Zie de Sint waait door de bomen! (Storm op komst!)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:17

ik zat met de zuidwesterstorm gezellig in het vliegtuig, was ook een drama om te landen maar wel spannend.... ben benieuwd hoe het gaat worden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:18

karuna schreef:
Maar daar kan het ook erg langdurig spoken. Wij hebben wel eens twee dagen continue heel harde storm gehad. Ons minitentje vond dat niet leuk en we hebben toen ons miniminitentje moeten opzetten. Met 3 honden en twee volwassenen in een buikschuiver. De halve camping kwam voorbij zeilen toen. Later bleek 2 dagen windkracht 10 a 11 met hogere uitschieters. Iets ten oosten van Nancy/Metz.

Ja, in een dal blijft de storm vaak langer hangen. Dat is ook niets nieuws toch?

Aan zee en op een bergtop heb je altijd minder last van storm. Hoewel je in de alpen ook in Juli nog wel sneeuw kan hebben :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:19

purny schreef:
ik zat met de zuidwesterstorm gezellig in het vliegtuig, was ook een drama om te landen maar wel spannend.... ben benieuwd hoe het gaat worden.

Oooh dat lijkt me inderdaad spannend!
Zag toen ook een foto van een vliegtuig dat scheef op de landingsbaan terecht ging komen, zag er ook woest spannend uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:20

purny schreef:

Brrrr moet er niet aan denken!!! :oo

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:26

Das waar ja, t duurde maar een uur tot anderhalf uur.
T was wel verwacht, maar voor die fransen was t reuze normaal :+

Al heb je ook echt wel langdurige stormen. Denk maar aan Mistral, duurt 3 dagen. Kan ook windkracht 9 met uitschieters van 11 zijn. Als het niet al te hard gaat is t wel heerlijk om te surfen trouwens :D

Char_elle

Re: Zie de Sint waait door de bomen! (Storm op komst!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:28

Altijd fijn tijdens de tentamens....

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:30

Oh dan maar niet op buitenrit. :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:30

Eileen_ schreef:
Das waar ja, t duurde maar een uur tot anderhalf uur.
T was wel verwacht, maar voor die fransen was t reuze normaal :+

Al heb je ook echt wel langdurige stormen. Denk maar aan Mistral, duurt 3 dagen. Kan ook windkracht 9 met uitschieters van 11 zijn. Als het niet al te hard gaat is t wel heerlijk om te surfen trouwens :D

Dat zou ik dan weer niet durven hoor!!! Brrr, water en wind gaan in mijn hoofd niet zo goed samen. Ook niet als het aanlandig is.

Mistral was wel min of meer aangekondigd he ;)

Wij hebben ook eens storm in Frankrijk gehad. Niet zo heftig hoor.
Maar wij kwamen aan (na 23 uur rijden) en er ging een pikzwarte lucht. Overal plassen op de camping. Dus wij baalden al verschrikkelijk. Aangezien alle vakanties van ons standaard in het water vallen (twee jaar daarvoor waren we in Tsjechië, waar m'n oom en tante drie weken 40 graden hadden en wij alleen regen kregen), gingen we naar Frankrijk. Het gezicht van m'n vader stond meteen op onweer.
Verschrikkelijk veel regen, hagel en onweer, een half uur lang.
Maar we zaten aan zee, dus het was ook zo weer weg. Daarna nog twee weken prachtig weer gehad!

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:34

Eileen_ schreef:
Ik ben benieuwd, eerst zien dan geloven.
Ze zeggen zo vaak dat t noodweer wordt, maar heb t nog bijna nooit meegemaakt in NL...

Vind t wel altijd zo gaaf, noodweer :D Alleen de schade is (heel wat) minder...

Ik houdt ook wel van een noodweer op zijn tijd, maar die storm van laatst was op de duur niet grappig meer.
Huis stond te trillen op zijn voegen!

Ons huis staat zo'n 1,5 meter naar voren ten opzichte van de buren. Wind klapte er vol op

Nikki_Haya schreef:
Jeetje, ik woon helemaal boven in het Noorden! Spannend! Ben benieuwd of ik 's middags uit school niet van me fiets waai ;)

Sinds wanneer ligt nieuwe Pekela boven in het Noorden?
Is oost Groningen, niet eens in de buurt van de zee.

Ik woon horizonbreed zo'n 10/15 km van de wadden.
Gelukkig vrij 5 december...
Laatst bijgewerkt door Kitty1985 op 03-12-13 23:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:35

Ik ben benieuwd. Ik vond die storm van laatst al gewoon niet tof als deze erger word dan de vorige blijf ik liever thuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:36

Kitty1985 schreef:
Eileen_ schreef:
Ik ben benieuwd, eerst zien dan geloven.
Ze zeggen zo vaak dat t noodweer wordt, maar heb t nog bijna nooit meegemaakt in NL...

Vind t wel altijd zo gaaf, noodweer :D Alleen de schade is (heel wat) minder...

Ik houdt ook wel van een noodweer op zijn tijd, maar die storm van laatst was op de duur niet grappig meer.
Huis stond te trillen op zijn voegen!

Nikki_Haya schreef:
Jeetje, ik woon helemaal boven in het Noorden! Spannend! Ben benieuwd of ik 's middags uit school niet van me fiets waai ;)

Sinds wanneer ligt nieuwe Pekela boven in het Noorden?
Is oost Groningen, niet eens in de buurt van de zee.

Ik woon horizonbreed zo'n 10/15 km van de wadden.
Gelukkig vrij 5 december...

Dat je er nog geen 'lekker puh' achteraan zegt, ze woont anders verder in het Noorden dan ik hoor :+

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:37

Pletje123 schreef:
Het KNMI gaf vanmiddag nog een windkracht 6 aan voor op donderdag. ..

En buienradar geeft windkracht 5 voor het midden van het land. Met natte sneeuw.

Lekker weertje,...mwoh, nee...

Maar storm des doods....tikkie zwaar aangezet lijkt mij.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:39

eerst zien dan geloven :+

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:39

Joolien schreef:
Dat je er nog geen 'lekker puh' achteraan zegt, ze woont anders verder in het Noorden dan ik hoor :+

mijn oma nog geen 500 meter van de waddenzee neneneneneh :P :')
die vond het helemaal niks met die storm vorige keer...

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:40

Ik woon zelfs Noordelijker dan Nieuwe Pekela en ik woon in Drenthe, lekker puh :+ (flauw ik weet het)

Brr ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen, tijdens de vorige storm vielen alle bomen die hier omvielen goed, maar er staat achter de schuilstal van mijn pony's een populier die op de nominatielijst staat om naar de bomenhemel te gaan, hoop dat die het houdt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:41

Ik moet van 2 tot ergens in de avond werken...en tussendoor met de auto...dat gaat wat worden...
Ik woon bij Amersfoort...dus sneeuw op donderdag...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:44

Altied maar weer in Grunn he... ik ga echt verhuizen.

Nou, ik zie wel wat het wordt. Winterbanden zitten al onder de Aygo {:} en gooi hem nog wel even vol morgen. Moet van half 1 tot 9 uur 's avonds werken, en da's op de vierde verdieping. Als de dijken breken zit ik hoog en droog. Peerd krijgt wel zwembandjes aan. En zo'n lawinepakje :j Zijn we in ieder geval op alles voorbereid!

Nee zonder dollen, de schade van oktober is hier nog niet eens weg. Zit helemaal niet nog eens op een herhaling daarvan of erger te wachten.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:47

Ik mag hopen dat het mee gaat vallen. Het dak van de schuilstal zit er net weer op even als de bomen waar ze nog steeds mee bezig zijn weg te halen en op te ruimen. .....
En ik moet je zeggen; ik ben goed bang geweest de vorige keer. Zag van alles naar me toe waaien en heb echt moeten rennen.....
Nee, voor mijn eigen gemoedsrust geloof ik het gewoon niet.... :+ }:0

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:54

We gaan het wel zien.
Ik zit vrij dicht bij de zee. Vorige keer weinig tot geen schade gehad.
Het voordeel is nu wel dat alle bladeren al van de bomen af zijn.
Dat heeft de vorige keer veel bomen gekost.

En ik denk dat ik mijn paarden maar iets eerder op stal ga zetten.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:55

Nu weet ik het zeker, ik ga emigreren :+

Ik mag hopen dat ze de dijken van het Eemskanaal dan inmiddels genoeg gestabiliseerd hebben, anders kunnen we nog wel eens natte voeten krijgen.

En net als Berdien zegt, de bomen die bij de vorige gesneuveld zijn liggen nog op de plek waar ze gevallen zijn. Wordt leuk met nog een storm.

Maar, eerst maar eens zien en dan geloven. Vond de vorige ook reuze mee vallen namelijk.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:56

Joolien schreef:

Gaat mij er niet om wie waar woont en wie er dichterbij de ellende woont.

Maar viel erover dat ze schreef helemaal in het noorden te wonen terwijl ze toch echt in oosten woont

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:56

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:58

Oehh storm! Zou het in mijn omgeving ook erg worden? Hoop het wel, dan mogen we eerder weg van school haha. Hoop dat het vrijdag wel opklaart, zou dan nog willen rijden.

Nog ff 1 vraagje: Laten jullie je paard buiten staan?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:58

Kitty1985 schreef:
Joolien schreef:

Gaat mij er niet om wie waar woont en wie er dichterbij de ellende woont.

Maar viel erover dat ze schreef helemaal in het noorden te wonen terwijl ze toch echt in oosten woont

Joh, voor mensen in Zuid Limburg is Pekela helemaal in het Noorden... Voor die mensen is Twente ook het Noorden...

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:59

Gelukkig zit ik in het zuiden van NL. Maar dit is het eerste wat ik er over hoor. Iedereen weer in rep en roer. Het is toch wat met het weer blijft toch een heel interessant gespreksonderwerp. De ene roep volgende week -25 en sneeuw die blijft liggen en blijkbaar ook nog een storm deze week. Dat word wel afzien.

Citaat:
Nog ff 1 vraagje: Laten jullie je paard buiten staan?

Die zal toch niet zomaar weg waaien hoop ik. Anders vind een bokker haar vast wel terug.