Leeuwarden tips en trics

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yvankaxx

Re: Leeuwarden tips en trics

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:39

Welkom Johanna!
Dankzij dit topic ben ik in contact gekomen met EngeltjeS, en dat heeft toch wel een vriendschap opgeleverd. Dus wie weet wat dit topic jou brengt! :D

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:43

Yvankaxx schreef:
Welkom Johanna!
Dankzij dit topic ben ik in contact gekomen met EngeltjeS, en dat heeft toch wel een vriendschap opgeleverd. Dus wie weet wat dit topic jou brengt! :D

Echt super gezellig!!! *\o/*

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 16:16

Yvankaxx schreef:
Welkom Johanna!

Ik was vandaag nog in Oenkerk! :D Een racefiets gekocht bij iemand en bij dat winkeltje geweest in Giekerk (?) met allemaal tweedehands spulletjes!

Ik woon onderhand bijna 2 maanden hier en het bevalt me supergoed! Heb hele mooie spullen bij de kringloop op de kop getikt o.a. een piano en ben nu weer opzoek naar een nieuwe baan. En begin mijn draai hier wel te vinden!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:45

Ik ben laatst (oudjaarsdag) bij de kringloop geweest, toen was hij helaas dicht! Dit weekend maar weer eens proberen. :)

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:17

Fred_Kroket Bij die winkel fan Tryn? Ben ik nog nooit geweest, shame on me :o Leuk dat je in mijn dorpie bent geweest :D

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 19:38

Yvankaxx schreef:
Fred_Kroket Bij die winkel fan Tryn? Ben ik nog nooit geweest, shame on me :o Leuk dat je in mijn dorpie bent geweest :D

Ja! Heel leuk klokje, zes mooie glazen en een vaasje voor 12,50... Superleuk en mooi initiatief!

@Wuis, de kringloop (de Estafette) is echt superleuk, mijn complete interieur incl piano komt van de kringloop! Als je er van houd is het echt een aanrader!

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:16

Ik woon ook in Leeuwarden :)
Leuke plekken om uit te gaan zijn er zat, ik vind poolen erg leuk, was laatst bij en hele leuke maar ik ben de naam even kwijt..
Als je een keer echt lekker wilt eten: Humphreys:) voor iets van 25 euro pp drie gangen menu's, erg lekker.

Ik vind Leeuwarden zo'n leuke stad, woon er nu 3,5 jaar en wil er eigenlijk niet meer weg:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:41

Bedankt voor de tip! Ik kende daar tot nog toe alleen die kringloop xxl (in het centrum). Maar ben er dus nog nooit in geweest. Is die uberhaupt nog wel open? Het zag er toen erg verlaten uit.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:32

Ik woon inmiddels niet meer in Leeuwarden, ben gestopt met m'n studie :o

Oenkerk kom ik overigens heel vaak Yvankaxx, m'n opa en oma wonen daar :D

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:44

Oeh Smee! Waar wonen ze ongeveer? Mag ook in pb :j

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:50

Bij de rugbyvelden heb je overigens nog een leuke kringloopwinkel. Zit achter de AH XL.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-14 21:56

Weet iemand nog leuke wandel gebieden voor de hond? Ik woon zelf dus aan de noordkant van Leeuwarden, bij het Cambuurstadion. Ik heb hier dichtbij wel een losloopgebied voor het dagelijkse rondje maar wat is in de buurt nou een mooi natuurgebied.

Ik heb beschikking over een auto dus het mag wel op een klein eindje rijden zijn! En anders kan mijn hond in de mand op de fiets.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 22:14

Groene ster kun je lekker lopen (richting Hardegarijp) :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 22:32

Groene ster inderdaad! Is niet zo ver. :)

Johanna01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 16:41

Ik ben al aardig aan het inburgeren :) Carlo is verhuisd
naar een stal in de buurt & heb inmiddels 2 baantjes, dus
komt allemaal goed haha.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:51

Fred_Kroket schreef:
Weet iemand nog leuke wandel gebieden voor de hond? Ik woon zelf dus aan de noordkant van Leeuwarden, bij het Cambuurstadion. Ik heb hier dichtbij wel een losloopgebied voor het dagelijkse rondje maar wat is in de buurt nou een mooi natuurgebied.

Ik heb beschikking over een auto dus het mag wel op een klein eindje rijden zijn! En anders kan mijn hond in de mand op de fiets.

Groene Ster idd of het Leeuwarder bos :) beide zijn ook stukken losloopgebieden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 22:41

Ik moest vandaag naar liwadden (schrijf ik het goed XD) en meteen een blokje gelopen vindt het centrum zooo mooi :P. Over de kelders gelopen echt zonde dat 1 pand al weggehapt is maar ernaast stond een gevel en die was ook niks meer :P . Half verdwaalt nog wat rondgelopen en nog net op tijd de trein gehaald :P . Donderdag mag ik weer naar lwd dus dan eens kijken waar nog meer mooie pandjes zijn :D

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 11:34

takkie_muis schreef:
Ik moest vandaag naar liwadden (schrijf ik het goed XD) en meteen een blokje gelopen vindt het centrum zooo mooi :P. Over de kelders gelopen echt zonde dat 1 pand al weggehapt is maar ernaast stond een gevel en die was ook niks meer :P . Half verdwaalt nog wat rondgelopen en nog net op tijd de trein gehaald :P . Donderdag mag ik weer naar lwd dus dan eens kijken waar nog meer mooie pandjes zijn :D

Hahaha! Wat leuk! Het centrum is inderdaad heel mooi en gezellig, richting de Oldenhove zijn ook leuke straatjes en de bibliotheek is ook erg mooi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 18:21

Fred_Kroket schreef:
takkie_muis schreef:

Hahaha! Wat leuk! Het centrum is inderdaad heel mooi en gezellig, richting de Oldenhove zijn ook leuke straatjes en de bibliotheek is ook erg mooi!

Oldehove is die kerk toch? Ik als jouster en leeuwarden is nogal een wereld van verschil :') In [plaats] is alles gesloopt in de loop der tijd en in LWD staat nog alle mooie panden , kan wel uren blijven kijken haha . De bieb is dat het mooie gebouw met die trappen als je bij de kruidvat naar buiten gaat en dan rechts en dan rechtdoor?

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 18:27

In de zomer vind ik het ook zo fantastisch in de prinsentuin! <3
Ga altijd met een vriendin touren met de rubberboot. Lekker door de grachten even een pitstop bij Bagels&Beans icecoffee mee en we kunnen weer! Kijk nu al weer uit naar de zomer!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 18:34

Néééé!!! De Oldehove is geen kerk..
Maar de grote scheve toren (bij de Prinsetuin) ooit bedoeld als vuurtoren..

De bieb zit indd in het oude beurs gebouw op de plek die jij beschrijft.. :)

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 18:54

roxiie schreef:

Hij is niet bedoeld als vuurtoren toch? Het is een scheefgezakte kerktoren, je ziet ook de vorm van de kerk nog als je op het plein kijkt. Het is wel een soort fabeltje dat er een vrouw op een terp zat waar de oldenhove nu staat en er een kerktoren kwam aandrijven via de Middelzee.

De straatjes rondom de Oldenhove zijn ook heel leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 19:09

Ooh sorry -kruipt in hoekje- :')

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 19:50

Fred_Kroket schreef:
roxiie schreef:

Hij is niet bedoeld als vuurtoren toch? Het is een scheefgezakte kerktoren, je ziet ook de vorm van de kerk nog als je op het plein kijkt. Het is wel een soort fabeltje dat er een vrouw op een terp zat waar de oldenhove nu staat en er een kerktoren kwam aandrijven via de Middelzee.

De straatjes rondom de Oldenhove zijn ook heel leuk!

De plaats waar de toren staat, is de plek waar 'vroegâh' de middelzee zo ongeveer 'het land raakte'.
Als ik me niet vergis heb ik in het historisch centrum Leeuwarden ooit een opschrift gelezen waarin de oorspronkelijke bedoeling een vuurtoren zou zijn, maar door de snelle uitbreiding van de stad (en dus het terug dringen van het water) deze functie nooit daadwerkelijk vervul heeft. Het was een oud document (in Nederlandsche taal geschreven :') ) wellicht dat het iets met het fabeltje wat jij noemt te maken heeft..

Het is nu iig geen kerk (meer).

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 15:30

roxiie schreef:
Het is nu iig geen kerk (meer).

Hij is wel bedoeld als kerktoren het is zelfs een kerk geweest maar dat is verloren gegaan in de loop der eeuwen ik ben er een paar keer in geweest en spelen ze een heel mooi geprojecteerd verhaal af over de toren. Het is een ondergrondse parkeerplaats geworden ;) En het vuurtoren verhaal is een fabeltje ;)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Oldehove_(gebouw)