Kentaro schreef:ach, gelukkig zijn er nog wel mensen die begrijpen hoe belachelijk zwager en vriendin zich gedragen..... (het is toch van de zotte dat schoonma TS op komt halen omdat zij het wél belachelijk vind dat ze anders door de regen moeten komen lopen terwijl er iemand langs ze rijdt?!?)
Maar TS heeft daarvoor vaker gebeld of hij haar "nu" kon ophalen bij haar moeder omdat het regende.
Hij zei toen niet te kunnen, maar was volgens haar wel op FB, dus had hij haar best "even" kunnen halen, want het is "maar" 10 minuten met de auto.
Daarna of zij hen "even" gelijk kunnen komen halen (is maar 5 minuten verderop) omdat zij zich hadden buitengesloten.
En al 20 minuten aan het lopen waren.
Maar haar zwager kon niet gelijk weg omdat ze nog meer op de planning hadden.
En dan reageert TS met:
Citaat:Ik hoef de auto niet te lenen maar het is voor hem een kleine moeite ons op te halen.
Het is NIET aan TS om te bepalen of iets voor een ander maar een kleine moeite is, helemaal als iemand per direct in de auto moet springen om ze op te halen.
TS projecteert haar eigen normen en waarden op die van een ander:
Citaat:Zo ben ik opgevoed, klaar staan voor anderen al gooi je dan je hele planning om.
TS gooit niet haar planning om door eerst even te bellen wanneer die zwager hun evt kan komen halen.
Zij verwacht wel dat andere dat gewoon voor haar doen.
" daar kan je toch weinig aan doen. En als ze word aangesproken op de verschrikkelijke schrijfstijl kan je ook zeggen " sorry dat vind ik moeilijk" ipv doen alsof de ander maar zeurt
.