Ceriadwen schreef:Weet je wat egocentrisch betekend? Zo ja dan snap ik niet waarom je zo op mijn post reageert.
Omdat ik dus niet teveel rekening ga houden met de gasten omdat dit niet mogelijk is.
Vandaar dat ik in die zin egocentrisch ben.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Brainless schreef:Ceriadwen schreef:Weet je wat egocentrisch betekend? Zo ja dan snap ik niet waarom je zo op mijn post reageert.
Omdat ik dus niet teveel rekening ga houden met de gasten omdat dit niet mogelijk is.
Vandaar dat ik in die zin egocentrisch ben.
Citaat:Dat is erg jammer om te horen, er is nl. ontzettend veel keuze binnen het vegetarische en je komt tegenwoordig heus wel verder dan een dood slablaadje en een tomaat.
Vjestagirl schreef:Iphi schreef:Om de vegetariërs het naar de zin te maken wordt meestal een extra vegetarische schotel voorzien. Omgekeerd vinden jullie dus niet nodig?
Idd, 1 extra vegetarische schotel, vaak iets heel erg generiek en fantasieloos. Keuze? Vergeet het maar als vegetariër.
Brainless schreef:Ceriadwen schreef:Dan begrijp je de definitie van egocentrisch niet.
Egocentrisch is verwachten dat iemand anders diens feest om jouw wensen als gast heen gebouwd wordt.
Het kan 2 kanten op werken.
Of dat het bruidspaar geen rekening houdt met de gasten en hunzelf als middelpunt stelt.
Iphi schreef:Maar nu even omgekeerd bekeken, wat doen vegetariërs als ze op een feest komen? Mee vlees eten omdat het bruidspaar dat op het menu heeft gezet?
Ik denk het niet!
Om de vegetariërs het naar de zin te maken wordt meestal een extra vegetarische schotel voorzien. Omgekeerd vinden jullie dus niet nodig?
Boras schreef:Zo natuurlijk vind ik het dus niet.. Het is dus wel gastvrijheid om aan een vegetariër te denken, maar teveel moeite om aan de ‘vleeseter’ te denken? Wat is het probleem om aan iedereen (binnen het redelijke) te denken… Waarom is dat nou teveel moeite..?Wie betaalt, bepaalt en een gegeven paard mag je niet in de bek kijken.
(…)
Omgekeerd: een vegetariër serveer je natuurlijk wel een goede vegetarische maaltijd. Dat is gewoon gastvrijheid, voor iedereen een maaltijd of een hapje waarbij overtuigingen worden gerespecteerd.
Sammie schreef:Zo natuurlijk vind ik het dus niet.. Het is dus wel gastvrijheid om aan een vegetariër te denken, maar teveel moeite om aan de ‘vleeseter’ te denken? Wat is het probleem om aan iedereen (binnen het redelijke) te denken… Waarom is dat nou teveel moeite..?
Sammie schreef:Het is dus wel gastvrijheid om aan een vegetariër te denken, maar teveel moeite om aan de ‘vleeseter’ te denken? ..
Cookies schreef:Ik zou het helemaal geweldig vinden en alles proeven. Ik snap niet dat mensen er zo´n toestand van maken. Heerlijk toch nieuwe dingen proberen? En als je het nou de komende 3 weken moest eten kan ik me voorstellen dat je wat bedenkingen hebt. Maar die ene keer?
Is er nog plek op de bruiloft?
Vjestagirl schreef:Dan zetten we voortaan voor de vleeseters een bak uitgedroogde plakjes ham in een hoekje. Vooruit, doen we er een beetje pepersaus overheen. Klaar! En voor de rest lekker een uitgebreid vegetarisch buffet.
suuzepuus schreef:Vjestagirl schreef:Dan zetten we voortaan voor de vleeseters een bak uitgedroogde plakjes ham in een hoekje. Vooruit, doen we er een beetje pepersaus overheen. Klaar! En voor de rest lekker een uitgebreid vegetarisch buffet.
Dat vind ik wel een hele goede ja!!! hahah kun je bij je vegetarische maaltijd zelf je vlees toevoegen!!