Chagrijnig van donkere dagen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 14:45

Ik ben ook wel een nachtmens, maar vind het met de paarden gewoon erg vervelend.. De komende paar weken moet ik 2 verzorgpaarden doen (waarvan 1 2 dagen per week, de ander 4 à 5 dagen), en komende week moet ik iedere dag tot 5 naar school (dus om 6 uur thuis). Verzorgpaarden staan op een wei zonder licht, en op de ponyclub mag het licht alleen aan als er lessen zijn (2x per week 's avonds). Kan dus de hele week vrijwel niks met ze doen. Dinsdagochtend en donderdagochtend 's ochtends vrij, dus dat komt deze week wel goed uit, maar vind het alles behalve fijn :n Hopelijk valt m'n rooster de komende weken mee

silvana84

Re: Chagrijnig van donkere dagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 00:05

Hoe vaak per week onder de zonnebank is gezond? Ik ken meiden die er echt elke dag onder gaan maar ook mensen die zeggen 2 keer per week is de absolute max. Wat raden jullie aan?

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 10:59

Ik ga max 1x per week 15 min in een 'gewone' zonnebank. Zou voor het gevoel graag vaker willen gaan, maar bij meer verbrand ik mijn lichte huidje.
En om nou met zonnebrand op naar de zonnebank te gaan... :')

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 11:08

Pandora2 schreef:
Lijkt wel of je niets meer gedaan krijgt...paardje rijden, stallen proper maken, hooi naar de wei wandelen voor de volgende morgen...lijkt wel of je midden in de nacht nog in de modder loopt te klooien :D

Dat vooral. Op zich vind ik de winter niet zo vreselijk (al heb ik de zomer uiteraard liever :+ ), maar het feit dat je 's avonds na het werk naar je paard gaat en dat je je eigenlijk zit te haasten. Al is haasten niet het juiste woord, maar dat je echt zo denkt van 'oh, ik moet nog snel de stal mesten, paardje binnen halen, hooi geven want het is al donker'. Terwijl je in de zomer nog gerust om 22 uur in die stal staat te schrapen. :D

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 11:52

Zonnebank doet het voor mij niet helaas :(

17u alweer donker!!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 11:54

ik vind het echt erg dat het nu zo vroeg donker is ...
Ik heb dus om 18 uur al het idee dat het beddtijd is (dus 22 uur :S)
Ik heb nu mijn daglichtlamp maar naast de bank gezet zodat ik daar in de avond altijd licht van heb. Ik merk dat ik dat wel heel erg fijn vind

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 11:57

helpt dat echt, zo'n daglichtlamp?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 11:58

voor mij wel. Ik kan mede daardoor nu gewoon fulltime werken ;) En ben een stuk actiever als ik een vast dagritme heb

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 12:00

Hier ook! Kom veel sneller uit bed en voel me ook energieker. :)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 12:06

Mmmm, misschien toch het proberen waard dan! Nog een bepaald merk dat aan te raden is?

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 12:33

arabella2000 schreef:
ik vind het echt erg dat het nu zo vroeg donker is ...
Ik heb dus om 18 uur al het idee dat het beddtijd is (dus 22 uur :S)
Ik heb nu mijn daglichtlamp maar naast de bank gezet zodat ik daar in de avond altijd licht van heb. Ik merk dat ik dat wel heel erg fijn vind

Het lijkt mijn verhaal wel :(:)
Ik heb ook effect van de daglichtlamp. Voornamelijk dat ik 's avonds langer wakker kan blijven. In combinatie met vitamine D merk ik dat ik in het geheel minder moe ben :)

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 12:46

djuulsie schreef:
Mmmm, misschien toch het proberen waard dan! Nog een bepaald merk dat aan te raden is?

Vanuit de slaapkliniek raden ze altijd philips aan. Daar werken ze zelf ook alleen maar mee en daar zijn ze dus ook tevreden over. Zelf gebruik ik dus ook dit merk ;)

Ik heb de philips energylight (ik zie even geen typenummer)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 16:15

Afanaisa91 schreef:

>;) Dat doe ik altijd. Het is vet slecht om zonder creme onder de zonnebank te gaan...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 16:20

Ik mag geen anti zonnebrandcreme gebruiken, anders gaat het het effect van de zonnebank tegen gaat :)

Maar, wel na de douche de huid lekker invetten :)

Ik ga 1 keer in de week: 15 minuten voorkant, 15 minuten achterkant en dan nog 5 minuten op beide zijkanten (heb niet zo'n tosti-ijzer haha, deze laat de zijkanten anders wit als je alleen op rug en buik ligt :+)

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 16:25

ik mag niet onder de zonnebank, ik heb er dus ook geen (anders had ik misschien wel een gehaald ).

Ik heb namelijk heel veel moedervlekken en ik verbrand snel. Dus de kans op huidkanker is dan gewoon groter.
Ik ga trouwens misschien de wake=up ligth van mijn broertje uitproberen. Ik heb er a eens 1 gehad, maar die hielp niet giga veel. Maar misschien nu in combi met de medicijnen en de daglichtlamp wel :P

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 16:36

vuurneon schreef:
Ik mag geen anti zonnebrandcreme gebruiken, anders gaat het het effect van de zonnebank tegen gaat :)

Maar, wel na de douche de huid lekker invetten :)

Ik ga 1 keer in de week: 15 minuten voorkant, 15 minuten achterkant en dan nog 5 minuten op beide zijkanten (heb niet zo'n tosti-ijzer haha, deze laat de zijkanten anders wit als je alleen op rug en buik ligt :+)

En als je nou van die speciale creme gebruikt voor onder de zonnebank? Ik heb altijd die van Australian, krijg je juist een mooi kleurtje van én het beschermt de huid :).

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 16:50

Kan inderdaad, dat van te voren al vet houden :j
Maar ik vet liever na die tijd in, vind ik fijner. Maakt voor mijn huid niet veel uit (vet alleen wel voor die tijd echt even de hele droge gebieden in zoals mijn handen), als het maar na die tijd wordt ingevet.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 18:23

verootjoo schreef:
Afanaisa91 schreef:

>;) Dat doe ik altijd. Het is vet slecht om zonder creme onder de zonnebank te gaan...

De slechte straling die je tegen houdt met zonnebrandcreme... houdt ook de straling tegen waarmee je huid juist vitamine D aanmaakt ;)
Waarmee ik niet zeg dat je niet moet smeren, maar wel dat bepaalde mensen bewust niet smeren (in de winter) :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:02

Zonnebank helpt inderdaad wel iets, ga er elke week even onder.
Heb nu nog een vakantie in het vooruitzicht, dus dat houdt me voor nu op de been. :o :)

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 08:57

Ik had altijd enorm last van een winterdip, het begon altijd vlak voor of na het verzetten van de tijd.
Moe, chago, de hele dag door koud. Heb er zelfs speciale daglichttherapie voor gehad. Die werkte een heel klein beetje, eigenlijk vrijwel niet, zelfs in de kliniek vonden ze mijn resultaten tegen vallen.

Ik heb er dit jaar dus helemaal GEEN last van :? Ben vrolijk, barst van de energie en zit echt lekker in mijn vel.
Ik weet alleen niet waarom :') Ik denk een combi van mijn operatie (sinds de operatie ben ik sowieso minder moe en niet meer chronisch verkouden), ander werk, vitamine D en heel veel sporten (en daarna in de sauna <3 ).
Ik heb sinds een week nu ook een gezichts bruiner, maar daar schijn je geen vitamine D van binnen te krijgen, maar misschien dat t licht toch helpt.

Ik probeer in de weekenden overdag ook zoveel mogelijk buiten te zijn. En soms ga ik als de zon naar binnen schijnt lekker met wat kussen in de vensterbank in het zonnetje liggen <3

Ik ben zelf nog steeds verbaasd dat ik nergens last van heb!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:13

Hoe gaat het hier ondertussen ? Het is zo stil in het topic....ik dacht, laat ik het lijntje nog maar es ophalen :D
Begin langzamerhand aan het " ritme " te wennen... Nog even volhouden en de dagen beginnen weer langer te worden :j
O ja, en heb al vele lekkere haringen en wilde zalmpjes gegeten ! Geeft mij in elk geval al wat meer energie ! ~~}>

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:21

Ik kijk vooral uit naar m'n weekje zon, vlieg zaterdag. :):)

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 22:05

Ik tel af tot de kortste dag van het jaar en dan krijgen we er iedere dag weer een minuut meer daglicht bij :') . Als het maar niet zoals dit jaar tot begin april blijft sneeuwen :o

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:49

Weekje zon ? Ik ben jaloers ! 8-)

Enne...we krijgen geen sneeuw deze winter...heeft de weerman hier zonet voorspeld O:) O:)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:50

Ankie2011 schreef:
Ik tel af tot de kortste dag van het jaar en dan krijgen we er iedere dag weer een minuut meer daglicht bij :') . Als het maar niet zoals dit jaar tot begin april blijft sneeuwen :o

Hoelang hebben wij nog te gaan? :')