De bejaarden van tegenwoordig...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 16:50

Oh overal dat voorkruipen en zuchten dat ze niet de hele dag de tijd hebben..
Ja waar moet je heen dan? Je geraniums lopen vast niet weg :')

Begrijp me niet verkeerd, ik heb respect voor ouderen maar soms :')

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 17:14

manumol schreef:
Mijn zoon (nu14) heeft vergroeiingen in zijn lijf, loopt daardoor minder snel en kan niet lang staan. Als je het niet weet, zie je het niet aan hem.

We gingen een keer met de bus (openbaar vervoer) en die was vol. De plaats achter de bestuurder (mindervalide plek) was nog vrij. Dus ik zeg tegen mijn zoon, ga jij daar maar zitten. Ik bleef staan. Komen er een halte verder oudere mensen bij, in de volle bus. Dus toen werd er tegen hem gezegd dat hij "met zijn jonge benen" wel kon gaan staan......en niet op een vriendelijke manier. Sorry hoor, maar omdat je ouder bent, wil het nog niet zeggen dat mensen die jonger zijn dan jij, niets kunnen hebben.

Ik heb net zoiets meegemaakt. Ook een bejaarde dame die vond dat ik daar niet hoorde te zitten. Ik antwoorden toen ook dat de plek voor minder valide bestemd is en niet perse voor bejaarden.

Ik merk best vaak dat ze makkelijk (ver)oordelen en zichzelf een aantal recht toe kennen. Voordringen bij een kassa is daar een voorbeeld van. Ook heb ik wel meegemaakt dat ze je opduwen met hun winkelwagen. :')

friendly

Re: De bejaarden van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 17:20

Maakt mij niet uit hoe oud iemand dan is maar iemand die mij expres duwt met het karretje kan m met dezelfde snelheid terug verwachten. Als ik vooruit kan ga ik wel uit mij zelf.

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 17:27

Ja bejaarden kunnen er wat van. Bij de Albert Heyn waar ik enkele jaren geleden werkte hadden we serieus last van hangbejaarden. Deze kwamen de hele dag(en bejaarden zijn vroeg wakker dus tussen 8 en 9 waren ze er al) koffie drinken, klanten en personeel lastig vallen en koek en gebak uit het schap trekken om gezellig bij de koffie te eten(niet betalen uiteraard), koffie corner werd uiteindelijk compleet bezet door ouderen andere klanten konden geen koffie pakken meer en als die het toch deden werden ze lelijk aan gekeken door de ouderen. Dit is uiteindelijk opgelost met management en de hulp van de wijkagent.

Ik heb ook mee gemaakt bij een drogist waar ik stage liep je juist de bejaarden meer nog dan de jongeren in de gaten moet houden voor winkel diefstal. Het was echt beschamend hoeveel die jatten, het is haast een sport voor ze. En omdat ze oud en dus zielig zijn worden er haast nooit verdere acties ondernomen tegen ouderen die stelen, dus deze blijven lekker van winkel naar winkel struinen om "gratis" te winkelen.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 18:00

Hilarische verhalen komen hier voorbij. Ik zeg het al jaren hoor: het is niet alleen de jeugd van tegenwoordig, maar net zo goed de bejaarden van tegenwoordig :')

Ik werk in de thuiszorg met ouderen dus en echt... Ik heb al de meest hilarische dingen meegemaakt.
Eén mevrouw, bij wie we 's avonds altijd kousen uittrekken, mogen we niet voor 21.00 komen. Maar sorry, als ik daar om 20.45 ben, dan ga ik niet een kwartier staan wachten. Regen of zon, ik doe het gewoon niet. Dus ik daar naar binnen, en idd: goh wat ben je vroeg, je weet toch dat je niet voor 21.00 mag komen? Ja mevrouw. Ik wil ook heus wel weer weggaan, maar dan kom ik ook niet meer terug. Of heb ook weleens gezegd: mevrouw, ik vind u heel aardig, maar ik ga niet een kwartier in de regen staan wachten. Of: sorry, ik kan nog steeds niet toveren. Meer dan mijn best kan ik niet doen! Toen was 't gauw over en heeft ze bij mij nooit meer iets gezegd over de tijd. Wat dan weer resulteerde in dat ik wel wat meer mijn best wilde doen om daar inderdaad niet te vroeg te komen ;)

Nouja, genoeg meegemaakt met die oudjes. Kan er meestal wel om lachen, zij krijgen mijn respect als ik het ook van hun krijg. Anders ben ik ook bijdehand genoeg er iets over te zeggen O:)

Op de weg word ik af en toe wel schijtziek van ze; 40 rijden waar je 60 mag. Niet kijken idd, zomaar oversteken... Oh well. Een vriendin noemde ze ooit 'rimpelsauriërs' en die term hou ik graag in ere :D

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 19:17

Als er oude vrouwtjes voor dringen bij de kassa zeg ik altijd dat ik wel snap dat ze haast hebben als je bijna dood gaat

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 19:20

:= ECHT waar!!!! Dat zou ik echt niet durven.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 19:36

Het is wel erg....gedurft... Waar....maar ik weet ook niet of ik het wel zou doen.. := Denken wel uiteraard }:)

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 19:36

Auw, die is hard :')

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 20:04

Limanade schreef:
Als er oude vrouwtjes voor dringen bij de kassa zeg ik altijd dat ik wel snap dat ze haast hebben als je bijna dood gaat

Vind ik leuk :')

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 20:05

Limanade schreef:

Geniaal :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-13 20:14

Als ik dat doe wordt ik ontslagen denk ik. :')

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 20:24

Tja, zonder extra 20+ kaas en een fles martini kan je je graf niet in, natuurlijk. :')

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 20:28

Mijn stiefmoeder is secretaresse in een ziekenhuis bij de longafdeling. Patiënten komen naar haar toe om een nieuwe afspraak te maken. Dan zijn er van die oude mensen die eerst zeggen : 'Oh, dan moet ik klaverjassen.' Stiefmoeder : 'Oh, kunt u dan en dan?' Bejaarde : 'Ja nee dan moet ik naar de bingo.' Vervolgens leest m'n stiefmoeder nog twee datums op en dan pas kunnen ze eindelijk.
Ik begrijp niet waar die bejaarden het nou zo druk mee hebben... :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 20:45

Limanade schreef:

Heb ik ook wel eens op mijn werk gezegd tegen een cliënt :D nee, ben niet ontslagen hoor en die vrouw? Die moest hard lachen en zei; kind je hebt gelijk!
(Vrouw was zo aan het mopperen dat de lift niet op tijd kwam, waarop ik zei; ja dat snap ik uw geval wel, als u er al met 1 been in staat :Y) dan telt elke seconde :') )

Ik ben wel eens wat te ad rem :o

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:30

Nou, met dat soort opmerkingen kan je maar beter de juiste persoon voor je hebben := Anders gaan ze weer met hun wandelstok slaan haha! Wat een verhalen hier, geweldig _O-

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:46

Had laats nog een aanvaring met een bejaarde man. Liep aan de linkerkant van het fietspad met mijn 2 honden links in het gras aan de lange lijn. Kwam er een bejaarde man me tegemoet lopen. Hij ging geen pas aan de kant, maar dat boeide mij niet, ga ik toch even door het gras? Maar ik kreeg de kans niet eens, opeens stond hij recht in mijn gezicht te schreeuwen dat ik toch niet moest menen dat hij voor mij aan kant ging! Was even helemaal van mijn apropo, dat een wildvreemde meende recht in mijn gezicht te moeten gaan schreeuwen waar er helemaal geen probleem was!
Heb hem ook gezegd dat hij niet zo raar moest doen, ben wel beleefd gebleven zonder te schelden of schreeuwen want op de 1 of andere manier zit het er erg ingebakken bij mij om beleefd te zijn tegen ouderen... :o

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 23:08

Cyrilletje schreef:
Had laats nog een aanvaring met een bejaarde man. Liep aan de linkerkant van het fietspad met mijn 2 honden links in het gras aan de lange lijn. Kwam er een bejaarde man me tegemoet lopen. Hij ging geen pas aan de kant, maar dat boeide mij niet, ga ik toch even door het gras? Maar ik kreeg de kans niet eens, opeens stond hij recht in mijn gezicht te schreeuwen dat ik toch niet moest menen dat hij voor mij aan kant ging! Was even helemaal van mijn apropo, dat een wildvreemde meende recht in mijn gezicht te moeten gaan schreeuwen waar er helemaal geen probleem was!
Heb hem ook gezegd dat hij niet zo raar moest doen, ben wel beleefd gebleven zonder te schelden of schreeuwen want op de 1 of andere manier zit het er erg ingebakken bij mij om beleefd te zijn tegen ouderen... :o

Ik was voor z'n neus blijven staan tot ie het zat was en uiteindelijk toch wel voor me aan de kant ging. :j

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 01:30

Haha ohh wat erg..
We hadden toen ik een jaar of 9 was ook een bejaard terroristje in de buurt :') Mientje heette ze.
Ze ging voor niks en niemand aan de kant en kon zelfs nog wel eens spugen naar je als het haar niet beviel. Ook altijd schelden etc.. Liep altijd met een grote boog eromheen, en was opgelucht toen ze er opeens "nooit meer was " :')

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 01:48

Wat een grappig topic :=
Ik vind oude mensen over het algemeen wel aardig, maar je hebt echt een paard van die types ertussen zitten.. Je komt ze vooral vaak in de bus tegen. Als je voor ze opstaat zijn ze beledigd, als je niet voor ze opstaat (terwijl er nog zat plaats is in de bus) gaan ze met hun stok zitten porren dat je je plaats altijd aan de ouderen moet afstaan. 'T is ook altijd wat :')

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 02:01

Oh ho ho.. zo grappig.. al die jonkies die nu zo klagen.. zijn straks ook oud.. _O-
En dan maar hopen dat jullie niet compleet in de ban van Alzheimer zijn geraakt en dat je je over een jaartje of 50 nog herinnert wat je nu schreef!

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 02:06

Jannepauli schreef:
Oh ho ho.. zo grappig.. al die jonkies die nu zo klagen.. zijn straks ook oud.. _O-
En dan maar hopen dat jullie niet compleet in de ban van Alzheimer zijn geraakt en dat je je over een jaartje of 50 nog herinnert wat je nu schreef!

Daar hebben we internet voor, alles blijft voor altijd rondspoken :')

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 02:09

Haha, het eeuwige leven in cyber space..!
Zeggen ze niet "Your words will come back to haunt you.."? :))

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 11:22

raket schreef:
In elke leeftijdscategorie zitten asociale mensen.
Bij ouderen heb je ook nog andere problematiek waardoor ze soms minder flexibel worden, minder goed overzicht kunnen houden en soms ook op sociaal vlak qua normen en waarden, empathie etc.. Tuurlijk is dat niet altijd zo, maar ons land vergrijst, dit gaan we meer zien.

En nu heb ik oog voor wachtrijen, medemens etc.. Maar als ik over een aantal jaar (heel veel) moeite heb om een enkele taak uit te voeren kan het zo zijn dat het totaal niet tot me doordringt dat die andere mensen ook staan te wachten en ben ik bang dat ik het vergeet of niet goed doet.
En als ik het dan al zwaar heb hoop ik op wat mededogen.

Stel je bent een keer aardig tegen iemand die dat niet verdiend, als dat het ergste is wat er kan gebeuren ach.....
Ik vind overigens best dat je kunt zeggen dat je al eerder stond te wachten, maar dat kan ook vriendelijk.

Ik quote mezelf. Sommige dingen zijn hartverscheurend om te lezen. Ook bij ouderen is niet altijd te zijn aan de buitenkant wat er aan de binnenkant mankeert. En ze mankeren heus allemaal niet iets maar bij sommige voorbeelden herken ik wel degelijk iets terug.
Je kunt ook je schouders ophalen en het laten gaan. Het ergste wat je kan gebeuren is dat je vriendelijk bent geweest tegen iemand die dat niet verdiende....

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 12:18

Ik heb van de week serieus gedacht of er opnames waren van benidorm bastards. Ik werk bij de post en afgelopen dinsdag toen het zo hard waaide. Ben ik mijn post aan het bezorgen ben op de terug weg van mijn rondje lopen zie ik aan de andere kant van de weg een oudere man in een scootmobiel rijden. Rijd mijn fiets voorbij stopt na een meter of 3-4, draait zich om rijd terug en bukt zich. Op dat moment zie ik dat hij mijn tas die ik gebruik met bezorgen uit mijn fietsmand/ korf is gewaaid en dat hij die opraapt. Ik probeer de drukke weg snel over te steken. Ga er stiekem van uit dat hij die tas aan het stuur ophangt, rijd hij weg uit de richting waar hij vandaan kwam met de tas op zijn schoot, kon ik erachter aan rennen om mijn tas terug te krijgen. De beste man schrok zich een hoedje en keek heel schuldig dat ik hem erop aansprak en mijn tas terug vroeg hij zei niets keek alleen heel beteuterd.. Achteraf heb ik me helemaal rot gelachen..

Afgelopen week ook in de winkel, ga extra aan de kassa staan waar je alleen kan pinnen denk ik met goed fatsoen een oudere vrouw voor te laten, laat zij op haar beurt ook andere mensen voor gaan. En zegt kom maar ik heb alle tijd van de wereld. Waarop ik zeg "euh maar ik niet.. er zijn ook mensen die nog moeten gaan werken" waarop zij zegt dat ik niet moet zeuren. Dus ik zeg tegen haar dat ik haar fatsoenshalve haar met boodschappen voor laat gaan. Maar dat niet betekend dat zij ook maar iedereen met een volle kar voor moet laten gaan. Daar stond ik met mijn goed fatsoen en mijn paar boodschappen..