Zussen-dilemma: (in)direct contact zoeken, hoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS

Re: Zussen-dilemma: (in)direct contact zoeken, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 01:10

Tineke, wat ben je een lief maar ook een sterk mens zeg.
Hoe groot het verlangen ook is, om contact met je zus te verbeteren en er een toekomst aan te geven, je laat je zelf ook niet weg cijferen.
Door het verlangen vergeet je meestal de (ergste) negatieve kanten, waardoor alles er nog mooier uit gaat zien dan de werkelijkheid is.
Tenminste, dat is mijn ervaring.

Ik heb enorm veel respect voor jou, omdat je voor je eigen geluk kiest.
Meid, ik ben enorm trots op je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 09:23

Ik snap er eerlijk gezegd weinig van. Omdat ze blijkbaar X jaar geleden een rot karakter had wil je haar nu niet meer zien? Of?

Volgens mij mis ik iets, of ik snap het niet, of iets in die richting. Niet vervelend bedoeld of zo :)

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 09:42

Zus is van haar voetstuk gevallen doordat TS ouder en wijzer is, en nu door dat voetstuk waar ze zus zelf op geplaatst heeft heen prikt, en ziet hoe zus echt is. Dat is de conclusie die ik trek na het lezen van het verhaal, correct me if I'm wrong :)

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 10:35

maar wie zegt dat ze nog zelfde karakter heeft als paar jaar geleden?mensen veranderen

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 10:44

Ik heb het vermoeden dat TS door verschillende mensen uit de omgeving van haar zus te horen heeft gekregen hoe zij haar zus ervaren en ze zich daardoor is gaan realiseren dat het karakter van haar zus niet veranderd is met hoe ze jaren geleden was. Nou vermoed ik dat je je zus niet zelf gesproken hebt TS? Want het zou nog kunnen zijn dat het goed is om je zelf een beeld te vormen van haar en niet op basis van gegevens van anderen. Maar zoals jij vertelt denk ik dat je dat niet meer nodig hebt en al genoeg rust hebt gevonden met deze antwoorden om verder te kunnen met je leven. Waardoor je haar de ruimte laat om jou te vinden als ze zou willen, want ben het ook wel met een aantal mensen hier uit het topic eens die aangeven dat als ze zelf niet gevonden wil worden, je dat moet respecteren en zij zelf initiatief moet nemen om met jou in contact te komen. Op het moment dat zij nu zelf zou komen, kun je ook beter voor jezelf bepalen onder welke voorwaarden dat contact voor jou een toegevoegde waarde zou hebben. Zo voorkom je ook dat je onnodig gekwetst wordt :) Sterke keus, knap hoor!

Henniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 11:36

Ondanks dat ik de wending ook niet echt snap maar ook gewoon een deel mis ivm dat ik geen pb's heb gehad. Vind ik het knap dat je dit voor jezelf beslist hebt, hopelijk vind je nu een stuk rust die je nodig hebt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:30

Devica, bedankt! :+:

Anthea: Ik heb het geprobeerd zo duidelijk mogelijk uit te leggen op de vorige pagina.
Wat Mavelle zegt is kort samengevat was er is gebeurd. :j

Mavelle: Klopt helemaal. :)

Miszblueeyes: Ik ben daar een aantal dagen terug weer zelf achtergekomen.

Tamara: Het grootste deel van je reactie klopt helemaal. :j
In de afgelopen jaren heb ik van mensen uit haar directe omgeving verhalen gehoord, die ik niet kon/wilde geloven.
Een paar dagen geleden is er via iemand anders 'contact' geweest en nu blijkt dat ze gelijk hadden.
Ik ben er ook echt klaar mee nu en ik ben blij met de keuze die ik gemaakt heb. :)
Dankjewel!

Henniie: Ook bedankt hoor. :j

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 22:56

Je kan er maar 1 conclusie uit halen?
Het is goed dat je haar zocht en hebt gevonden. Dat jij er niet mee verder wil, is jouw besluit en dan nog is het goed dat je haar vond! Dan kan je het hoofdstuk afsluiten en inderdaad gaan doen wat het beste is! Ik vind het heel dapper wat je hebt gedaan. Jammer dat de teleurstelling zo groot is gebleken. Ik weet ook hoe anders het kan zijn.

En ach, zussen. De mijne is lief hoor, maar we moeten mekaar niet te vaak zien en ik moet haar niet te vaak om een gunst vragen. Er zijn meer mensen die je tegenkomt in het leven. Het geluk lacht je toe!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 23:19

Zo denk ik er zelf ook over nu. :j
Dankjewel. :)

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 16:23

en ts heb je wel je rust gevonden nu?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 16:29

Ja, al heb ik er vannacht wel over gedroomd. :o
Maar ik heb de juiste beslissing gemaakt. :)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 16:43

TS fijn dat dit je rust geeft.
Zoals iemand al schreef, je hebt haar gevonden, het gaat goed met haar.
Jouw keus om geen contact te willen.

Voor mij ben je een regenboogmuis.
Lief en mag zeker gezien worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 17:24

Regenboogmuis, haha... :')
Dankjewel! :j
Het is inderdaad goed zo. :)
Na mijn besluit ben ik er toch nog achtergekomen dat zij ook geen belang heeft bij mij (letterlijke woorden), dus dat komt goed uit.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 18:04

Geen belang bij jou ... Klinkt alsof haar in jouw leven hebben inderdaad geen enkele toegevoegde waarde heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 18:18

Het klinkt alsof het om iets gaat wat iemand wil weggooien, maar toch nog even aan een ander vraagt.
"Heb jij er nog belang bij? Anders gaat het in de prullenbak."

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 18:27

Weet je Ts, er is een oud spreekwoord, vrienden kies je, familie krijg je. Dat hoeft niet te betekenen dat je met familie door één deur kunt. Spreek uit ervaring, de karakterverschillen tussen mij en één van mijn broers zijn zo groot dat we jaren geleden al naar elkaar hebben uitgesproken om elkaar wijselijk uit de weg te gaan. Mijn ouders hebben opvoedkundig bij hem als jonste veel steken laten vallen, dat beseft hij heel goed maar dat verandert de situatie niet. Het is zoals het is en wanneer je dat onder ogen ziet geeft het rust en duidelijkheid. Een heel gelukkig 2014, volg je topics vaak en jij bent een sterk mens, je zus weet niet wat ze mist.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 18:43

Daar ben ik inderdaad ook achter nu en ik kies nu zelf de mensen die ik in mijn leven laat. :)
Soms verschil je inderdaad te veel van elkaar.
Ik wens jou ook een heel gelukkig 2014, en bedankt!

Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 23:13

hey heb even het hele topic door gelezen en heb echt respect voor wat je gedaan hebt en nog doet
je hebt voor je zelf gekozen en dat is het belangrijkste wat er is, en jij en kim zijn het belanrijkste
;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 00:34

Dankjewel! :)
Ik zie je reactie nu pas.
Het is inderdaad goed zo. :j