xSlvna schreef:Nah als mij spullen uitgeleend worden onder het mom van 'Gebruik maar, ik heb het toch niet nodig (nu)' dan behandel ik het als 'mijn goed' en word het schoon gehouden, regelmatig ingevet/geschrobd en ook regelmatig tot vaak gebruikt. Nahja als ik de eigenaar niet hoor heeft die het blijkbaar (nog) niet nodig en verlangt die er ook geen geld voor (wat ook niet afgesproken was, wél ben ik bereid nieuw goed te betalen als de eigenaar het terug vraagt maar IK ze niet meer teruggeef-waardig vind omdat ze blijvend vies, zoals dekjes met zwarte vegen, of kapot zijn).
En ik heb persoonlijk het gevoel dat D in het geval van TS dacht dat ze het ook kon lenen tot dat TS het nodig had of zij het niet meer nodig had, tenminste, als de vriendin van TS dat aan D heeft gezegd begrijp ik dat best en snap ik dat zij liever niet betaald. Maar om het vervolgens óók niet terug te geven vind ik diep triest, ook niet betalen als de kappen dusdanig beschadigd zijn dat ze niet meer netjes uit zien vind ik triest, dat vind ik net als een geleend item (hoofdstel bijvoorbeeld) incompleet of beschadigd terug geven.
Kijk, zo komt je verhaal heel anders en ook een stuk beter over 
Het is ook inderdaad maar net met welke intentie het wordt uitgeleend en ook met welk doel je vraagt het te lenen. Zal wel aan mij liggen, maar ik leen nooit met het doel om iets lang te gebruiken...
Toch denk ik en blijf ik erbij dat het ook wel netjes is om zo nu en dan eens te vragen aan de uitlener of hij het nog nodig heeft, terug wil of wat dan ook.