.Ik ben ook vegetariër, maar eet ook geen kaas of eieren, maar dat doe ik puur omdat IK HET NIET LUST. Niet dat ik een veganist ben, helemaal niet, ik vind eieren en kaas gewoon walgelijk, ik heb het nooit gemogen, zelfs niet als kind.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Snollygoster schreef:De "wat eet je dan wel nog?" krijg ik zoooo vaak te horen.
Ik ben ook vegetariër, maar eet ook geen kaas of eieren, maar dat doe ik puur omdat IK HET NIET LUST. Niet dat ik een veganist ben, helemaal niet, ik vind eieren en kaas gewoon walgelijk, ik heb het nooit gemogen, zelfs niet als kind.

mensen te eten krijg vraag ik ook altijd wat zij wel en niet graag eten. Volgens mij doodnormaal.
Mijn veganisme (is net een ziekte) staat hier los van.
Selka schreef:@Marjoow, vegetariër zijn lost in zoverre iets op dat voor het eten van plantjes de aarde veel minder belast wordt. Ik geloof dat van het ver-/gebruik van de aarde voor 1 vleeseter zo'n 14 vegetariërs kunnen leven. (gaat nadenken waar precies ik dit gezien had)
Susie1992 schreef:Be al meer dan 15 jaar vegetarisch, mn schoonfam vindt het nog steeds raar.. Ben 4 weken geleden bevallen van een dochter, een klein meisje van 2700 gram, ze zat binnen een week 140 gram boven haar geboortegewicht!! En dat zonder biefstuk!!! Zei ik tegen mn schoonfamilie!! Heb gewoon slagroom haha..
Haha!

Wendy schreef:Snollygoster schreef:De "wat eet je dan wel nog?" krijg ik zoooo vaak te horen.
Ik ben ook vegetariër, maar eet ook geen kaas of eieren, maar dat doe ik puur omdat IK HET NIET LUST. Niet dat ik een veganist ben, helemaal niet, ik vind eieren en kaas gewoon walgelijk, ik heb het nooit gemogen, zelfs niet als kind.
Nou, ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het dan ook lastig zou vinden, als ik een keer voor je zou koken... dus ik snap die vraag eigenlijk heel goed, sorry.
Marjoow schreef:Ik heb niets tegen vetetariers, wel tegen mensen die hun mening over het vegetarier zijn niet goed kunnen onderbouwen. Ik ga graag een discussie aan over wel of niet vegetarier zijn.
WildWings schreef:Ayasha, wat een onzin. Alsof alle vegetariërs zich beter voelen dan niet-vegetariërs. Daarnaast, wat is er mis mee dat de vleesvervangers op vlees lijken? Er is tenslotte geen dier voor gestorven?Marjoow schreef:Ik heb niets tegen vetetariers, wel tegen mensen die hun mening over het vegetarier zijn niet goed kunnen onderbouwen. Ik ga graag een discussie aan over wel of niet vegetarier zijn.
Dit vind ik nou ook zo'n gekke. Ik vraag aan tafel de rest van het gezelschap toch ook niet waarom zij vlees eten.. Waarom zou de vegetariër dan wél moeten uitleggen of kunnen onderbouwen waarom hij of zij dat niet wilt eten?
Marjoow schreef:Dus als jij vegetarier ben omdat je het zo sieluhg vind voor de dieren, maar nog steeds in je hoofd hebt zitten dat al het vleesvee preventief met antibiotica behandeld word, alles in ieniemienie oprot hokjes zit, ja dan stel ik voor dat je je eerst gaat verdiepen voordat je een mening vormt
Ayasha schreef:Wat me vooral ergert aan vegetariërs is dat ze zo ontzettend lichtgeraakt zijn over hun keuze.
Als ik een vegetariër op bezoek zou krijgen zou ik ook vragen wat ze eten. Ik eet niet vegetarisch, heb er dus geen idee van wat ze wel en niet eten. Mijn gerechten bevatten allemaal vis/vlees dus zonder is moeilijk. Wat ik wel geinig vindt is dat ze geen vlees missen en dat zo stoer zeggen met een enigszins hautaine "ik ben beter dan jij want voor mij moeten geen beesten sterven" maar dan wel vleesvervangers eten die verdacht veel op vlees lijken...
Sowieso kan ik slecht tegen die zelfverheerlijking ma goed.
vooral de hamblokjes jummiejummie