Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ik zou een gat in de lucht springen als ik bij het stappen eens met rust gelaten werd door de kinderen die net in de derde of vierde klas zitten.
En het liefst niet met rust gelaten werd door leuke mensen van mijn eigen leeftijd. 
) Littera schreef:Het is niet leuk om jonger geschat te worden, hoor, behalve als je er korting door krijgt.Ik zou een gat in de lucht springen als ik bij het stappen eens met rust gelaten werd door de kinderen die net in de derde of vierde klas zitten.
En het liefst niet met rust gelaten werd door leuke mensen van mijn eigen leeftijd.
Als ik de reacties zo lees, denk ik dat het vooral aan de lengte ligt dat we allemaal jonger of ouder geschat worden. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of degenen die ouder worden geschat bijvoorbeeld veel make-up gebruiken of een bepaalde kledingstijl hebben, dat is misschien wel leerzame informatie.

Zal wel in de familie zitten, want als mijn 74-jarige vader bij de McDonalds de seniorenprijs van de koffie wil moet-ie ook zijn ID laten zien
Littera schreef:Het is niet leuk om jonger geschat te worden, hoor, behalve als je er korting door krijgt.Ik zou een gat in de lucht springen als ik bij het stappen eens met rust gelaten werd door de kinderen die net in de derde of vierde klas zitten.

GamblersCup schreef:Ik zou zeggen, geniet er maar van zolang het nog kan. Ken er echt veel die hetzelfde hadden, helemaal trots, totdat ze over de 25 kwamen. Dag jong uiterlijk... dan zie je er gewoon uit als je leeftijd. Degene die 35 of ouder zijn, zoals ikzelf, en nog steeds 10 jaar jonger geschat worden, zoals ikzelf natuurlijk (;-)) , dat zijn er echt maar heel weinig. Sorry voor het slechte nieuws voor een aantal van jullie :-D
Boven de 25 en nog steeds word ik maximaal 20, heeeel af en toe een keer 21 geschat...

) en moet ook vrij regelmatig mijn ID laten zien. Ik ben overigens 24, m'n vriend 29, en als we samen naar de winkel gaan op zaterdag laat ik mijn tas vaak thuis en plamuur ik niet. Écht niet dat ik dat flesje wijn mee krijg bij de super..
En ja, ik weet dat ik mijn legitimatiebewijs áltijd bij me moet hebben en dat heb ik ook meestal, maar als ik op zaterdag even om een boodschap ga met mijn vent dan heeft hij onze betaalpas mee, dan kan ik dat hutkoffer thuis laten. En laat daar nu mijn ID in zitten..
Kan er niet heel erg (meer) mee zitten, maar het kan wel eens irritant zijn dat mensen je leeftijd te horen krijgen en dan heel ongelovig zeggen "ben jij écht al 24?"
Roosch schreef:Ik ook maar 1,58m lang (en zo ongeveer ook breed) en moet ook vrij regelmatig mijn ID laten zien. Ik ben overigens 24, m'n vriend 29, en als we samen naar de winkel gaan op zaterdag laat ik mijn tas vaak thuis en plamuur ik niet. Écht niet dat ik dat flesje wijn mee krijg bij de super..
'Zie het als een compliment.' Compliment, my ass.. als 24-jarige wil je niet als 15-jarige gezien worden.
'Over een paar jaar vind je het fijn als mensen je jonger schatten.' Daar heb ik nu niks aan.
'Je moet je officieel legitimeren tot een jaar of 20.' Dus.. wat is het punt? Ik ben 24 dus zou me officieel niet meer hoeven te legitimeren.
Ik krijg er af en toe grijze haren van..En ja, ik weet dat ik mijn legitimatiebewijs áltijd bij me moet hebben en dat heb ik ook meestal, maar als ik op zaterdag even om een boodschap ga met mijn vent dan heeft hij onze betaalpas mee, dan kan ik dat hutkoffer thuis laten. En laat daar nu mijn ID in zitten..
En dan ook nog eens een jong gezicht... en 1+1= "ik wil je legitimatie zien"

) maar heb nu nog ruim wat over dus daar kan het niet aan liggen.
Littera schreef:Het is niet leuk om jonger geschat te worden, hoor, behalve als je er korting door krijgt.Ik zou een gat in de lucht springen als ik bij het stappen eens met rust gelaten werd door de kinderen die net in de derde of vierde klas zitten.
Als ik de reacties zo lees, denk ik dat het vooral aan de lengte ligt dat we allemaal jonger of ouder geschat worden. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of degenen die ouder worden geschat bijvoorbeeld veel make-up gebruiken of een bepaalde kledingstijl hebben, dat is misschien wel leerzame informatie.
Littera schreef:Mja, sommige veertien- of vijftienjarige hebben die bos ook al, helaas. Of een kast vol sokken.