Mijn moordlustige wraak actie.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_

Re: Mijn moordlustige wraak actie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:14

Kan je nagaan wat een vooruitziende blik die spin heeft gehad, God hebbe zijn ziel :+.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-13 22:16

Hahah of niet dan. :P

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:17

Kir_Ples schreef:
Joh nooit een dier dood gemaakt? Ik wel elke dag zou t wel gebeuren.

Jawel, muggen, horzels en ander prikkend ongedierte. In één klap, ik hou niet zo van martelpraktijken. Ik snap ook best dat als je echt bang bent, hem dood maakt, maar waarom met haarlak?! Dat is gewoon bewust een dier laten lijden.

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:18

Die krengen zijn 1000x zo klein als ik, toch ben ik er als de dood voor. Ik zou (bijna) alles doen om van spinnen af te komen!

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:19

Dat je hem dood maakt, oke, maar maak hem dan in 1 x dood!
Ik ben zelf ook panisch voor spinnen, maar ik zet er altijd een kopje op omdat ze anders wegrennen enz.

Ik heb op mn 10e een zwaar trauma opgelopen toen ik bij n vriendin bleef slapen en er gewoon 6!!!! Van zulke spinnen liepen, waarvan 1 bij het schuine raam vlak boven mn hoofd en 2 recht boven me op t plafond...
Heb mezelf gedwongen mn ogen dicht te doen en niet meer te kijken.
Kon wel janken :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:19

AmoorM schreef:
Wat is er nou eng aan z'n spinnetje?
Ik snap die spinnen en ook muizen angsten van mensen niet.
Z'n diertje is vaak banger voor jou dan jij voor hem.

Waarom zet je hem niet buiten?
Zo eng is het niet hoor...

Dat betwijfel ik ten zeerste.
Ik krijg letterlijk paniekaanvallen van spinnen en dat ik weet dat ie me eigenlijk niks kan doen helpt me niet ademen. Bah bah bah ik vind ze vreselijk. Natuur is hard. Als ie niet gesprayed wil worden moet ie uit mijn beeld blijven. Ik ga ook niet bij een tijger slapen.

En pletten, dat gekraak ga ik letterlijk van over mijn nek.

Ik meen ook dat een spin niet echt pijn kon ervaren zoals wij dat doen .
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 28-12-13 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:20

Hahahahhaah. Mijngod sorry hoor als ik een spin zie pak ik ook t eerste wat ik zie staan, als dat haarlak is maak ik m dood met haarlak. Noway dat ik t dier doodmaak door m aan te raken!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:21

Deksels, dit soort beesten zijn de reden dat ik het liefst naar de Noordpool zou verhuizen, daar zitten ze hopelijk niet. Vind het wel een beetje zielig (haarlak... auw) maar allemachtig, ik vind hem van de foto al eng :+ Ik haal ze altijd weg met de stofzuiger. En nee, ze kruipen er niet uit, ik heb het uitgeprobeerd. Ze lopen er alleen uit als je stofzuigerzak schoon is.

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:21

DestinyJoy schreef:
ach of je spinnen nou opeet in je slaap of dat je ze dood spuit. geen verschil denk

houd op |( ik slaap niet meer vannacht. Oh god, waarom heb ik dit topic in godsnaam geopend? :') :

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:22

Sommige mensen zijn echt zo bang voor spinnen, was een keer op kamp, zat er een hele grote spin, iedereen hartstikke bang, ik heb hem dood gemept met een schoon ( uiteraard niet mijn eigen schoen := )
Ik vind van die elektrische vliegenmeppers ook zielig, liever in 1 klap meteen dood, ook al is het een vies en eng insect.
Zelf heb ik ook al weken een grote spin op mijn kamer, die laat ik gewoon zitten zolang hij maar niet bij me in bed kruipt, maar dat is zo'n eentje met van die dunne pootjes, niet zo'n huge harig beest, die vind ik wel eng.

Zo'n eentje vind ik dus wel eng en die mep ik dan wel dood :
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-12-13 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:23

Ayasha schreef:
Ik krijg letterlijk paniekaanvallen van spinnen en dat ik weet dat ie me eigenlijk niks kan doen helpt me niet ademen. Bah bah bah ik vind ze vreselijk. Natuur is hard. Als ie niet gesprayed wil worden moet ie uit mijn beeld blijven. Ik ga ook niet bij een tijger slapen.

Ik neem aan dat je begrijpt dat spinnen niet in staat zijn dergelijke consequentie analyses te maken :P?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-13 22:24

Uppojono schreef:
Kir_Ples schreef:
Joh nooit een dier dood gemaakt? Ik wel elke dag zou t wel gebeuren.

Jawel, muggen, horzels en ander prikkend ongedierte. In één klap, ik hou niet zo van martelpraktijken. Ik snap ook best dat als je echt bang bent, hem dood maakt, maar waarom met haarlak?! Dat is gewoon bewust een dier laten lijden.

Omdat ik hem niet aan durf te raken ook niet met een papiertje, zonder de hor er tussen zelfs niet met een bus haarlak. ;)

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:25

Ik ben altijd bang dat ALS ik haarlak of iets in die trand gebruik dat hij dan beweegt of inkruipt en dan op mij valt.. nee ik roep mijn vader wel :')

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:26

Ik laat spinnen altijd zitten als ze ergens in een hoekje van het plafond zitten. Of ik zuig ze op of sla ze plat. Ben niet zo'n fan van gekriebel en ik krijg al kriebels bij het zien hoe ze lopen. Maar als het van die smalle dingetjes zijn die gewoon rustig in het hoekje blijven hangen, dan geef ik er niet veel om. En als ze over de grond lopen, dan is me hond er vaak snel bij en vreet ze zo op :')

Een keer hadden we dit schatje op bezoek. Gewoon pats boem, midden op de muur in de smalle gang. Zo lang als een deurklink. Heb toch ff een fotootje gemaakt :P
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/561938_166618126811773_1334657585_n.jpg

Deze hadden we opgezogen en een week later stofzuigerzak geleegd om te kijken of hij er nog in zat en hopelijk dood was. Maar nee, deze (waarschijnlijk) dame heeft ontdekt dat ze weg kon en we hebben geen idee waar ze naar toe is gegaan :P Dus ja, spinnen kunnen wel degelijk uit de stofzuigerzak ontsnappen, want die van ons was echt niet leeg :')
En opzuigen deden we, omdat we niks anders wisten om de spin weg te halen. In een glaasje paste het niet, slaan zorgt waarschijnlijk voor een gigantische vlek, als we al snel genoeg zouden zijn en hard genoeg konden slaan.
Laatst bijgewerkt door CaVaLaPhoto op 28-12-13 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Annemun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:26

Iemand zegt hier dat spinnen of muizen banger van ons zijn dan andersom. Maar spinnen zijn zich toch niet bewust van onze aanwezigheid? En dat is nu juist waarom ik wel bang ben van spinnen en niet van muizen.
Het idee alleen al dat die spin in je bed komt kruipen of op je bankstel en je er opeens mee verrast wordt, omdat de spin zich nergens van bewust is. Dat is dus mijn angst en daarom moeten die grote dikke zwarte spinnen die ik hier in huis zie persee dood.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:27

_San87_ schreef:
Ayasha schreef:

Ik neem aan dat je begrijpt dat spinnen niet in staat zijn dergelijke consequentie analyses te maken :P?

Jep, hele reële kans dat ze evemin in staat zijn om echt pijn te hebben. Ze vermijden eerder instinctief negatieve prikkels maar echt lijden is hun zenuwstelsel niet ontwikkeld genoeg voor. Desalniettemin ga ik ze uit de weg maar als ik niet anders kan is een dergelijke actie ook mijn enige optie.

Het ging me meer om het principe, muizen worden ook op gegeten door slangen omdat ze niet slimmer zijn. Zelfde principe voor spin vs ayasha.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 28-12-13 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:29

Kir_Ples schreef:
Omdat ik hem niet aan durf te raken ook niet met een papiertje, zonder de hor er tussen zelfs niet met een bus haarlak. ;)

Dat durf ik ook niet met tijgers
Ook maar vergassen en laten lijden?

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:31

Voor de mensen die een spin geen volwaardig dier vinden... stel je het volgende voor: er komt een buitenaardse levensvorm op aarde langs. Hij ziet je moeder, vader, kind en zus... hij vind ze eng en martelt ze dood... vervolgens zegt hij het waren maar mensen...

Leuk hè...

Om te kotsen gewoon die kortzichtige reacties van het is maar een spin... alsof het daarom geen recht op bestaan heeft....

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:31

Ohh nog n tip, neem een kat!
Scheelt echt heeeel veel!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:33

Neon schreef:
Voor de mensen die een spin geen volwaardig dier vinden... stel je het volgende voor: er komt een buitenaardse levensvorm op aarde langs. Hij ziet je moeder, vader, kind en zus... hij vind ze eng en martelt ze dood... vervolgens zegt hij het waren maar mensen...

Leuk hè...

Om te kotsen gewoon die kortzichtige reacties van het is maar een spin... alsof het daarom geen recht op bestaan heeft....

Niet leuk, maar wel begrijpelijk.

Limanade schreef:

Want tijgers lopen zomaar het huis binnen he...

Ayasha
Blogger

Als er een tijger in mijn slaapkamer zit en dat zou helpen, reken maar dat ik de bus haarlak er bij neem dan. :oo

Spinnen mogen bestaan hoor maar liever niet in mijn buurt. Wanneer die levensvorm onderzoek doet en weet dat wij geen pijn ervaren zie ik daar ook het kwaad niet van in. Survival of the fittest. Doe je niks aan.

rapunzelx

XxSasjuhh schreef:
Ohh nog n tip, neem een kat!
Scheelt echt heeeel veel!

mijn kat rent er voor weg -O-

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-13 22:35

Limanade schreef:
Kir_Ples schreef:

Appels met peren, dat weet iedereen.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:35

Met papier?!! Straks kruipt hij er tussenuit en dan komt hij op mijn hand zitten! No way!

Volgens mij TS, was dat een grijze huisspin? Ik heb nog veel liever een vogelspin op mijn hand lopen dan deze spinsoort. Brrrrr.... Ik weet niet wat ik in jouw plaats gedaan had. Die hor verplaatsen om de spin te vermoorden zou ik te riskant hebben gevonden...

Die zijdespin ziet er mooi uit, maar wat is 'ie enorm! :wow:

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:37

Annemun schreef:
Iemand zegt hier dat spinnen of muizen banger van ons zijn dan andersom. Maar spinnen zijn zich toch niet bewust van onze aanwezigheid? En dat is nu juist waarom ik wel bang ben van spinnen en niet van muizen.
Het idee alleen al dat die spin in je bed komt kruipen of op je bankstel en je er opeens mee verrast wordt, omdat de spin zich nergens van bewust is. Dat is dus mijn angst en daarom moeten die grote dikke zwarte spinnen die ik hier in huis zie persee dood.

Beestjes hebben toch meer door dan je denkt. Vorige zomer zat hier een spin op de binnenplaats. Iedere keer dat mijn moeder een hand ernaar uitstak maakte het beest dat hij wegkwam in een holletje. Ging ze weg, kwam de spin er weer uit. En dat een paar keer opnieuw. Toeval of niet, die beesten zijn minder achterlijk dan je denkt.

Wat betreft de spinnen die uit stofzuigerzakken kruipen. De meeste spinnen 'ademen' meen ik door buisjes in hun lichaam, dit gaat volautomatisch. Door het stof dat door de stofzuigerzak heen maalt zouden ze moeten stikken, aangezien de buisjes vol gaan zitten met stof. Theoretisch gezien zouden die mormels dus dood moeten gaan als je de stofzuiger nog even door laat gaan terwijl de spin erin zit. Maar goed, je zal altijd diehards hebben :+