hoe egoistisch kun je zijn?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 13:22

Kentaro schreef:
ach, gelukkig zijn er nog wel mensen die begrijpen hoe belachelijk zwager en vriendin zich gedragen..... (het is toch van de zotte dat schoonma TS op komt halen omdat zij het wél belachelijk vind dat ze anders door de regen moeten komen lopen terwijl er iemand langs ze rijdt?!?)

Maar TS heeft daarvoor vaker gebeld of hij haar "nu" kon ophalen bij haar moeder omdat het regende.
Hij zei toen niet te kunnen, maar was volgens haar wel op FB, dus had hij haar best "even" kunnen halen, want het is "maar" 10 minuten met de auto.

Daarna of zij hen "even" gelijk kunnen komen halen (is maar 5 minuten verderop) omdat zij zich hadden buitengesloten.
En al 20 minuten aan het lopen waren.
Maar haar zwager kon niet gelijk weg omdat ze nog meer op de planning hadden.

En dan reageert TS met:
Citaat:
Ik hoef de auto niet te lenen maar het is voor hem een kleine moeite ons op te halen.

Het is NIET aan TS om te bepalen of iets voor een ander maar een kleine moeite is, helemaal als iemand per direct in de auto moet springen om ze op te halen.

TS projecteert haar eigen normen en waarden op die van een ander:
Citaat:
Zo ben ik opgevoed, klaar staan voor anderen al gooi je dan je hele planning om.

TS gooit niet haar planning om door eerst even te bellen wanneer die zwager hun evt kan komen halen.
Zij verwacht wel dat andere dat gewoon voor haar doen.

sevke

Re: hoe egoistisch kun je zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 13:36

Heel egoistisch. Mijn twee tienerdochters moeten elke dag tien km heen en tien km terug naar school fietsen, regen of geen regen. Als het echt gevaarlijk is, sneeuw of ijs, dan zal ik hun brengen, maar niet voor wat regen. Ik hoop dan ook dat ze later ook beter hun plan gaan kunnen trekken dan ts blijkbaar kan, en niet bij het minste gaan staan blèren dat ze 500 m te voet moeten gaan, omdat er niemand op eerstexafroep in zijn auto wil springen om taxi te spelen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 13:37

Ik denk dat het in veel mensen zit, dat je van een ander verwacht, dat wat je zelf ook zou doen :P
Als ik langs m'n broertje rijdt wanneer ik naar m'n ouders ga, en al helemaal als het regent, dan hoeft hij niet te bellen, maar vraag ik hem of hij mee wil rijden.
Als je jezelf buiten sluit, hoop je toch dat iemand zijn/haar plannen even opzij kan/wil zetten om je even uit de brand te helpen.
Ik kan me dan voorstellen dat je teleurgesteld bent, wanneer anderen dus niet zo denken.
Misschien is de manier van reageren hier in het topic door ts niet altijd even 'netjes', maar als ik kijk hoe ze aangevallen wordt, kan ik me er wat bij voorstellen ook.
Iemand is teleurgesteld en krijgt dan oplossingen als spaar maar voor een auto...... Daar gaat het toch helemaal niet om?!?!? Het valt je gewoon tegen dat iemand anders anders in elkaar zit als jezelf (wat helemaal niet verkeerd is hoor!!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 13:51

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-11-13 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 13:55

Iemand is niet verplicht de ander op te halen. Hij was niet in de schuur maar zat op faceboek, en had geen zin jou te komen op halen. Helaas pindakaas er zijn ergere dingen in het leven om je druk om te maken toch?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 14:06

Kentaro schreef:
Misschien is de manier van reageren hier in het topic door ts niet altijd even 'netjes', maar als ik kijk hoe ze aangevallen wordt, kan ik me er wat bij voorstellen ook.
Iemand is teleurgesteld en krijgt dan oplossingen als spaar maar voor een auto...... Daar gaat het toch helemaal niet om?!?!? Het valt je gewoon tegen dat iemand anders anders in elkaar zit als jezelf (wat helemaal niet verkeerd is hoor!!)

Maar TS begint toch al niet netjes, ze begint meteen over asociaal en egoistisch. Dat is iets heel anders dan het jammer vinden dat iets niet loopt, je legt meteen alle schuld bij de andere partij en laat je maar weinig ruimte voor tips of hulp, want "zij zijn zo egoistisch, arme ik ^) " daar kan je toch weinig aan doen. En als ze word aangesproken op de verschrikkelijke schrijfstijl kan je ook zeggen " sorry dat vind ik moeilijk" ipv doen alsof de ander maar zeurt :?.

TS gaat ook meteen van het ergste uit. Schoonbroer was aan het werk maar toch een candy crush update, misschien speelt schoonbroer wel candycrush op de WC of tijdens zijn ene kopje koffie tussen het werk door, dat betekend niet perce dat hij zit te lanterfanteren hoor en zelfs als ie dat wel doet, als je schijnbaar zo'n stroeve relatie hebt snap ik niet helemaal dat je verwacht dat hij wel op komt draven als je zelf iets stoms doet :? .

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 14:12

marleen_usar schreef:
Iemand is niet verplicht de ander op te halen. Hij was niet in de schuur maar zat op faceboek, en had geen zin jou te komen op halen. Helaas pindakaas er zijn ergere dingen in het leven om je druk om te maken toch?

Daarnaast was het TS haar vermoeden dat hij op FB zat, omdat er een score van hem werd gepost.
Maar FB doet dat (bij vrienden) te pas en te onpas, ook als je op dat moment niet aan het spelen bent.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 20:51

Nou ik vind dat als je zelf geen vervoer hebt, dat je niet moet ouwehoeren als je moet lopen. :+
1 x iemand ophalen vind ik leuk, 2x doe ik ook nog wel, maar daarna kan iemand het bekijken hoor. Het is schijt irritant als je continu gebeld wordt om taxi te spelen. Ik heb daar echt een schurrfthekel aan.

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 00:36

Rianne1994 schreef:
Roosch: lees even goed aub. de bedoeling was dat hij een rotonde rechtdoor zou gaan nog ong 500 meter rijden en daar liepen wij al. Hij en zijn broer zijn opgevoed dat ze voor elkaar klaar moeten staan, wij staan voor hen klaar zij niet voor ons. Ik hoef de auto niet te lenen maar het is voor hem een kleine moeite ons op te halen. Overigens zijn we door een oom naar huis gebracht.
Toen mijn vriends broertje geen geld had voor een auto werd hij ook overal heen gebracht en gehaald. mijn vriend heeft altijd een auto gehad en anders fietste hij, ik ben niet anders gewend dan te fietsen. Dit is de 3e keer dat we hem hebben gevraagd in 1 jaar tijd. Dus ja ik vind dan inderdaad dat je wat moet doen voor de medemens. Mijn mening is dat het egoistisch is al je weigert iets te doen voor een ander.
Dus jij denkt dat als iedereen 6 keer zegt dat ik normaal nederlands moet typen ik dat ga doen?

Het is niet aan jou om te bepalen of iets in de ervaring van een ander een grote of kleine moeite is..

Iemand uit mijn familie doet dat ook steeds, mij rotklusjes geven, en als ik dan laat merken dat ik het liever niet zou doen krijg ik te horen "da's toch maar een kleine moeite". En dan ben ík de slechte, omdat ik die 'kleine moeite' voor hem niet 'even' wil doen.