VEVA

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 18:34

Ik gooi het topic even omhoog hoor :D

Ik twijfel... Heel erg.
Veva lijkt me heel leuk om te doen, maar ik ben heel bang om te falen... Het niet kunnen bijhouden, al niet fit genoeg zijn voor de intake, mentaal niet sterk genoeg zijn en ga zo maar door.
Als ik het echt wil ga ik sporten Ja, dan ga ik op de sportschool aan de slag. Maar hoe zwaar Is het? Is de intake te halen met een matige conditie, Is grondoptreden niveau 3 te doen voor iemand die niet heel groot Is (want ik ben bang dat ik echt niet groter word dan mijn huidige 1,65...) ben ik dan niet bij voorbaat te klein? De keus Is zoo lastig :')

Ik heb niemand bij me in de buurt die Veva doet... Mijn ouders hebben beide in het leger gezeten, maar dat Is ook alweer lang geleden. De ene vriendin zegt dat ik realistisch moet denken, de andere zegt dat het echt wat voor mij Is.
Normaal twijfel ik niet zo erg, maar nu dus even wel...

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 18:49

Veva is een vooropleiding voor defensie he, in principe is het hier nog niet zo erg als je niet erg groot bent of sterk, het belangrijkste is je motivatie. en doorzettingsvermogen.
Op werkenbijdefensie.nl kan je iniedergeval de eisen vinden voor de minimale lengte en gewicht.
Als je alleen op dit moment al twijfelt of je het wel zou halen dan zou ik niet voor niveau 3 gaan, hier ligt de lat toch echt een stuk hoger en worden maar weinig voor geselecteerd, als je de intake gaat doen voor niveau 3 en ze vonden het daar toch net niet voldoende voor mag je vrijwel altijd nog niveau 2 gaan doen in de opleiding, de reden dat niv 3 een stuk lastiger is is omdat je leiding moet gaan geven, vaak ook aan niveau 2 en geloof me die luisteren niet altijd, hiervoor moet je dus mentaal sterk in je schoenen staan en zeker zijn van wat je kan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 19:35

Dani199764 schreef:
Veva is een vooropleiding voor defensie he, in principe is het hier nog niet zo erg als je niet erg groot bent of sterk, het belangrijkste is je motivatie. en doorzettingsvermogen.
Op werkenbijdefensie.nl kan je iniedergeval de eisen vinden voor de minimale lengte en gewicht.
Als je alleen op dit moment al twijfelt of je het wel zou halen dan zou ik niet voor niveau 3 gaan, hier ligt de lat toch echt een stuk hoger en worden maar weinig voor geselecteerd, als je de intake gaat doen voor niveau 3 en ze vonden het daar toch net niet voldoende voor mag je vrijwel altijd nog niveau 2 gaan doen in de opleiding, de reden dat niv 3 een stuk lastiger is is omdat je leiding moet gaan geven, vaak ook aan niveau 2 en geloof me die luisteren niet altijd, hiervoor moet je dus mentaal sterk in je schoenen staan en zeker zijn van wat je kan

aangezien ik op dit moment VMBO doe, en in met de juiste motivatie HAVO waarschijnlijk ook wel aan kan, zou ik het stiekem een beetje jammer vinden niveau 2 te doen... :o Maar anders lekker niveau 2, als ik maar leuk vind wat ik aan het doen ben :D

Het leidinggeven is inderdaad iets wat je moet kunnen, alhoewel ik mijn eigen klas aardig in toom kan houden (Ik heb vaker lessen moeten geven), maar ik geloof dat dat niet zo te vergelijken valt.

Ik krijg altijd wel te horen dat ik sterk in mijn schoenen sta, dus ik hoop dat dat me wat helpt, ook in het maken van een keuze.
Zoals ik er nu tegenaan kijk lijkt VeVa me toch het leukst... ook met het idee dat je dan iets nuttigs aan het doen bent, en er zit veel uitdaging in.
Dat het zwaar is geloof ik graag, daar hoop ik me niet in te vergissen :)

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 22:34

prugelpiet schreef:
Dani199764 schreef:

aangezien ik op dit moment VMBO doe, en in met de juiste motivatie HAVO waarschijnlijk ook wel aan kan, zou ik het stiekem een beetje jammer vinden niveau 2 te doen... :o Maar anders lekker niveau 2, als ik maar leuk vind wat ik aan het doen ben :D

Het leidinggeven is inderdaad iets wat je moet kunnen, alhoewel ik mijn eigen klas aardig in toom kan houden (Ik heb vaker lessen moeten geven), maar ik geloof dat dat niet zo te vergelijken valt.

Ik krijg altijd wel te horen dat ik sterk in mijn schoenen sta, dus ik hoop dat dat me wat helpt, ook in het maken van een keuze.
Zoals ik er nu tegenaan kijk lijkt VeVa me toch het leukst... ook met het idee dat je dan iets nuttigs aan het doen bent, en er zit veel uitdaging in.
Dat het zwaar is geloof ik graag, daar hoop ik me niet in te vergissen :)

Je kunt altijd eerst een meeloopdag doen natuurlijk.

Faelynn

Re: VEVA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 09:44

Als je zeker weet dat je dit wil doen moet je het vooral doen. En de intake voor niveau 3 kan je natuurlijk altijd proberen, niet geschoten is altijd mis. Tips: Zorg van te voren dat je dan wel een beetje traint, minimale eis is in principe 20 push ups, 30 sit ups, en 2400meter hardlopen in 12 minuten. Maar het aller belangrijkste, als je dit niet haalt is je motivatie, het helpen van andere bij je intake en doorzettingsvermogen, stop niet als je denkt dat je moe bent, gewoon door rennen en echt laten zien dat je wil, vaak kan je meer dan je denkt.