Vrouw als object

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Knoffer

Re: Vrouw als object

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:26

Yunaa schreef:
Ik vind vrouwenvoetbal alles behalve sexy :r Ik kijk veel liever naar voetballende mannen op tv, vooral Real Madrid :))
Vind het heel jammer dat vrouwen worden gezien als lustobject. Veel mannen denken maar dat vrouwen een speeltje zijn, alsof wij geen gevoel hebben. Zo ken ik ook iemand die alleen maar wordt gezien als lustobject, mannen nemen haar niet serieus, maar dit komt ook door wat zij uitstraalt.
Ik wil er best aantrekkelijk uit zien voor de mannen, maar er is een grens (lage truitjes en hoerig gedrag)

Waarom een kotssmiley bij het vrouwenvoetbal? Juist deze vrouwen hebben schijt aan of ze sexy op het veld rond rennen of niet en dan is het ook weer niet goed.

dorientjuh schreef:
Om te worden gezien als lustobject.
Ik vind iemand die er i.m.o. hoerig uitziet, minder serieus te nemen dan iemand die zich normaal kleedt ja.

Waarom? Vrouwen zelf plaatsen sexy geklede vrouwen buitenspel, precies door dit soort reacties van andere vrouwen. Hoezo deze vrouwen in het hokje 'prutsmuts/slet' plaatsen. Wat is er mis met seksueel actief zijn en dat uiten in je ook zo te kleden. Alsof je dan minderwaardig bent. Seksueel actief zijn en dit uiten heeft niets te maken met dat je in dienst staat van de lust van de man. Het heeft met je eigen seksuele vrijheid te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:28

lieveli schreef:
I rest my case

[ Afbeelding ]

Het tweede meisje van rechts is iemand uit m'n klas :') Ze had het het laatst nog laten zien. Ze kleed zich zelf trouwens absoluut niet hoerig, en is dat ook niet. Ongelofelijk lief meisje is het! Toch vond ik dat bord inderdaad wat bedenkelijk... (ik houd soieso niet van One Direction).

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:30

Resistance schreef:
lieveli schreef:
I rest my case

[ Afbeelding ]

Het tweede meisje van rechts is iemand uit m'n klas :') Ze had het het laatst nog laten zien. Ze kleed zich zelf trouwens absoluut niet hoerig, en is dat ook niet. Ongelofelijk lief meisje is het!

Oh ik vind het ook absoluut humor hoor, dat spandoek. Maar ik voel me dan ook helemaal niet minderwaardig behandeld of een lustobject. Natuurlijk heb ik heus wel eens 'last' van gasten die seksueel getinte opmerkingen maken maar komt dat door mijn jurkjes, mijn panty's, het feit dat ze allemaal stoned uit de coffeeshop komen of omdat ik naast de hoerenbuurt woon en daar veel seksueel gefrustreerde gasten staan? Don't know, don't care.

Ik draag lekker wat ik wil en ik zal anderen er nooit om veroordelen wat zij dragen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:31

Voor hetzelfde geld is het meisje in het korte rokje wel ontzettend tegen seks voor het huwelijk en houdt ze de hand van de d'r vriendje niet eens vast. Neem als voorbeeld de gypsy meiden:
Afbeelding
Ze dragen 3x niets, 1x niesen en je kijkt de Coentunnel in. Toch raken ze geen man aan.
Aan de andere kant kan het meisje met de spijkerbroek en de coltrui wel een slet van de bovenste plank zijn.

En al is iemand een prutsmuts of een slet, dan nog kan ze een ontzettend intelligente vrouw zijn. Of ontzettend aardig. Of ontzettend vrijgevig. Of kan het zijn dat ze ontzettend goed kan luisteren. Of helpt ze iedereen. Wat maakt het uit of iemand met 2, 20 of 200 mannen het bed heeft gedeeld. Boeiend! Dat moet ieder toch voor zich weten? Als wij vrouwen elkaar al zo veroordelen, zo vals zijn onderling, waarom zouden mannen dat dan niet doen?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:33

You had me at Coentunnel :')

Ik heb, heel onaardig, eens wat profielen doorgespit, niet allemaal overigens en nu vraag ik me eigenlijk af of er niet ook een stukje jaloezie zit bij de mensen die heel hard roepen dat ze sommige meisjes prutsmutsen vinden om hun miniwhatevers en daarom niet serieus nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:36

Zéér interessant onderwerp dit:

Enerzijds vind ik dat je het zelf als persoon het ergens wel in de hand hebt.
Het is maar wat je accepteert. Ik vind dat ik nergens om vraag, ook al loop ik volkomen naakt met hoge hakken door de stad, kun je nog een naaldhak in één van je lichaamsdelen krijgen als je iets probeert, echt, pas als iemand naar je toe komt en vraagt: "wil je me aanranden/verkrachten?"vraagt die persoon erom. Eerder niet.

Ik word altijd wat chagrijnig van de clips, waarin vrouwen als object neergezet worden (en daar zelf aan meewerken).

En ik ben het volkomen eens met Vjestagirl:
Vjestagirl schreef:
En niets geeft iemand het recht om aan je te zitten zonder expliciete toestemming, al liep je er naakt rond. Misschien moeten we eens ophouden met het doodnormaal vinden dat mannen zonder expliciete toestemming aan vrouwen zitten.

Juist.
Daarmee zet je mannen neer als hersenloze wezens, die nergens anders mee bezig zijn, en vrouwen als objecten. Beide is imo even respectloos.

Knoffer schreef:
Waarom? Vrouwen zelf plaatsen sexy geklede vrouwen buitenspel, precies door dit soort reacties van andere vrouwen. Hoezo deze vrouwen in het hokje 'prutsmuts/slet' plaatsen. Wat is er mis met seksueel actief zijn en dat uiten in je ook zo te kleden. Alsof je dan minderwaardig bent. Seksueel actief zijn en dit uiten heeft niets te maken met dat je in dienst staat van de lust van de man. Het heeft met je eigen seksuele vrijheid te maken.

Ware woorden.
Als je seksisme echt wilt uitbannen, moet je niet alleen bij mannen beginnen, maar ook bij vrouwen. Respecteer elkaar als mens, en respecteer jezelf. Láát je niet als object neerzetten.
Vjestagirl schreef:
En al is iemand een prutsmuts of een slet, dan nog kan ze een ontzettend intelligente vrouw zijn.
Of man :j

Waarom is een slet per definitie een vrouw? En waarom is een man die met 200 vrouwen het bed heeft gedeeld, een stud?
En idd...... wat maakt het uit?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:38

Een slet is volgens het woordenboek een ontuchtige vrouw. Ik vraag me af of er een manlijk woord voor bestaat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:38

Vjestagirl schreef:
Een slet is volgens het woordenboek een ontuchtige vrouw. Ik vraag me af of er een manlijk woord voor bestaat...

Geen idee. Maar ik vind dat eigenlijk ook seksistisch.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:40

Vjestagirl schreef:
Voor hetzelfde geld is het meisje in het korte rokje wel ontzettend tegen seks voor het huwelijk en houdt ze de hand van de d'r vriendje niet eens vast. Neem als voorbeeld de gypsy meiden:
[ Afbeelding ]
Ze dragen 3x niets, 1x niesen en je kijkt de Coentunnel in. Toch raken ze geen man aan.
Aan de andere kant kan het meisje met de spijkerbroek en de coltrui wel een slet van de bovenste plank zijn.

En al is iemand een prutsmuts of een slet, dan nog kan ze een ontzettend intelligente vrouw zijn. Of ontzettend aardig. Of ontzettend vrijgevig. Of kan het zijn dat ze ontzettend goed kan luisteren. Of helpt ze iedereen. Wat maakt het uit of iemand met 2, 20 of 200 mannen het bed heeft gedeeld. Boeiend! Dat moet ieder toch voor zich weten? Als wij vrouwen elkaar al zo veroordelen, zo vals zijn onderling, waarom zouden mannen dat dan niet doen?

Daar heb je een heel goed punt.

Ben zelf volgens anderen nogal extreem in mijn normen en waarden wat betreft seks en gedrag, maar mijn beste vriendin van jaren geleden was toen echt een enoooorme slet. Dat wil wel wat zeggen denk ik :')

@ Lieveli: Jaloers op wat? Dat ze zelf dat soort kleding niet aan durven bijvoorbeeld?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:40

Yamcha schreef:
Vjestagirl schreef:

Geen idee. Maar ik vind dat eigenlijk ook seksistisch.

Ik ook. Maar er zijn zo veel verschillend tussen mannen en vrouwen, op een cultureel niveau compleet geaccepteerd.

Dit is het seksisme museum, leuk om eens doorheen te bladeren...
http://seksisme.tumblr.com/

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:43

Oh, ik had het museum al een tijdje niet meer bezocht. Die Pritt stiften, wtf >;)

Er is geen mannelijke equivalent van het woord slet zover ik weet.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:43

Er staat iig nog niet op die pritt dat het voor meisjes is, dat valt dan weer mee.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:44

Had eigenlijk wel gemoeten natuurlijk, dat je je niet vergist!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:45

Geryon schreef:
@ Lieveli: Jaloers op wat? Dat ze zelf dat soort kleding niet aan durven bijvoorbeeld?

Jaloers op de seksuele vrijheid en vrouwelijkheid van andere vrouwen. Maar het is maar een aanname.

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:46

Is nooit anders geweest dat mannen weinig respect hebben voor vrouwen....

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:48

Ludique96 schreef:

Ik vind het vervelend voor je te horen dat de mannen in jouw omgeving geen respect hebben voor vrouwen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:48

MarcoBorsato schreef:
Geryon schreef:

Jaloers op de seksuele vrijheid en vrouwelijkheid van andere vrouwen. Maar het is maar een aanname.

Zullen vast wel ook vrouwen zijn die daar eigenlijk gewoon jaloers op zijn..

Maar vrouwelijkheid heeft natuurlijk niets te maken met schaarse kleding, je 'hoerig' kleden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:50

Het is een beetje hoe je er naar kijkt denk ik. Veel vrouwen vinden een vrouw in een jurkje per definitie hoerig terwijl ik dat meestal vrouwelijk vind.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:51

lieveli schreef:
Ludique96 schreef:

Ik vind het vervelend voor je te horen dat de mannen in jouw omgeving geen respect hebben voor vrouwen.

Ik herken het wel hoor. Als je wat vervelends meemaakt, dan lijkt het alsof dat 'normaal' is. Wat het natuurlijk niet is.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:51

lieveli schreef:
Het is een beetje hoe je er naar kijkt denk ik. Veel vrouwen vinden een vrouw in een jurkje per definitie hoerig terwijl ik dat meestal vrouwelijk vind.

Het hangt er een beetje vanaf hoe het jurkje eruit ziet, welk model en kleur/print, hoeveel huid het laat zien en of het goed past (maatje te klein staat al snel hoerig)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:52

Vjestagirl schreef:
lieveli schreef:

Het hangt er een beetje vanaf hoe het jurkje eruit ziet, welk model en kleur/print, hoeveel huid het laat zien en of het goed past (maatje te klein staat al snel hoerig)

En gedrag maakt het af :P (voor mij dan)

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:53

lieveli schreef:

Ik wilde eigenlijk het nog aan passen en niet alle mannen bedoelen. Maar in mijn
omgeving ja best weinig.... En gelukkig in mijn omgeving zijn ze er nog wel hoor mannen met respect ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:54

Ludique96 schreef:

Dan moet je zorgen dat je respect afdwingt...... als vrouw ben je niet zo hulpeloos als de maatschappij je wil laten geloven. Het is niet omdat je 's nachts alleen naar huis gaat, dat je een prooi bent, of omdat je trots bent op je vrouwelijkheid of je figuur dat je gedegradeerd mag worden tot een levende opblaaspop. En voor degene die toch die vergissing maakt, heb ik pepperspray......

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:55

Ludique96 schreef:
lieveli schreef:

Ik wilde eigenlijk het nog aan passen en niet alle mannen bedoelen. Maar in mijn
omgeving ja best weinig.... En gelukkig in mijn omgeving zijn ze er nog wel hoor mannen met respect ;)

Wat vind je dan bijvoorbeeld respectloos? Denk dat daar de meningen ook heel erg over verschillen. Te subjectief denk ik.

Ik vind het bijvoorbeeld erg respectloos als een man denkt dat de vrouw zomaar even met hem het bed zou willen delen, terwijl iemand die daar zelf ook heel makkelijk is, dat minder of zelfs niet respectloos vind.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:56

Als ik me in een leuk jurkje hijs dan mag ik toch hopen dat ik een klein beetje als lustobject gezien word.
Ik zou iig flink balen als ik of met de nek aangekeken wordt of alleen serieuze gesprekken over de crisis kan voeren.

Als ik een leuke vent zie dan is mijn 1ste gedachte ook:mmmmm lekker hapje!
Is dat dan direct respectloos?Ik denk dat menige vent zijn ego gestreeld zal zijn!

Oftewel:wat een gezever.Het hele leven draait om het om elkaar heen gedraai van mannen en vrouwen.