Daten / relatie: Man kleiner dan vrouw. Go or No?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 10:12

Ach weet je, als je jong bent is het waarschijnlijk een big deal, maar als je wat ouder bent zet je je daar wel overheen. Mijn schoonzus is 186 en haar aanstaande is een stuk kleiner (volgens mij nog kleiner dan ik en ik ben 180) Vroeger had ze dit nooit gedaan, maar nu vindt ze het helemaal niet meer belangrijk. Als het de ware is, wat maakt de lengte dan uit?

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 10:13

Ik heb niet veel eisen maar een vent kleiner dan ik of jonger is een dikke no go. Zou er niet eens verliefd op kunnen worden.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 10:13

En om even terug te komen op de post van MelanieB, ik weet na 5 seconden al of ik een man aantrekkelijk vind of niet hoor, daar heb ik geen paar dates voor nodig (er is onderzoek naar geweest dat vrouwen niet langer nodig hebben ;)). En over het algemeen vind ik kleinere mannen niet aantrekkelijk.

Cayenne, dat is inderdaad sneu voor die jongen. Het gaat mij overigens niet zozeer om de geborgenheid hoor.

En Relaxed, leeftijd heeft er toch niks mee te maken hoor ;).

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Daten / relatie: Man kleiner dan vrouw. Go or No?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 10:15

Sees, dan is het voor jou dus misschien iets meer uiterlijk dat telt? Wanneer je al na 5 seconden weet of je iemand aantrekkelijk vind of niet, dan weet je dus nog niets van het innerlijk. Ik denk dat daar het verschil zit. Ik kijk namelijk niet naar uiterlijk maar val echt op het innerlijk van iemand. Dan maakt het me niet uit of hij groot, klein, dik, dun of voor mijn part maar 1 oog heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 10:18

Sees schreef:
En Relaxed, leeftijd heeft er toch niks mee te maken hoor ;).

In haar geval wel.. Zij gaf altijd aan dit vroeger nooit gedaan te hebben, maar nu ze wat ouder werd het minder een probleem te vinden :j En ik kan me voorstellen dat het vaker zo werkt. Als je wat ouder wordt, wordt de vijver om uit te vissen immers iets kleiner :+ En bij haar lengte tref je het natuurlijk wat sneller om een kleinere man tegen te komen.

Mijn man zijn nichtje idem, die is ook rond de 186 en heeft nu ook een kleinere vriend.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 10:19

Relaxed schreef:
Ach weet je, als je jong bent is het waarschijnlijk een big deal, maar als je wat ouder bent zet je je daar wel overheen. Mijn schoonzus is 186 en haar aanstaande is een stuk kleiner (volgens mij nog kleiner dan ik en ik ben 180) Vroeger had ze dit nooit gedaan, maar nu vindt ze het helemaal niet meer belangrijk. Als het de ware is, wat maakt de lengte dan uit?

Is vaak zo idd.
Leeftijd heeft er ook wel mee te maken. Jonge generatie heeft er meer moeite mee, dan dat ze wat ouder zijn. Net wat je zegt in de 2e post.

Sees, dan val jij wss meer op uiterlijk dan innerlijk.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 10:22

Ik heb een vriend gehad die bijna 10cm kleiner was dan ik en op dat moment intresseerde het mij helemaal niets, je houd van elkaar en met 10cm minder heb je net zoveel lol :D Het enige dat mij irriteerde was de collectie laarzen en pumps die enkel gedragen mochten worden als hij er niet bij was, tja best lastig als je buiten je werk altijd samen bent en op het werk gewoon geen hakken kunt dragen i.v.m te lang staan en lopen.
Al met al zijn we 3,5 jaar zeer gelukkig geweest en is het lengteverschil geen aanleiding geweest tot onze break up.

Maar als ik dan toch mijn voorkeur uit mag spreken, ik ben toch wel iets gelukkiger met mijn huidige vriend van 1.85m al is het alleen maar omdat ik geen uren hoef te bedenken watvoor schoenen ik in hemelsnaam onder dat jurkje ga dragen.

lepolight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 10:24

Ik zou niet kunnen samen zijn met een vent dat kleiner is dan mij.
Ik wil dat mijn vent mij naar huis kan dragen moest ik mijn voet omslaan bv.
Ik wil aan mijn vent kunnen ''hangen'' en in zijn armen kunnen liggen en niet omgekeerd.

Mijn vriend kan mij met 1 arm optillen. :D
Ik vind het belangrijk dat ik een echte vent heb, dus iemand dat vele malen groter en sterker is dan mij. :)

Paisano

Forcalquier schreef:
Ik heb een vriend gehad die bijna 10cm kleiner was dan ik en op dat moment intresseerde het mij helemaal niets, je houd van elkaar en met 10cm minder heb je net zoveel lol :D Het enige dat mij irriteerde was de collectie laarzen en pumps die enkel gedragen mochten worden als hij er niet bij was, tja best lastig als je buiten je werk altijd samen bent en op het werk gewoon geen hakken kunt dragen i.v.m te lang staan en lopen.
Al met al zijn we 3,5 jaar zeer gelukkig geweest en is het lengteverschil geen aanleiding geweest tot onze break up.

Maar als ik dan toch mijn voorkeur uit mag spreken, ik ben toch wel iets gelukkiger met mijn huidige vriend van 1.85m al is het alleen maar omdat ik geen uren hoef te bedenken watvoor schoenen ik in hemelsnaam onder dat jurkje ga dragen.

Mocht je van hem geen hakken dragen of voelde je je daar zelf niet prettig bij?

Sting

Maakt mij niet uit. Wel liever iemand die groter is en verschilt ook erg hoe iemand toont. Mijn beste vriend is bijna 10 cm kleiner en daar kan ik prima naast lopen, voel me dan ook niet gegeneerd, ook niet op hakken. Maar heb ook laatst iemand gedate die ong hetzelfde formaat was als mijn beste vriend, maar die toont heel ielig... Dat werd niks (niet alleen om de lengte trouwens ;) ).

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 10:27

Ben het met Sees eens. Ik ben ook erg lang, en val ook niet op kleinere man. Een keer met eentje gedate maar dat werd niks. Dat betekent niet dat ik oppervlakkig ben maar dat ik gewoon niet op kleine mannen val qua uiterlijk. En dan ik iemand nog zo aardig lief leuk of grappig vinden, er moet ook een fysieke klik zijn, en die heb nu eenmaal niet met kleine mannen. Een ander valt absoluut niet op mannen met een donkere huid of een man met baard, dat kan toch?

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 10:30

Voor mij ook een no go. Een langere man is het helemaal voor mij. Waar bij je je geborgen voelt en die je als een grote beer kan knuffelen. Voel me gewoon helemaal niet aangetrokken tot iemand die korter is dan mij. Nee, echt een no go!

lepolight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 10:31

Lotte_Wessel schreef:
Voor mij ook een no go. Een langere man is het helemaal voor mij. Waar bij je je geborgen voelt en die je als een grote beer kan knuffelen. Voel me gewoon helemaal niet aangetrokken tot iemand die korter is dan mij. Nee, echt een no go!

:))

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 10:32

Relaxed, jij had het niet specifiek over je schoonzus toen je leeftijd erbij haalde. Vandaar dat ik reageer want voor mij gaat dat dus al niet op ;). Ik heb niet het idee dat mijn vijver kleiner is geworden met de jaren :D.

MelanieB, nou nou wat een aannames weer (zal wel met leeftijd te maken hebben :+ ).

Cayenne, er is onderzoek naar geweest dat vrouwen 90sec (sorry geen vijf, overdrijven is ook een vak) nodig hebben om te bepalen of iemand relatiemateriaal is of niet.

Found it:http://www.24woman.nl/vrouwen-weten-binnen-90-seconde-of-date-een-blijvertje-is/

Ik kan in een oogopslag wel zien of ik iemand aantrekkelijk vind of niet, daar ben ik heus niet anders in dan anderen ;). Om iemand aardig te vinden is geen aantrekkingskracht nodig, om met iemand een relatie te hebben wel ;). Dat heeft niets met uiterlijk te maken.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 10:33

Esmeej333 schreef:
Ben het met Sees eens. Ik ben ook erg lang, en val ook niet op kleinere man. Een keer met eentje gedate maar dat werd niks. Dat betekent niet dat ik oppervlakkig ben maar dat ik gewoon niet op kleine mannen val qua uiterlijk. En dan ik iemand nog zo aardig lief leuk of grappig vinden, er moet ook een fysieke klik zijn, en die heb nu eenmaal niet met kleine mannen. Een ander valt absoluut niet op mannen met een donkere huid of een man met baard, dat kan toch?

Precies dit dus. Dank je Esmee :o.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 10:39

Sees schreef:
Relaxed, jij had het niet specifiek over je schoonzus toen je leeftijd erbij haalde. Vandaar dat ik reageer want voor mij gaat dat dus al niet op ;). Ik heb niet het idee dat mijn vijver kleiner is geworden met de jaren :D.

Euhm in dezelfde post noem ik meteen dat schoonzus het vroeger nooit gedaan zou hebben? Dus ja ik had het wel specifiek over haar. Daarbij kan ik me ook goed voorstellen dat het zo werkt om de reden die ik in mijn 2e post noem. En als ik iets noem, hoeft dat ook niet perse voor IEDEREEN zo te werken toch? Gelukkig mag en kan iedereen altijd nog zelf bepalen wat ze doen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 10:39

Sees schreef:
IMJ, wat maakt het nu werkelijk waar uit als een ander niet op een kleiner iemand zou vallen? Je kunt toch iets niet aantrekkelijk vinden? Net zo goed als dat er mensen zijn die niet op een blonde of donkeren vent zouden vallen?

Nee, mij niets, maar TS vraagt wat wij vinden.
Ik vind dat ze moet doen wat haar hartje haar in geeft, en als dat is, zoals ze zelf zegt, dat ze deze jongen steeds leuker begint te vinden: Ga ervoor! Ongeacht wat wie dan ook wel of niet vindt!
Het gaat er om wat zij zelf vindt!
En als ze zelf niet kan leven met het feit dat hij kleiner is, dan moet ze het niet doen, maar als het haar gaat om reacties van de buitenwereld dan hoop ik dat ze er schijt aan heeft!!! :D

edit type-o..
Laatst bijgewerkt door IMJ op 20-11-13 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 10:40

Als ik echt verliefd zou zijn op die jongen zou ik het geen punt vinden maar ik zou er niet snel voor kiezen! Vind het mooier als je vriend groter is maar ik ben ook maar 1.64 dus dat is ook niet zo moeilijk!

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 10:41

Ach met m'n 1.87 heb ik de hoop op een grotere vent al hééul lang geleden opgegeven :')
Denk dat 'n vent ergens tussen de 1,75 en 1.78 zit.
Ga zo wel even een foto zoeken.
Laatst bijgewerkt door Carr_friesje op 20-11-13 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 10:41

IMJ schreef:
Nee, mij niets, maar ik TS vraagt wat wij vinden.
Ik vind dat ze moet doen wat haar hartje haar in geeft, en als dat is, zoals ze zelf zegt, dat ze deze jongen steeds leuker begint te vinden: Ga ervoor! Ongecht wat wie dan ook wel of niet vindt!
Het gaat er om wat zij zelf vindt!
En als ze zelf niet kan leven met het feit dat hij kleiner is, dan moet ze het niet doen, maar als het haar gaat om reacties van de buitenwereld dan hoop ik dat ze er schijt aan heeft!!! :D

Precies +:)+ !

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 10:48

Hihihi, zal mijn vriend (die een stukje kleiner is als mij) leuk vinden om te horen, dat hij geen echte vent is :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 10:49

adnil35 schreef:
Hihihi, zal mijn vriend (die een stukje kleiner is als mij) leuk vinden om te horen, dat hij geen echte vent is :')

Idd, vind het nogal kortzichtig.. Alsof lengte dit bepaalt :n

adnil35

Re: Daten / relatie: Man kleiner dan vrouw. Go or No?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 10:53

Ik herken het gevoel wel, maar ben toch wel vele malen gelukkiger met mijn huidige vriend (die dan een stukje kleiner is als mij) als met de vorige diie wel een kop groter was en sportinstructeur is.
Voor mij is het dus absoluut niet van belang. Voor mij is het de binnenkant die telt.

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 10:56

adnil35 schreef:
Ik herken het gevoel wel, maar ben toch wel vele malen gelukkiger met mijn huidige vriend (die dan een stukje kleiner is als mij) als met de vorige diie wel een kop groter was en sportinstructeur is.
Voor mij is het dus absoluut niet van belang. Voor mij is het de binnenkant die telt.

+:)+ De binnenkant is het aller belangrijkste!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 10:57

SSmonamiSS schreef:
adnil35 schreef:

+:)+ De binnenkant is het aller belangrijkste!!

Nou, als ik sommige posts hier lees is niet iedereen het daarmee eens :=