geerke schreef:1234 schreef:Ik kwam t ook echt vaak op facebook tegen, meerdere van dat soort dingen waarbij ze dan mensen aansporen om die acties te stoppen, met dan zo'n gruwelijke foto erbij. Ik vind het vreselijk dat het gebeurt, maar jemig, dat hoeft niet zo op facebook gezet te worden met plaatje of filmpje erbij die we niet kunnen ontwijken. K word er bijna misselijk van. Kijk dat ze met alleen een tekst aanmoedigen om er iets aan te doen, dan prima, maar filmpjes en foto's zijn zo doordringend.....
dat soort mensen zijn het nieuwe soort ''dierenvriend''....zitten de hele dag digitaal te brullen en petities te tekenen.
Ze kunnen zich beter nuttig maken door honden te gaan borstelen in het plaatselijke asiel.
Petities tekenen tegen het nuttigen van hondenvlees in China...begrijp mij niet verkeerd,ik vind het ook vreselijk.Maar denken ze dat de lijst met handtekeningen uit postzegel nederland daar iets aan gaat bijdragen?
Laatst ook een petitie waarop 70 stuks stonden, katten ook levend gevild... Blablablabla.. Toen dacht ik... Wat heeft dit nou voor zin... Net als die schildpadden.. We kunnen niks... Ook een petitie doet niks. Maar goed ik heb het gedaan een aantal. Maar toch.. In mn achterhoofd wetend dit heeft geen zin

Dierwelzijn is voor mij toch wel heel wat belangrijker dan een vriend. 

maar ik geloof nooit dat het zal leiden tot minder dierenleed, helaas
.