Ja waar moet je heen dan? Je geraniums lopen vast niet weg

Begrijp me niet verkeerd, ik heb respect voor ouderen maar soms
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
manumol schreef:Mijn zoon (nu14) heeft vergroeiingen in zijn lijf, loopt daardoor minder snel en kan niet lang staan. Als je het niet weet, zie je het niet aan hem.
We gingen een keer met de bus (openbaar vervoer) en die was vol. De plaats achter de bestuurder (mindervalide plek) was nog vrij. Dus ik zeg tegen mijn zoon, ga jij daar maar zitten. Ik bleef staan. Komen er een halte verder oudere mensen bij, in de volle bus. Dus toen werd er tegen hem gezegd dat hij "met zijn jonge benen" wel kon gaan staan......en niet op een vriendelijke manier. Sorry hoor, maar omdat je ouder bent, wil het nog niet zeggen dat mensen die jonger zijn dan jij, niets kunnen hebben.

ECHT waar!!!! Dat zou ik echt niet durven.
Limanade schreef:Als er oude vrouwtjes voor dringen bij de kassa zeg ik altijd dat ik wel snap dat ze haast hebben als je bijna dood gaat
nee, ben niet ontslagen hoor en die vrouw? Die moest hard lachen en zei; kind je hebt gelijk!
dan telt elke seconde
)
Anders gaan ze weer met hun wandelstok slaan haha! Wat een verhalen hier, geweldig
Cyrilletje schreef:Had laats nog een aanvaring met een bejaarde man. Liep aan de linkerkant van het fietspad met mijn 2 honden links in het gras aan de lange lijn. Kwam er een bejaarde man me tegemoet lopen. Hij ging geen pas aan de kant, maar dat boeide mij niet, ga ik toch even door het gras? Maar ik kreeg de kans niet eens, opeens stond hij recht in mijn gezicht te schreeuwen dat ik toch niet moest menen dat hij voor mij aan kant ging! Was even helemaal van mijn apropo, dat een wildvreemde meende recht in mijn gezicht te moeten gaan schreeuwen waar er helemaal geen probleem was!
Heb hem ook gezegd dat hij niet zo raar moest doen, ben wel beleefd gebleven zonder te schelden of schreeuwen want op de 1 of andere manier zit het er erg ingebakken bij mij om beleefd te zijn tegen ouderen...
Mientje heette ze.
Jannepauli schreef:Oh ho ho.. zo grappig.. al die jonkies die nu zo klagen.. zijn straks ook oud..![]()
En dan maar hopen dat jullie niet compleet in de ban van Alzheimer zijn geraakt en dat je je over een jaartje of 50 nog herinnert wat je nu schreef!
raket schreef:In elke leeftijdscategorie zitten asociale mensen.
Bij ouderen heb je ook nog andere problematiek waardoor ze soms minder flexibel worden, minder goed overzicht kunnen houden en soms ook op sociaal vlak qua normen en waarden, empathie etc.. Tuurlijk is dat niet altijd zo, maar ons land vergrijst, dit gaan we meer zien.
En nu heb ik oog voor wachtrijen, medemens etc.. Maar als ik over een aantal jaar (heel veel) moeite heb om een enkele taak uit te voeren kan het zo zijn dat het totaal niet tot me doordringt dat die andere mensen ook staan te wachten en ben ik bang dat ik het vergeet of niet goed doet.
En als ik het dan al zwaar heb hoop ik op wat mededogen.
Stel je bent een keer aardig tegen iemand die dat niet verdiend, als dat het ergste is wat er kan gebeuren ach.....
Ik vind overigens best dat je kunt zeggen dat je al eerder stond te wachten, maar dat kan ook vriendelijk.