wordt sint maarten bij jullie gedaan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:02

Hier maar 10 kindjes aan de deur gehad. Zit nu met een bak chocoladelollys voor me :Y) :')

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:02

Zucht, zijn ze bij jullie wel beleefd?

Ik weet het niet hoor, maar ik moest het niet in mijn hoofd halen vroeger om geen dankjewel te zeggen.

Ik gok dat hier 1 op de 15 kinderen het fatsoen heeft om dankjewel te zeggen. Bij mijn zus vroegen ze soms zelf hoeveel ze er mochten pakken?

Aan die onopgevoede rot kinderen heb ik ZO'N HEKEL :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: wordt sint maarten bij jullie gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:03

Hier ook niet in Den Bosch :\ In Obdam wel maar hier in Noord Brabant schijnen ze het niet te kennen :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:04

dan zeg je daar toch gewoon wat van?
Mijn vader was al weer lekker bezig dit jaar hoorde ik al van mn moeder. Die maakt er echt een sport van :') zeker bij die kids die eigenlijk al te oud zijn en die er makkelijk vanaf willen komen, die geeft ie echt niet eerder wat dan dat ze fatsoenlijk een normaal liedje hebben gezongen _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:05

Nou hier hadden we ook een groepje, 2 jongens en 2 meisjes.. De meisjes stonden heel mooi te zingen en de jongetjes stonden vooraan, kwam amper een woord uit, alleen maar kijken wat voor snoep er was. De jongetjes graaiden meteen in de bak en liepen weg, kon idd amper een dankjewel af. De meisjes mochten er toen lekker 2 pakken van mij, die hadden tenminste echt gezongen.

Ook kinderen gehad die imo echt al te oud waren..

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:06

Zelfs al zeg ik heel hard en sarcastisch 'ALSJEBLIEFT HE', krijg ik nog geen reactie.

Ik kan die ouders wel door elkaar rammelen, breng je kind dat toch alsjeblieft bij zeg. :+

Er zitten wel schatjes tussen hoor. :D Maar dat zijn er dus niet zoveel.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:07

nee, wij hebben foekepotten *\o/*

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:07

Daarom ging hier vroeger de bak met snoep op de trap, buiten het zicht van de kinderen. En eerst de kinderen die het mooiste zongen en hun best deden, zodat zij eerste keus hadden. Ik vind het echt erg dat sommige kinderen zo onbeleefd zijn. Ook ik zeg er wat van als (oudere) kinderen zich er zo makkelijk er vanaf proberen te maken, vind dat echt schandalig, het gaat hun alleen om het snoep, terwijl andere kinderen het echt leuk vinden en als beloning daarvoor snoep krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:09

Sammylover schreef:
Daarom ging hier vroeger de bak met snoep op de trap, buiten het zicht van de kinderen. En eerst de kinderen die het mooiste zongen en hun best deden, zodat zij eerste keus hadden. Ik vind het echt erg dat sommige kinderen zo onbeleefd zijn. Ook ik zeg er wat van als (oudere) kinderen zich er zo makkelijk er vanaf proberen te maken, vind dat echt schandalig, het gaat hun alleen om het snoep, terwijl andere kinderen het echt leuk vinden en als beloning daarvoor snoep krijgen.

Had ik ook, maar ze stonden echt naar binnen te kijken en zagen die bak dus al snel staan..

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:11

Ik heb ongeveer 20 kinderen aan de deur gehad, ik was nog niet bij de deur, of ze gaan keihard door de brievenbus schreeuwen, er kan geen dank je wel vanaf, en meteen in de zak graaien....dat hoefde ik vroeger niet te doen, en die ouders staan maar op afstand te kijken....

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 21:11

Mijn vriend had 2 meiden aan de deur die eigenlijk net te oud oogden :-P ze mompelde wat en toen ze klaar waren zei mn vriend ja kom op zingen. Ze deden het wel, haha.

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:12

Relaxed schreef:
Sammylover schreef:

Had ik ook, maar ze stonden echt naar binnen te kijken en zagen die bak dus al snel staan..

Pff dat soort kinderen wil ik echt wel door elkaar rammelen... Gelukkig staat hij bij ons in het hoekje en moet je echt om het hoekje kijken voordat je hem ziet en raadt eens wie er altijd voor dat hoekje staat? :+

marleen_88

Wij hebben, alweer, 0 kids aan de deur gehad. Wonen afgelegen, kids uit de buurt gaan liever in het dorp.

Ohana_91

kimberley12 schreef:
Ik heb ongeveer 20 kinderen aan de deur gehad, ik was nog niet bij de deur, of ze gaan keihard door de brievenbus schreeuwen, er kan geen dank je wel vanaf, en meteen in de zak graaien....dat hoefde ik vroeger niet te doen, en die ouders staan maar op afstand te kijken....

Ik had denk ik gelijk mijn snoep in mogen leveren.

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:13

Hier in de Randstad wordt het nog wel gevierd hoor, het ene jaar komen er meer kids dan het andere, maar ik vond het dit jaar heel gezellig.
Schattige (beleefde) kindjes aan de deur gehad.
1 groepje jongens (denk 8/9 jaar oud) die echt heel grof begonnen te graaien in mijn bak met snoep, na het zingen van: "mijn moeder is een hamer, die gooi ik door de kamer..." uhh, wat zei je?? haha, maar goed dus ik zei tegen ze dat ze maar 1 snoepje mochten pakken, waarop ze begonnen te joelen om meer... >;)
Even een dringende blik van mij naar moeders die op een paar meter afstand stond, en ze riep de jongens maar terug... ~~}>
Verder een hele gezellige avond gehad, inclusief leuke jeugdherinneringen <3
Laatst bijgewerkt door Kim_Evendi op 11-11-13 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:14

Mijn zusjes zijn zojuist terug gekomen ... maar zeer weinig mensen doen eraan mee jammergenoeg!

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:17

ik woon in het belgische limburg kort bij de grens, en in ons dorp wordt er gewoon een stapel aangestoken. heel gezellig altijd. aan de deur komen voor snoep doen we niet, dat doen we met koningshaan, dan moet je aanbellen liedje zingen en krijg je geld of snoep. was altijd heel georganiseerd. meisjes en jongens apart en maar een groep, zodat ouderen niet continue moeten opstaan en naar de deur gaan.

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:18

Toen ik nog meedeed (dus rondlopen en zingen) was het echt niet zo erg ..
Altijd netjes dankUwel enz. nu is dat echt niet meer aan de orde bij sommige, heel jammer!

Wat je nu duidelijk ziet is dat men meer in het individu denkt 'ik ik ik'.
Zolang je maar het meest hebt en het minst ervoor hoeft te doen toch? (nee)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:19

Koningshaan? :o? Wanneer is dat?

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:20

jazeker, er stonden net 10-15 kinderen voor de deur :+

Ik woon op kamers, bij mijn ouders werd er niet aangedaan, was dus even nieuw voor mij haha.

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:21

hier heb ik met mijn 2 kinderen zelf gelopen.
ze zijn 2 en 4 jaar en moeten allebei netjes zingen en netjes bij elke keer dankjewel zeggen O:)
nu ben ik vast een goede moeder, hopelijk doen ze het over een paar jaar nog als ik er niet meer bij ben, hahaha.

http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... 015f55e4a3

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:21

XiiaaooNaa schreef:
Mijn zusjes zijn zojuist terug gekomen ... maar zeer weinig mensen doen eraan mee jammergenoeg!

Ik zie dat jullie in Zuid Holland wonen. Mijn ervaring is, dat het in Zuid Holland niet gevierd wordt, dus logisch dat de opbrengst van je zusjes minimaal is.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:22

marleen_88 schreef:
XiiaaooNaa schreef:

Ik zie dat jullie in Zuid Holland wonen. Mijn ervaring is, dat het in Zuid Holland niet gevierd wordt, dus logisch dat de opbrengst van je zusjes minimaal is.

In Den Haag echt wel hoor!! (ik woon daar bij mn ouders en daar werd het dus uitgebreid gevierd op de basisscholen) Is dus ook in Zuid-Holland :) wellicht niet in ieder dorpje/plaatsje, maar wel veel.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:27

Hier wordt het ook gevierd.

En ik zorg dat ik niet thuis ben ... Zodra ik de eerste kinderen hoor ben ik weg.

Ook hebben we 2 uur lekker boven film gekeken. Voor mij hoeft het niet.

( heb het zelf overigens ook nooit gedaan, vind het afschuwelijk :') )

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:31

Hier (regio Midden Nederland) wordt er ook niet aan Sint Maarten gedaan. Tot en met vorig jaar heb ik nog nooit iemand aan de deur gehad, maar toen stond er ineens een groep kinderen met lampionnen voor de deur. Had gelukkig nog een zakje snoep en wat mandarijnen liggen, dus kon gelukkig wel wat geven. :)

Heb dit jaar voor de zekerheid een uitdeelzak snoep gekocht, maar tot nu toe heeft er nog niemand aangebeld.