Daklozen, daklozenkrant etc.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Flower86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 18:40

Geld geven doe ik ook liever niet. Een zwerver vroeg een keer om een euro ik zei dat heb ik niet wel een boterham. Hij dacht even na en zei met kaas? Ik zei nee met worst, oh nou dat was ook goed. :) En een mevrouw die altijd bij de AH staat heb ik mijn kerstpakket gegeven. Die mevrouw begon gewoon te huilen zo blij was ze. Kijk dat geef ik liever dan geld, en als dit niet willen aannemen ben ik van mening dat ze ook geen geld nodig hebben.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 18:50

Ik heb een tijdje geleden nog gehad dat ik op een station zat, beetje klooien met m'n telefoon, je kent het wel. ;)
Ik stop mijn telefoon weg en ineens loopt degene die een bankje verderop zat naar me toe en vraagt of hij wat mag vragen.
Uiteraard mocht dat en hij vroeg om geld voor de nachtopvang.
Ik gaf aan dat ik dat niet had, begint hij over die dure telefoon en tas en dat ik vast wel geld had. >;)
Heb gezegd dat ik dat dus niet had en zo wel dat het dan alsnog mijn keuze zou zijn om hem wat te geven of niet. :evaw:
Gelukkig kwamen er toen meer mensen het perron op en is hij daar gaan bedelen, maar ik voelde me er niet echt prettig bij. :o

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 18:56

lor1_1984 schreef:
Ik heb een tijdje geleden nog gehad dat ik op een station zat, beetje klooien met m'n telefoon, je kent het wel. ;)
Ik stop mijn telefoon weg en ineens loopt degene die een bankje verderop zat naar me toe en vraagt of hij wat mag vragen.
Ik gaf aan dat ik dat niet had, begint hij over die dure telefoon en tas en dat ik vast wel geld had. >;)
Heb gezegd dat ik dat dus niet had en zo wel dat het dan alsnog mijn keuze zou zijn om hem wat te geven of niet. :evaw:
Gelukkig kwamen er toen meer mensen het perron op en is hij daar gaan bedelen, maar ik voelde me er niet echt prettig bij. :o

Maar dat vind ik ook gewoon asociaal gedrag. Dakloos of niet. Kan mij voorstellen dat je je daar niet prettig bij voelde.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 18:58

Ojajoh schreef:
Nou ik draag niet bij aan een onbeheersbare verslaving
Die slecht voor je is en je in sommige gevallen verder van verbetering af zet

Ik snap je bericht heel goed hoor en wat ik nu zeg is niet zozeer specifiek aan jou gericht, maar ik denk dan "wie ben ik (of een ander) om over het leven van die persoon te beslissen. Om te beslissen wat goed en wat niet goed voor hem/haar is."

lor1_1984

Re: Daklozen, daklozenkrant etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 19:00

Ik volg Ojajah wel.
Ik heb echt een gruwelijke hekel aan alcohol- en drugs gebruik en zal dat ook niet sponsoren.
Mocht het eens voorkomen dat ik besluit een dakloze te helpen dan zal het zijn door voedsel/drinken of bijv een oude jas/vest oid te geven, maar geld geef ik niet. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 19:09

lor1_1984 schreef:

Had gezegd dat je geen geld had omdat dat allemaal op was aan die dure telefoon en tas. :))

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 19:26

Het gaat mij er niet zozeer om wat ze met (eventueel) geld doen - hoewel ik absoluut geen voorstander ben van roken en overmatig alcohlgebruik - maar meer dat iemand geld vraagt met als reden dat hij honger heeft, om vervolgens aangeboden voedsel te weigeren met de mededeling dat dat niet de bedoeling is. Tja, dan heb je blijkbaar niet heel erg veel honger en wil je geld voor iets alders. Prima, maar wees daardan eerlijk over :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 19:30

Doanique schreef:
lor1_1984 schreef:

Had gezegd dat je geen geld had omdat dat allemaal op was aan die dure telefoon en tas. :))

zo bijdehand was ik op dat moment niet. :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 20:27

MoriMann, zit wat in, aan de andere kant zijn er wel degelijk veel mensen die er dus eisen aan stellen, en volgens mij is op straat leven toch meer overleven dan eerlijk en open en principieel netjes zijn.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 20:31

Ik geef niks, want ik zag dat die gebracht werd door iemand met zelfde uiterlijk met een mooie auto van het merk Mercedes........... en het heeft zelfs een iphone........

En die persoon die er staat te bedelen ziet er gewoon erg goed uit.

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 20:37

ik geef ook niks, de daklozen ook een uitkering, en dat heb ik van mijn woonbegeleiding en die heeft met daklozen gewerkt. verder kan ik het zelf heel goed gebruiken

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 20:37

ik geef ze op warme dagen , wat te drinken.
verder geef ik niets.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 21:30

De accordeon-jongen hier bij de AH geef ik altijd wel iets.
Geld, wat drinken of een bakje kibbeling. :+

De krantverkoopsters hier zijn ronduit irritant, blokkeren je de weg met hun spul.
Die worden hier trouwens ook uitgezet door een krantjesverkoperspooier met dikke Mercedes.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 21:41

annepaardoes schreef:
Ojajoh schreef:
Nou ik draag niet bij aan een onbeheersbare verslaving
Die slecht voor je is en je in sommige gevallen verder van verbetering af zet

Ik snap je bericht heel goed hoor en wat ik nu zeg is niet zozeer specifiek aan jou gericht, maar ik denk dan "wie ben ik (of een ander) om over het leven van die persoon te beslissen. Om te beslissen wat goed en wat niet goed voor hem/haar is."

Klopt....maar niet met mijn centen ;)
daar bepaal ik altijd nog over

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 21:45

tones schreef:
De accordeon-jongen hier bij de AH geef ik altijd wel iets.
Geld, wat drinken of een bakje kibbeling. :+

De krantverkoopsters hier zijn ronduit irritant, blokkeren je de weg met hun spul.
Die worden hier trouwens ook uitgezet door een krantjesverkoperspooier met dikke Mercedes.

:') :') :')

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 21:55

Ja ik geef geld aan een zwever als die vraagt voor een treinkaartje

Ook koop wel zo krantje

Ze zijn altijd vriendelijk staan in weer en wind en vragen maar 2,-

Je zou maar in hun schoen staan dan ben je ook blij als iemand een krantje koop

Elkaar beetje helpen maakt de wereld veel mooier en mensen blij

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 08:06

Hier staat er ook altijd een. Een jong meisje met een getint uiterlijk. Ze spreekt ook niet zo heel goed Nederlands. Ik geef haar nooit iets. Puur en alleen omdat ze altijd uggs aan heeft, en het zijn duidelijk echte. Ik koop die dingen zelf al niet uit principe. Ik vind het sowieso raar om met zo'n krant te gaan staan. Ze mankeert niks aan d'r handjes, ga toch lekker een baan zoeken en leer fatsoenlijk Nederlands.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 08:15

Halloooooo....ze staat toch krantjes te verkopen? ipv niets te doen?

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 08:50

Ik zal dan misschien nu wel racistisch genoemd worden, maar ik geef niet aan Roemeense verkopers of bedelaars. Puur omdat ik ze inderdaad niet vertrouw door alle verhalen die je hier leest. Opgehaald worden door iemand in dikke Mercedes en ze zien bellen met een iPhone. Maar daarentegen zijn er ook echt wel daklozen die het echt heel slecht hebben. Echt niet iedereen kiest ervoor om als zwerver door het leven te gaan. Een verkeerde levensstijl waardoor je schulden hebt gekregen, je vrouw je verlaat, je je huis uit wordt gezet. Er zijn echt veel schrijnende gevallen. En dan is het inderdaad je eigen schuld, maar vind ik dat wij als 'rijke' mensen best wat mogen geven. Niemand gaat voor de lol in de vrieskou op een hard bankje midden in de lawaaierige stad slapen. Ik heb dakloze mensen tandheelkundig behandeld en deze mensen zijn dan zo dankbaar. Veel van deze mensen zou ik graag met wat geld willen helpen.
Wat ik dan weer zo raar vind, is dat wij zuinige Nederlanders wel zonder problemen fooi geven aan mensen die het al zo goed hebben. Bewaar dat geld dan om een arme medelander te helpen.