naam van je vriend (niet) gebruiken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Irene_S

Re: naam van je vriend (niet) gebruiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:12

Haha hier kwam ik dus laatst ook achter. Als we in winkels ofzo zijn dan spreek ik hem wel aan met zijn voornaam, maar dat klinkt dan zo "raar" :P. Mij noemt iedereen ook altijd Ireen. Maar luister ook als iemand zegt iedereen of iets wat daar op lijkt hahaha.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:19

In geen enkele relatie sprak ik mijn wederhelft aan met haar voornaam. :')

Ook in openbare ruimtes overigens niet. Zoals bovengenoemd, in een winkel zeg ik ook gewoon 'Babe, wat vind je van deze broek?'
:D

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:31

Mijn vriend is Engels en bij ons is het meestal 'hon' (akorting van 'honey') en als hij me niet hoort, als er iets serieus is noemen we elkaar bij de naam. I vind dat erg raar klinken :7

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:52

Ik gebruik meestal wel zijn naam omdat hij nogal in gedachten verzonken kan zijn, alleen 'schat' trekt hem dan meestal niet uit die trance _O-
Verder wisselt het een beetje. Meestal als ik hem roep gewoon zijn naam, door de kroeg gaan roepen 'Schaaaaat, wil jij nog iets?' vind ik ook weer zo raar := Denk dat het wel redelijk 50/50 uitkomt
Zelfde geldt voor hem, nooit mijn volledige naam, dat niet, maar dat doet eigenlijk niemand. Ik denk ook ongeveer 50/50 :j

karenwrmdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:54

Hier precies hetzelfde! Als mijn moeder mij bij de naam noemde vroeger, had ik weer iets stouts gedaan, en nu elke keer als mijn vriend me bij de naam noemt, schrik ik met de gedachte dat hij ook boos is :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:58

Ik zat vroegah pas echt in de problemen als al mijn doopnamen werden gebruikt :') incl achternaam.
Dan was moederlief echt goed kwaad haha

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:00

Niet bij dr naam, wel bij dr boktnaam :))
En verder schatje/liefje/popje :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:01

Ik krijg ook echt de kriebels als mijn vriend mij Marije noemt :') Kan ik écht niet tegen :n

Hier ook altijd schat, of ons koosnaampje, maar nooit onze echte voornamen. Raar eigenlijk :))

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:02

Wij noemen elkaars namen alleen als we serieus/boos zijn :')

_O-

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:12

Ik noem hem ook nooit bij zijn naam tenzij ik boos op hem ben maar dan is het meer: ROBINNNN!!
Normaal zeg ik meer Roob ofzo. :)

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:13

Ik was bang dat ik de enige was die dit heeft haha! Maar ik noem mijn vriend dus ook nooit bij zijn voornaam... Hij mij dan weer wel en dat vind ik ook niet raar of zo. Ik doe het heel af en toe, als ik hem achterna moet roepen, maar dan vind ik het ook heel raar :P Ik zeg soms wel als hij iets vraagt 'ja hoor schat' o.i.d. maar ook niet standaard.

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:16

Ik noem mijn vriend eigenlijk gewoon wel bij zijn naam, hij mij ook met mijn naam. Meestal is het gewoon "wil je ook wat drinken?", maar om hem nu schatje (*kots*) of liefje te noemen... Nee bedankt.

Ik las een paar pagina's terug dat mensen elkaar in het openbaar zoals de supermarkt schatje noemen. Dat zou ik echt heel raar en klef vinden om te horen als ik daar zou lopen op dat moment.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:19

xConnie schreef:
Ik noem mijn vriend eigenlijk gewoon wel bij zijn naam, hij mij ook met mijn naam. Meestal is het gewoon "wil je ook wat drinken?", maar om hem nu schatje (*kots*) of liefje te noemen... Nee bedankt.

Ik las een paar pagina's terug dat mensen elkaar in het openbaar zoals de supermarkt schatje noemen. Dat zou ik echt heel raar en klef vinden om te horen als ik daar zou lopen op dat moment.

Ik had ook niet verwacht dat bokkers zo klef zouden zijn. Vriend ziet mij aankomen met heel de tijd liefje en schatje. Ik denk dat hij iets naar mijn hoofd gooit ;) We hebben niet voor niets een naam gehad van onze ouders. Die noemen elkaar ook gewoon bij de voornaam.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:20

xConnie schreef:

Precies dat vind ik ook vreselijk :r Helemaal op feestjes ofzo.

In het openbaar noem ik hem ook gewoon bij zijn voornaam. Koosnaampje blijft écht tussen de vier muren van ons huis :')

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:21

Onee helaas ik ben overal Kriet.. In de supermarkt, bij onze vrienden. Vroeger was het Chinees maar na een aantal vreemde blikken is hij overgestapt op Kriet. Achjaa beter dan Liefje, honnepon o.i.d.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:21

Ghehe, in het openbaar is het meer sarcastisch. In de supermarkt ofzo. 'Schatje, jij betaalt toch? :o? '

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:22

Gewoon je tas niet meenemen, werkt veel beter :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:23

Selka schreef:
Gewoon je tas niet meenemen, werkt veel beter :P

Ik pak altijd de boodschappen alvast in :))

Als mijn vriend mij belt tijdens zijn werk, zal ik nooit 'liefje' horen. Zijn van die hele zakelijke telefoontjes :') anders blijft het hem achtervolgen door zijn collega's haha

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:30

Haha ja dat ken ik. Ik noem hem ook wel eens schatje waar zijn collega's bij zijn hoor. Zij weten ook niet dat onze relatie echt zo klef is maar dan kunnen ze hem daar fijn mee pesten :=

Nog zoiets trouwens... Zijn er meer mensen hier die chronisch het woord 'we' vermijden? :o Ik vind dat zo burgerlijk!
Als ik een uitnodiging heb ga ik er niet automatisch vanuit dat vriendje ook mee mag... Of je zult me ook nooit horen zeggen 'Nee, we kunnen niet, we gaan *dit en dat* doen' als ik alleen was uitgenodigd.
Oftewel: mensen die de ikvorm vergeten en alleen nog maar in 'we' praten :=

Vind ik zo hilarisch. Hoorde het laatst nog een vrouw zeggen. 'Nee, we houden eigenlijk niet zoveel meer van ongezond eten'
Wut? Mij maak je niet wijs dat die vent van haar niet geregeld een frikandel speciaal naar binnen schuift :P

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:32

Haha, heel herkenbaar ts :')
Ik vind het ook raar klinken of zo, en maar bij anderen vind ik het weer niet vreemd om zijn naam te gebruiken :+

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:06

Haha heel herkenbaar inderdaad!
Het stomme is dat ik mijn vriend dus 'mop' noem. Als ik 'm roep ook.
Veel mensen vinden het raar geloof ik maar ik kan hem echt geen Remy noemen, dat klinkt zo alsof ik hem op het matje roep :')

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:11

Ik moet hierbij denken aan dat stuk van Herman Finkers:

Het was schatje als het om opruimen ging en Herman als het om... ging! :=

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:38

Ik zeg ook nooit zijn volledige naam, dat klinkt zo streng :') ! Hij heeft wel een korte leuke naam hoor, dus dan speel ik een beetje met zijn naam zodat je een leuke grappige naam krijgt waar een deel van zijn naam ook in zit.
Ik zeg af en toe ook wel eens Pup (zo noem ik hem) of lief en dan mijn verhaal er achter aan.

Maar ben absoluut niet zo'n type dat bij alles roept: ''Lief, luister eens..'' of ''Lieeeefje, eten !'' Of überhaupt nooit zijn naam uit spreekt maar alleen maar koosnaampjes gebruikt, zo ben ik ook niet :P

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:41

Ik noem de naam van mijn vriend zowat nooit (als ik al een vriend heb). Het is bij mijn vrienden 'mijn vriend' en bij hem 'schat', bij zijn vrienden en mijn/zijn ouders zijn voornaam.

De voornaam noemen vind ik persoonlijk heel zakelijk klinken.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:47

Ik gebruik hoofdzakelijk de meest walgelijke koosnaampjes :Y)