Irritaties van kassamedewerksters

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: Irritaties van kassamedewerksters

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 10:27

Ik snap dat gedoe om het kleingeld en die 50 euro niet zo?
Er kunnen talloze redenen zijn waarom mensen 50 euro hebben en niet kleiner (de belangrijkste dus dat je ze meestal automatisch krijgt als je pint tenzij je moeite doet om ze niet te krijgen - en dan nog kan het niet altijd.)

En ik weet over het algemeen best of ik kleingeld heb of niet, daar hoef ik vaak niet voor te kijken. En soms weet ik dat ik het nog nodig heb, waardoor ik het niet uit wil geven. Daar heeft een cassiere eigenlijk helemaal niets mee te maken. Het is heel aardig van de klant als ze dat wel willen - het is vaak ook een winwin aangezien ik als klant ook liever 20ct aan muntjes kwijt ben dan 4,80 aan muntjes erbij krijg - maar het is niet verplicht dus een beetje meer respect voor je klanten daarmee mag best :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 10:31

xx_Horsiex schreef:
SuperAssie schreef:
Wordt ook steeds gekker, ik zou ook niet 1,2,3 door hebben dat ik voor die zegels moest betalen..

Ja maar als je toch zegt 'KOOP'zegels, lijkt het mij vrij duidelijk?

Er zijn zoveel verschillende spaaracties (en allemaal gratis behalve dan deze koopzegels) dat ik niet echt naar de namen ervan luister. Ik spaar zelf niet, maar maak altijd collega's blij. Dus als ik gevraagd wordt of ik ergens voor spaar, is er altijd een ''ach welja'' van mijn kant. Het mag er dus wat mij betreft wel bijgenoemd worden, dat er voor betaald moet worden. Een kleine toevoeging van de cassière: "dan komt er €7 bij op" zou een kleine moeite zijn. Ik vind het namelijk niet vanzelfsprekend.

En ik vind de naam koopzegels ook niet gelijk suggereren dat ervoor betaald moet worden. Zegels die je bij de koop krijgt?

xx_Horsiex schreef:
Daarbij vraag ik voor de koopzegels altijd vóór het afrekenen en de gratis troep die er altijd bij zit ná het afrekenen.

Goh, nu je het zegt... nooit zo op gelet :)

kerstkransje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 10:41

Ik had een keer een vader met een puberdochter aan de kassa.
vader luidkeels tegen de dochter als je nu niet beter je best gaat doen op school, dan beland je net als haar ( ik dus) ook hier achter de kassa {:)-:(

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 10:43

Lusitano schreef:
Laat ik dan even zeggen dat ik alle kassa medewerkers de komende week een warm hart toe draag en veel succes wil wensen.
Iedereen die niet explodeert tegen onbeschofte klanten op enig punt verdient een pluim! :D

:D bedankt!
Ik werk de dag voor kerst, 2e kerstdag en oudejaarsdag. Gezellig met alle mensen die feestdag stress hebben en nog boodschappen moeten doen :')

Ik ga zo even mijn ergernissen bedenken, zullen er niet zoveel zijn :P

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 10:53

petra85 schreef:
Ik had een keer een vader met een puberdochter aan de kassa.
vader luidkeels tegen de dochter als je nu niet beter je best gaat doen op school, dan beland je net als haar ( ik dus) ook hier achter de kassa {:)-:(

Dit soort mensen haat ik nog wel het meest.
Ik kan alle slechte grapjes, door peuters ondergekwijlde biljetten, domme vragen, gezeur en geklaag en klanten die je doodzwijgen best naast me neerleggen, maar dít :r

Een tijdje terug stond ik bij de Action in de rij bij de pinkassa en de chagrijnige oude taart voor me had dat nog niet gezien. Toen ze hoorde van de klant voor haar begon ze een hele klaagzang tegen haar man over dat 'die griet daar' vast weer 'zo'n domme koe die niet kan rekenen' was en dat het toch schandaaaalig was dat klanten daar de dupe van moesten zijn... Op zo'n volume dat de caissière dat ongetwijfeld allemaal verstond. :=

Toen wees een andere klant mevrouw er even vriendelijk op dat niet kunnen rekenen veel minder erg is dan niet kunnen lezen, intussen wijzend op het behoorlijk opvallende "U kunt hier alleen pinnen!"-bordje. :')
Laatst bijgewerkt door Konstantine op 19-12-13 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 10:54

F_Orumster schreef:
xx_Horsiex schreef:

Ja maar als je toch zegt 'KOOP'zegels, lijkt het mij vrij duidelijk?

Er zijn zoveel verschillende spaaracties (en allemaal gratis behalve dan deze koopzegels) dat ik niet echt naar de namen ervan luister. Ik spaar zelf niet, maar maak altijd collega's blij. Dus als ik gevraagd wordt of ik ergens voor spaar, is er altijd een ''ach welja'' van mijn kant. Het mag er dus wat mij betreft wel bijgenoemd worden, dat er voor betaald moet worden. Een kleine toevoeging van de cassière: "dan komt er €7 bij op" zou een kleine moeite zijn. Ik vind het namelijk niet vanzelfsprekend.

En ik vind de naam koopzegels ook niet gelijk suggereren dat ervoor betaald moet worden. Zegels die je bij de koop krijgt?

xx_Horsiex schreef:
Daarbij vraag ik voor de koopzegels altijd vóór het afrekenen en de gratis troep die er altijd bij zit ná het afrekenen.

Goh, nu je het zegt... nooit zo op gelet :)

Je hebt mij verkeerd geqoute! Ik heb dit in ieder geval allemaal niet gezegd haha.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:29

Van die kinderen die de winkel nog geen seconde binnen zijn en al bij de kassa staan te blèren van IK WIL EEN BALLON.

Ik heb jaren in een (service)bouwmarkt gewerkt. Je merkte dat heel veel mannen daar moeite mee hebben als ze dan iets niet weten en door een vrouw geholpen worden. Steenvast het antwoord gaven "dan weet je niet als vrouw, of kan een mannelijke collega mij niet helpen"?
En dan vervolgens naar een mannelijke collega toe lopen.
Om vervolgens door de mannelijke collega weer naar mij gestuurd te worden omdat ik veel meer wist van de verf dan hun.... Sommige lopen dan echt met hangende pootjes van schaamte haha.

Of als je vakantie had en zelf aan het shoppen bent omdat je een ander huis hebt gekocht. Dan tegen je gaan praten van "hey heb je vrij". Ja ik heb vakantie. Ohhhh ook aan de klus.
En dan vervolgens wel verwachten dat jij hun gaat helpen met van alles en nog wat uit te zoeken.

Klanten die liegen om hun gelijk te krijgen.
Klanten die overal om zeuren.

Klanten die 5 minuten voor sluitingstijd binnen komen en zeggen "oh kan nog wel even heel snel". Alleen jammer dat ze dan eigenlijk ergens voor nog een hele offerte voor willen waardoor je zeker nog minimaal een half uur bezig bent. En als dat klaar is eigenlijk nog verwachten ze nog even uitgebreid te kunnen gaan shoppen.

Klanten die vinden dat "klant is koning" uhhh ja zolang ze zich als keizer gedragen :=

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:32

Over sluitingstijd gesproken.

prutsmuts had ik iemand was al 5 over 6 en alles stond eindelijk binnen. Wilde iemand onder het rolhek naar binnen komen me z'n klein scootmobiel.
Dus ik ga ervoor staan rijdt die mij aan.

Dus dat ding weer omhoog en heel vriendelijk verzocht om nu weg te gaan anders haal ik beveiliging erbij. Ivm aanrijden en schade.

Wat denk je rijdt die snel naar de andere kant waar niemand stond en gaat zo de winkel in.
Toen had ik het gehad. Nogmaals verzocht de winkel uit de gaan. Gaat due winkelen en doen alsof die me niet hoort.

Deur dicht gedaan lichten uit gedaan en beveiliging opgebeld.
Hem net zo lang daar laten zitten tot ze er waren z'n kwartier later.

Was die woest op mij.
Beveiliging gaf me groot gelijk.
Ik kon daarna beentje op boor een week omdat het zwaar gekneusd was en rolluik mocht vervangen worden zat een hele deuk in

ElenaJuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:44

Citaat:
Dat mensen hun groente/fruit niet afwegen en dan gaan vragen of wij geen weegschaal bij de kassa hebben en in ons hokje gaan kijken of we niet liegen dat we er geen 1 hebben staan.

Dat ligt eraan of ze ook bij de digros komen. Teminste bij mijn digros, ik moet bananen, witlof, appels, walnoten enz. Allemaal wegen achter de kassa. Onder dat scan ding zit een weegiets dus ik weeg al het groente/fruit. Daarom kan t zijn dat mensen t niet door hebben in een andere winkel.

Dat van de stokbrood is ook zo irritant, de vorige x legde iemand stokbrood zo erop dat de kwark daarachter viel van de band en t overal op de grond lag.

De legeflessenbonnetjes zo neerleggen dat ze onder de band verdwijnen en bij ons ook de telefoontegoed bonnen heb k ook. Pff, zo vervelend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:51

Jeetje zeg.. blij dat ik altijd bij de zelfscan ga :=

Toen ik nog achter de kassa zat was het enige wat ik verschrikkelijk vond de mensen die hun telefoon niet even konden wegdoen als ze aan de kassa staan.

Mijn baas had daar ook een hekel aan én dus moest ik hem altijd erbij halen als mensen bellend aan de kassa kwamen. :+ Mensen kwamen daarom altijd maar 1 keer bellend aan de kassa, daarna altijd netjes telefoon omlaag.

Wat briefjes van 50 betreft.. ik moest altijd bijbellen als ik niet genoeg geld had in de la. Ik mocht mensen NOOIT dwingen om op een andere manier te betalen tenzij er storing was met de pin. Iemand tot iets moeten dwingen is namelijk nooit klantvriendelijk. Ik zou ook, als ik niet op de door mij gewenste manier mag betalen van de caissiere, langs de manager gaan én een andere supermarkt opzoeken. Je zou maar een huishoudpotje hebben én dus niet eens het geld op je rekening hebben staan..

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:55

Dwingen is natuurlijk wel iets anders dan vriendelijk verzoeken hè Jans...
Als mensen voor een belachelijk bedragje met 50 euro komen vraag ik altijd of ze het kleiner hebben of kunnen pinnen. Zo niet dan prima, maar ik vraag het wel.

Ik heb trouwens wel eens een klant gehad die met 100 wilde betalen voor 1,10 en dat had ik dus écht nog niet in m'n la, ik was net gaan zitten. Die had echt niet anders, dus die moest naar een andere kassa en daar was 'ie heeeel kwaad over. Ja, eh, sorry hoor. :') Als ik net zit is 250 van de 350 euro muntgeld, die andere 100 is meestal wat vijfjes en tientjes.
Hoe kom je überhaupt aan zo'n briefje? Die komen niet eens uit de muur. :=

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 12:01

Ik heb altijd aan de kassa gewerkt, maar er is 1 irritatie waar ik mij niet kon inhouden tegen de klant :o

Ik werkte in een fastfoodrestaurant en er stonden 2 ambulanciers in de rij te wachten. Toen er nog 3 mensen voor hun stonden kregen ze een oproep van een ongeval en dat ze er met toeters en bellen naar toe moesten gaan. Ik dacht dus, oke die zullen wel vertrekken, maar nee. Die wilde niet dat de andere klanten ze voor lieten gaan en vervolgens nog speciaaltjes bestellen ook die dus nog gemaakt moesten worden. Heb ze toen gezegd dat ik hoop dat als er iets gebeurt bij mij dat ik hun dan niet tegen kom. Vond dat ronduit schandalig!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 12:03

Hoe moet stokbrood liggen dan? Ik leg m liever helemaal niet neer, want dan is er altijd een stukje brood wat de lopende band raakt. Laat ik dat nu liever niet hebben.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 12:07

Mensen die een hele band vol boodschappen hebben en het plastic tasje achteraan leggen, zodat je er als caissière er niet bij kan.
Maar dan vervolgens als je begint met scannen wel zeggen: "kun je niet eerst even dat tasje geven?

Of mensen die betalen met brief geld, het briefje als een oud papiertje opgefrommeld hebben en het vervolgens naar je toe smijten alsof je een prutsmuts bent

Mensen waar je al 4x (of meer) goedemorgen/middag/avond tegen hebt gezegd en nog steeds niks terug hebben gezegd

Mensen die gewoon gezellig door blijven kletsen met de buurvrouw die toevallig ook in de rij staat, waardoor je als caissière dus niet met je klant kunt communiceren..

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 12:08

Tip voor iedereen: leg flessen neer en doe dat met de dop of bodem naar de caissière! Als je ze andersom neerlegt rollen ze door en heb ik ellende. Vooral fijn ook als ik daar al op inspeel door er een balkje tussen te schuiven en dat vervolgens door een of andere eigenwijze klant weer weg wordt gejat. }:0

Forumster: bovenop een ander product? Of gewoon vasthouden en de caissière er eventjes op wijzen. :j
Tenzij het je enige product is, het is lichtelijk irritant als mensen maar een ding hebben en het dan niet neerleggen. Ik scan wat op de band ligt, dus als jij het niet op de band hebt liggen scan ik dat van de klant achter je gewoon door. :+

Oh ja Ivy, dat met dat tasje :') Als ik het als eerste moet scannen, leg het dan vooraan. _O-

ElenaJuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 12:09

F_Orumster schreef:
Hoe moet stokbrood liggen dan? Ik leg m liever helemaal niet neer, want dan is er altijd een stukje brood wat de lopende band raakt. Laat ik dat nu liever niet hebben.

In de lengte van de band zeg maar. Als hij dwars/breed word neergelegd dan blijft t op een gegeven moment haken en de band blijft rollen waardoor de producten die achter de stokbrood liggen van de band af vallen.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 12:15

Konstantine schreef:
Dwingen is natuurlijk wel iets anders dan vriendelijk verzoeken hè Jans...
Als mensen voor een belachelijk bedragje met 50 euro komen vraag ik altijd of ze het kleiner hebben of kunnen pinnen. Zo niet dan prima, maar ik vraag het wel.

Ik heb trouwens wel eens een klant gehad die met 100 wilde betalen voor 1,10 en dat had ik dus écht nog niet in m'n la, ik was net gaan zitten. Die had echt niet anders, dus die moest naar een andere kassa en daar was 'ie heeeel kwaad over. Ja, eh, sorry hoor. :') Als ik net zit is 250 van de 350 euro muntgeld, die andere 100 is meestal wat vijfjes en tientjes.
Hoe kom je überhaupt aan zo'n briefje? Die komen niet eens uit de muur. :=

Inderdaad precies hier. Wij hebben 250 in de kassa 200 klein en 50 in briefjes.
Wij mogen geen 100 aannemen staat overal op de kassa's en op de deuren.
En dan nog willen ze ermee betalen, als ik ze erop wijs dat wij dat niet aannemen worden ze boos op mij. Uhh ik kan het niet eens aannemen dan is m'n kassa leeg

ElenaJuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 12:20

Citaat:
Inderdaad precies hier. Wij hebben 250 in de kassa 200 klein en 50 in briefjes.
Wij mogen geen 100 aannemen staat overal op de kassa's en op de deuren.
En dan nog willen ze ermee betalen, als ik ze erop wijs dat wij dat niet aannemen worden ze boos op mij. Uhh ik kan het niet eens aannemen dan is m'n kassa leeg

Bij mij in de supermarkt mogen ze wel met 100 betalen daardoor denken ze vast dat t overal wel mag.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 12:21

ElenaJuna schreef:
F_Orumster schreef:

In de lengte van de band zeg maar. Als hij dwars/breed word neergelegd dan blijft t op een gegeven moment haken en de band blijft rollen waardoor de producten die achter de stokbrood liggen van de band af vallen.

Ehm, ja, dat leek me wel logisch, deze optie dacht ik niet eens aan :')

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 12:36

Mensen die hun mandje op de rolband gooien.. tsja een rolband is er inderdaad voor om je mandje op te zetten? ik vraag dan ook gewoon of ze hem leeg willen halen, tenzij het een oud persoon is of invalide.
Van die mensen die bij een lege band de producten nét zo neerleggen dat ik de band weer aan moet zetten omdat ik het vertik om over die band heen te hangen.
Mensen die eerst hun producten gaan inpakken.. ik roep dan gewoon DAT IS DAN 19,95 alstublieft.. meestal begrijpen ze die wel!
en dan gaan ze betalen.. je houdt je hand op om het aan te pakken en dan leggen ze het náást je hand zodat je ieder muntje ervan af kan pielen!
en dat verdomde balkje niet gebruiken he.. ik ruik natuurlijk wel wie welke producten erop heeft gelegd. en als ik dan vrolijk door scan moet ik er een leidinggevende bij roepen die de producten er weer af moet halen omdat wij dat als cassieres niet mogen.. en dan nog zuchten ook! JAMMER JOH!

verder irriteer ik mij NOOIT!:-)

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 12:54

Mensen die met een hele mand spullen komen en dan van dingen vragen wat het kost. Bijv een kindershirtje zeg je kost 2 euro oh oh toch maar niet dat ik echt denk van echt dat is te duur |o

Of leidinggevende die vinden dat alles te langzaam gaat krijg je dingen als ben je nou nog niet klaar je bent al een uur bezig terwijl je net 20 min bezig bent

Maar er zijn natuurlijk ook wel hele aardige klanten. Zo was er een vrouw die even moest wachten op haar geld. Dus die stond naast de kassa te wachten. Na een tijdje kwam ze haar spullen afrekenen zei ze tegen mij als je zo even naast de kassa staat zie je pas hoe ombeschoft mensen naar jou zijn zeg. Ik vind het echt knap dat je zo vriendelijk blijft. :D

Of een man staat bij de kassa en ik scan zijn spullen hij pakt nog ff een pak keukenrol en geeft die aan mij om te scannen. Na het scannen zet hij de keukenrol terug. Dus ik kijkem hem aan van :? Zegt hij ik had op het bonetje gezien dat jullie de vorige kerr de keukenrol vergeten waren dus betaal ik het nu even. ik vind mezelf echt een brave klant maar zo braaf ben ik toch echt niet :+

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 12:56

Ik werk in een supermarkt waar ze ook 1 en 2 centen aan nemen. Dus mensen die net van vakantie afkomen die 5 euro gaan betalen in allemaal centjes. Erg fijn altijd.

Of mensen die gewoon je een hele berg met kleingeld geven en zelf maar het bedrag eruit moet zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 13:02

Ik zag net dat er stond dat het irritant is als klanten niet nakijken of ze kleingeld hebben.
Ik weet toch zelf wel of er nog centjes in mijn portemonnee zitten of dat ik alleen briefjes heb...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 13:03

Ik werk in de horeca (snackgelegenheid) en sta daar ook regelmatig achter de kassa, misschien niet helemaal vergelijkbaar maar toch.
Ik heb eigenlijk weinig ergernissen, maar één grote: kleingeld bij willen geven maar dan ipv 10/15/40 cent een euro geven...
Ik vraag er weinig om, vaak bieden mensen het aan en vind ik lief ook, maar geef het dan aub wel gepast. Ik kan er niets mee als ze dan een euro of 50cent bijgeven terwijl het om 5 of 10 cent gaat. Raak standaard in de war met tellen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 13:04

ryukapple schreef:
Mensen die met een hele mand spullen komen en dan van dingen vragen wat het kost. Bijv een kindershirtje zeg je kost 2 euro oh oh toch maar niet dat ik echt denk van echt dat is te duur |o

Of leidinggevende die vinden dat alles te langzaam gaat krijg je dingen als ben je nou nog niet klaar je bent al een uur bezig terwijl je net 20 min bezig bent

Maar er zijn natuurlijk ook wel hele aardige klanten. Zo was er een vrouw die even moest wachten op haar geld. Dus die stond naast de kassa te wachten. Na een tijdje kwam ze haar spullen afrekenen zei ze tegen mij als je zo even naast de kassa staat zie je pas hoe ombeschoft mensen naar jou zijn zeg. Ik vind het echt knap dat je zo vriendelijk blijft. :D

Of een man staat bij de kassa en ik scan zijn spullen hij pakt nog ff een pak keukenrol en geeft die aan mij om te scannen. Na het scannen zet hij de keukenrol terug. Dus ik kijkem hem aan van :? Zegt hij ik had op het bonetje gezien dat jullie de vorige kerr de keukenrol vergeten waren dus betaal ik het nu even. ik vind mezelf echt een brave klant maar zo braaf ben ik toch echt niet :+

Zo das idd braaf! Ik ben ook altijd braaf en met grote dingen vergeten te scannen of met geld teveel terug krijgen geef ik het ook terug. En als ik op het moment zie dat iemand iets vergeet te scannen zeg ik het ook, maar om er thuis achter te komen bij een keukenrol, nou nee, daar ga ik niet voor terug. :+