wat te doen... Hond aangereden.?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 16:10

antje_vip schreef:
Serieus? Je hebt net iemands dier aangereden en dan wil je ook nog geld aan hun vragen?

Serieus? Als ik de eigenaar van die hond was, dan zou ik toch echt wel even willen checken of de automobilist ook schade heeft en dit oplossen..

Steef

Re: wat te doen... Hond aangereden.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:31

Nu de hond niks heeft vind ik het niet heel raar, uiteindelijk is het wel nalatig gedrag van de eigenaar in mijn ogen. Ik zou wel inderdaad eerst laten checken wat het uberhaupt is, misschien is het wel gewoon stom toeval.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 23:11

Een vriend van me is achter op iemand ingereden omdat die een noodstop moest maken voor een loslopende hond . Zelfs op dat moment iq de eigenaar van de hond aansprakelijk geweest !

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:57

Of omdat ze nu pas echt goed staan te luisteren naar de auto en ineens roepen dat de auto een raar geluid maakt, wie weet deed de auto dat al :o. Een hond weegt lang niet zoveel als dat je een paard boven op je auto geklapt krijgt.
marleen_usar schreef:
Hoeveel weegt een hond, ik denk dat het toeval is hoor dat je auto niet goed loopt.

Maar even over evt. boordcomputer tegenwoordig de nieuwere auto's vanaf 2002 dacht ik zit toch een boordcomputer in? Want voorheen hadden wij een Corsa uit 2002 en zat ook een boordcomputer in.
Kun je zo laten uitlezen (kost zowaar haast niks) en kunnen ze kijken naar problemen, misschien heb je wel iet wat te hard geremd.

Als ik een dier aan zou rijden en eigenaar kwam zijn dier snel ophalen zou ik meer met mijn hoofd bij dat dier zijn dan dat ik aan geld zou denken, maar dat is puur mijn mening.

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:18

Hoe zwaar de hond is weet ik niet, wel dat het zo is dat een klein gewicht aan kilo's gigantisch toeneemt op het moment dat er sprake is van een beweging/snelheid. Door de snelheid komt de "klap" veel harder aan. Daarom mag je ook geen boeken ed. op de hoedenplank leggen. Er zijn toch ook van die simulatiefimpjes over botsingen met auto's bv. als het over kinderzitjes en gordel dragen gaat?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-13 14:58

Steef schreef:
Nu de hond niks heeft vind ik het niet heel raar, uiteindelijk is het wel nalatig gedrag van de eigenaar in mijn ogen. Ik zou wel inderdaad eerst laten checken wat het uberhaupt is, misschien is het wel gewoon stom toeval.

ik heb niet gezegd dat de hond niets had. Hij leek voor mij (in het donker) op dat moment bovenwonderlijk goed te pas. Gezien de situatiedan he?. Dat zegt soms weinig. Zo heb ik ooit een container aangereden (leeg en flinke storm) die zo de weg werd opgeblazen. Kunststof Container had niets... en ik een flinke deuk in de motorkap. Daar heb ik toen geen werk van gemaakt omdat mijn toenmalige studenten auto het wel kon hebben.

@algemeen. Heb hier weinig gereageerd. Wat nalatig. Maar zat er even helemaal doorheen met mijn werk (lees ik droom er zelfs over), de aanrijding en de discussie eromheen was even een flinke druppel geweest. Mijn excusses.

Betaling rond schade wordt geregeld. Mijn dank voor het meedenken!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-13 15:02

Oreo schreef:
Hoe zwaar de hond is weet ik niet, wel dat het zo is dat een klein gewicht aan kilo's gigantisch toeneemt op het moment dat er sprake is van een beweging/snelheid. Door de snelheid komt de "klap" veel harder aan. Daarom mag je ook geen boeken ed. op de hoedenplank leggen. Er zijn toch ook van die simulatiefimpjes over botsingen met auto's bv. als het over kinderzitjes en gordel dragen gaat?

Mijn dank voor de heldere uitleg.. ik zelf wou er nog op reageren. Maar ik zie dat jij dat prima voor mij hebt gedaan.

Vind zo'n opmerking in dezelfde categorie vallen als dat mijn stiefmoeder nog steeds niet snapt dat de remweg toch echt langer is bij 80km/h dan bij 30km/h en dat die 2 sec. regeling daarop in speelt. .... (zij denkt dat wanneer er 1 fictieve auto tussen past het wel oke is, binnen woonerf of op de snelweg) ;(

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 15:39

je zegt dat de schade betaald wordt, verzekeringswerk geworden toch????

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 23:52

XFiemoX schreef:
Of omdat ze nu pas echt goed staan te luisteren naar de auto en ineens roepen dat de auto een raar geluid maakt, wie weet deed de auto dat al :o. Een hond weegt lang niet zoveel als dat je een paard boven op je auto geklapt krijgt.
marleen_usar schreef:
Hoeveel weegt een hond, ik denk dat het toeval is hoor dat je auto niet goed loopt.

Maar even over evt. boordcomputer tegenwoordig de nieuwere auto's vanaf 2002 dacht ik zit toch een boordcomputer in? Want voorheen hadden wij een Corsa uit 2002 en zat ook een boordcomputer in.
Kun je zo laten uitlezen (kost zowaar haast niks) en kunnen ze kijken naar problemen, misschien heb je wel iet wat te hard geremd.

Als ik een dier aan zou rijden en eigenaar kwam zijn dier snel ophalen zou ik meer met mijn hoofd bij dat dier zijn dan dat ik aan geld zou denken, maar dat is puur mijn mening.

ik zou zeker om het dier geven maar toch ook zeker om mijn centen,
heb zo een aanrijding met een andere auto gehad mijn auto in de prak maar ik heb wel verlies geleden. daar gaat je gespaarde geld. :(:)