spatter schreef:Apart dat een aantal de moeder van TS blijkbaar zieliger vinden en meer recht heeft op een lieve dochter met kerst als de dochter een fijne kerst.
Ik vraag me ook af hoe diegene dat zien.
TS haar moeder heeft doodenge dingen gedaan toen TS klein was.
Vervolgens is ze van haar moeder gescheiden en in een pleeggezin terecht gekomen.
En nu moet ze omdat dat zo hoort een verplicht bezoekje afleggen bij haar echte moeder.
Er wordt even geen rekening gehouden met hoe TS dit alles een plaatsje heeft gegeven, of dat haar al gelukt is of dat ze nog steeds kampt met een hoop onverwerkt verdriet om het vroege verlies van haar vader en het ziekte gedrag van haar moeder.
Moet TS omdat ze net volwassen is geworden dan maar de sterkte volwassenen zijn na alles wat ze heeft meegemaakt?
Moet zij haarzelf wegcijferen voor haar moeder ondanks alles wat ze in har korte leventje heeft meegemaakt?
Ik mis trouwens in dit verhaal hoe de band is met het pleeggezin, was dat 1 gezin( of heeft TS in meerdere pleeggezinnen gezeten) en zijn dat fijne ouders geweest voor TS, voor haar gevoel wel veel meer vader en moeder als haar echte moeder.
Het gaat er hier helemaal niet om wie er 'zieliger' is... Beide hebben het niet makkelijk gehad. Weet jij wel wat een ziekte in je hoofd met een mens doet? Ik namelijk wel, en daar word je ook zelf niet gelukkiger van. Ik zeg niet dat TS per se naar haar moeder moet gaan en alle kerstdagen daar MOET vieren, maar er is ook een tussenweg..
TS, jou oplossing lijkt me wel goed voor de kerst!