Mijn relatie gaat naar de maan..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eeeeef_x

Re: Mijn relatie gaat naar de maan..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 17:06

Geprobeerd een gesprek aan te gaan.. is niet gelukt. Meneer ligt op bed te roepen en schelden..

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:06

eeeeef_x schreef:
Geprobeerd een gesprek aan te gaan.. is niet gelukt. Meneer ligt op bed te roepen en schelden..

Hoe pak je het aan dan? Heb je hem wel de consequenties verteld?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:07

eeeeef_x schreef:

Lekker negeren :evaw:

Negatieve aandacht is ook aandacht,

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:08

eeeeef_x schreef:

Is hij ook bekend met autisme?
Dit komt mij ook griezelig bekend voor... :(

eeeeef_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 17:08

Ja.. ik heb gezegd dat ik mijzelf niet langer laat gebruiken en dat wij samen naar een oplossing moeten zoeken.
Ik moest mijn moedet maar bellen voor een oplossing... ik ben weg gelopen.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:09

en heb je moeder gebeld met de vraag: mam kom me ophalen?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:09

eeeeef_x schreef:
Ja.. ik heb gezegd dat ik mijzelf niet langer laat gebruiken en dat wij samen naar een oplossing moeten zoeken.

Goed dat je dat hebt aangegeven. Maar nu is nog steeds niet duidelijk voor hem en voor jou hoe het verder gaat?

eeeeef_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 17:10

Nee ik zit nu met een peuk op de bank.. Beste middel tegen stress.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:10

Dat hij op dit moment niet normaal kan functioneren wil niet zeggen dat jij dit maar moet pikken!

vuurneon

Lekker bij je oudere eten vanavond? Dat je er even uit bent?

Zilfstar

Selka schreef:
en heb je moeder gebeld met de vraag: mam kom me ophalen?

Zou ik per direct doen!

Je hoeft t niet uit te maken, maar dit is geen goede basis voor jullie als samenwonenden.

musiqolog

Als er echt niet met hem te praten valt, moet je dat ook niet blijven proberen. Bel gewoon je moeder of ze je komt ophalen. (Nu klink ik net zo gemakkelijk als iedereen hier, ik weet het...)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:11

Soms kun je ook beter iemand helpen, door juist even weg te gaan. Nogmaals, de relatie hoef je niet te beëindigen maar de manier waarop het nu gaat, kan anders.

eeeeef_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 17:12

Ik heb gezegd dat ik een gesprek met zijn psychiater wilde.. dat kwam niet goed aan..

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:12

eeeeef_x schreef:

Je vriend verteld je dat je moeder in de ruzie moet betrekken?
Dat is een nieuwe. :D

Ik wens je succes met de situatie. Zoals ik het lees besef je zelf wel dat de situatie ongezond is maar zegt je gevoel nog wat anders. Dat is altijd een nare keuze dan.
Laatst bijgewerkt door Kana op 05-11-13 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:12

eeeef ga lekker naar huis, kom tot rust en bedenk dan pas wat je verder wil
zo kan je vriend ook een paar dagen afkoelen en bekijken hoe hij er over denkt

eerlijk gezegd klinkt het alsof de verhoudingen heel scheef liggen
je vriend gedraagd zich als een kleuter, kan best komen door de drepressie maar als het werkelijk zo beroerd is als je nu schetst, kun jij hem daar nu niet mee helpen en redt hij het zo ook niet zonder opname of zeer goede begeleiding
in ieder geval is dit geen basis om samen te gaan wonen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:13

Lijkt mij wel handig om een keer samen erheen te gaan, maar dat wil hij ook niet?

Jij bent zijn vriendin,niet zijn slaaf, therapeut of wat dan ook. Als hij wil lopen 'puberen" doet ie dat maar lekker ergens anders...
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 05-11-13 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:13

Je bent 17.
Je hoeft niet zíjn ellende ook nog op je te nemen.
Op jouw leeftijd zou je helemaal niet met dit soort problemen moeten zitten!

silmitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:18

Meid, kies even voor jezelf. De relatie waar je nu in zit, komt op mij over als ongelijkwaardig. Dat is de slechtste basis die je kan hebben. Afstand nemen, je lekker door je moeder laten verwennen, richten op je studie en je baantje en je sociale leven (je hebt vast nog andere vrienden en vriendinnen) is mijn advies.
Sterkte

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:20

eeeeef_x schreef:
Ik heb gezegd dat ik een gesprek met zijn psychiater wilde.. dat kwam niet goed aan..

Depressie of niet. Dit klinkt als helemaal niks willen. Dus kan je ook even niks voor hem doen. Probeer je eigen leven even op te pakken, al is het maar voor een paar uurtjes. Ga lekker naar je paardje of met een vriendin naar de bioscoop. Dat hij een depressie heeft betekend niet dat jij die straks ook moet hebben. Kan super besmettelijk zijn hoor, weet ik uit ervaring.

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:22

Kis voor jezelf
Jij bent 17 hij 23 en heeft daarbij ook nog andere dingen. Jij zit op school en werkt en moet daarbij ook nog de financieen op je nemen. Klinkt niet als een gezonde relatie..

En staat je pony te koop om deze reden?

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:26

Ga in ieder geval een paar dagen naar je ouders. Dan kan jij bijkomen, en hij zich realiseren dat a) jij een hoop in huis doet en daar waardering voor moet krijgen, en b) hij niet door te dreinen en drammen zijn zin krijgt.
Depressie of niet, hij moet zijn problemen niet de jouwe maken. Je kunt hem (als je met deze relatie doorgaat) steunen, maar het is zijn depressie. Laat het niet de jouwe worden ;)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:43

JJane schreef:
eeeeef_x schreef:

Depressie of niet. Dit klinkt als helemaal niks willen. Dus kan je ook even niks voor hem doen. Probeer je eigen leven even op te pakken, al is het maar voor een paar uurtjes. Ga lekker naar je paardje of met een vriendin naar de bioscoop. Dat hij een depressie heeft betekend niet dat jij die straks ook moet hebben. Kan super besmettelijk zijn hoor, weet ik uit ervaring.

Uh juist in een depressie willen veel mensen niets omdat ze zich bijna constant somber voelen. Je schrijft alsof het helemaal niets met de depressie te maken heeft, dat kan het zeker wel hebben. Verandert verder niets aan de situatie maar goed..

@ TS. Ik zou even goed zeggen waar het op staat en dan vertrekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:50

Ik ging weg met het bericht dat hij het eerst maar eens met zich zelf moet uitzoeken, als hij weer normaal in het leven staat kun je alsnog eens kijken. Vooralsnog zou ik het hazenpad kiezen.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:12

Geryon schreef:
Uh juist in een depressie willen veel mensen niets omdat ze zich bijna constant somber voelen. Je schrijft alsof het helemaal niets met de depressie te maken heeft, dat kan het zeker wel hebben. Verandert verder niets aan de situatie maar goed..

@ TS. Ik zou even goed zeggen waar het op staat en dan vertrekken.

Maar dat wil niet zeggen dat alle onbehoorlijke gedrag maar op de depressie kan worden geschoven. Het is ontzettend lastig om van een depressie te genezen. Dat gaat zeker niet vanzelf en kost enorm veel energie. En zolang degene die het heeft niks wil, kun je met de beste wil van de wereld niks voor hem doen.