Over twintig jaar...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PH_Jump

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 08:48

wil je mij lengte lenen..
Graag!
Ik werd op me 9e al als 14 jarige geschat.

DiantaM

Re: Over twintig jaar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 09:06

Ik word ook altijd veel en veel jonger geschat, soms zelfs nog 18, terwijl ik toch echt 28 ben. Mijn lengte had hier niets mee te maken, aangezien ik 1, 74 m ben. Ik heb gewoon een babyface, ben blond en ben slank. Vroeger was ik echt dun en toen werd ik helemaal jong geschat.

Ik kan me er echt niet druk om maken, sterker nog ik geniet er nu echt van. Alleen in mijn beroep is het wat lastiger.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 09:31

Laat ik je gerust stellen, als je 40 bent vragen ze niet meer of je 18 bent terwijl je het dan zou willen :+

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-13 12:13

Het is niet leuk om jonger geschat te worden, hoor, behalve als je er korting door krijgt. :+ Ik zou een gat in de lucht springen als ik bij het stappen eens met rust gelaten werd door de kinderen die net in de derde of vierde klas zitten. :') En het liefst niet met rust gelaten werd door leuke mensen van mijn eigen leeftijd. :+

Als ik de reacties zo lees, denk ik dat het vooral aan de lengte ligt dat we allemaal jonger of ouder geschat worden. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of degenen die ouder worden geschat bijvoorbeeld veel make-up gebruiken of een bepaalde kledingstijl hebben, dat is misschien wel leerzame informatie. :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 12:38

Hier nog zo eentje. Word vaak maar 16 geschat ( ben 23). Laatst werd er een caravan gebracht en ik reed voor de heren op naar de plek van bestemming, erna nog aan de praat geraakt en gezien ik het over 'mijn man' had ( daar hadden ze steeds contact mee gehad maar die moest werken) zei hij ineens 'maar je bent toch nog vrij jong of niet?' Waarop ik mijn leeftijd zei en hij reageerde met 'oh ik had je jonger geschat' dus ik zei maar half geïnteresseerd ' ohja?' En toen kwam er 'nou door dat je met de auto rijd wist ik wel dat je 18 zou zijn maar ouder dan dat dacht ik niet' (ofwel; had ik de auto niet mee gehad had hij me ook geen 18 gegeven) ... Tsja, over twintig jaar is dat hopelijk nog zo!

Ik ben trouwens maar 1.52 en dan ook nog eens tenger en errug sportief gebouwd zeg maar... Heb wel rondingen maar het is niet dat ik een grote voorgevel heb zegmaar. :') )
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 23-11-13 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 12:40

ik wordt vaak ook heel jong geschat..
als ik een cafe in ga met 16+ vragen ze om mijn ID, gokken dat ik 13 ben...
terwijl ik nu 20 ben..

Oke, ik ben maar 1.58 en niet echt met super veel tiet en al, maar dan nog..

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 12:47

Littera schreef:
Het is niet leuk om jonger geschat te worden, hoor, behalve als je er korting door krijgt. :+ Ik zou een gat in de lucht springen als ik bij het stappen eens met rust gelaten werd door de kinderen die net in de derde of vierde klas zitten. :') En het liefst niet met rust gelaten werd door leuke mensen van mijn eigen leeftijd. :+

Als ik de reacties zo lees, denk ik dat het vooral aan de lengte ligt dat we allemaal jonger of ouder geschat worden. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of degenen die ouder worden geschat bijvoorbeeld veel make-up gebruiken of een bepaalde kledingstijl hebben, dat is misschien wel leerzame informatie. :')

Bij mij ligt het niet aan m'n make up of ik ouder wordt geschat. Zonder ben ik een keer 20 geschat terwijl ik 17 was :+
Wat ik vaak te horen krijg is dat ik een volwassen gezicht heb :')

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 13:08

hengel25 schreef:
wil je mij lengte lenen..
Graag!
Ik werd op me 9e al als 14 jarige geschat.

Zoveel zegt lengte niet, ik ben 1.81 en word altijd tussen de 5 en 10 jaar jonger geschat.. Soms nog jonger.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 13:17

Ik ben 1.65m en werd altijd jonger geschat en ik moet zeggen dat ik daar best een slaatje uit heb geslagen bij kaartjes kopen. Ik ben dus heeeeel lang 6 (gratis)en 12 (half geld)geweest bv.
Bij de bios was het wel balen, maar op een gegeven moment kenden ze me wel. (Was toen nog 18 jaar en ouder ipv 16).

Verder nooit last van gehad, ik was niet op jacht ofzo.

Als je over de dertig bent is het alleen maar leuk. Ik ben inmiddels 52, maar ik moet zeggen dat het gat wel langzaam gedicht wordt. Schatten ze me toen ik 40 was nog achterin de twintig, met 45 leek ik al in de dertig en nu wordt ik toch echt wel dik in de veertig geschat.
Maar als ik naar mijn ouders kijkt van 90 en 89... die worden in de zeventig geschat, dus ik denk niet dat ik ooit totaal bij mijn leeftijd kom.

Kleding en make-up maakt enorm uit. Truttige of zakelijke kleding maakt oud, fleurige flodderkleding vaak jonger.
Make up kan zowel een ouder iemand jonger als jong iemand ouder maken...

En ja, met een flinke bos hout voor de deur wordt je snel veel ouder geschat dan als je plat of bescheiden bent.

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 13:34

Ik ben 23, 172 groot, heb genoeg brandhout voor de deur en moet ook wel vaker mijn ID laten zien in de supermarkt om een biertje te kopen -O- Zal wel in de familie zitten, want als mijn 74-jarige vader bij de McDonalds de seniorenprijs van de koffie wil moet-ie ook zijn ID laten zien :')

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 14:59

dat vraagt om een foto :D

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 16:36

Littera schreef:

Dát ja... dat de mannen van mijn leeftijd eindelijk eens interesse tonen in mij, en niet mij aankijken, bedenken dat ik maximaal 20 kan zijn en vervolgens omdraaien en weglopen...
En dat ik eindelijk eens met rust gelaten wordt door opgehitste puberjongens die het woord geil op hun voorhoofd hebben staan... :')

GamblersCup schreef:
Ik zou zeggen, geniet er maar van zolang het nog kan. Ken er echt veel die hetzelfde hadden, helemaal trots, totdat ze over de 25 kwamen. Dag jong uiterlijk... dan zie je er gewoon uit als je leeftijd. Degene die 35 of ouder zijn, zoals ikzelf, en nog steeds 10 jaar jonger geschat worden, zoals ikzelf natuurlijk (;-)) , dat zijn er echt maar heel weinig. Sorry voor het slechte nieuws voor een aantal van jullie :-D

Oh ik ben er dus zo een, zo'n zeldzaam typje dat áltijd te jong geschat zal worden... :') Boven de 25 en nog steeds word ik maximaal 20, heeeel af en toe een keer 21 geschat... :')

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 16:51

Hier hetzelfde!
Ben inmiddela 23 maar of ik bij 16+ kroegen toch even mijn id wil latem zien! Heb hem dan ook standaard bij me als ik ga stappen...

Ach, kan altijd wel lachen om de verbaasde gezichten!

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 17:08

Ik had laatst ook zoiets ^)
Bij de appie wat flessen wijn gehaald, mn vriend wilde een of ander speciaal bier.
Hup naar de Gall er naast, ik had geen id mee maar ik dacht ach ik heb ook al wijn gekocht net dus die zal wel snappen dat ik toch echt geen 15 meer ben........nou mooi niet dat ik dat biertje mee kreeg....

Maar meneer ik sta hier toch al met drank in mn handen, en ik ben 23 echt geen 15 :')

K moest toch echt zonder bier naar huis

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-13 17:42

Hier ook genoeg brandhout, dus het zal wel een combinatie van lengte en gezicht zijn :+

Moet stiekem wel lachen om de verhalen, alles is wel herkenbaar. :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 18:00

Ik ook maar 1,58m lang (en zo ongeveer ook breed :') ) en moet ook vrij regelmatig mijn ID laten zien. Ik ben overigens 24, m'n vriend 29, en als we samen naar de winkel gaan op zaterdag laat ik mijn tas vaak thuis en plamuur ik niet. Écht niet dat ik dat flesje wijn mee krijg bij de super..

'Zie het als een compliment.' Compliment, my ass.. als 24-jarige wil je niet als 15-jarige gezien worden.
'Over een paar jaar vind je het fijn als mensen je jonger schatten.' Daar heb ik nu niks aan.
'Je moet je officieel legitimeren tot een jaar of 20.' Dus.. wat is het punt? Ik ben 24 dus zou me officieel niet meer hoeven te legitimeren.

Ik krijg er af en toe grijze haren van.. :') En ja, ik weet dat ik mijn legitimatiebewijs áltijd bij me moet hebben en dat heb ik ook meestal, maar als ik op zaterdag even om een boodschap ga met mijn vent dan heeft hij onze betaalpas mee, dan kan ik dat hutkoffer thuis laten. En laat daar nu mijn ID in zitten..

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-13 18:04

Roosch, die breedte valt toch wel mee? Ik heb even in je profiel gekeken en je ziet er juist hartstikke spontaan en gezellig uit, beter dan dat je afbreekt boven je enkels. :D

Eens met al je punten. :')
Lang leve de grijze haren, als dat nog even zo doorgaat, zullen ze je nooit meer jonger schatten. :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 18:16

Kijk, daar gaat het mis, ik verf. ^)

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 18:17

Ik ken het, ik word ook vaak jonger geschat dan dat ik werkelijk ben. Kan soms z'n voordelen hebben, maar vaak vind ik het niet bepaald leuk. :+ Kan er niet heel erg (meer) mee zitten, maar het kan wel eens irritant zijn dat mensen je leeftijd te horen krijgen en dan heel ongelovig zeggen "ben jij écht al 24?"

Bij mij zit het overigens niet in de lengte maar gewoon in m'n gezicht... Dan denk ik idd maar over 20 jaar ben ik er vast blij mee. :')

Ga wel eens op stap met een vriendin die een stuk jonger is dan ik (xTammy die hier ook gereageerd heeft) en niemand die raar op kijkt, aangezien iedereen haar ouder schat dan dat ze is en ik altijd jonger wordt geschat, dus dan komen we rond dezelfde leeftijf uit... :+

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 18:24

Roosch schreef:
Ik ook maar 1,58m lang (en zo ongeveer ook breed :') ) en moet ook vrij regelmatig mijn ID laten zien. Ik ben overigens 24, m'n vriend 29, en als we samen naar de winkel gaan op zaterdag laat ik mijn tas vaak thuis en plamuur ik niet. Écht niet dat ik dat flesje wijn mee krijg bij de super..

'Zie het als een compliment.' Compliment, my ass.. als 24-jarige wil je niet als 15-jarige gezien worden.
'Over een paar jaar vind je het fijn als mensen je jonger schatten.' Daar heb ik nu niks aan.
'Je moet je officieel legitimeren tot een jaar of 20.' Dus.. wat is het punt? Ik ben 24 dus zou me officieel niet meer hoeven te legitimeren.

Ik krijg er af en toe grijze haren van.. :') En ja, ik weet dat ik mijn legitimatiebewijs áltijd bij me moet hebben en dat heb ik ook meestal, maar als ik op zaterdag even om een boodschap ga met mijn vent dan heeft hij onze betaalpas mee, dan kan ik dat hutkoffer thuis laten. En laat daar nu mijn ID in zitten..

Over een paar jaar is het nog steeds niet leuk hoor, ik ben nu 28 en baal er nog steeds af en toe flink van. Hoe vaak ik mijzelf moet legitimeren of moet "laten gelden" zodat mensen mij wel voor vol aanzien...
Het is niet te tellen hoe vaak verkoopmedewerkers in een winkel enorm kinderlijk tegen mij doen bij advies geven of iets dergelijks...

Ik heb gewoon de pech dat ik geen bos brandhout voor de deur heb, meer een paar kleine stokjes :') En dan ook nog eens een jong gezicht... en 1+1= "ik wil je legitimatie zien" :')

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 18:28

Ik ben nu 18, 1,55m lang, en niemand gelooft dat ik 18 ben. Zelfs als ik mijn id laat zien denken ze dat ik een grapje maak.. Ik word dus altijd 13 of 14 geschat...

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 18:29

De voorbeelden die ik noemde waren reacties die ik kreeg zodra mensen op mijn id zien dat ik toch echt 24 ben. Vind het ook echt onzin, 'over een paar jaar waardeer je het'. Ook op mijn dertigste wil ik niet dat iemand mij 20 schat. :')

Had voorheen wel een flinke bos hout voor de deur (dat is gesnoeid :') ) maar heb nu nog ruim wat over dus daar kan het niet aan liggen. :')

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-13 18:30

Mja, sommige veertien- of vijftienjarige hebben die bos ook al, helaas. Of een kast vol sokken. :+

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 18:31

Littera schreef:

Ik draag geen make-up en kleed me lekker simpel (spijkerbroek, leuk shirt en all stars), dus daar zal het niet aan liggen :')

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 19:00

Littera schreef:
Mja, sommige veertien- of vijftienjarige hebben die bos ook al, helaas. Of een kast vol sokken. :+

Op mn 14e had ik 2 erwtjes _O-

Misschien toch maar rimpels gaan kweken, al ben ik bang dat dat niet gaat werken als ik naar mn ouders kijk... pap is bijna (nog een krap maandje) 60 en mam is 57 en beide worden nog steeds jonger geschat, hebben nog weinig rimpels in verhouding met anderen van hun leeftijd :')