweedegraads verbrand. Nu 3 jaar later is het nog steeds een donkere vlek van ongeveer 4 cm doorsnede (al ziet de huid er weer normaal uit).

Verder heb ik nog een duidelijke deuk in mijn bil omdat ik ooit op een gemeen randje ben gevallen :')

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 23:29

* bij mijn enkel eentje van 14 cm, geopereerd aan mijn achillespees die was te kort liep veel op mijn tenen ( al heeft het niet veel geholpen volgens mij)

* op mijn bovenbeen ben aangereden toen ik bij mijn buurjongen achterop de brommer zat
gevolg bovenbeen verbrijzeld .. 2 mega littekens en een aantal kruisjes ( hier zaten drains in) en een pen in mijn bovenbeen.

verder nog een aantal kleine littekens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 23:30

Van boven naar beneden?

Op mijn gezicht en kin van opengekrabde wondjes, kattenkrab boven mijn oog.
Op mijn bovenarm van een prik die misgeprikt is.
Op mijn onderarmen van muggen, sneetjes, gekrabt door konijn.
Op mijn vingers van brandwondjes en sneetjes.
Op mijn borst van een mug (ben er allergisch voor...)
Op mijn bovenbenen.
Op mijn knieën van vallen, en een dikke snee op mijn rechter knie van het vallen in glas.
Op mijn onderbenen/schenen van wondjes van het scheren, vallen (van o.a. paarden), gestoten.
Op mijn enkels van blaren en van mijn step van vroeger. Oh, en omdat ik door een gravelopslag ben gevallen en bleef haken achter een metalen haak :D
Op mijn voeten van glas.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-01-14 00:03, in het totaal 1 keer bewerkt

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 23:32

1 aan de binnenkant van mn ringvinger (konijnenbeet :') ), 1 op de zijkant van mn voorhoofd, bijna ala harry potter :+! Was toen ik klein was tegen de hoek van een kastje aangevallen :+! Lompheid is dus aangeboren :')! En een op de zijkant van mn grote teen omdat ik in een schelp ging staan op het strand :+! Oja, en een op mn elleboog omdat er een scherp stukje uitstak op de kamerdeur :o!

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 23:33

Ik heb een paardentand in mijn duim staan. Dacht als klein kind een groot paard te aaien en toen pakte hij mijn vinger. Iemand die erbij was heeft mijn vinger letterlijk uit die mond gerukt, met als gevolg dat de tanden het vel er letterlijk afschraapten...

Verder heb ik een grote brandwond gehad, maar dat litteken wordt elk jaar kleiner, dus ik denk dat dat nog wel weggaat. :j

Ik ben ook nog een keer vol op m'n gezicht gevallen met fietsen (letterlijk faceplant), maar daar zit m'n haar gelukkig voor. :P

Shariell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 23:38

Op mn voorhoofd,
ik ging met mn moeder mee naar de dokter voor haar rug ze kon weinig dus ze vroeg of ik de achterdeur dicht wou doen... ik smakte de deur dicht en er viel een ijzeren kist van de kast met de punt op mijn hoofd
2 vliegen in een klap naar de dokter :P

het is niet echt een litteken maar mn neus %) on-ding
toen ik 10 was trap tegen aangekregen van mn paard sinds die tijd altijd gevoelig geweest
vorig jaar geopereerd maar niet goed gegaan dus net weer een operatie gehad
nu hopen dat het goed is
maar je neus is echt een gevoelig ding #)

liliekska

Re: Littekens, vanwaar hebben jullie ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 23:47

1 op mijn rug, was 8 fzo en zwaaide met een touw en schramde toen langs hout.

1 op de muis van mijn hand, op stal blijven hangen aan een spijker ofzo.

1 in mijn nek door me konijn ( soms de vrag: waarom heb je geprobeerd zelfmoord te plegen? ( lijkt nogal van een mes) )

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 23:54

Ik heb mijn navel

Nee ik hen eigenlijk niet zo veel littekens :P
Bij die soort van rare bobbel in je voet, waar je kuitbeen (?) Ophoudt, heb ik nog een klein littekentje. Vroeger had je crocs en dat achterste bandje zat vast aan de voorkant met een soort zwart dopje. Dat schoot we bij mij af en toen had ik echt een groot gat in mijn voet van een halve cm diep :+ litteken is nu bijna niet Meer te zien, al mijn littekens genezen heel goed :)

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 23:56

Ik heb er echt te veel, de meeste van wondjes door te krabben omdat ik last had/heb van exceem.

Maar ik heb ook een hele kleine, op de binnen kant van mn pols waar en dan het dikste adertje wat je ziet lopen....
Vroeger had een vriendje aan een postbode elastiek allemaal punaises gedaan.
Vervolgens deed hij die om zijn pols en ging met zijn arm zwaaien.
Natuurlijk dacht ik dat ik geslagen werd en kwam er een punaise recht op dat adertje.

Verder 2 maand geleden ook nog èèn op mijn kin gekregen omdat we op school gingen judoën en mijn tegenstandster nogal lange nagels heeft...

naomipjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 23:59

Ik heb heel veel littekens van mijn hond toen hij puppy was. Nu maakt hij er weer steeds nieuwe bij maar ik ben een korstjes plukker en ik kan er niet van afblijven grrr.
Op mijn arm heb ik een hele lange kras van mijn hond
En op mijn kin een rode vlek van een puistje.
Laatst bijgewerkt door naomipjeX op 03-01-14 00:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 00:03

Lieve mensen.. Als jullie zeggen 'op mijn armen, maar dat is privé' dan snap je dat iedereen direct weet hoe en wat? En dat privé niet zo privé is als je het zo op het forum zet? Hoe dan ook..

Ikzelf op armen door jaja, het snijden. Nu gelukkig al een hele tijd over en aan het vervagen, maar vooral als het koud is zie je ze goed. Op mijn benen door het vallen met fietsen en door de aanval van een hond.

talithaa_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 00:04

Bij mij valt het nog wel mee:)

Neus 2 littekens: toen ik 5 was boven op mijn broer gefietst, gebroken en infectie.
Kin: Kopstoot van een geit met scherpe horens :')
Pols: tegen de houtkachel aan gaan staan.
Onderbeen: joekels van een lelijke littekens, en een kleintje van de drain.

De krabben van katten, prikkeldraad en valpartijen zijn gelukkig niet meer zichtbaar heb over het algemeen een mooi helend huidje *D