Ben je zwanger? NEE!!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 16:11

Urielle schreef:
Andersom is het trouwens ook niet echt leuk. Ik was net zwanger (en mijn moeder wist het nog niet) toen ze zei dat het maar gelukkig was dat ik niet zo'n moederlijk type was omdat mijn oudere zus wel eerst zwanger moest worden (die kreeg steeds miskramen), als oudste had ze nl. het 'recht' om het eerste kleinkind te baren :+
Zo zout had ik ze nog nooit gegeten :=
Gelukkig bleek mijn zus ook zwanger en heeft ze idd 6 weken voor mij het eerste kleinkind gekregen maar het was ook niet echt de leukste opmerking als je zelf net weet dat je zwanger bent.

Oei dat is inderdaad niet leuk nee..

Lowara

Re: Ben je zwanger? NEE!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 16:22

Ach... Drie maand geleden op een verjaardag was ik al de halve avond aan het praten met een vage kennis, had d'r wijn aangeboden ( nam ze niet) en gewoon lekker aan het kletsen.
Komt er op een bepaald moment een ander bij staan die belangstellend vraagt hoelang ze nog moest werken. Nou... Nog een weekje, en dan begon haar verlof :j

Oeps...... Ze was al 8 maanden zwanger en ik had het niet eens opgemerkt :=
Zware blunder, maar geloof niet dat ze het doorhad ( op hetproberen d'r alcohol te geven na natuurlijk :+ )
Maar goed.. Ze was ook niet een van de slanksten, dat is mijn excuus dan maar...

Nikeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 16:56

Mijn vent wordt enorm kwaad als iemand hem vraagt van nou zijn jullie er al aan toe blablabla.
Die antwoord steevast: We willen wel maar het lukt niet. Zelfs tegen mn schoonmoeder, maar die kan soms ook onnozel uit de hoek komen daarover.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 17:00

als iemand het ooit aan mij zou vragen zou ik eerst een gigantische lachbui krijgen :$ om vervolgens te vragen of ze de eerste 3 jaar oppassen... Ik vind kids vanaf 3 jaar pas leuk (eigenlijk vanaf 5) en heel dat zwanger zijn sla ik ook maar al te graag over.... wordt dus een pleegkindje als het al iets wordt :')

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 17:03

Ik snap dat het vervelend is
Ik zou dat echt nooit vragen.. al zou ik het denken.

Ik heb het ook wel eens hoor. Als ik ongesteld ben, lijk ik net een opblaasvis.
Echt gewoon een ronde buik :+ en dan weeg ik 40 kilo.
Dat ik zelf voor de spiegel sta en denk laten we hopen dat het maar een week duurd :D
Zelfs mijn moeder laatst, je lijkt wel zwanger?? :

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 17:05

Tjonge, dat doet me denken aan een vriendin van me. Heeft ruim een jaar een vriend met Poolse achtergrond, en laatst voor het eerst zijn grootouders ontmoet. Ze kreeg meteen een envelop in de hand gedrukt met "alvast een kleine bijdrage voor de bruiloft en het eerste kleinkind" >;) Terwijl er helemaal geen plannen in die richting zijn (sterker nog, ze wil helemaal nooit trouwen en waarschijnlijk ook geen kinderen).

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 17:10

Heel herkenbaar... zal wel aan de leeftijd liggen! (29)
Maar ik moet er wel bij zeggen dat ze aan mij meestal niet vragen of ik zwanger ben. Wel krijg ik vaak de vraag wanneer wij nou eens aan kinderen gaan beginnen. En als ze dat niet vragen, dan krijg ik de vraag wanneer ik nou eens ga trouwen. Vrienden om ons heen trouwen en krijgen kinderen en dan wordt er van je verwacht dat je ook 'meedoet'. Ook omdat ik nu al 8 jaar samen ben met mijn vriend vinden ze dat het wel tijd wordt. Ik vind het nooit leuk om te moeten verklaren waarom ik nog niet ga trouwen of zwanger ben. Ik maak zelf wel uit wanneer ik dat doe! En als het zover is dan laat ik ze dat echt wel weten.
Blijkbaar zijn mensen bang dat ze 'het nieuws' niet te horen krijgen als het echt zover is.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 17:12

Hier ook de vraag, vriendlief en ik zijn net een jaartje samen, maar nogal snel gaan samenwonen..
Vraag ik met stappen eens een cola km mee te beginnen; ' je bent toch niet zwanger?!'

Nu kan ik wel eems een opblazen buik hebben, maar kan daar ook goed gebruik van maken! Dus inderdaad nwr alsof gedaan, halve avond avond vol gehouden! :')

Ik vind het ook asociaal km te vragen, maar de baby foto's op facebook ed net zo asociaal!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 17:26

xSlvna schreef:
Wilde ook eens aan een vrouw zeggen 'So hey, dat duurt ook niet meer lang hè', maar in het gesprek zei ze toevallig dat ze geen kinderen kon krijgen, fieuw, ik blij dat ik niks gezegd had. :oo

Maar sorry, het is toch niet onze schuld dat anderen zwanger uit zien? Bekijk het positief, de meeste mensen zijn zo vet waardoor je duidelijk ziet dat het geen baby-buik is, als je wel een babybuik lijkt te hebben is dat toch maar goed?

Wauw, dat is nog eens ''Het valt toch best mee, zíj zijn nog veeeeel erger hoor! Wees blij dat je niet zo bent'' :r

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 19:41

Barbabientje schreef:
maar de baby foto's op facebook ed net zo asociaal!

Waarom dat?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 20:45

Van die mensen die op facebook alléén nog maar halfnaakte zwangerschapsshoots (oh please, NOBODY wants to see THAT) en na de geboorte alléén nog babyfoto's posten gaan naar de lijst met "kennissen".
Ik delete ze uit beleefdheid niet helemaal, maar ik zou er niet om malen als ze mij deleten. :Y)
Gelukkig zijn er in mijn leeftijdscategorie nog niet zoveel...

Af en toe een babyfoto vind ik geen probleem hoor, ik heb zelf niets met die kleine herrieschoppers :D, maar ik gun een ander zijn geluk. :)

Ik heb een collega van nauwelijks ouder dan ik die 'de vraag' ook nogal vaak krijgt trouwens, terwijl ik echt niets aan haar zie... Sommige mensen zijn gewoon een beetje blind misschien. :P

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 20:49

Af en toe een foto'otje kan geen kwaad, maar er zijn idd mensen die compleet veranderen in hersenloze mensen die alleen nog maar koelie koeschie kunnen zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 20:52

Ja en dat heb ik weer met mijn katten. Ik zet elke dag wel een debiele foto van mn kat op fb geloof ik :') maar ik word gelukkig wel in mn waarde gelaten. Zoals ik dat ook doe bij de moeder- moeders op mn fb.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 20:55

Ik heb het "ben je zwanger" gehoord vanaf mijn twintigste ofzo en ik ben nu 52 en krijg nog de vraag...
Maar ik maak er lekker misbruik van. Zitplaats in de bus en trein, door de snelkassa...
Overal waar zwangeren sneller doorkunnen of wel kunnen zitten leg ik mijn hand even op mijn buik...
Tja, als je de lasten hebt, waarom dan niet de lusten pakken?

En voor de goede orde, het heeft niks met gewicht te maken, toen ik jong was, was ik graatmager met een buikje en nu ben ik wat voller met hetzelfde buikje.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 20:57

Tja, op mijn FB staat volgens mij ook niet echt iets interessanters dan nieuws over mijn kinderen en over mijn paarden wat menigeen van mijn kennissen geen zak interesseert vrees ik :=
Maar eerlijk gezegd laat het me ook koud wat zij vanavond eten en dergelijke voor een ander misschien wel boeiende dingen en als ergste: de enorme verzuchtingen of woedende uitroepen hoe stom het allemaal wel niet is, om als er mensen vragen wat er aan de hand is iets te posten als 'laat maar'. Post het dan niet :roll: (zo frustratie er ook weer uit hahaha)
Maar ik snap niet waarom het asociaal is, je zet toch op je FB wat op dat moment je gedachten bezig houdt, je beledigt er toch niemand mee?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 22:21

Ik vind het ook niet asociaal hoor, alleen irritant, maar goed, wegklikken en probleem opgelost. :P
Iemand anders vond het asociaal, weet niet meer wie.
Zet er zelf ook maar weinig op, maak me niet de illusie dat mensen geïnteresseerd zijn in mijn avondeten, studiefrustraties, ov-frustraties, nieuwe jas...

Haha, Lusitana, slim bekeken! Zou ik ook doen hoor, de lusten bij de lasten nemen. :P