Storm op komst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:13

hittepit_12 schreef:
Haha ja idd,vanmiddag even op de dijk geweest,en daar was de zee al lekker roerig..

morgen kan je vast lekker tegen de wind in hangen op de dijk bij Den Helder :))

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:14

Misschien een domme vraag, maar mijn konijn staat buiten en mijn ouder zeggen dat dit zo kan blijven voor morgen. Maar ik durf dat zelf niet aan. Moet ik morgen ochtend even iets klaarmaken voor binnen en hem even binnenhouden?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:14

Jeetje Nagano, dat is echt gekkenwerk!

Onze trampoline schuift bij dit soort stormen ook een eind.. De rest is allemaal binnen in de schuren gezet, tuinstoelen etc.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:16

eclair98 schreef:
Misschien een domme vraag, maar mijn konijn staat buiten en mijn ouder zeggen dat dit zo kan blijven voor morgen. Maar ik durf dat zelf niet aan. Moet ik morgen ochtend even iets klaarmaken voor binnen en hem even binnenhouden?

Dat ligt helemaal aan je hok en waar het staat. Het is niet echt koud buiten dus het kan weinig kwaad als je hem binnen neemt (vanwege temperatuurverschil) in ieder geval. Dus dat kan je doen als je het niet vertrouwd.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:17

Ons konijnenhok is afgelopen voorjaar een keer omgewaaid en aangezien het nu nog een stuk harder gaat waaien heb ik het zekere voor het onzekere genomen en ze met hun hok naar binnen verhuisd (in de schuur) voor nu even. Echt leuk vinden ze het niet (ze hebben normaal gesproken een ren van 80 M2) maar het is maar even niet anders!

De paarden heb ik nu ook allemaal op stal gezet en ik denk dat ze morgen een dagje binnen blijven. Dat gebeurt normaal echt nooit, maar we hebben oude hoge bomen om de wei en om de paddock en ik vertrouw ze voor geen meter eigenlijk. Ook waren de paarden vanmiddag al stapelgek buiten, dus ik denk dat ik ze er geen plezier mee doe buiten morgen. Helaas heb ik een late dienst morgen, dus als de storm gezakt is, ben ik niet thuis. Het is maar even niet anders.
Laatst bijgewerkt door Muronia op 27-10-13 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:18

Hier hangt de storm ook in de lucht.

Ik heb altijd problemen met de NS, dus ik heb al studiegenootjes geregeld die aantekeningen voor me kunnen maken als het weer zo erg wordt dat ik niet/heel laat op mijn bestemming aankom. :+ Op dit soort momenten ben ik toch wel blij dat ik geen paard heb, ik zou me bij elke windstoot al zorgen maken. :')

eclair98

Re: Storm op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:20

(ik weet niet hoe op de wind), het hok staat in onze tuin die is ingesloten door huizen.

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:21

Nou ik ben benieuwd wat Nederland ons morgen gaat brengen :+
Ene keer is het écht storm, andere keer is het wat hardere wind dan normaal..
Weet iemand toevallig iets over Arriva? En dan heb ik het over de treinen.
Iemand die toevallig over het traject Geldermalsen - Dordrecht reist morgenochtend?

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:21

Ik heb mijn paardje voor vannacht maar binnen gezet, kijk het morgen wel aan of ik haar naar buiten gooi.
Een dagje op stal kan ook niet zo veel kwaad :p normaal staat ze dag en nacht buiten tot eind oktober en stal vind ze gelukkig ook wel fijn. Ben wel blij dat ik niet met de trein hoef morgen :)

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:22

eclair98 schreef:
(ik weet niet hoe op de wind), het hok staat in onze tuin die is ingesloten door huizen.

Ik zou lekker je konijn binnen halen. Beter het zekere voor het onzekere nemen voordat je konijnenhok straks weg vliegt :P

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:23

Het waait hier ook al aardig. Nu best wel wat zenuwachtig om morgen te fietsen met zware schooltas :=

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:24

Nagano schreef:
zit meer over me zelf in ik moet om 3 uur de krant lopen mijn paardjes kunnen binnen schuilen !!

3 uur snachts!!!!?????

wij wonen dichtbij de kust... ik moet elke ochtend een lang stuk fietsen ergens met sloot aan 2 kanten en vrij spel voor de wind... mocht gelukkig met een vriendin met de bus.
mijn vader had vandaag een hardloop clinic op het strand zou eerst morgen zijn maar toch verzet.

Waldemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:28

ik maak me niet te druk.....ik merk het wel als ik wakker word morgen. Mijn paardje staat in een degelijke pensionstal dus die redt zich wel! hoop alleen dat er niet teveel rotzooi de weg op waait, vind ik altijd zo eng rijden!

Fireheart

BenteMaxime schreef:
Iemand die toevallig over het traject Geldermalsen - Dordrecht reist morgenochtend?

Arriva tweette net het volgende;

''Arriva rijdt morgen volgens de reguliere dienstregeling. Bij veranderingen in de dienstregeling infomeren wij u via twitter en arriva.nl.''

Treinen rijden dus gewoon, maar ik zou toch voor de zekerheid even de site in de gaten houden morgen!

Zeepsop

Urielle schreef:
Onze trampoline is vorige nacht al een eind opgeschoven (loeizwaar ding) dus ben benieuwd waar hij dit keer belandt. Ook de tuintafel en stoelen gingen al over het erf maar die zijn maar plastic dus dat is wel normaal.

Succes met de kranten Nagano

Oh ja de trampoline.. moet maar kijken wat ik met dat ding ga doen morgen. Als het te erg wordt moet ik maar hopen dat ik dat ding in mn eentje op de kop krijg want mn ouders moeten wel gewoon werken. :')

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:30

mijn paardjes blijven mooi buiten, maar ik ga voor de zekerheid toch maar niet die 20 km tussen de weilanden door fietsen :+

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:30

Adindaa schreef:
BenteMaxime schreef:

Arriva tweette net het volgende;

''Arriva rijdt morgen volgens de reguliere dienstregeling. Bij veranderingen in de dienstregeling infomeren wij u via twitter en arriva.nl.''

Treinen rijden dus gewoon, maar ik zou toch voor de zekerheid even de site in de gaten houden morgen!

Thanks!
Had al op de site gekeken maar daar stond nu nog uiteraard niks op. Hou de twitter/Facebook morgen wel even in de gaten. Ben benieuwd. Hoop op minimaal 20 minuten vertraging, dan mis ik het eerste uur en hoef ik niet te mesten op school :+

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:32

Over de paarden maak ik me niet zo heel erg zorgen dit keer.
Wel benieuwd hoe ze hier naar school gaan komen met de fietsjes.
Scholieren he.
Niet de paarden.

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:32

word leuk fietsen morgen..

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:33

ik maak me ook wel iets zorgen, mijn paard staat in een plantenkas..........boven de boxen zit wel een houten dak en daarboven glas
voor de stal op 3 meter ong staat het stro
maar mochten de dakramen sneuvelen waait het glas toch de boxen in

ze hebben wel voorzorg maatregelen genomen en de ramen op een kier gezet zodat de wind eruit kan ,maar toch.....je weet maar nooit -O-

zo kan je het een beetje zien, echt pal boven de boxen zit een houten plafond en daarboven het glazen dak.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door mirgino op 27-10-13 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:33

XxLMMxX schreef:
Over de paarden maak ik me niet zo heel erg zorgen dit keer.
Wel benieuwd hoe ze hier naar school gaan komen met de fietsjes.
Scholieren he.
Niet de paarden.

_O-

mistery30

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:34

Hier komt vannacht de storm al, durf niet te slapen met al die bomen om ons heen

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:35

BenteMaxime schreef:
Thanks!
Had al op de site gekeken maar daar stond nu nog uiteraard niks op. Hou de twitter/Facebook morgen wel even in de gaten. Ben benieuwd. Hoop op minimaal 20 minuten vertraging, dan mis ik het eerste uur en hoef ik niet te mesten op school :+

haha geen probleem!
Voor vertraging kan je misschien beter via de NS gaan :')

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:35

Gelukkig hebben wij de tuintafel ed al opgeruimd. Beide auto's staan altijd onderdak, die van mij op het werk ook.
Konijn blijft ook buiten, die staat achter op het terras heel stevig en veilig.

Maar me meer zorgen over de rit naar het werk morgenvroeg en over vriendlief die met de vrachtauto op pad gaat. De katten zitten lekker binnen, die zullen wel de hele dag blaadjes staren op de vensterbank :+

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:36

Wat ben ik blij dat voor een groot gedeelte de weide en schuilhokken omringt zijn door maisvelden of andere velden. Pas aan de andere kant van de weide staan er enkele bomen aan de andere kant. Heb hem alvast een extraatje gegeven en nog wat extra stro gelegd. Ben benieuwd wat het morgen hier zal geven aan de kust in België. Ik ga na 13u eens tot daar rijden om te kijken hoe hij het stelt. Normaal gezien zou het ergste dan voorbij moeten zijn. Paardje staat gelukkig iets meer landinwaarts