Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
marleen_usar schreef:Ik hoopte op positieve ervaringen, dus dat er kinderen zijn die nog wel taxi vervoer krijgen. Ik denk er geen problemen bij, maar de problemen zijn er en worden groter als ze zelf moet reizen. Dat zegt haar taxi chauffeur ook die weet nu ook hoe ze is.
Mijn twee broertjes konden het op den duur ook. Ga een paar keer mee, leg het haar uit hoe het allemaal werkt en zorg dat ze weet wat haar te wachten kan staan en hoe ze hierop moet anticiperen (vertraging etc). Heeeeel langzaam afbouwen. Ze zal op oudere leeftijd ook dit soort dingen moeten leren. 
Brainless schreef:@Cayenne
Maar dat ligt per kind verschillend.
Ik heb een autistisch neefje die niet kan (goed) lezen en schrijven (niveau groep 2).
Ook voor hem vervalt straks de vergoeding van de taxi en wordt aangegeven dat hij best met de bus kan.... moet hij maar een briefje aan de chauffeur geven zodat deze weet waar hij uit moet stappen.
Tuurlijk gaat dat perfect werken....
Vjestagirl schreef:Brainless schreef:@Cayenne
Ik heb een autistisch neefje die niet kan (goed) lezen en schrijven (niveau groep 2).
Ook voor hem vervalt straks de vergoeding van de taxi en wordt aangegeven dat hij best met de bus kan.... moet hij maar een briefje aan de chauffeur geven zodat deze weet waar hij uit moet stappen.
Aan de andere kant... Ik vraag ook al jaren aan de chauffeur of ze me kunnen waarschuwen bij halte X, en dat doen ze allemaal netjes.
Misschien kan hij leren dat hij haltes moet tellen? Als hij weet hoeveel haltes er zitten tussen zijn huis en de school dan kan hij door ze te tellen weten waar hij uit moet stappen.
Brainless schreef:@Cayenne
Er zijn verschillende gradaties, maar wanneer je het niet probeert geef je het kind ook geen kans.Ankie2011 schreef:En als je de taxi per se wilt houden kun je het ook met groffer geschut aanpakken. Schrijf de gemeenteraad aan met een brief, vraag een gesprek aan met de wethouder (kun je gewoon aanvragen via de secretaresse) of laat je interviewen in de lokale krant. Kortom: ga actievoeren! Vergeet niet dat het bijna verkiezingstijd is (maart 2014) en dat de wethouder slechte publiciteit zoveel mogelijk wil mijden.