Folder/krantenbezorger fooitje geven..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 16:05

Folderbezorgers krijgen van mij 2 euro, de bezorger van het AD een briefje van 10. :)

unihorses

Re: Folder/krantenbezorger fooitje geven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 16:09

zo kijkend wat de ochtendkrant mensen krijgen had ik het nog even moeten uitzingen :+ ik bezorgte ad, Nrc next, FD, Volkskrant, trouw en financieel dagblad :+ in totaal meer dan 300 kranten...
maar goed :P

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 17:49

Ik geef niets, ze krijgen toch al een salaris?! Ook ik vind het bedelen zonder het werkelijk te vragen.

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 17:58

unihorses schreef:
zo kijkend wat de ochtendkrant mensen krijgen had ik het nog even moeten uitzingen :+ ik bezorgte ad, Nrc next, FD, Volkskrant, trouw en financieel dagblad :+ in totaal meer dan 300 kranten...

Je bent toch niet vlak voor deze tijd gestopt he?? Ik trof het wel, van oktober tot januari heb ik het volgehouden en toch mooi rond €140 opgehaald voor enkel een wekelijks buurtkrantje waarin ik folders moest vouwen..!

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 18:09

ruth91 schreef:
unihorses schreef:

Je bent toch niet vlak voor deze tijd gestopt he?? Ik trof het wel, van oktober tot januari heb ik het volgehouden en toch mooi rond €140 opgehaald voor enkel een wekelijks buurtkrantje waarin ik folders moest vouwen..!

jawel :P

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 18:13

Ik geef meestal een euro voor de kranten, en 50 cent voor de folderbezorgers :)

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 18:29

Mijn moeder is altijd vroeg op voor der werk, en het dagblad werd elke ochtend weer of geen weer keurig voor half 7 bezorgt. Moeders altijd blij kon ze voor het werk aan de krant nog lezen. Ze heeft de bezorgster vorig jaar 20 euro gegeven, en die vrouw was blij! Mijn moeder heeft haar ook speciaal opgewacht smorgens.

Wij krijgen alleen huis aan huis bladen en die krijgen bij mij altidj wat kleingeld, een euro of 2 euro.m

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 18:35

hier krijgen ze ook niks, bezorgen het jaar door niet pas de laatste twee-drie weken...zo werkt het niet. als de krantenjongen hem eens op tijd zou brengen krijgt hij ook een fooi, en niet dreigen het huis in de fik te steken als we klagen dat hij er pas om 9 uur is terwijl iedereen al op werk is dan...

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 18:39

Woogy schreef:
hier krijgen ze ook niks, bezorgen het jaar door niet pas de laatste twee-drie weken...zo werkt het niet.

Klinkt bekend, dat proberen ze hier ook. En dan wel met uitgestreken smoel aan de deur staan :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 18:41

Ik heb hem bedankt dit jaar en aangenomen deur weer dicht! De krantenjongen van mijn ouders brengt of niet of een dag later , gelukkig is het een plaatselijke krant.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 18:41

Ik heb jaaaaren geleden ook de kaartjes rondgebracht. Was een leuk zakcentje, waar ik ook echt ontzettend blij mee was, want ik verdiende 8 euro voor 3 uur lopen... (ik was 15 denk ik?)

Wel een keer per ongeluk aangebeld bij een nee/nee adres. Had de sticker in het donker niet zien zitten. Wat gebeurt er? Ik krijg een paar euro omdat ik trouw dat hele jaar haar huis had overgeslagen :D haha!

Ik zou wel iets geven, maar geen twee euro. Als je ziet van hoeveel huizen ze iets krijgen vind ik 50 cent prima :)

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 18:44

Wij geven de krantenbezorger wel wat, maar de meeste foldermensen niet.
We kijken ook altijd goed of we ze ook herkennen, hier worden wel van die kaartjes gejat en dan langs de deuren gegaan om gewoon geld op proberen te halen.

Hier in de buurt zit een klein dorpje zonder voorzieningen waar iedereen elkaar kent, de huizen liggen soms ook flink ver uit elkaar. Mijn ex heeft daar bezorgd (woonde ook daar) en die kreeg bij elk huis echt veel. Varierend van 5 tot 50 euro.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 18:44

little_king schreef:
WildWings schreef:
Maar jullie geven dus ook niets aan fooi in een restaurant? En keuze is relatief, jeetje, wat kortzichtig zijn sommige mensen toch }:0

Nee daar geef ik ook niet aan. In Nederland hebben die ook een gewoon minimumloon. Net als die vakkenvuller die zorgt dat ik mijn boodschappen kan pakken wanneer ik wil.
Net als het kassameisje dat zorgt dat ik snel af kan rekenen. Net als de magazijnmederwerker die zorgt dat spullen op de juiste pallet in de juiste vrachtwagen komen voor mijn boodschappen en ga zo maar door.
Allemaal mensen die weinig verdienen en heel hard werken, maar ook niet schooien :)

maar je krijgt er wel een extra servers van terug vaak.
Maar als mensen in het restaurant hun best niet doen dan krijgen ze ook niets.

Mijn oma heeft altijd 4 speculaaspoppen met sinterklaas die ze heeft aan vuilnismannen die zijn elk jaar weer super blij en ze krijgt er zoveel voor terug!

Zo zie ik dat bijv. ook met de ochtendkrant wij geven wat maar hij komt wel altijd droog en optijd aan. als we er nu een hadden die vele fouten maakte en vaak niet optijd is krijgen ze ook niets. en ze gaan voor jou wel door weer en wind om hem te komen brengen, en dan mag je daar best dankbaar om zijn.

Ik heb zelf altijd kranten folders enz. gelopen en die vriendelijke woorden van de mensen die wel te vrede zijn is super leuk :D

Ow en mijn doet schoolvervoer met kinderen met beperking. Die krijgt elk jaar allemaal leuke kadootjes.
Ik vind dat echt zo lief van die ouders. Me moeder zegt zelf ik ben al blij met een kerstkaart.
Maar nee gewoon grote pak merci. En ze heeft een kind waarbij de ouders fruit teelten nou ze komt met zat thuis
Laatst bijgewerkt door pinkie87 op 21-12-13 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 18:47

pinkie87 schreef:
Zo zie ik dat bijv. ook met de ochtendkrant wij geven wat maar hij komt wel altijd droog en optijd aan. als we er nu een hadden die vele fouten maakte en vaak niet optijd is krijgen ze ook niets. en ze gaan voor jou wel door weer en wind om hem te komen brengen, en dan mag je daar best dankbaar om zijn.

Ik heb zelf altijd kranten folders enz. gelopen en die vriendelijke woorden van de mensen die wel te vrede zijn is super leuk :D

Volgens mij lopen ze die kranten in eerste instantie voor zichzelf. Als ze er geen geld voor kregen deden ze het namelijk niet :+ Wat ook volkomen logisch is natuurlijk. Maar dat 'ze doen het voor jou' gaat er bij mij niet in. Ik ben het wel met je eens dat de waardering die je meestal krijgt heel fijn is.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 18:47

Ik ben gisteren een paar straten met m'n zusje meegelopen omdat ze niet meer alleen durfde, echt sneu.. Ik snap het best als mensen niet willen geven maar ga dan niet zo'n meisje af staan snauwen, dat vind ik echt zó achterlijk, zeg dan gewoon fijne kerst terug en doe de deur weer dicht.. (ze bezorgd ze trouwens al een jaar of 3 en altijd gewoon netjes dus het is niet zo dat het er zo een is die ze ergens in de sloot mikt en met kerst even langskomt)

Ik heb zelf een paar jaar geleden een krantenwijk gedaan, en het loon is zó slecht dat dit een keer per jaar wel heel leuk is om te doen :)) (ik kreeg toen een tientje voor zo'n 6 uur werk omdat ik alles eerst in elkaar moest vouwen en dan had ik een van de betere wijken)

Maar nou waar het over gaat; hier word meestal 1 euro gegeven en de krantenjongen (die élke dag netjes op tijd is) 5 euro :)
Laatst bijgewerkt door melody7 op 21-12-13 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 18:50

Als ze hier aan de deur komen geef ik meestal 50 cent of een euro... :)
Bij mijn vriend kwam er van de week een om 22:20 (!)... mijn vriend heeft gegeven, maar ik zou ze de teering (bb) hebben laten krijgen... dan moeten ze maar op een normaal tijdstip aanbellen...

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 18:51

Kirsha schreef:
pinkie87 schreef:

Volgens mij lopen ze die kranten in eerste instantie voor zichzelf. Als ze er geen geld voor kregen deden ze het namelijk niet :+ Wat ook volkomen logisch is natuurlijk. Maar dat 'ze doen het voor jou' gaat er bij mij niet in. Ik ben het wel met je eens dat de waardering die je meestal krijgt heel fijn is.

Jah hun krijgen er geld voor maar als er een sneeuwstorm of het hoost heel hard dan deed ik het toch voor de klanten om de krant droog te bezorgen en op tijd. En die 60euro die je dan eind van de maand heb is niet echt heel veel of zo als je strenge wintermaand heb

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 18:58

Eerder heb ik zelf met weekbladen en folders gelopen en later nog wat dagkranten. Ik weet nog goed hoe blij ik toen was met die paar extra centen en ondanks dat ik al die krantjes en folders niet lees krijgen ze daarom toch iets van me. Net wat ik voor handen heb met een maximum van € 2,-. (Krijgen geen dagkrant hier)
Overigens let ik er wel op hoe netjes ze het doen. Als ze me gewoon de krant met het kaartje in de handen steken met nog net er bij gemompeld fijne dagen op een manier waarop je merk dat ze er niets van menen dan wens ik ze hetzelfde maar dan houd het ook op.

Heb ooit een vrouw gehad met de dagkrant die me € 50,- wou geven maar dat vond ik toch wel erg veel :o Heb ik toen ook niet aangenomen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 19:02

Geef altijd 1 of 2 euro.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 19:03

Hier ook een NEE/NEE sticker, toch heeft de woensdagkrant al drie keer voor de deur gestaan en drie keer een ander. Ja Doei! :evaw:

Telegraaf krijgt €10,- hier.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 19:05

Ik geef in de zomer, als het echt warm is liever een koel blikje fris dan dat ik nu in het kader van de kerstgedachte geld geef.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 19:10

Aan de telefgraaf bezorgster hebben we 10 euro gegeven. Ze komt altijd door weer en wind en het hele jaar door vroeg in de ochtend en dat mag best beloond worden.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 19:10

pinkie87 schreef:
maar je krijgt er wel een extra servers van terug vaak.
Maar als mensen in het restaurant hun best niet doen dan krijgen ze ook niets.

Mijn oma heeft altijd 4 speculaaspoppen met sinterklaas die ze heeft aan vuilnismannen die zijn elk jaar weer super blij en ze krijgt er zoveel voor terug!

Ow en mijn doet schoolvervoer met kinderen met beperking. Die krijgt elk jaar allemaal leuke kadootjes.
Ik vind dat echt zo lief van die ouders. Me moeder zegt zelf ik ben al blij met een kerstkaart.
Maar nee gewoon grote pak merci. En ze heeft een kind waarbij de ouders fruit teelten nou ze komt met zat thuis

Een krant met een abonnement heb ik niet, hier dus alleen het zondagsnieuws en wat reclame.
Maar al had ik dat wel, heb je een hekel aan door weer en wind fietsen moet je wat anders gaan doen.
Dat geldt ook voor een serveerster, of de kok. Ik zal zeker zeggen dat het lekker was of wat ook, maar ik geef geen fooi.
Ik eet sowieso al zelden buiten de deur omdat ik het te duur vind en dan zou ik nog extra geven aan iemand die gewoon zijn werk doet.

Een vriendelijk woord is altijd fijn maar dat vind ik wat anders als geld "moeten" hebben.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 19:14

Telpeva schreef:
Van mij krijgen ze niets, ik vind het bedelen.

Dat is Sint Maarten ook.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 19:17

Moet niet, mag wel. Het is eigenlijk dezelfde discussie als de fooiendiscussie. Ik vind het geen enkel probleem om mensen eens wat extra te geven, gewoon, omdat het leuk is en ze hun werk goed doen. Niet omdat het moet maar wel omdat het best leuk kan zijn om eens een extraatje te kunnen geven en zo je waardering uit te drukken.

Maar als dat uitdraait op bezorgers die het eisen, of serveersters die niet beleefd zijn tenzij ze fooi krijgen (of denken dat ze recht hebben op fooi als compensatie voor het feit dat ze uberhaupt aardig zijn), dan trekt er wel wat scheef. Vrije keuze dus wat mij betreft, ook om het niet te doen.