verborgen gebreken huis?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

bridgetF

Re: verborgen gebreken huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 09:58

wij hebben destijds ook vtv even de maten opgemeten voor bestelling vloer, gordijnen ed.
maar we kwamen maar met zijn drieën, wij zelf en mijnvader, vind het ook niet meer dan normaal dat dat kan, maar dan wel in een overzichtelijk aantal mensen en ook echt voor het opmeten van maten, niet om het huis te bekijken, dat is immers al gedaan en het laten zien aan derden doe je maar als je de sleutel zelf hebt. Vind het zelfs aso zoals jij het beschrijft, gewoon een complete invasie en dan mag je hopen dat ze niks achterover drukken.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 13:21

het zou niet eens bij me opkomen om een compleet elftal of meer mensen mee te slepen om even op te meten etc :=
ik bedoel... vrij aso als ik eerlijk mag zijn ...

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 13:25

Als ze dan ook allemaal aan het meten waren geslagen was het zo gedaan ;) , alleen ze stonden meer druk te praten over hier komt dit en daar komt dat, ik wil dit soort behang enzovoorts. Snap het best hoor dat je trots bent op je eerste koophuis, alleen doe dat dan als je de sleutel officieel in ontvangst hebt genomen, niet daarvoor. Ze hadden het ook wel door toen ik op een gegeven moment iedereen er uit bonjourde, toen waren ze vrij snel klaar met meten.

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 13:29

Ik lees ook met regelmaat het "eigen huis" magazine, dit soort gevallen komen regelmatig voorbij (maar dan omgekeerd, koper vraagt advies bij eigen huis) en altijd wordt er gezegd: geen aankoopkeuring = geen bewijs dat er al een gebrek was = kosten voor de kopende partij.

Niets betalen dus, rechtsbijstand inschakelen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 13:39

meggiemeg, tuurlijk ben je blij/trots etc, maar idd, dat soort acties is voor als geld van rekening is gewisseld en de sleutel van eigenaar , niet als het huis gewoon nog niet van jou is ..
echt bizar..
maar goed, hopelijk is het gezeur nu uit en ben je er van af , tis toch echt hun eigen fout door niets te laten bekijken door een bouwkundige of wie dan ook.
en jullie hebben gewoon niets gedaan om wat dan ook te verbergen, dus laat je geen schuldgevoel aan praten door makelaar (ook hele bizarre actie, verkoop makelaar die voor aankoopmakelaar gaat spelen )

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 19:08

We hebben niets meer gehoord sinds de mail. Ook niet toen vrijdag de dakdekker is geweest.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 20:01

Dan gaan we maar uit van geen bericht, goed bericht! :D

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 09:13

Helaas te vroeg iets gezegd. Er komt vanmorgen een mail binnen dat wij verantwoordelijk worden gesteld.
Ze denkt dat ik een bedrag zomaar even over ga maken zonder een rekening....

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 09:35

meggiemeg schreef:
Helaas te vroeg iets gezegd. Er komt vanmorgen een mail binnen dat wij verantwoordelijk worden gesteld.

Hmzz die denkt dat je wel even voor sinterklaas kan spelen. Even doorspelen naar je rechtsbijstand voordat je weer antwoord.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 09:42

Indd via rechtsbijstand. En hoezo aansprakelijk? Laat ze maar komen met een officieel rapport.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 09:52

meggiemeg schreef:

Het is zo vervelend dat mensen een huis kopen en daarna nog proberen om het onderste uit de kan te halen, direct je rechtsbijstand erop en aanpakken die hap, heeft ze het rapport ook meegestuurd, dat is toch wel het minste. Het verbaasd me totaal niet dat ze dit proberen gezien de voorgeschiedenis, succes ermee.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 09:55

inderdaad, ze moeten eerst maar eens komen met een officieel en ondertekent rapport en dat door sturen naar je rechtbijstand verzekering. Misschien flansen ze zelf wel wat in elkaar, zulke vreemde mensen lijken me het wel. Bovendien hadden ze maar onderzoek plicht moeten doen. Bovendien gaat er aardig wat tijd over heen, tussen de oplevering en onderzoek. Ik zou vooralsnog geen cent betalen, laat eerst de rechtbijstand maar kijken of het wel klopt en ze echt recht hebben op dat geld.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 09:58

Ik heb zojuist foto's terug gevonden op mijn pc, die zijn nog niet zo oud en daar is zeer duidelijk op te zien dat de rand van het dak gelijk loopt met die van de buren hun aanbouw. Op de foto die ze me stuurt staat goed te zien dat deze verzakt is, mijn idee is dat ze er aan gehangen hebben of wat dan ook, ook kan je zien dat de scheur vers is.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 09:59

is dat puur een mail van de kopers?
dan gewoon naar de rechtsbijstand/het dossier in ,
lijkt me dat zij toch wel met echte bewijzen moeten aankomen wat en hoe het exact zit etc.

http://www.eigenhuis.nl/juridisch/kopen ... -gebreken/ even kopje ernstig en minder ernstig gebrek aanklikken
er staat ook een linkje naar uitspraken over dit soort zaken bij...

maar zou er in ieder geval niet zomaar in mee gaan idd :n

foto's idd mooi dat je die gevonden hebt,

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 11:05

Ik had zojuist een dakdekkersbedrijf voor mijn werk aan de telefoon. Ik heb hem de situatie voorgelegd. Hij wilde graag de foto's zien, die heb ik naar hem verzonden inclusief mijn eigen foto. Hij gaat er naar kijken en komt er op terug. Dacht vraag het hem, hij heeft er verstand van en ik niet.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 11:09

fijn voor laten komen. Zou me er niet druk om maken.

annemarie_r

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 11:16

Hoi,
Ik lees vol verbazing je verhaal, maar is het wel verstandig dit op internet te zetten? Je weet nooit of ze meelezen of niet.
Heel veel succes!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 12:30

annemarie_r schreef:
Hoi,
Ik lees vol verbazing je verhaal, maar is het wel verstandig dit op internet te zetten? Je weet nooit of ze meelezen of niet.
Heel veel succes!

Ts beschuldigt toch niemand, ze spreekt alleen haar ongeloof uit over wat haar overkomt. En dat is goed want het kan iedereen gebeuren.

annemarie_r

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 12:49

bigone schreef:
annemarie_r schreef:
Hoi,
Heel veel succes!

Ts beschuldigt toch niemand, ze spreekt alleen haar ongeloof uit over wat haar overkomt. En dat is goed want het kan iedereen gebeuren.

Nee, ik bedoel ook niet dat ze de verkopers beschuldigd, maar meer als ze mee zouden lezen ze deze informatie tegen haar zouden kunnen gebruiken. Ben het volledig met je eens, dit kan iedereen overkomen.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 13:11

... dat ze beginnen over een magnetron die het niet meer doet en daar dan geld voor terug willen hebben, geeft al aan dat ze zomaar wat proberen. Feestdagen in aantocht, tja dure maanden, geld moet dan ergens vandaan komen. Ik zou me daardoor minder zorgen maken. Maar het is wel heel vervelend en goed dat je zelf ook wat informeert bij de dakdekker die je noemt. Dat geeft je ook meer rust in het geheel, je bent ook mondiger in evt. discussies. Hopelijk is de oliebol gauw voorbij, maar zo te horen sta je heel sterk. Zou ook kunnen dat ze dachten hmm dat dakje kan op termijn weleens een probleempje geven, we gaan er even aan hangen en bespoedigen de zaak wat. Je weet het niet he, gezien de magnetron- en cv-verzoekjes.. Sterkte!

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 13:35

vervelende situatie, maar kijk maar wel goed uit met wat je terug mailt, kan soms tegen je gebruikt worden.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 14:13

Ik ben van plan om pas terug te reageren als ik de dakdekker heb gesproken over zijn bevindingen en als ik het heb voorgelegd aan de rechtsbijstandverzekering. Ben wel goed van plan om te zeggen dat het dan de laatste keer is dat ik er nog op reageer.
Ze weet heel goed te vertellen wat onze verplichtingen zijn als verkoper alleen passeert ze hier wel een paar dingen in, dat ze zelf ook verplichtingen hebben. Het lijkt mij juist dat als je al zo krap bij kas zit dat je een huis zeker na laat kijken door iemand die er verstand van heeft, dat je niet zomaar een huis koopt als of het een halfje wit bij de bakker is ... Het lijkt me dat je dan eventuele verrassingen voor wilt zijn.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:17

Ik denk eigenlijk eerder dat het slimmer is om helemaal niet meer te reageren en het gewoon via rechtsbijstand te spelen. Hun willen geld? Laat ze het dan maar via de officiële weg proberen te krijgen. Waar zijn de rapporten die beweren dat jij inderdaad in gebreke bent? Geen bewijs = Geen geld.

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:18

De koper van een huis heeft onderzoeksplicht. Daar is niet aan voldaan. Vraag dit na bij de rechtsbijstandsverzekering, en laat het verder gewoon via de rechtsbijstandsverzekering lopen. Wat je ook kan doen richting de rechtsbijstandsverzekering: het hele verhaal zo volledig mogelijk, met onderbouwing en foto's, op papier zetten. Dus met de datum van overdracht erbij, en de andere belangrijke data. Met vermelding van wie daarbij aanwezig was, o.a. dus de makelaar. Ook wat de makelaar heeft gemaild. Probeer een volledig plaatje te maken voor de rechtsbijstandsverzekering, en het verder aan hun overlaten.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 14:20

Ik heb de eerste keer op advies van de rechtsbijstandverzekering terug gereageerd per mail, daarin ook de richtlijnen aangehouden die zijn hebben geadviseerd. Als zij mij nu weer adviseren om nogmaals te reageren met wederom daar adviezen bij doe ik dat. Zeggen zij niet meer reageren wij nemen het over ook prima. Voor nu is het eerst wachten op een reactie van de dakdekker. Daar ben ik toch wel benieuwd naar.