Geesten

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 16:43

@naomi (naamgenootje? :P)
haha, nou ik had echt een t-rex en elians en monsters...

Ook 1 keer een droom gehad, werd ik wakker in me eigen kamer en zag me oma (die overleden was) toen werd ik echt wakker en zag der niet meer... Dus ik weet nou nog niet of het nou een droom was of toevallig 2 keer wakker werd :')
Ik dacht altijd: als dit een droom is, dan wil ik hem nog een keer... Want mis der zo... :\

Lutha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 16:44

Eng dromen heb ik ook heel erg gehad!
Ik was thuis, en iedereen zat aan tafel (Mn pa, mijn moeder en ik) en dan kwam er ineens een vrouw binnen. (ik kende haar niet)
Mijn ouders renden dan naar de bank achterin de kamer, maar ik kon ineens niet meer rennen. Alsof alleen ik in slowmotion leefde en de rest van de wereld niet. Meestal werd ik dan wakker...

Yasminvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 16:49

DezeNaam schreef:
naomi_g1998 schreef:
Dat in de nacht wakker worden had ik ook, en toen ik dat in de klas zei begon iedereen er over dat als je tussen 2 en 3 uur wakker word, er iemand langs je bed staat, erg fijn :+

Whaha, wat een plaaggeesten...:+

Ik kan niet echt een verklaarbare reden vinden, ik word ook altijd om 7 uur 22 wakker op zaterdag.:')

Maar misschien ben ik gewoon een beetje raar in mijn slaap, ik heb mijn vriendin al eens een dikke blauwe plek bezorgt doordat ik 's nachts met mijn elleboog heel hard in haar zij porde.:')
Mijn dromen voorspellen soms ook dingen, heb het nog maar een aantal keer gehad, maar het is wel cool. :))

Ik ben off topic aan het gaan.(':

Mijn opa is overleden & ik en mijn nicht hebben bijde een kettinkje met zijn as erin. Als ik het draag voel ik waar hij is. Dan krijg ik bv. als hij naast me staat (links of rechts) een bepaalde rilling. Ik vond dat eerst echt heel eng, maar toen ik een keertje een briefje vond waarop stond dat het me opa was ( ja ik weet heel raar & eng), vind ik het niet zo eng meer. Mijn nicht kan uitzichzelf al aura's zien, maar als ze dat kettinkje omheeft kan ze mijn opa gewoon zien :oo . Ik heb trouwens ook voorspellende dromen!!

_Kaira_

Re: Geesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 16:55

Ik ben altijd al bang aangelegd en sinds een paar maanden heb ik de kamer van mijn broer overgenomen (die is op zichzelf gaan wonen). Die kamer is nieuw aangebouwd en staat een beetje los van het huis. Ik heb altijd al een naar gevoel gehad boven, maar sinds ik op die kamer slaap is dit sterk verergerd.. Overdag of 's avonds kom ik daar gewoon niet graag.. Als ik iets moet hebben pak ik het snel en ben ik weer weg.

De laatste tijd word ik elke nacht om 4.50 wakker, al 3 weken achter elkaar. Heb dan het gevoel dat er een geest of iets in mijn kamer staat naar mij te kijken vanuit de andere hoek kruislings van mijn kamer. Ik kan me dan precies voorstellen hoe die geest eruit zou zien, dit is niet altijd dezelfde. Als ik mijn ogen opendoe staat er niemand, maar het gevoel blijft en kan dan ook moeilijk inslapen..

Heeft iemand tips hoe ik hier vanaf kan komen? Het sloopt me echt..

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 17:00

@ puppy

mijn nachtmerries waren in de kelder ofzo en daar waren allemaal mensen en ik heb deze nachtmerrie laatst weer gehad brrrr
ik ging naar boven en daar hoorde ik van alles en nog wat. Ik weet niet precies meer hoe het ging omdat ik naar iemand ben geweest die het heeft weg gehaald maar als ik het droom dan weet ik het wel weer.

Laatste tijden heb ik niet meer dat ik wat aanvoel ofzo. Op zich vind ik het jammer ik heb me er onbewust van afgesloten ofzo terwijl ik dat niet wil. Nu niet meer iig maar als toen ik niet kon slapen dan hoeft het van mij niet :P

Wil me er graag weer voor open stellen maar hoe geen idee

_SantOs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 17:09

Heb als kind jaren dezelfde nachtmerrie gehad. Dat m'n knuffel (die ik bijna 24/7 bij me had) vermoord werd..

Ik heb een maand of 2 nadat we onze hond moesten laten inslapen haar zien lopen in de tuin. Ze liep al kwispelend rond en blafte. Ze leek ineens weer vrolijk, wat ze de laatste paar weken echt niet meer was. Ineens was ze weg maar sinds dien kan ik het ook loslaten.

Ik heb weken met een onrustig gevoel rondgelopen. Tijdens het bezoek aan m'n opa's graf werd ik ineens heel rustig, alsof er een last van m'n schouders viel. Het voelde alsof er 2 handen op mijn schouders lagen en me rust gaven.

Onze buurvrouw heeft op 84 jarige leeftijd de natuur een handje geholpen om er een einde aan te maken. Buuf was altijd gek op orchideeën. Ik had er meerdere op m'n slaapkamer, waren allemaal uitgebloeid. Na het overlijden van de buuf kwamen ze allemaal ineens weer uit en hebben nog nooit zoveel bloemen gegeven.

Misschien niet helemaal hier van toepassing; ik heb een aantal maanden geleden een behoorlijke migraine aanval gehad. Kreeg later een appje dat m'n paard een gat in z'n hoofd had omdat hij z'n hoofd had gestoten.
Paard heeft last van z'n rug, ik heb last van m'n rug. Paard heeft het benauwd, ik heb het benauwd.

Ik heb ook regelmatig dromen die dingen betekenen. Heb eind vorig jaar gedroomd over een baby, wat een nieuw begin betekend. En een maand of 3 later ben ik het huis uit gegaan. En zo zijn er weer meer van die dromen maar weet ze niet zo 1,2,3 op te noemen..

Lutha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 17:13

Een vriendin van me heeft me ook een keer een verhaal verteld!

Ze was met school op kamp een bos wandeling maken. Alleen zij en een vriendin waren de rest van de groep kwijt geraakt. Dus zij liepen een beetje door dat bos heen. Toen ze op een gegeven moment een kant op wilden gaan voelde ze dat er iemand aan haar shirt trok, maar haar vriendin liep naast haar. Toen begon ze dus meteen te gillen, maar bleef wel staan. Zij dus dat uitgelegd en die vriendin gezegt dat er niemand anders was. Toen zijn ze uiteindelijk de andere kant op gelopen als waar ze eerst hen wilden gaan, en toen vonden ze e rest al snel.

Later was het op nieuws dat er een overvaller via de dichtstbijzijnde huizen het bos in was gerent, vanaf de kant waar mn vriendin liep...
Dit was echt een goede bescherm geest...

En nog heel even de vraag, hoe kan je jezelf openstellen voor het zien van overledenen ? (geesten) (eb het vroeger gezien maar toen weggestuurd daarna nooit meer)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 17:17

_SantOs_ schreef:
Heb als kind jaren dezelfde nachtmerrie gehad. Dat m'n knuffel (die ik bijna 24/7 bij me had) vermoord werd..

Ik heb een maand of 2 nadat we onze hond moesten laten inslapen haar zien lopen in de tuin. Ze liep al kwispelend rond en blafte. Ze leek ineens weer vrolijk, wat ze de laatste paar weken echt niet meer was. Ineens was ze weg maar sinds dien kan ik het ook loslaten.

Ik heb weken met een onrustig gevoel rondgelopen. Tijdens het bezoek aan m'n opa's graf werd ik ineens heel rustig, alsof er een last van m'n schouders viel. Het voelde alsof er 2 handen op mijn schouders lagen en me rust gaven.

Onze buurvrouw heeft op 84 jarige leeftijd de natuur een handje geholpen om er een einde aan te maken. Buuf was altijd gek op orchideeën. Ik had er meerdere op m'n slaapkamer, waren allemaal uitgebloeid. Na het overlijden van de buuf kwamen ze allemaal ineens weer uit en hebben nog nooit zoveel bloemen gegeven.

Misschien niet helemaal hier van toepassing; ik heb een aantal maanden geleden een behoorlijke migraine aanval gehad. Kreeg later een appje dat m'n paard een gat in z'n hoofd had omdat hij z'n hoofd had gestoten.
Paard heeft last van z'n rug, ik heb last van m'n rug. Paard heeft het benauwd, ik heb het benauwd.

Ik heb ook regelmatig dromen die dingen betekenen. Heb eind vorig jaar gedroomd over een baby, wat een nieuw begin betekend. En een maand of 3 later ben ik het huis uit gegaan. En zo zijn er weer meer van die dromen maar weet ze niet zo 1,2,3 op te noemen..

Dit hoor je idd vaker :j Een vriendin van mij heeft een eigen, zieke pony en als zij het koud heeft, heeft ponylief het ook koud. Sinds de pony een deken op heeft, heeft zij het ook weer warm.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 17:18

Citaat:
En nog heel even de vraag, hoe kan je jezelf openstellen voor het zien van overledenen ? (geesten) (eb het vroeger gezien maar toen weggestuurd daarna nooit meer)

Dat wil ik ook weten dit is mij ook gebeurd

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 17:25

Ik sta er juist helemaal niet voor open en geloof het ook allemaal nooit zo, ben daar misschien te nuchter voor.

Alleen vorig jaar Sinterklaas, wij zaten met het gezin aan de eettafel bij mijn zus thuis. Gezellig aan het eten, schuift er een glas echt helemaal naar de andere kant van de tafel die in de woonkamer stond. Ik zei niks maar keek mijn zus aan, die keek ook verschrikt. Mijn vriend zag dat en zei dat hij het ook zag.
Was het eerste huis voor mijn zus maar ze is er na 1 jaar weggegaan, was echt een naar huis waar zij meerdere rare dingen heeft gezien. Terwijl zij net zo nuchter is als ik.

En toevallig donderdag, ik studeer in Deurne en moet altijd om half 5 mijn bed uit voor de trein. Ik zit op mijn bank mijn haar te kammen, valt er een fotolijst met een harde klap naar voren om, en een grote canvas viel daarna van de muur. Ben huilend mijn kamer uitgerend. :') Vriendin een foto gestuurd van de gevallen lijsten, die kwam er toen mee: Kijk eens op de wekker op je foto en je kalender..
Mijn paard was toen een half jaar geleden om kwart voor 5 ingeslapen... Ben daar echt heeeel misselijk van geweest.

Maargoed ik weet nooit zo goed wat ik er van moet denken. :)

edit;typfouten..
Laatst bijgewerkt door daNiielle_ op 26-10-13 17:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 17:25

Op ponykamp zat er een meisje die alle geesten zag. Ik heb ook vaak dat ik met een bepaalde tekst/ liedje/ aflevering van tv in mijn hoofd zit en die dan 's avonds op tv is of op de radio... zo eng
Ook waren mijn vriendin en ik eens op vakantie in de kelder (is een bar) aan het pingpongen, horen we iemand op een deur kloppen in de kelder. Willen we de deur open doen, is ie op slot. Wij gillend naar boven gespurt. Ben op dat vlak echt een bangerik, ook zie ik soms mijn vorig paard in de wiede staan (is nog maar anderhalve week weg)

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 17:36

Ik heb echt 2 jaar lang iemand in de hoek van mijn kamer zien staan. Af en toe voelde/zag ik die persoon dan ook naar mij toelopen. Maar het voelde gewoon heel naar. In slaap komen kon ik ook heel slecht en ik moest al sinds dat ik klein was altijd met mijn hoofd naar de muur slapen. Uiteindelijk heb ik die persoon gevraagd om weg te gaan, want ik voelde mij er echt niet prettig bij.

Het ergste wat mij ooit is overkomen is dat ik in bed lag, midden in de nacht werd ik wakker. Toen had ik overal kippenvel, voelde mij echt heel naar. Vervolgens kreeg ik ineens steek in m'n hoofd alsof iemand een hand heel hard om mijn schedel drukte. Toen heb ik echt door de kamer geschreeuwd of die persoon weg wilde gaan. En toen hield het op. Kan het nog steeds niet verklaren, maar durfde echt niet te kijken naar de andere kant/ achter mijn bed. Ik sta er dus wel open voor, maar eigenlijk vind ik het dood eng :+

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 17:43

Ik slaap ook altijd met me hoofd naar de muur

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 17:46

wij hadden een docent op onze school die zelfmoord had gepleegd.
Hij was een natuurkunde docent, en hij stond vaak nog in lokalen op school (toen hij dus al dood was) en niemand zag hem, behalve ik.... hij keek altijd heel ongelukkig :(:)

Yasminvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 18:02

ik ben nu alleen thuis en heb me kettinkje omgedaan... ik zit achter de laptop op de bank en net zakte het naast me in... ik pakte meteen me kettinkje en voelde aan de linkerkant(waar het dus was ingezakt) een trilling....dat betekent dus dat me opa er zit....tog wel een eng gevoel

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 18:26

ik ben ook alleen thuis maar merk dat ik me heb afgesloten voor het vind het heel jammer wil me graag weer veilig open stellen

Yasminvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 18:29

BrammetJee schreef:
ik ben ook alleen thuis maar merk dat ik me heb afgesloten voor het vind het heel jammer wil me graag weer veilig open stellen

ik stel me der wel voor open...als ik zin heb

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 18:32

Hoe dan?

Yasminvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 18:33

BrammetJee schreef:
Hoe dan?

ik sluit me ogen en denk dan over dit onderwerp

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 18:38

okee

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 18:39

In het huis waar ik nu woon voel ik me niet prettig op de trap en in mijn slaapkamer, heb het idee dat iets me volgt en bekijkt..

Ook droom ik met periodes verschrikkelijk, ik verlam in m'n slaap kan niet gillen de lichten werken niet de tv gaat ruizen. Dan word ik echt in het zweet en doodsbang wakker.

Ook word ik soms zonder dromen doodsbang wakker, of schrik ik vaak wakker op hetzelfde tijdstip.

Nog een paar maanden dan ga ik verhuizen, hopelijk stopt het dan.

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 18:50

Heb trouwens wel eens wat freaky meegemaakt. Paar jaar terug zat ik op mn pc via youtube een docu te kijken over geesten of die nou bestaan of niet met allemaal verhalen en foto's erover etc en ik zat in bed laat in de avond dat te kijken en opeens zonder teken valt midden in die docu mn pc uit. Het was gelijk stik donker want had de lamp al uit dus ik schrik mij echt de pleuris en ik spring op uit mijn bed om de lichtknop aan te doen en opeens springt mn pc weer aan. Echt bizar. Ik had toen nog geen laptop en zowel t kastje als de monitor vielen uit (groene lampjes brande niet meer e.d) geen error melding, geen geratel niets. Zo was die uit een paar seconde en zo was die weer aan. Nou ik heb het maar niet af gekeken. Ik zal nooit weten wat het nou was, maar als t stroom er even af was geweest moet de computer opnieuw starten enzo. Heel vaag. Daarna nooit meer gebeurt en nee heb er dus niets van geleerd, want ik kijk dat soort dingen nog steeds, maar dan in de woonkamer met de lamp aan :D

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 19:11

Interessant onderwerp dit. Vind alleen de filmpjes al eng....

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 19:18

Giolli schreef:
Interessant onderwerp dit. Vind alleen de filmpjes al eng....

[ Video ]

OMG, dat meise wat oppeens begint te laggen ofzo en te trillen 0.o
Laatst bijgewerkt door LiannePuthzy op 26-10-13 19:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 19:20

LiannePuthzy schreef:
WTF, dat mijse watr oppeens begint te laggen ofzo en te trillen 0.o

Voor de Nederlanders onder ons, hier de vertaling:

What the fiets, dat meisje dat opeens begint te lachen ofzo en te trillen.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 26-10-13 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt