Lange afstandsrelatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Lange afstandsrelatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 12:08

Ook zonder langeafstandsrelatie woon ik ver bij mijn ouders vandaan (3u) dus wat dat betreft maakthetze niet zoveeluit. Echt emigreren buiten Europa zouden ze wel vervelend vinden denk ik.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 13:11

Mijn pa vond het alleen maar leuk eigenlijk. :D

Ik heb een vriend die zijn vriendin uit Mexico heeft geplukt. 3 jaar op en neer reizen, Mexico-Nederland, Nederland-Mexico.. Naar wat ik vernomen heb zijn ze nu verloofd. Dus het kan wel degelijk!

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 13:35

Er zijn echt nog veel mensen die een lange afstandsrelatie hebben.
Mij valt de vrijdag altijd het zwaarts.. vrijdagavond..
Dan is het "weekend" en moet ik hem missen. Maar zaterdag heb ik stage dus dan gaat die dag gelukkig weer snel voorbij en zo is het weekend ook altijd snel om (gelukkig) en dan nog een paar daagjes school en stage en dan kan ik weer lekker naar mn vriend!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 14:05

Stiekem valt bij mij 'elkaar alleen in het weekend zien' niet echt onder een lange-afstandsrelatie. Zie je elkaar elke dag, dan valt het meer onder samenwonen :P

Neemt niet weg dat het vervelend is als je degene van wie je houdt een paar dagen niet ziet...

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 14:12

Hmmpf ik heb het weer moeilijk :( Ik zit in een rottige thuis situatie en ik kan niet wachten om te verhuizen, ik ben net twee dagen geleden terug gekomen van 3 weekjes bij vriend lief <3

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 16:24

Dikke knuffel, Moflre. :(:)

Ik zit er nog even over na te denken, wat mij nog meer opgevallen is in de tijd dat ik een langeafstandsrelatie had is dat er mensen zijn die dat totaal niet respecteren. Voornamelijk mensen die hun relatie erg dichtbij hebben zeiden mij vaak dat ze niet dachten dat mijn vriend en ik het zouden redden omdat we 'elkaar zo weinig zagen'.
Ik vind het belangrijk dat je tijd voor jezelf hebt in een relatie, dat je dingen alleen kunt doet etc.

Hoe denken jullie daarover?

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 16:31

Ik heb eigenlijk alleen maar positieve reacties gehad. Wel staan mensen vaak zo te kijken :oo Tuurlijk zullen er mensen bijzitten die er niet zo'n grote kans van slagen in zien, maar dat boeit me echt niet.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 16:46

Eigen dingen doen vind ik leuk en belangrijk. Maar ik vind het ook wel heeeeeel fijn om 's avonds bij iemand thuis te komen.

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 16:48

Heb ook een lange afstandsrelatie gehad, met een Amerikaan. Hij komt uit Louisiana en ik woon (nu) in de provincie Groningen.
We hebben het ongeveer 1,5 jaar volgehouden met veel chatten en af en toe bij elkaar op vakantie, maar uiteindelijk heb ik hem maar naar Nederland gehaald. :+ We wonen nu inmiddels bijna 3 jaar samen en ik moet zeggen ... dat bevalt een stuk beter. :D

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 18:09

hallo

ik meld me ook even ik heb dan nog wel geen officieele relatie verder weg, maar op de een of andere manier komt het daar wel op neer iedere x, mijn ouders zeggen vaak ook zoek toch gewoon iemand dichterbij en kies daarvoor.
Maar ja het is gewoon zo dat ik dichterbij nog niemand intressants ben tegengekomen.

ik vermaakte me indertijd gewoon altijd door lekker met mijn werk paardjes en andere diertjes bezig te houden
lekker met vriendinnen en vrienden hier leuke dingen te doen. immers heb je allebei ook gewoon een eigen leven en vooral veel appen was het motto wat ik altijd had.
skypen bellen smsn dat soort dingen.

het verste weg was met een jongen uit suriname die ik had leren kennen via vriendinnen. uiteindelijk vond ik dat te ver weg en zag ik het toch niet zitten ik wou gewoon iemand dichterbij huis.

Nu vind ik ook wel iemand leuk maar diegene woont in Den helder, en ik in Brabant op zich te doen ntl zeker als je het vergelijkt met Suriname maar door wat financiele problemen ben ik niet in staat om veel te gaan reizen, het is nu nog niks serieus en het is nog maar de vraag of het dat wordt maar ik hik toch wel een beetje tegen dat reizen aan en hoe ik dat moet gaan doen.
Qua tijd maakt het reizen niet uit. Afgelopen jaar is mijn knappe paardje helaas tragisch aan haar einde gekomen en dus ben ik momenteel paardloos ga miss wel paardjes van een kennis verzorgen.
Dus het is nog een beetje afwachten allemaal.
maar in principe heb ik dus wel tijd om te reizen.

Echter werk ik in de detailhandel en dus minimaal 1x per maand een heel weekend werken. in de komende maanden moet ik iedere zaterdag of zondag of soms zelfs beiden werken.
hij werkt ook doordeweeks.

Dus het gaat lastig worden om elkaar te kunnen zien, tegelijk denk ik dan tja miss is het dat wel allemaal waard en blijkt hij wel de Ware te zijn om het zo maar te zeggen en dan zou ik nee zeggen ivm afstand..
en dus heb ik toch maar afgesproken om eens te kijken wat er nu precies in zit.
en komt hij ofwel vanavond ofwel volgende week naar mij toe....
Spannend!!!

annuh25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 18:35

Ook ik kom mij hier maar eens bellen. Na 5 jaar geen lange afstandsrelatie te hebben, maar gewoon uit dezelfde stad, ben ik in augustus voor een jaar naar Aruba vertrokken, zonder mijn vriend. Die zit nog gewoon in Nederland.
En ik vind een lange afstandsrelatie maar niks, haha! Het was zeker in het begin even wennen. Gelukkig is hij hier al langsgekomen, ga ik kerst wel vieren in Nederland, en komt hij daarna weer hier langs, maar als ik in juli weer terug ga naar Nederland, ben ik blij dat ik geen lange afstandsrelatie meer heb, haha!

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 21:10

Annuh25: gelukkig is het maar een jaartje :D maar kan me voorstellen dat dat ook heel vervelend kan zijn, zo heb je elkaar dagelijks en dan ineens een jaar niet om zo maar te zeggen.

Fabske: Ja het kost inderdaad wel wat.. maar als het echt je ware is (wat je helaas niet kan ruiken :P) dan heb je het er later zeker voor over gehad, maar goed je weet maar nooit!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:38

Vandaag teruggekomen van mijn vriendje uit een ander landje :D Ik woon in Twente, hij net over de grens bij Maastricht.
Met de bus erbij, ben ik zo'n 3,5-4 uur aan het reizen. En dan haalt hij me op in Maastricht. Van huis naar huis komt er nog 3 kwartier bij. Gelukkig is het met de auto maar 3 uur :D
We zijn nog niet zo lang samen, maar ik kan niet wachten tot we samenwonen <3

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 21:40

Zo dat is ook een eindje! leuk gehad bij je vriendje? :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:41

Amaai, hedde gij een Belg getroffen?

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 22:54

pff valt weer zwaar tegen als je vriendlief weer moet missen -O- ;(

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 23:16

Geloof dat ik me ook wel mag melden.

Ik woon in Hoorn en mijn vriend woont in de omgeving van Rotterdam. 1.35 min met de trein of 1.15 (moet je hard rijden) met de auto. Of het bevalt, nee! Maar ben er nu wel aan gewend. We zijn nu zo'n anderhalf jaar samen. Samenwoon plannen zijn er zeker, kan ook niet wachten tot het moment daar is! Maar we wachten nog even omdat ik daar natuurlijk werk moet hebben, fijn plekje voor mijn paard enz.

Op dit moment heb ik tijdelijk geen verzorgster voor mijn paard, daardoor worden de weekenden samen ook wel heel erg kort.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 23:18

Hoevaak reizen jullie op en neer, Rienn? Om eerlijk te zijn vind ik de afstand niet bepaald schokkend.. ik reisde op een gegeven moment elke dag 2 uur en een kwartier heen en 2 uur en een kwartier terug naar school. :=

Knuffel, FNews.. verdomde zondagavonden. :(:)

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 23:57

Rienn, jij hebt nog echt geluk qua afstand!
Roosch, dankje. Ja idd. This gelukkig maar voor 5 dagen. Maar daarna zie ik hem 3 weken niet. Das wel ff slikken.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 01:02

@Rien respect dat je die kant op wil verhuizen.
Ik ben juist van Dordrecht naar bovenin NH verhuist, maar als ik nu kijk zou ik nooit meer terug willen die kant op.

@Fabske,
Tja als je het niet probeer weet je het niet :+
En ja het is een hoop heen en weer gerij en kost genoeg. Maar als je het om en on doen is het voor beide voordeliger.

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 08:59

Ja dat klopt zeker.
Maar goed ik houdt jullie op de hoogte.
Miss wil hij komend weekend naar mij komen.
Ik laat wel weten wat het wordt is etc haha

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 09:08

Respect voor de mensen met een vriend in het buitenland.. Ik kon het echt niet.. :n Iemand eens per 2 maanden zien was niet voor mij weggelegd..

Nu woon ik in het midden van Nederland, tussen Utrecht en Arnhem in en heb ik sinds ruim 4 maanden een vriend die vlakbij de afsluitdijk in puntje van Noord Holland woont. Anderhalf uur met de auto, 2u met de trein. We zien elkaar elk weekend, lig nu nog bij hem in bed omdat mijn terugreis uit 85% file bestaat.. :Y) Dat is dan weer een nadeel, had je met het vliegtuig geen last van haha! Mensen uit mijn omgeving vinden dit een lange afstandsrelatie, terwijl ik ook de kant ken van het 10u moeten reizen.. Dan kies ik toch liever hier voor.

Anne_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 09:16

Ik meld me ook even :D

Ben nu 2 jaar samen met m'n vriend, hij woont in Zuid-Holland en ik woon in Gelderland.
Ik doe er met de trein ongeveer anderhalf uur over om daar heen te gaan ( Als ns tenminste meewerkt :Y) ) en met de auto zijn we in iets langer dan een uurtje bij elkaar.
We zien elkaar elk weekend en af en toe ook door de week, hij werkt 40u in de week maar ik heb het 'geluk' dat ik op school zit en vaak ochtenden etc. vrij ben en gratis met de trein reis:)

Maar ik ben de weken al aan het aftellen, in februari heb ik een eindstage bij hem in de buurt gevonden voor 3 maanden en daarna is het plan te gaan samenwonen :j

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 09:30

Hangt ook van je omgeving af volgens mij, wat men lange afstand vindt :j. Als je in een omgeving zit waar veel mensen uit huis gaan trouwen of samenwonen, vaak nog met iemand uit hetzelfde dorp, dan is een uur al erg veel. Kom je bijvoorbeeld uit een studentenmilieu waar iedereen op kamers zit, dan is 2 uur reizen praktisch naast de deur :)

En Groningers vinden iets minder snel ver weg dan Amsterdammers :D

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 10:18

Sheran, idd.
Hangt ook van persoon tot persoon af. 3.5 uur in de trein is op een bepaald moment niet zo ver mee. Je raakt het ook wel gewend.