Hoe zit het rondom ouderlijk gezag bij uit elkaar zijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FloortjeM

Re: Hoe zit het rondom ouderlijk gezag bij uit elkaar zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 16:27

@urielle, op de site van de rechtspraak staat een uitgebreid artikel over veilige hechting van (heel) kleine kinderen (http://www.rechtspraak.nl/Organisatie/R ... deren.aspx), daaruit blijkt wel dat je aanname niet per definitie klopt. En geloof mij nou dat ik het als moeder helemaal met je eens ben. Als jurist echter niet. Vaders hebben ook taken, een rol en een recht om die te vervullen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 17:18

Er zijn genoeg onderzoeken die dit onderzoek tegenspreken... bijv. dat baby's zich in eerste instantie toedraaien naar de moeder, in tweede instantie naar de vader en pas in derde instantie of zelfs helemaal niet naar 'vreemden'. En dan zijn ze nog geen 6 maanden :)
En zo zijn er nog wel onderzoeken.

Voor mij is het recht vaak iets wat een compromis biedt tussen de 2 partijen. En volgens mij is dit onderzoek ook gewoon zo opgezet of ingevuld dat het zijn doel daarin kan dienen.
Ik hoef jou niet te vertellen dat de uitslag van een onderzoek maar zeer zeer zelden (als het al voorkomt) objectief is omdat de vraagstelling, het standpunt van de onderzoeker(s) en het belang van de financierende partij oa allemaal hun invloed hebben.

Mbt de vaderrol zie ik daar zeker wel het belang van in bij kinderen die al contact met de vader hebben (gehad) ... en dan natuurlijk met de mitsen en maren van hoe de vader met de kinderen omgaat (alcoholisme, incest,...) maar bij een ongeboren kind absoluut niet. Grof gezegd kunnen veel mannen die onveilig gevreeën hebben wel spruiten hebben rondlopen waar ze niks van weten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 17:28

Volwassen zouden eens volwassen moeten worden in veel situaties.