hebben jullie schade door vuurwerk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

packer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 10:30

Als ik al jullie verhalen lees, kan ik alleen maar blij zijn dat we in het buitengebied wonen. Vanwege boerderijen met veel vee en paardemensen wordt er in ins gebied geen vuurwerk afgestoken, je hoort alleen lawaai wat van het dorp afkomt.

millennium

Re: hebben jullie schade door vuurwerk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 11:09

jemig wat staan er hier heftige ervaringen!

Wij wonen aan de rand van het dorp, recht tegen over een woonwijk. Gelukkig zijn de katten hier niet onder de indruk van vuurwerk en hebben tot het einde van de middag buiten gelopen. Paarden waren ondertussen al gewend aan de knallen en waren ook niet zichtbaar onder de indruk. wel hebben we ze in de avond extra kuil gegeven, de luikjes van de boxen dicht gedaan en het licht aan gelaten. Konijnen ook wat extra hooi gegeven, verder niks.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 11:19

bij ons thuis geen schade, wij hebben wel heel "rustige" vurwerkmensen in de straat. mijn moeder liep met onze honden en toen riepen alle buurjongens meteen: stop stop niet afsteken er komen honden aan!
ook niet op onze tuin mikken enzo met de konijnen. die zijn wel aaredig

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 11:23

Haha psychische schade.
Wel veel elende voor de dieren....
Laatst bijgewerkt door ThreeFingers op 01-01-14 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 11:24

Hier gelukkig ook alles zonder schade verlopen. Zo blij dat wij in het buitengebied wonen. En wat een prachtig weer vandaag zeg, ik kan mij niet herinneren dat het ooit zulk mooi weer was op 1 januari. Het is altijd van dat grauwe bedompte weer, maar dit is een welkome verrassing :-)

kyraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 11:28

Hier veel elende voor de dieren. Voor onszelf niet zo...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 11:28

Gittekit schreef:
Ik heb helaas legaal vuurwerk wat alsnog ontplofte tegen m'n zij gehad.. -O- Gelukkig valt de schade mee en is alleen mn shirt kapot en een brandwond die niet heel ernstig is. Was wel emorm blij dat het niet in mn gezicht is beland oid.

:oo

Beterschap!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 11:33

Hier is het grauw weer hoor

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 11:34

Woon je in de randstad?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 11:35

Hier gister heeft een jongen van 12 zijn hand stuk. Hij had tweedehandsjes opgescharreld en een cobra gevonden, op de kachel te drogen gelegd en gister afgestoken, maar het ging al af in zijn hand. Alle buurtkinderen waren bij elkaar en waren redelijk gechoqueerd.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 11:37

Laten we hopen dat de buurtkinderen er een belangrijke les uit leren.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 11:39

wow vriendin verteld me net dat bijhaar in de straat iemand zijn hamster aan een vuurpijl gebonden had!!! zoiets doe je toch niet!!!
andere vriendin had der haar in de fik gestoken (niet heel ernstig was meteen weer uit)
en iemand heeft een stuk wenkbrauw weg laten branden perongeluk.....

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 11:39

Dat denk ik wel, heb ze ook nog niet gezien, terwijl ze elk jaar 's morgens tweedehandsjes lopen te scharrelen nieuwjaarsmorgen.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 11:42

Ik hoorde net op de radio dat er 8 mensen blind zijn geworden afgelopen nacht (naast nog vele anderen met oogletsel, handen af enz)

Vreselijk!

Bij ons zijn de pony's er min of meer goed door gekomen. Hebben wel sedatie gehad. Vanochtend was de stress er nog niet echt uit, maar ze aten alweer kleine hapjes :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 11:45

In ons dorp is een kitten vermist, iemand zag hem gisteren nog lopen. Arme drommel.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 11:47

Ik heb eigenlijk totaal geen medelijden met mensen die zelf gaan knoeien met vuurwerk en er dan door gewond raken. Eigen schuld, dikke bult zeg maar ;-)

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 11:49

Paar palen van de wei hier is vuurwerk in afgestoken of zo dus die hebben wat beschadigingen en ongeloofelijk(!!) veel vuurwerk in de wei...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 12:18

FlyAway schreef:
Woon je in de randstad?

:j

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 12:20

maximuss schreef:
Ik heb eigenlijk totaal geen medelijden met mensen die zelf gaan knoeien met vuurwerk en er dan door gewond raken. Eigen schuld, dikke bult zeg maar ;-)

Mwoah voor kinderen vind ik het wel sneu... dit is oom een beetje een "speciaaltje" en ik mis de rol van de ouders.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 12:21

Voor zover ik weet geen schade hier, maar lig nog in mijn bed :+

Hier overigens ook legaal vuurwerk wat op een veilige manier is afgestoken die in de lucht van koers veranderde recht op ons af, ik zag die punt van de pijl gewoon dichterbij komen. Gelukkig knalde hij voordat hij te dichtbij kwam maar ze zijn daarna gelijk gestopt met afsteken.

Van die hamster!! Waarom? ;( Arm beestje!
Kindjes van 12 zouden door hun ouders gewaarschuwd moeten worden oid, ik vraag me af of een kind van 12 vol besef heeft van de risico's.. Dus eigen schuld dikke bult vind ik hier wat cru..

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 13:06

Hier niet veel vuurwerk afgestoken. Wel een aantal flinke klappen die volgens de expert echt niet legaal waren :=
Was wel een soort pot met vuurpijlen die de lucht in moeten in de fik gegaan en die ging dus niet af. Gelijk allemaal 13/14 jarige jongetjes er bovenop om te rommelen. Nou ik heb me maar even omgedraaid, gelukkig goedgegaan maar brrr!

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 13:40

Hier regende het, en kreeg een astronaut (legaal gelukkig :P ) niet eens aan... laat staan zo'n duizendklapper ofzo :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 14:06

Hier regende het ook maar vuurwerk zat. Zijn er ook een paar goed mis gegaan. Een lichtshowtje dat vlakbij de grond plaats vond ipv in de lucht (dan kunnen ze wel rennen, debielen) en hier waren ze tussen de auto's aan het afsteken. :x Gelukkig niet bij onze auto's (denk dat mijn man hun vuurwerk dan op dezelfde plek gestoken had als waar het bij die kat gestoken is.. :o ) maar zou me niet verbazen als er op de parking daar een aantal auto's beschadigd zijn!

Ik kan ook geen medelijden hebben met mensen die zichzelf verwonden met die flauwekul. Wel met de mensen die door anderen verwond worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 14:07

Haha, ik heb meer lucifers afgestoken, dan het vuurwek zelf. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 14:12

liliekska schreef:
wow vriendin verteld me net dat bijhaar in de straat iemand zijn hamster aan een vuurpijl gebonden had!!! zoiets doe je toch niet!!!
andere vriendin had der haar in de fik gestoken (niet heel ernstig was meteen weer uit)
en iemand heeft een stuk wenkbrauw weg laten branden perongeluk.....

En niemand hield die gene tegen van de hamster??? Gatver! Mensen die de rug omdraaien zijn bijna net zo erg!