. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
.
Kir_Ples schreef:Joh nooit een dier dood gemaakt? Ik wel elke dag zou t wel gebeuren.
AmoorM schreef:Wat is er nou eng aan z'n spinnetje?
Ik snap die spinnen en ook muizen angsten van mensen niet.
Z'n diertje is vaak banger voor jou dan jij voor hem.
Waarom zet je hem niet buiten?
Zo eng is het niet hoor...
Ik haal ze altijd weg met de stofzuiger. En nee, ze kruipen er niet uit, ik heb het uitgeprobeerd. Ze lopen er alleen uit als je stofzuigerzak schoon is.
)Ayasha schreef:Dat betwijfel ik ten zeerste.
Ik krijg letterlijk paniekaanvallen van spinnen en dat ik weet dat ie me eigenlijk niks kan doen helpt me niet ademen. Bah bah bah ik vind ze vreselijk. Natuur is hard. Als ie niet gesprayed wil worden moet ie uit mijn beeld blijven. Ik ga ook niet bij een tijger slapen.
En pletten, dat gekraak ga ik letterlijk van over mijn nek.
Ik meen ook dat een spin niet echt pijn kon ervaren zoals wij dat doen .
? Uppojono schreef:Kir_Ples schreef:Joh nooit een dier dood gemaakt? Ik wel elke dag zou t wel gebeuren.
Jawel, muggen, horzels en ander prikkend ongedierte. In één klap, ik hou niet zo van martelpraktijken. Ik snap ook best dat als je echt bang bent, hem dood maakt, maar waarom met haarlak?! Dat is gewoon bewust een dier laten lijden.

Dus ja, spinnen kunnen wel degelijk uit de stofzuigerzak ontsnappen, want die van ons was echt niet leeg 
_San87_ schreef:Ayasha schreef:Dat betwijfel ik ten zeerste.
Ik krijg letterlijk paniekaanvallen van spinnen en dat ik weet dat ie me eigenlijk niks kan doen helpt me niet ademen. Bah bah bah ik vind ze vreselijk. Natuur is hard. Als ie niet gesprayed wil worden moet ie uit mijn beeld blijven. Ik ga ook niet bij een tijger slapen.
En pletten, dat gekraak ga ik letterlijk van over mijn nek.
Ik meen ook dat een spin niet echt pijn kon ervaren zoals wij dat doen .
Ik neem aan dat je begrijpt dat spinnen niet in staat zijn dergelijke consequentie analyses te maken?
Neon schreef:Voor de mensen die een spin geen volwaardig dier vinden... stel je het volgende voor: er komt een buitenaardse levensvorm op aarde langs. Hij ziet je moeder, vader, kind en zus... hij vind ze eng en martelt ze dood... vervolgens zegt hij het waren maar mensen...
Leuk hè...
Om te kotsen gewoon die kortzichtige reacties van het is maar een spin... alsof het daarom geen recht op bestaan heeft....
Limanade schreef:Dat durf ik ook niet met tijgers
Ook maar vergassen en laten lijden?

Annemun schreef:Iemand zegt hier dat spinnen of muizen banger van ons zijn dan andersom. Maar spinnen zijn zich toch niet bewust van onze aanwezigheid? En dat is nu juist waarom ik wel bang ben van spinnen en niet van muizen.
Het idee alleen al dat die spin in je bed komt kruipen of op je bankstel en je er opeens mee verrast wordt, omdat de spin zich nergens van bewust is. Dat is dus mijn angst en daarom moeten die grote dikke zwarte spinnen die ik hier in huis zie persee dood.