Dankzij dit topic ben ik in contact gekomen met EngeltjeS, en dat heeft toch wel een vriendschap opgeleverd. Dus wie weet wat dit topic jou brengt!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Yvankaxx schreef:Welkom Johanna!
Dankzij dit topic ben ik in contact gekomen met EngeltjeS, en dat heeft toch wel een vriendschap opgeleverd. Dus wie weet wat dit topic jou brengt!
Yvankaxx schreef:Fred_Kroket Bij die winkel fan Tryn? Ben ik nog nooit geweest, shame on meLeuk dat je in mijn dorpie bent geweest
Fred_Kroket schreef:Weet iemand nog leuke wandel gebieden voor de hond? Ik woon zelf dus aan de noordkant van Leeuwarden, bij het Cambuurstadion. Ik heb hier dichtbij wel een losloopgebied voor het dagelijkse rondje maar wat is in de buurt nou een mooi natuurgebied.
Ik heb beschikking over een auto dus het mag wel op een klein eindje rijden zijn! En anders kan mijn hond in de mand op de fiets.
takkie_muis schreef:Ik moest vandaag naar liwadden (schrijf ik het goed XD) en meteen een blokje gelopen vindt het centrum zooo mooi. Over de kelders gelopen echt zonde dat 1 pand al weggehapt is maar ernaast stond een gevel en die was ook niks meer
. Half verdwaalt nog wat rondgelopen en nog net op tijd de trein gehaald
. Donderdag mag ik weer naar lwd dus dan eens kijken waar nog meer mooie pandjes zijn
Fred_Kroket schreef:takkie_muis schreef:Ik moest vandaag naar liwadden (schrijf ik het goed XD) en meteen een blokje gelopen vindt het centrum zooo mooi. Over de kelders gelopen echt zonde dat 1 pand al weggehapt is maar ernaast stond een gevel en die was ook niks meer
. Half verdwaalt nog wat rondgelopen en nog net op tijd de trein gehaald
. Donderdag mag ik weer naar lwd dus dan eens kijken waar nog meer mooie pandjes zijn
Hahaha! Wat leuk! Het centrum is inderdaad heel mooi en gezellig, richting de Oldenhove zijn ook leuke straatjes en de bibliotheek is ook erg mooi!
roxiie schreef:Néééé!!! De Oldehove is geen kerk..
Maar de grote scheve toren (bij de Prinsetuin) ooit bedoeld als vuurtoren..
De bieb zit indd in het oude beurs gebouw op de plek die jij beschrijft..
Fred_Kroket schreef:roxiie schreef:Néééé!!! De Oldehove is geen kerk..
Maar de grote scheve toren (bij de Prinsetuin) ooit bedoeld als vuurtoren..
De bieb zit indd in het oude beurs gebouw op de plek die jij beschrijft..
Hij is niet bedoeld als vuurtoren toch? Het is een scheefgezakte kerktoren, je ziet ook de vorm van de kerk nog als je op het plein kijkt. Het is wel een soort fabeltje dat er een vrouw op een terp zat waar de oldenhove nu staat en er een kerktoren kwam aandrijven via de Middelzee.
De straatjes rondom de Oldenhove zijn ook heel leuk!
roxiie schreef:Het is nu iig geen kerk (meer).