Verzoek tot Gerechtelijke Vaststelling Vaderschap indienen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yv_
Berichten: 19127
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:45

Cerera schreef:
Tja, ik heb er ook niet om gevraagd he? Dan heb ik liever dat ze in elk geval een keus hebben... Hoelang mijn opa en oma nog leven weet ik ook niet, laat staan óf ze nog leven (waarschijnlijk niet eens, want mijn vader is al 67...) dus het is ook niet alsof ik daar nog zeeën van tijd voor heb. Maar ik weiger om stilletjes in een hoekje te gaan zitten kijken, hoe haar zoons het leven hebben dat ik eigenlijk zou moeten hebben gehad, terwijl ik zelf mijn mond moet houden omdat ik mijn vader niet zo goed uit kom. Als mijn moeder iets gebeurd, heb ik niemand meer. Als mijn zoon zoiets zou doen, zou ik nog veel teleurgestelder zijn dan ik al was, als ik dood ging zonder er iets van te weten.

Ik wil niet heel banketstaaf zijn of hard overkomen naar jou toe, want vind het echt een vreselijke situatie voor je. Maar... hebben ze daar niet al 29 jaar lang de kans voor gehad? Je zegt dat zn vrouw van jouw bestaan afweet, dus dan zullen zijn ouders er denk ik ook wel wat vanaf weten.

Nee, ik zou het hierbij laten om verder leed voor vooral jezelf te besparen.

En mocht het tóch blijven kriebelen.. Waarom stuur je dan niet een brief naar zijn ouders waarin je uitlegt waarom je contact zoekt? Misschien staan ze daar wel open voor? Want op de manier van dwingen gaat het echt niet in de voordeel werken...

Rocamor

Berichten: 11048
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:51

ik snap dat je je biologische vader wilt leren kennen.

Als ik jou was, zou ik eerst eens proberen hem telefonisch te bereiken en hem aangeven dat je hem met dit gesprek overvalt en dat je hem graag eens wilt spreken. Geef aan dat je lang gewacht hebt om hem rechtstreeks te benaderen, maar dat je in de tussentijd wel foto's, brieven of kaarten hebt gestuurd, maar dat je niet weet of hij ze eigenlijk wel ontvangen heeft. Vraag hem of hij openstaat voor een gesprek en zo ja, wanneer. Zo niet, of hij je een eerlijke reden wil geven. Pas dan weet je zeker of hij je in zijn leven wil toelaten of niet.

Nu weet je niets, maar je doet wel een boel aannames. Dat kan ik hier ook, maar dan de andere kant op. De kaartjes die je gestuurd hebt, kunnen hem wel nooit bereikt hebben. Misschien hebben zijn vrouw of haar kinderen deze wel "verduisterd". En dat zijn schoolbank profiel leeg is, jij neemt aan omdat dat voor jou is. Staat dat er met zoveel woorden? Noemt hij in zijn reden jouw naam? Wellicht heeft hij een stalker of iemand anders die zijn leven zuur wil maken. En doet hij dit niet voor jou, maar voor/tegen die ander.

Wat de waarheid is, weet ik niet. we doen beiden aannames en we weten geen van beiden welke de juiste is.

Bel hem op, stel hem de vraag. En reageer dan pas. Misschien krijg je de kans om hem wat te leren kennen. Misschien wil hij dat niet. Erken dan je verlies. Ik zelf zou niet blijven doordrammen of me dan maar wensen naar zijn familie. Die hebben, net zo min als jij, om deze situatie gevraagd.

sterkte met je beslissing!

ais
Berichten: 797
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Omg. Dongen (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:51

Yv_ schreef:
Cerera schreef:
Tja, ik heb er ook niet om gevraagd he? Dan heb ik liever dat ze in elk geval een keus hebben... Hoelang mijn opa en oma nog leven weet ik ook niet, laat staan óf ze nog leven (waarschijnlijk niet eens, want mijn vader is al 67...) dus het is ook niet alsof ik daar nog zeeën van tijd voor heb. Maar ik weiger om stilletjes in een hoekje te gaan zitten kijken, hoe haar zoons het leven hebben dat ik eigenlijk zou moeten hebben gehad, terwijl ik zelf mijn mond moet houden omdat ik mijn vader niet zo goed uit kom. Als mijn moeder iets gebeurd, heb ik niemand meer. Als mijn zoon zoiets zou doen, zou ik nog veel teleurgestelder zijn dan ik al was, als ik dood ging zonder er iets van te weten.

Ik wil niet heel banketstaaf zijn of hard overkomen naar jou toe, want vind het echt een vreselijke situatie voor je. Maar... hebben ze daar niet al 29 jaar lang de kans voor gehad? Je zegt dat zn vrouw van jouw bestaan afweet, dus dan zullen zijn ouders er denk ik ook wel wat vanaf weten.

Nee, ik zou het hierbij laten om verder leed voor vooral jezelf te besparen.

En mocht het tóch blijven kriebelen.. Waarom stuur je dan niet een brief naar zijn ouders waarin je uitlegt waarom je contact zoekt? Misschien staan ze daar wel open voor? Want op de manier van dwingen gaat het echt niet in de voordeel werken...


Ik zou er niet vanuit gaan dat zijn ouders het ook weten of geweten hebben.
Stel mijn vriend zou een slippertje maken en ik zou daarachter komen, betekent dat natuurlijk niet dat hij dat ook aan zijn ouders verteld..

Ik weet bijvoorbeeld redelijk zeker dat behalve de vrouw van mijn vader, zijn familie niet van mijn bestaan af weet.. Dus dan hebben ze ook niet een x aantal jaren de tijd gehad om die keuze te maken.

Noa_M

Berichten: 639
Geregistreerd: 17-08-08

Re: Verzoek tot Gerechtelijke Vaststelling Vaderschap indienen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:04

Ik vind wat Rocamor zegt een hele goede! Er worden heel veel aannames gedaan, maar kloppen deze ook? Enige manier om echt duidelijkheid te krijgen en het zeker te weten is vragen. Hoe moeilijk het ook is! Heel veel sterkte hiermee!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:06

TS heeft zeker recht om haar andere familie te leren kennen, maar gaat die daar wel positief op reageren als ze daar bij een eerste contact al komt liggen zwaaien met zulke papiertjes? Dat kan ook wel eens juist heel bedreigend en negatief uitpakken, dus is het wel zo verstandig om niet eerst gewoon proberen contact op te nemen?
Als ze daarentegen vooral uit is op een erfeniskwestie dan moet het wel juridisch gaan want met loze beloften dat er wel iets voor je opzij gehouden wordt, daar heb je niets aan.

Rocamor

Berichten: 11048
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:15

Kwanyin schreef:
TS heeft zeker recht om haar andere familie te leren kennen, maar gaat die daar wel positief op reageren als ze daar bij een eerste contact al komt liggen zwaaien met zulke papiertjes? Dat kan ook wel eens juist heel bedreigend en negatief uitpakken, dus is het wel zo verstandig om niet eerst gewoon proberen contact op te nemen?


wat bedoel je met andere familie? Volgens mij heeft ze het recht om haar vader te leren kennen. Haar moeder en haar vader hebben ervoor gezorgd dat ze hier nu is. De rest van die familie heeft er mijns inziens weinig mee te maken. Het is het recht van die rest van de familie om aan te geven of ze haar willen leren kennen of niet.

En de opmerkingen van haar moeder over haar vader / de familie van de vader zijn natuurlijk ook al dik twee decennia oud. Wie weet wat er zich in die tijd allemaal heeft voorgedaan.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re: Verzoek tot Gerechtelijke Vaststelling Vaderschap indienen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:20

Ze geeft toch zelf aan dat zij juist de familie van haar vader wil leren kennen, ook voor haar zoontje een grote familie te geven? Ze wil bij die mensen aankloppen met een bewijs dat haar vader echt haar vader is.

bulck

Berichten: 4234
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:24

Dit is een complexe situatie. Contact kan je niet afdwingen en kan je ook in vraag stellen of je dat werkelijk wil (gezien eerdere pogingen geen succes waren)
Erkenning is een totaal ander verhaal, kom je ook in vaarwater met erfrecht etc.
Ts is, indien volledig bewezen, het kind van meneer in kwestie. Dus brengt dat verantwoordelijkheden met zich mee. Allessinds een zware emotionele strijd, wel een rechtvaardige!

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:36

Kwanyin schreef:
Ze geeft toch zelf aan dat zij juist de familie van haar vader wil leren kennen, ook voor haar zoontje een grote familie te geven? Ze wil bij die mensen aankloppen met een bewijs dat haar vader echt haar vader is.


Inderdaad, zo lees ik het ook.

En ik kan nog steeds de denkwijze van TS niet begrijpen.

Je kunt die mensen niet dwingen om familie te worden, en met allerlei gerechtelijke procedures aankomen lijkt me al helemáál niet de manier.

silvana84
Berichten: 748
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:45

Ik zit in een soort gelijke situatie(wel of niet voor DNA test gaan). Alleen gaat het dan om de vader van mijn zoontje. In het begin verliep het contact prima maar sinds hij vijf jaar geleden een nieuwe vriendin kreeg is het fout gegaan, zij heeft hem er van overtuigd dat zijn zoon zijn zoon niet is(zij kent mij niet en weet ook niks van onze relatie destijds).

Sinds dien is er geen contact meer geweest en ziet mijn zoon zijn vader niet meer. Mijn zoon heeft een lieve stiefvader die hij meer ziet als zijn vader maar ik snap het wel als hij later vragen heeft naar zijn echte vader. Zijn vader verschuilt zich nu achter het idee dat hij niet de vader is en schijnt behoorlijk het slachtoffer te spelen bij zijn vrienden.

Dit steekt behoorlijk, ik vind het vooral heel naar voor mijn zoontje(die hier nog niet mee bezig is, hij is nog te jong) daarnaast heb ik bijna 5 jaar een relatie gehad met deze man en ben ik nooit vreemdgegaan, achteraf bleek hij wel behoorlijk buiten de deur te snoepen.

Ik heb echter de situatie een beetje gelaten voor wat het is. Eerste instantie omdat ik flabbergasted was en boos. Daarna omdat ik via zijn zus en beste vrienden hoorden dat hij een behoorlijk drug/alcohol probleem heeft inmiddels en zijn vriendin total loss heeft geslagen tot 2 keer aan toe. Ik ben hem nu ook een aantal keer op straat tegen gekomen en hij ziet er inderdaad uit alsof hij onder invloed is(alcohol walm om hem heen, erg vieze kleren). Dat is dus nu wat mij tegen houdt om een DNA test af te dwingen en eventueel een alimentatie procedure te starten, ik ben bang dat hij dan een bezoeksregeling gaat proberen te eisen en dat lijkt mij zo lang hij in deze situatie is niet goed voor mijn zoontje.

Tabaluga12

Berichten: 2946
Geregistreerd: 12-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 14:17

Bhriseis schreef:
In België word je wel degelijk verplicht om aan zoiets mee te werken. Werk je niet mee, dan geef je in feite toe dat je vader bent - daar komt het op neer. Ik weet niet hoe het precies in NL zit.

Dat er consequenties zijn voor andere personen, lijkt mij in TS haar geval ook heel naar. Langs de andere kant: acties hebben gevolgen. Voor TS betekent het zeer veel om juridische afstammingsband te krijgen - en daar heeft ze recht op (mits ze de termijnen heeft gerespecteerd).

Bovendien lijkt het mij ook sterk dat de vrouw het haar man niet kan vergeven, dat hij dertig jaar geleden overspel heeft gepleegd. Maar sowieso is dat niet TS haar probleem. Hetzelfde geldt voor de erfrechten. Als je het nadelig vindt vanuit de echtelijke kinderen hun standpunt, is het ook even nadelig vanuit het standpunt van de kinderen van TS. Mocht blijken dat ik een buitenechtelijke zus heb, zou ik ook niet denken 'nou mijn erfdeel!', maar zou ik haar dolgraag leren kennen.

Het moeilijkste lijkt mij een band krijgen met de vader/hele familie. Langs de ene kant 'dwing' je hem er enigszins toe - en dat kan goed uitpakken, omdat hij jouw kant van het verhaal te horen krijgt en gedwongen wordt om er over na te denken. Langs de andere kant, kan hij ook gewoon zo gemeen zijn dat hij het jou 'kwalijk neemt' dat je die stappen zet, terwijl je er elk recht toe hebt.


@Naomi: contact moet hij inderdaad niet. Maar juridische erkenning moet hij wel, als TS dat wil.



Helemaal mee eens. Ik begrijp je heel goed ts. Heel veel succes met je beslissingen en veel wijsheid en kracht toegewenst.

Anderzijds mocht mijn vader (oom neef broer) vroeger een kind verwekt bij een andere vrouw hebben zou ik hem of haar denk ik wel willen ontmoeten.
Laatst bijgewerkt door Tabaluga12 op 05-12-13 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

ais
Berichten: 797
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Omg. Dongen (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 14:18

Amaris schreef:
Kwanyin schreef:
Ze geeft toch zelf aan dat zij juist de familie van haar vader wil leren kennen, ook voor haar zoontje een grote familie te geven? Ze wil bij die mensen aankloppen met een bewijs dat haar vader echt haar vader is.


Inderdaad, zo lees ik het ook.

En ik kan nog steeds de denkwijze van TS niet begrijpen.

Je kunt die mensen niet dwingen om familie te worden, en met allerlei gerechtelijke procedures aankomen lijkt me al helemáál niet de manier.


Ook lees het op die manier.
Ik kan me voorstellen dat familie van haar vader die nergens iets van af weet bewijs willen hebben dat het echt zo is, zoals TS het stelt. Ik kan het me zo maar voorstellen dat mensen op z'n minst verbaasd zijn als iemand aangeeft familie te zijn en je niet eens van het bestaan van deze persoon af wist..

Rocamor

Berichten: 11048
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 14:27

Kwanyin schreef:
Ze geeft toch zelf aan dat zij juist de familie van haar vader wil leren kennen, ook voor haar zoontje een grote familie te geven? Ze wil bij die mensen aankloppen met een bewijs dat haar vader echt haar vader is.


Zo las ik het ook, echter jij gaf in een voorgaande reactie aan (als ik je goed begrijp) dat TS het recht heeft om de andere familie te leren kennen.

Ik op mijn beurt zeg dan dat TS mag aangeven dat ze die mensen wil leren kennen, maar dat er geen sprake is van "recht hebben op" als in "jullie zijn de familie van mijn vader, mijn vader heeft mij verwerkt, omdat jullie familie zijn heb ik no matter what het recht jullie te leren kennen". Vandaar dat ik zei, TS heeft het recht haar vader te leren kennen, en ze mag aangeven dat ze die andere familie wil leren kennen. Die familie heeft echter het recht om daar niet op in te gaan. Die hebben niets met die verwekking te maken en dus eigenlijk ook niets met de TS zelf. Tenzij ze dat zelf willen natuurlijk ;)

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re: Verzoek tot Gerechtelijke Vaststelling Vaderschap indienen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 18:10

Dan zeggen wij eigenlijk gewoon hetzelfde hoor :D .

Hutcherson

Berichten: 7507
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 18:19

je kunt iemand niet dwingen om van je te houden en contact met je te hebben. Dat werkt in de liefde niet en zeker niet in het ouderschap. Hij heeft je helaas niet erkent, en dat betekend feitelijk gezien dat hij geen kind wilde(met je moeder). Toch, wellicht door je moeders toedoen(bv dat ze wel een kind wilde en geen abortus oid - ik suggereer maar wat), ben jij er gekomen en zelfs toen wilde ie nik svan je weten.

Het valt misschien heel moeilijk te accepteren, maar ik denk dat het vaderschap afdwingen niet de beste en fijnste optie is voor jullie allebei..
Jij dwingt hem dan om jou te erkennen als dochter, en dan vraag ik me af: waarom?
Omdat je boos op hem bent dat hij je nooit als dochter erkent heeft? nooit naar je omgekeken heeft terwijl je dat graag zou willen?
Iets gemist hebt in je jeugd en je dat aan hem verwijt?

Ga bij jezelf eerst eens goed na waarom je hem dit af wilt dwingen..
Als de reden hierachter is dat je de familie van je vaders kant wilt leren kennen. Kun je beter opzoek gaan naar hen en ze een berichtje sturen met daarin jouw wens om hen te leren kennen. Niet op deze manier. Dit werkt alleen maar in je nadeel en dan wil niemand meer iets met je te maken hebben.

Volgens mij is DNA afstaan trouwens vrijwillig als het niet op politieverzoek is.
Ik zou je adviseren dit niet te doen en gewoon op zoek te gaan naar die mensen. daar bereik je wellicht het meeste mee.

Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 18:31

Geryon schreef:
Dat je zo graag een kind wilt zijn van een vreemdganger... :D

Zal alle energie die je erin stopt het waard zijn? Ik denk het niet.. Zou inderdaad gewoon de eer aan mezelf houden als ik jou was.


Wat een rare reactie... Je bent een kind van je vader, ongeacht wat hij voor persoon is, daar heb je namelijk geen keuze in.

TS, je moet bij jezelf na gaan of het je de moeite waard is... Houdt wel goed de consequenties voor ogen...

Jessix

Berichten: 16525
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 20:23

ukkiepuk schreef:
meggiemeg schreef:
Wie zegt dat hij er blij mee was dat haar moeder zwanger was of überhaupt op de hoogte?
Wij weten maar 1 kant van het verhaal.


Dan had haar vader hem er maar niet in moeten steken :Y) blij of niet, van s.ex kun je zwanger worden, dus dan had hij beter na moeten denken ;)


Wat een onzin! Als je niets met iemand te maken wil hebben dan is dat je goed recht. Als man zijnde heb je er uiteindelijk geen zeggenschap meer over. Als de vrouw het kind wil houden heb jij mooi pech, als de vrouw abortus wil is ze baas in eigen buik. Ik geef de man groot gelijk. Jammer voor TS, maar hij wil gewoon geen contact met je. Dat kun je niet afdwingen.

Ik ben een vrouw en als ik mijn kind af zou staan door middel van adoptie en er voor kies dat ik niets met hem/haar te maken wil hebben, is dat ook aan mij. Pijnlijk? Vast wel, maar dan denk ik ook dat je maar beter je energie kan richten op iemand die je wel graag ziet.

Jessix

Berichten: 16525
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 20:27

Kwanyin schreef:
Ze geeft toch zelf aan dat zij juist de familie van haar vader wil leren kennen, ook voor haar zoontje een grote familie te geven? Ze wil bij die mensen aankloppen met een bewijs dat haar vader echt haar vader is.

Dat vind ik erg ver gaan. Ik denk dat die andere familie dan ook zeker zijn twijfels zal hebben als het gebeurd onder dwang.

Als iemand zoiets zo doen met mijn vader zou ik je echt niet met open armen ontvangen.

Berdien

Berichten: 64655
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Verzoek tot Gerechtelijke Vaststelling Vaderschap indienen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 20:48

Ik heb -van een afstandje- aan de andere kant gestaan. Mijn oma kreeg op zeer hoge leeftijd te horen dat ze een halfbroer had... Haar vader was vreemd gegaan. Deze man heeft een brief geschreven, de situatie uitgelegd en gevraagd om een kennismaking. Hij heeft niets geeist, niet gezwaaid met een DNA-test en was ook niet op zoek naar een nieuwe familie. Maar hij wilde wel graag weten wie zijn half-zussen waren. Deze man is door een aantal van onze familie met open armen ontvangen, hij kan er immers niks aan doen dat hij geboren is. Maar een aantal familieleden willen ook niks met hem te maken hebben, zij vinden de gedachte dat hun opa op een dergelijke manier bezig is geweest (verdenking bestaat dat hij niet de enige is) dusdanig pijnlijk dat ze hem ook niet willen leren kennen.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat je contact niet af kunt dwingen. Een familie kun je ook niet afdwingen, en al helemaal niet als je met een papiertje aan komt zetten 'jullie zijn familie DUS...'Als je perse contact wil dan zou ik in eerste instantie een brief schrijven, een open brief. Waarin je zeker niets afdwingt, maar de situatie uitlegt en aangeeft dat je graag contact met ze zou willen.

Anoniem

Re: Verzoek tot Gerechtelijke Vaststelling Vaderschap indienen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 20:53

Wat berdien zegt lijkt mij inderdaad de beste optie. Probeer anders eens niet naar hem te schrijven (je vader) maar naar de rest van de familie? :)

Jessix

Berichten: 16525
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Verzoek tot Gerechtelijke Vaststelling Vaderschap indienen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 23:45

Zeg of schrijf je vader dat je contact opneemt met de rest van zijn familie omdat je hun wilt leren kennen. Het is wel zo netjes om hem dat te laten weten. Dan kun je inderdaad een brief schrijven aan die familieleden waarin je de situatie uitlegt. Het is dan aan hun om je wel of niet te verwelkomen in hun leven.

Ik denk dat zwaaien met dna papieren weinig verandering brengen. Helemaal als je vader weerstand zou bieden zou het alleen maar negatief uitpakken.

GamblersCup
Berichten: 13431
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 00:08

Goed, dan heb je straks die naam op papier als zijnde verwekker. En dan? Een boze kerel die niks met je te maken wil hebben, zoals ie je al héél erg duidelijk heeft gemaakt. En die je dan flink tegen je in het harnas hebt gejaagd. En zijn familie... denk je echt dat ze je zomaar met open armen ontvangen? Ik zou die man en zijn familie lekker met rust laten. En je "familie" zoeken in de familie van je vriend ofzo. Die willen je waarschijnlijk wél.

Lauratje_88

Berichten: 1738
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Antwerpen, Belgïe

Re: Verzoek tot Gerechtelijke Vaststelling Vaderschap indienen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 00:20

Ik ben ook het kind van de minnares. Alleen ik heb mijn vader nog nooit gezien en dus ook nog nooit contact met hem gehad.
Ik denk ook vaak ik ga hem zoeken en dwingen me te erkennen gewoon puur omdat hij zijn verantwoordelijkheid zou moeten op nemen. Alle lusten maar niet de lasten.
Maar dan denk ik wat is het nut? Ik zou het achter me moeten laten en verder moeten gaan maar toch blijft het steken. Mijn vader wil me niet en dat doet pijn.
Blijkbaar heeft mijn moeder met hem contact gemaakt voor ze stierf en gevraagd of hij zijn 16-jarige dochter wou opvangen maar hij heeft koudweg geweigerd (dit heb ik van mijn oudste (half)broer gehoord).
Dat doet pijn en dan denk ik: wat heb ik ooit zo misdaan dat je je eigen bloed niet wil zien of kennen?
Dus ik begrijp je situatie denk ik wel ongeveer maar toch wat is het nut?

GamblersCup
Berichten: 13431
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 00:24

Ik denk dat TS geloofd in goed aflopende sprookjes, dat deze familie haar met open armen ontvangt en dat je helemaal geaccepteerd wordt. Eind goed, al goed. Maar dan komt ze denk ik van een koude kermis thuis. Er komt waarschijnlijk alleen maar afstoting en/of ruzie.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30293
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Verzoek tot Gerechtelijke Vaststelling Vaderschap indienen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 00:44

Voor je technische vraag: hoe gaat dat in zijn werk: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... vaderschap. Jij kunt dus altijd vaststelling vragen.

Voor het indienen van een verzoek tot vaststelling van het vaderschap betaal je de kosten van een advocaat. Ook moet je griffierechten betalen. Het kan zijn dat je in aanmerking komt voor een toevoeging: http://www.rvr.org/nl/news,2012/12/Inko ... -2013.html.

Er is ook de tussenweg: je kunt je vader vragen je te erkennen. Bij volwassenen is dat heel eenvoudig n kan dat bij de gemeente waar jij woont: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... t-erkennen.

Wat dat allemaal in je persoonlijke leven en in de onderlinge verhoudingen doet is een beslissing die je alleen zelf kunt nemen. Het klinkt alsof je zelf al weet dat het juridisch vastleggen van het vaderschap nog niet betekent dat er ook een persoonlijke relatie ontstaat. Ik vind het wel een heel legitieme wens om je werkelijke afstamming ook echt vastgelegd te hebben, niet alleen voor jezelf maar ook voor je kind.

Ik wens je heel veel sterkte met je beslissing.